• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
فرج زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا:

تبیین و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و شبکه سازی، کارکرد اصلی مجموعه های فرهنگی شهر صدراست

  • کد خبر : 37899
  • 07 تیر 1401 - 18:39
تبیین و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و شبکه سازی، کارکرد اصلی مجموعه های فرهنگی شهر صدراست
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا در جلسه با رابطین فرهنگی مساجد و مجتمع های مسکونی پرجمعیت شهر صدرا با تشریح کارکردهای اصلی و ثانویه مجموعه های فرهنگی شهری به بیان ظرفیت ها و حوزه های مورد نیاز شهر پرداخت.

 

در نشست مشترک رابطین فرهنگی مساجد و مجتمع های مسکونی پرجمعیت شهر صدرا ضمن بررسی مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط این مجموعه های شهری، به معرفی حوزه های مورد نیاز شهری مطابق با کارکردهای اولیه و ثانویه و اعتبارات شهری و انتظار متقابل پرداخته شد.

در این نشست فرج زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا با بیان الزامات سنگر بودن مسجد در اندیشه اسلامی و بیان امام راحل عظیم الشأن و وظیفه بزرگداشت مراسم و زنده نگهداشتن شعائر الاهی گفت: امروز وظیفه اصلی مسجد، حفظ محوریت محله و تبدیل شدن به سنگر و مأمن همه اقشار محله و فرماندهی جهاد تبیین با استفاده حداکثری از حضور همه اقشار مردم است. این بزرگترین رسالت انقلابی امروز اصحاب مسجد است.
وی در ادامه با بیان مشکلات خدماتی و اداره امور مجتمع های مسکونی نیز گفت: اگرچه در نگاه اول حل کاستی ها و اداره امور یک مجتمع با کمک ساکنین و ادارات ذیربط در دستور کار هیئت مدیره مجتمع های مسکونی است اما کارکرد راهبردی مدیریت مجتمع ها، تلاش در جهت اصلاح سبک زندگی مردم منطقه است. با اصلاح سبک زندگی و توجه به تمام شئون آن نظیر فرهنگ آپارتمان نشینی، رعایت حقوق همسایه، تربیت فرزند، تقویت نهاد خانواده، ایجاد رفاه نسبی، نظافت و بهداشت محیط، رعایت عفاف و زندگی مؤمنانه و.. بخش عمده ای از مشکلات قابل حل می باشد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا با بیان راهبرد مجموعه های فرهنگی در شهر صدرا افزود: با توجه به تأکید دکتر پرنیان شهردار محترم صدرا و مصوبات شورای محترم اسلامی شهر صدرا؛ برنامه ما تقویت و پشتیبانی از برنامه های تعامل محور و هم افزایی مجموعه های فرهنگی و اجتماعی شهر در مسیر تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی، دفاع از این اصول اساسی و ایجاد شبکه و کادر برای انقلاب اسلامی است. هرمجموعه ای که در این سه حوزه برنامه و طرح داشته باشد، شهرداری آمادگی کمک و همراهی با آن را خواهد داشت.
فرج زاده با تشریح حوزه های اعتباری و ظرفیت های رسانه ای و پشتیبانی سازمان فرهنگی اظهار داشت: ما در برنامه های ذاتی و روزمره مجموعه ها ورودی نخواهیم داشت، اما طرح هایی که با لحاظ سیاستهای کلی تبیین، دفاع و شبکه سازی در حوزه انقلاب اسلامی دارای نورآوری باشد و امکان حضور و علاقه عمومی شهروندان در آن وجود داشته باشد؛ اولویت ماست. در این زمینه طرح های مرتبط با مراسم ملی و مذهبی شاخص نظیر عید غدیر و..، همچنین طرح های مربوط به کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی، ارتباط با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسابقات و برنامه های مرتبط با شور و نشاط عمومی مردم با تأکید بر سبک زندگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
در این جلسه رابطین و مدیران هریک از مساجد و مجتمع های مسکونی به بیان اقدامات و دیدگاهها و نیازهای خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37899

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.