• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 38757
  • 16 تیر 1401 - 9:59
اخبار پلیس فارس – ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱

از شایعه تا واقعیت/ واکنش پلیس فارس به انتشار کلیپ درگیری خونین در شیراز رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درگیری خونین فردی در شیراز توضیحاتی را ارائه داد. سرهنگ “حمید افرامن” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح کلیپ منتشر شده در فضای […]

از شایعه تا واقعیت/ واکنش پلیس فارس به انتشار کلیپ درگیری خونین در شیراز

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درگیری خونین فردی در شیراز توضیحاتی را ارائه داد.

سرهنگ “حمید افرامن” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح کلیپ منتشر شده در فضای مجازی بیان کرد: تا کنون در این خصوص تماسی به پلیس فارس گزارش نشده و زمان و مکان کلیپ مربوط به شیراز یا حتی استان فارس نیز مشخص نمی باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی براینکه ممکن است این کلیپ صحنه‌سازی باشد یا خیر؛ گفت: در خصوص کلیپ مذکور نمی‌توان به صراحت اظهار نظر کرد؛ چرا که مایع شبیه خون در کنار فرد مصدوم بر روی زمین ریخته شده است. و این موضوع از طریق پلیس فتا و مبادی مربوطه در حال پیگیری است و نتیجه اقدامات متعاقبا اعلام می‌شود.

 

 

نجات  دختر بچه۸ ساله از دست آدم ربا با اقدام ضربتی پلیس

فرمانده انتظامی “داراب” از رهایی گروگان ۸ ساله از چنگال آدم‌ربا با هوشیاری پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی ربایش دختر بچه‌ای ۸ ساله در بخش “فورگ” شهرستان داراب در هشتم تیرماه سال جاری، بلافاصله بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی‌های به عمل آمده و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد یک سواری پژو پارس این کودک که در حال بازی جلوی منزلشان بوده را ربوده و به سرعت از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی “داراب” ادامه داد: بلافاصله طرح مهار در سطح شهرستان اجراء و پس از چند ساعت ماموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری سواری پژو پارس را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده دختر بچه ربوده شده را رها و مجددا فرار کرد، ادامه داد: با توجه به تاریکی هوا راننده که عرصه را بر خود تنگ دیده بود از خودرو پیاده و به سمت باغات و کوه‌های اطراف نیز متواری شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری آدم‌ربا و علت آدم‌ربایی با جدیت ادامه دارد، تصریح کرد: پلیس با هرگونه ارتکاب جرم که آسایش و آرامش مردم را سلب کند قاطعانه و به شدت برخورد می‌کند.

 

توقیف اتوبوس‌های مسافربری حامل کالای قاچاق در “پاسارگاد”

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با توجه به اخبار واصله مبنی بر قاچاق کالا توسط برخی از اتوبوس‌ها، طرح تشدید نظارت و کنترل بر ناوگان حمل و نقل عمومی توسط پلیس آگاهی این شهرستان به اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: در این خصوص ماموران پلیس آگاهی به ۲ دستگاه اتوبوس مشکوک و در بازرسی از آنها موفق شدند ۱۴۰ ثوب انواع البسه، ۱۶۸ تخته انواع پتو، ۳ هزار و ۶۹۰ عدد شمع و تسمه خودرو، ۱۴۵ جفت کفش، ۲۱۶ عدد انواع هندزفری، ۱۱ حلقه لاستیک و ۷ دستگاه لپ تاپ خارجی قاچاق و فاقد اسناد و مدارک گمرکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” با اشاره به اینکه ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه بنا بر نظر کارشناسان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص هر دو راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و افراد سودجو متخلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری آنان اقدام شود.

 

کشف ۷ دستگاه تلویزیون قاچاق در “مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف ۷ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه وانت پراید خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی  حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی  به  یک دستگاه وانت پراید حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیبشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۷ دستگاه تلویزیون LED خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با اشاره به اینکه در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد ریال بر آورد کرده‌اند.

 

جاعلان پاسپورت در دام پلیس “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از شناسایی و دستگیری ۲ نفر جاعل پاسپورت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر جعل پاسپورت و تمدید اقامت اتباع خارجه در شهرستان لارستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌ها مشخص شد فردی از اتباع ساکن در شهرستان لارستان به همراه دوستش در قبال دریافت مبلغ ۷۰ میلیون ریال از شهروندان اقدام به مدارک جعلی اقامت می‌کنند.

فرمانده انتظامی “لارستان” اظهار داشت: ماموران تحقیقات خود را آغاز و پس از اقدامات فنی و تخصصی موفق به دستگیری فرد جاعل و همدستش در یکی ز محله‌های این شهرستان شدند.

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمین ۵ جلد پاسپورت جعلی کشف شد، تصریح کرد: جاعلان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد برای انجام کارهای خود از مراحل قانونی اقدام کنند و به هیچ وجه به افراد ناشناس، کلاهبردار و جاعل مراجعه نکنند و در صورت اطلاع از این‌گونه موارد، موضوع را بلافاصله با شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

 

توقیف ۱۰ دستگاه سواری شوتی حامل احشام قاچاق

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف ۱۰ دستگاه سواری شوتی حامل  ۱۲۶ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در ادامه روند مبارزه با قاچاق احشام، ماموران انتظامی لارستان با همکاری نیروهای مقاومت سپاه  با اقدامات فنی از تردد چند دستگاه سواری شوتی حامل احشام در محورهای مواصلاتی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با برنامه‌ریزی انجام شده موفق شدند طی ۴۸ ساعت گذشته با کنترل محورهای مواصلاتی ۱۰ دستگاه سواری شوتی حامل احشام را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به کشف ۱۲۶ راس احشام از این خودروها که رانندگان قصد انتقال آنها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشتند، تصریح کرد: هر ۱۰ راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

توقیف خودرو حامل کود شیمیایی قاچاق  در “بوانات”  

فرمانده انتظامی “بوانات” از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل کود شیمیایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان بوانات حین گشت زنی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی  بیشتر توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۵۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی بوانات با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، بیان داشت: مبارزه با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

 

کشف ۳۲ راس گوسفند قاچاق در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی ۳۲ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف شد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در ادامه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه خودرو سبک حامل احشام مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودروها ۳۲ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه یک میلیارد و  ۶۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” با اشاره به دستگیری ۳ نفر و معرفی آنان به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری های خطرناک بین انسان و دام مشترک است، جابه جایی و نقل و انتقال اینگونه احشام بدون مجوز بهداشتی به دلیل اینکه می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد، ممنوع می‌باشد.

 

سارقان خودرو پراید در “شیراز” دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” از انهدام اعضای باند سارقان خودرو و کشف ۳ دستگاه پراید مسروقه خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو پراید در محدوده شمال غربی شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری “۲۹ صدرا” قرار گرفت.

وی گفت: مأموران با اقدامات فنی و تلاش چند روزه موفق به شناسایی اعضای یک باند ۲ نفره سارقان شدند و با هماهنگی مرجع قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهشان در شیراز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳ دستگاه سواری پراید مسروقه کشف شد، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ “شجاعی” از شهروندان خواست به توصیه‌های پلیس برای حفظ خودرو و موتورسیکلت خود در پیشگیری از سرقت توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

خاموشی ماینرهای قاچاق در “فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال توسط افسران پلیس آگاهی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در منزل مسکونی توسط دو نفر سودجو، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با صدور دستور قضائی، افسران پلیس به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۱۱ دستگاه ماینر و تجهیزات جانبی را به ارزش یک میلیارد و ۳۶۰  میلیون ریال برابر نظر کارشناسان کشف کردند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه ۲ نفر در این رابطه با پرونده متشکله روانه مرجع قضائی شدند، تصریح کرد: به جهت جلو گیری از استفاده غیر قانونی از برق یارانه ای توسط افراد سود جو، شهروندان می‌توانند گزارش هرگونه تخلف و بهره برداری از ماینر را به شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

کشف قطعات موتورسیکلت قاچاق در “استهبان”

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” از کشف قطعات یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی استهبان حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو قطعات یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” با بیان اینکه راننده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

 

بازدید از ۲۳۴ واحد صنفی در کازرون/ پلمب ۲۷ مغازه متخلف

فرمانده انتظامی “کازرون” از بازدید ۲۳۴ واحد صنفی و پلمب ۲۷ مغازه متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با هدف تحقق برنامه‌­های پیشگیرانه و مقابله با ناهنجاری­‌های اجتماعی در بین اصناف، طرح کنترل و نظارت بر واحد­های صنفی توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی سه هفته گذشته در شهرستان کازرون به مرحله اجرا درآمد.

وی به بازدید ۲۳۴ واحد صنفی در این مدت اشاره کرد و گفت: در این راستا ۲۷ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون هدف از اجرای این طرح را نظارت بر اصناف در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی دقیق پلیس، کلیه واحدهای صنفی سطح شهرستان کازرون مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

سرهنگ “زراعتیان” از تمامی مردم و متصدیان اصناف خواست هشدارهای لازم و تدابیر لحاظ شده در بحث رعایت مقررات را جدی بگیرند.

 

توقیف  لندکروزر حامل لوازم جانبی موبایل قاچاق

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف سواری لندکروزر و کشف ۵ هزار عدد لوازم جانبی موبایل خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری لندکروزر مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۵ هزار عدد لوازم جانبی موبایل خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا راننده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

زیر کارتن‌های خالی موز گازائیل قاچاق بود

فرمانده انتظامی “جهرم” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۹ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی جهرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل خالی کارتن موز مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۹ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق که به صورت کاملا حرفه‌ای زیر کارتن‌های خالی موز جاسازی شده بود بود را کشف کردند.

رئیس پلیس شهرستان جهرم با اشاره به دستگیری راننده، یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا به ویژه فرآورده های سوختی به سبب زیان های گسترده به اقتصاد کشور به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد که توصیه می شود دارندگان خودروهای سنگین  از حمل سوخت و کالای غیرمجاز پرهیز کنند.

 

دستگیری عاملان ایجاد مزاحمت برای شهروندان در “اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از دستگیری ۳ نفر از عاملان ایجاد مزاحمت برای شهروندان و توقیف ۲ دستگاه وسایط نقلیه متعلق به آنان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت، ماموران انتظامی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به دو دستگاه موتورسیکلت و سواری ال۹۰ که با عربده‌کشی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کردند برخورد و با اقدامات فنی آنها را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت و راننده خودرو برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: پلیس خدمتگزار و خادم مردم است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=38757

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.