• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 38503
  • 14 تیر 1401 - 9:03
اخبار پلیس فارس – ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با جانباز گرانقدر و بازنشسته والامقام فرمانده انتظامی استان با جانباز گرانقدر ۶۵ درصد و بازنشسته والامقام قطع نخاعی در شهرستان “مرودشت” دیدار کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” در سفر خود به شهرستان مرودشت، با حضور در منزل یک جانباز گرانقدر ۶۵ درصد و […]

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با جانباز گرانقدر و بازنشسته والامقام

فرمانده انتظامی استان با جانباز گرانقدر ۶۵ درصد و بازنشسته والامقام قطع نخاعی در شهرستان “مرودشت” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” در سفر خود به شهرستان مرودشت، با حضور در منزل یک جانباز گرانقدر ۶۵ درصد و همچنین یک همکار والامقام بازنشسته قطع نخاعی، با اهدا لوح تقدیر از آنان تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

 

 

 

 

کشف ۱۹۵ کیلو تریاک در “داراب”

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب یک دستگاه وانت مزدا توقیف و در بازرسی از آن ۱۹۵ کیلو تریاک کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور‌ روستایی مروارید به سمت “حسین مرده” به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۹۵ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: راننده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تأکید کرد: پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

 

 

 

لندکروزر ۱۰ میلیاردی قاچاق روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی “گراش” از توقیف لندکروزر قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی گراش حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری لندکروزر که در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی عنوان داشت: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد سواری لندکروزر فاقد اصالت بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

 

 

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت‌زنی و کنترل محور مواصلاتی “شیراز-بندرعباس” به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این خودرو حامل ۳۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضائی، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

 

 

سارق درون خودرو با ۳۰ فقره سرقت در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری سارق درون خودرو و کشف ۳۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شیراز، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری “۳۷ بهارستان” شهرستان شیراز با انجام اقدامات پلیسی، موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را  شناسایی و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده وی را در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری دلالت دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳۰ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، گفت: در این خصوص یک نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “شجاعی” با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه مالخر مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط و باند خودرو، انواع دارو و … کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید جدا اجتناب کنند و از پارک کردن وسایط نقلیه در مکان‌های خلوت که فاقد روشنایی کافی است پرهیز کنند.

 

 

 

نرسیدن گردو قاچاق به بازار با هوشیاری پلیس “خرمبید”

فرمانده انتظامی “خرمبید” گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند در بازرسی از یک دستگاه کامیون ۴ تن گردو خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال کشف کنند.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی “خرمبید” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از آن کامیون ۴ تن گردو خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرمبید” با بیان اینکه ارزش گردوهای قاچاق برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: برخورد با قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

 

 

 

 

سارق کابل‌های برق در دام پلیس “آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از دستگیری سارق کابل برق با ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان آباده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با تلاش شبانه‌روزی و گشت‌های نامحسوس، یک سارق کابل برق حین سرقت را شناسایی و آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “آباده” با بیان اینکه ماموران انتظامی حین دستگیری سارق مقدار ۴۰۰ متر کابل برق  به همراه ابزار و آلات و لوازم سرقت شامل سیم‌چین، تیغ موکت بری، آچار، لامپ و … کشف کردند، گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت کابل برق اقرار کرد.

سرهنگ “مسعودی” با اشاره به اینکه سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

 

 

 

 

دستگیری ۲۰ نفر درطرح ارتقاء امنیت اجتماعی 

فرمانده انتظامی “اقلید” از دستگیری ۲۰ نفر در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد:  طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده اقلید با بکارگیری حداکثری از نیروهای عملیاتی  در این شهرستان اجرا شد.

وی هدف از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی را حضور قدرتمند نیروی انتظامی در برخورد با جرائم توسط افرادی که قصد ایجاد مزاحمت و سلب امنیت را دارند برشمرد و خاطر نشان کرد: ماموران پلیس از هر لحاظ آمادگی مقابله با هرگونه هنجارشکنی احتمالی را دارند.

فرمانده انتظامی اقلید افزود: نتایج اجرای این طرح توقیف ۸ دستگاه خودرو و همچنین دستگیری ۲۰ نفر که باعث مزاحمت و سلب آسایش شهروندان شده بودند است.

سرهنگ “صارمی” عنوان داشت: شهروندان هرگونه موارد مشکوک و مزاحمت را از طریق تلفن ۱۱۰ با نیروی انتظامی در میان بگذارند و این مجموعه آمادگی لازم را دارد تا با انجام این طرح‌ها موجب افزایش احساس امنیت شهروندان شوند.

 

 

 

 

 

پلمب تالار متخلف در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از پلمب یک تالار متخلف در این شهرستان خرداد.

سرهنگ “مراد صارمی” درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با هدف صیانت از تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در بین اصناف، طرح‌های کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی از سوی پلیس امنیت عمومی اجرا و یک واحد صنفی تالار پذیرایی به دلیل تخلف و برگزاری مراسم جشن عروسی در شب شهادت امام جواد (ع) پلمب گردید.

فرمانده انتظامی اقلید به اجرای طرح‌های مختلف انتظامی و نظارت بر اصناف اشاره کرد و اذعان داشت: مجموعه انتظامی با افراد سودجو که باعث هنجارشکنی می‌شوند برخورد قانونی می‌کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متصدی واحد صنفی متخلف به همراه پرونده مربوطه به مرجع قضائی معرفی شد، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

 

 

سارق کامیون در فسا دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” از کشف یک دستگاه کامیون سرقتی و دستگیری سارق خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک دستگاه کامیون در یکی از محلات شهرستان فسا، بلافاصله دستور پیگیری جهت شناسایی و دستگیری سارق به کلیه واحدهای گشت انتظامی ابلاغ شد.

وی افزود: با اقدامات تخصصی و بهره‌گیری از توانمندی فنی پلیس، ماموران پاسگاه انتظامی “زرجان” موفق شدند محل تردد کامیون را در سطح حوزه استحفاظی خود شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” با بیان اینکه ساعاتی پس از سرقت کامیون مسروقه کشف و سارق نیز دستگیر شد، تصریح کرد: متهم با پرونده متشکله روانه دادسرا و کامیون نیز با دستور قضائی به مالباخته تحویل شد.

 

 

 

 

تقدیر نماینده مجلس از عملکرد پلیس “سروستان”

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار با حضور در ستاد فرماندهی از تلاش‌ها و خدمات شبانه روزی پلیس قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر “رحیمی” در این دیدار حمایت‌ها و پشتیبانی خود را از اقدامات پیشگیرانه و تدابیر اتخاذ شده جهت برقراری نظم و امنیت اعلام و اظهار داشت: امنیت مطلوب جامعه امروز پس از عنایت خداوند و تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مرهون تلاش‌های نیروهای مسلح علی‌الخصوص نیروی انتظامی است.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای با تأکید بر استمرار و تداوم تعاملات دو جانبه، گفت: به نوبه خود از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی و بی وقفه کلیه کارکنان انتظامی این شهرستان در برقراری و حفظ امنیت خصوصاً خدمات رسانی به مردم قدردانی می‌کنم.

در ادامه سرهنگ “آرش بخشایی مطلق” با ارائه عملکرد کلی در بحث پیشگیری از جرائم، گفت: مأموران این انتظامی با تمام توان و تجهیزات، با برنامه‌ریزی‌های مستمر و با تعامل خوب و سازنده با دیگر ارگانها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی برای برقراری نظم و امنیت و مبارزه با جرائم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

در پایان این دیدار فرمانده انتظامی سروستان از خداوند متعال برای تمامی خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سربلندی و عزت روز افزون تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) مسئلت خواست.

 

 

 

 

توقیف خودروهای حامل سنگ معدنی قاچاق در” بختگان”

فرمانده انتظامی “بختگان” از کشف ۲۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم سنگ معدن کرومیت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “احمد رحمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی بختگان حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه کامیون و وانت نیسان مشکوک و آنها‌ را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها ۲۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم سنگ معدن کرومیت قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بختگان با بیان اینکه کارشناسان ارزش سنگ‌های قاچاق مکشوفه را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه هر دو راننده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در”کازرون”

فرمانده انتظامی”کازرون” گفت: ۴ نفر از عاملان اصلی ایجاد نزاع دسته جمعی در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگاه پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از محلات شهر کازرون، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام  شدند.

وی گفت: در بررسی اولیه مشخص شد چندین جوان به سبب اختلافات خانوادگی با یکدیگر درگیر و ضمن بر هم زدن آرامش شهروندان ۲ نفر از طرفین نزاع را نیز با سلاح ساچمه زنی و چوب مجروح کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ادامه داد: ماموران با اقدامات فنی مخفیگاه افراد متواری را شناسایی و طی عملیاتی ضربتی موفق شدند ۴ نفر از عاملان اصلی درگیری را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی کنند.

سرهنگ “زراعتیان” ضمن هشدار به افراد مخل نظم و امنیت، خاطر نشان کرد: افرادی که به جای تمکین از قانون، به هر نحو بخواهند قانون شکنی و امنیت و آسایش مردم را سلب کنند پلیس با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد.

 

 

 

 

کشف ۲۰۹ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق در “استهبان”

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” از کشف ۲۰۹ کلیوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع شیره انغوزه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس مواد مخدر حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۰۹ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع شیره انغوزه کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” با بیان اینکه کارشناسان ارزش گیاهان دارویی کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

 

 

 

سرقت موتورسیکلت در هرمزگان  و کشف در”مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران “کلانتری۱۱” مهر هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی عنوان کرد: ماموران در استعلام اولیه از سامانه پلیس مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از استان هرمزگان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با بیان اینکه راکب دستگیر و باتشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد موتورسیکلت خود را به لوازم ایمنی نظیر قفل سوئیچی، قفل فرمان و سایر وسایلی که از حرکت و یا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کند، مجهز کنند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=38503

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.