• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۷ تیرماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 37926
  • 08 تیر 1401 - 9:09
اخبار پلیس فارس – ۷ تیرماه ۱۴۰۱

کشف ۳۰۷ میلیارد اموال مسروقه فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، تحت پوشش مامور،سرقت خودرو ، قاپ زنی ، سرقت محتویات و قطعات خودرو، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. سردار حبیبی گفت: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۷ باند […]

کشف ۳۰۷ میلیارد اموال مسروقه

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، تحت پوشش مامور،سرقت خودرو ، قاپ زنی ، سرقت محتویات و قطعات خودرو، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار حبیبی گفت: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۷ باند از سارقین سابقه دار و دستگیری ۳۰ سارق شدند که در مجموع در تحقیقات به ۱۳۷ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه محدوده فعالیت این سارقان استان های فارس ، تهران، مشهد ، اصفهان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد بوده است، افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده از این سارقان،  ۳۰۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۱۱ تن مواد مخدر در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه این نشست خبری، گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و سایر عوامل انتظامی، از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی پیرامون جمع آوری معتادان متجاهر نیز افزود: طی انجام چندین مرحله طرح جمع آوری معتادان متجاهر در یک ماه گذشته، ۳۱۹ معتاد جمع اوری و به مراکز مربوطه تحویل داده شده اند.

کشف ۷۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در فارس

سردار حبیبی پیرامون کشفیات کالای قاچاق، گفت: طی یک ماه گذشته، ۲۸۷ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف، ۳۳۵ متهم دستگیر و مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله های قاچاق ۷۹ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۴۱ درصدی روبرو بوده است.

هشدار فرمانده انتظامی استان فارس به مخلان نظم و امنیت عمومی

سردار حبیبی با بیان اینکه با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی، طی یک ماه گذشته ۱۵ اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند، هشدار داد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و پلیس بر اساس وظیفه ذاتی خود و همچنین مطالبات عمومی با مخلان نظم و امنیت و کسانی که بخواهند به هر نحوی امنیت و آرامش مردم را مختل کنند، برخورد قاطع و قانونی می کنند.

 

توقیف کامیون حامل خوراک حیوانات خانگی قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف خوراک حیوانات خانگی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران یگان تکاوری استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این کامیون ۲ هزار و ۳۲۸ کیلوگرم خوراک حیوانات خانگی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه ۲۰ میلیارد  ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به معرفی راننده به دستگاه قضائی، تصریح کرد: پلیس از تمام ظرفیت‌های خود برای برخورد قانونی و بدون اغماض با قاچاقچیان اقتصادی بهره خواهد گرفت و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه افراد فرصت طلب موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف ۵۸ کیلو حشیش در منزل

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۵۸ کیلوگرم حشیش و دستگیری یک متهم در یکی از محله‌های شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “سیدجواد رضوی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری حشیش در منزل خود در یکی از محله‌های شهرستان شیراز دپو و قصد فروش آن دارد که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۵۸ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

 

ناکامی سودجویان در قاچاق احشام

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۱۱۸ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: افسران پلیس آگاهی شهرستان فسا در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از این کامیون ۱۱۸ راس گوسفند قاچاق که به قصد انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود کشف شد، افزود: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی “فسا” با اشاره به اینکه احشام مکشوفه به ستاد تملیکی استان تحویل شد، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش آنها را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “قسام” گفت: پلیس با اقتدار در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی با قانون شکنان برخورد خواهد کرد و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های شهروندان می‌باشد.

 

هوشیاری گشت نامحسوس و کشف پراید مسروقه

رئیس پلیس‌راه شمال استان از کشف یک سواری پراید مسروقه با هوشیاری اکیپ گشت نامحسوس خبر داد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: عوامل تیم گشت نامحسوس پلیس راه شمال استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در حوزه استحفاظی (محدوه کوه دراک در کمربندی شیراز)، به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که سواری پراید مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان “دیلم” از توابع استان بوشهر دارد.

رئیس پلیس‌راه شمال استان با بیان اینکه خودرو سرقتی روانه پارکینگ شد، گفت: در این خصوص راننده و ۳ سرنشین آن دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 

زندان پایان خط ۲ سارق احشام در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری دو سارق احشام در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تشدید گشت‌های شبانه موفق شدند خودرو سارقان را شناسایی و در یک اقدام ضربتی این وسیله نقلیه را هنگام انتقال احشام مسروقه متوقف کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۱۶راس گوسفند مسروقه که از شهرستان خرامه مورد سرقت قرار گرفته بود کشف شد، گفت: راننده و سرنشین نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت احشام اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، به صاحبان احشام توصیه کرد: استحکامات محل نگهداری احشام خود را تقویت کرده و نسبت به نصب تجهیزات ضد سرقت نظیر دوربین‌های مداربسته و سایر اقدامات بازدارنده اقدام کنند و برای مراقبت بیشتر حتی الامکان از نگهبان استفاده کنند.

کشف کالای میلیاردی قاچاق در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک سواری پژو  پارس  و کشف ۵۹ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون  ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز،ْ ماموران پلیس آگاهی کوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۵۹ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و برخورد با متخلفین و عرضه کنندگان مواد مخدر در شهرستان فیروزآباد اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۵۸ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۱۷ نفر سارق نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: کشف ۲۱ فقره سرقت اعم از اماکن، مزارع، موتورسیکلت و درون خودرو و توقیف ۱۸ دستگاه وسایل نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ “جوکار” ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه شهروندان با پلیس و رضایتمندی آنان از اجرای این طرح، گفت: پلیس با اقتدار تمام با هرگونه آسیب اجتماعی برخورد کرده و برای تحقق جامعه‌ای سالم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

سارقان به عنف مغازه در ارسنجان به دام افتادند

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از دستگیری سارقان به عنف مغازه توسط ماموران کلانتری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف مغازه (وجه نقد و نوشیدنی) در شهر  ارسنجان توسط ۴ نفر با خودرو پراید، بلافاصله شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ارسنجان با جمع آوری سرنخ‌های موجود تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان آغاز و با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آنان را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ “فرهادی” با اشاره به اینکه سارقان پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اقرار کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در راستای پیشگیری از سرقت ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

کشف ۸ حلقه لاستیک قاچاق در بوانات  

فرمانده انتظامی “بوانات” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۸ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی بوانات حین ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل لاستیک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۸ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف و راننده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

کشف حشیش در “خرامه”

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” از کشف ۱۰ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش در بازرسی از سواری زانتیا خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر انتقال مواد مخدر توسط سواری زانتیا در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور مذکور اعزام و پس از شناسایی سواری زانتیا موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۰ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش کشف شد، گفت: راننده نیز دستگیر و روانه دادسرا شد.

 

سارق و مالخر کابل‌های مخابرات در دام پلیس”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از دستگیری سارق و مالخر کابل برق و مخابرات با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل مخابرات و برق در سطح شهرستان آباده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با تلاش شبانه‌روزی و گشت‌های نامحسوس، یک انبار ضایعاتی که در امر خرید و فروش اموال مسروقه کابل مخابرات و برق نقش داشت را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی “آباده” با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۲ نفر سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “مسعودی” با اشاره به اینکه در بازرسی از آن انبار، ۱۴۰ متر کابل برق، ۲ دستگاه کنتور برق و ۶۰ کیلو سیم آلومینیومی مسروقه کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

 

پلمب آرایشگاه زنانه متخلف در “اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از پلمب آرایشگاه زنانه متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پایش فضای مجازی، ماموران پلیس مطلع شدند یک آرایشگاه زنانه‌ اقدام به تهیه عکس و کلیپ از مشتریان خود و انتشار در فضای مجازی می‌کند که بررسی موضوع در دستور کارشناسان فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ادمین کانال را شناسایی و وی را به پلیس فتا احضار کنند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با اشاره به اینکه وی در بازجویی اولیه اقرار کرد که برای تبلیغ و جذب مشتری اقدام به چنین کاری کرده است، گفت: فرد مذکور پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “صارمی” به شهروندان توصیه کرد: از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی خود برای جلب توجه در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند؛ لذا این شبکه‌ها قابل اطمینان نبوده و از لحاظ روحی و روانی آسیب جدی به پیکره خانواده وارد می‌سازد و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37926

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.