• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
نایب رییس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز:

افزایش بکارگیری امکانات سازمان های دولتی در جهت رفاه اجتماعی

  • کد خبر : 37657
  • 02 تیر 1401 - 23:46
افزایش بکارگیری امکانات سازمان های دولتی در جهت رفاه اجتماعی
مراسم تجلیل و تقدیر از همیاران مهربان ترافیک با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز، سرهنگ سید فرج الله موسوی رییس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی، سرهنگ مهدی دهقان رییس اداره فرهنگ ترافیک راهور فارس، محمد تقی تذروی نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز، و جمعی از همیاران مهربان ترافیک در سالن شهرداری منطقه ۵ برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، علی نقی مصلح شیرازی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز ارتقای فرهنگ جامعه را از مهم ترین اهداف مجمع برشمرد و بر اهمیت فرهنگ رانندگی تاکید کرد.
وی با بیان این که می شود فرهنگ را مهندسی کرد؛ ابراز امیدواری نمود که با وجود همیاران مهربان ترافیک دوشادوش پلیس راهنمایی و ‌رانندگی به نقطه ای از فرهنگ برسیم که تخلف رانندگی در شهر نداشته باشیم.

عبدالمحمد طاهری نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز از همیاران مهربان ترافیک به عنوان الگوهای واقعی جامعه نام برد و گفت: همیاران مهربان ترافیک به روانشناسی سلامت جامعه خدمت می کنند و نه تنها الگوی روانشناسی سلامت هستند که آن را در جامعه تعبیه و نهادینه می کنند.

وی با بیان این که انسان ها تا احساس درد نکنند؛ برای رفع نیازشان حرکت نمی کنند؛ بر تقدم امنیت روانی بر امنیت فیزیکی تاکید کرد.
طاهری افزود: از نظر صاحب نظران کسانی که در مناصب اجتماعی در قالب گروه، تیم، نهادهای داوطلبانه، سازمان و مشاغل ادارات از پاکبانان تا بالاترین سطوح مدیریت تصمیم گیری قرار دارند؛ در حقیقت از سلامت برخوردارند و از سطح نیازهای اولیه عبور کرده و در سطح نیاز های اجتماعی قرار دارند.
وی گفت: همیاران مهربان ترافیک در بالاترین سطح نیازهای اجتماعی قرار دارند چون در مقابل خدمت ارزشمندی که به جامعه ارائه می دهند؛ نه تنها حقوقی دریافت نمی کنند که خدمت شان به مراتب مفیدتر و از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی با اشاره به این که شغل، سلامت روانی ایجاد می کند؛ مولفه های سلامت را که از مهم ترین اصول مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز است؛ این گونه برشمرد: وظیفه مداری، احساس مسئولیت، تعهد، خود را وقف دیگران کردن، حراست از شهر، محله، دین و دیانت و ارزشهای کشور، فراهم نمودن زمینه رشد و تعالی شهروندان از جمله مولفه های سلامت است که مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز از آغاز سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
نایب رییس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در ادامه به بیان اقدامات مجمع از ابتدا تاکنون اشاره کرد و گفت: تشکیل گروهی از همیاران مهربان ترافیک که الگوی کشوری هستند، سرای فرهنگ مهربانی، سرای یار مهربان، خانه سلامت و امید و زندگانی، ساخت و ساز و اعمار برای پاسخ به نیازمندان در بخش های مختلف جهت کاهش فقر و حرکت به سمت عدالت اجتماعی، حضور فعال در رسانه جهت تعمیق ارزشهای فرهنگی در بالاترین سطح استان یعنی صدا و سیما، حضور در مجامع کشوری با تشکیل ویدیو کنفرانس، حضور در مجامع جهانی در راستای جلب حمایت های همه جانبه همشهریان دارای جاه و مکنت در راستای کمک به نیازمندان، تجلیل از رانندگان قانون‌مدار، تشکیل نمایشگاه های کتاب جهت ارتقای سطح آگاهی شهروندان با اهدای کتاب به آنان و ارائه در سطح شهر و اتوبوس های داخل شهری با هدف افزایش سرانه مطالعه در سطح جامعه، طرح پویش هر روز یک زباله از زمین برداریم با همکاری مدیریت پسماند، حضور فعال و قبول باورهای مجمع در شورای شهر به جهت تنویر افکار عمومی، همنوایی با سایر نهادهای خیریه به جهت وفاق و کمک به یکدیگر در جهت سرعت بخشیدن به نیازهای نیازمندان در کوتاه‌ترین زمان، غربال سازی بهداشت دهان و دندان کودکان خیابان و نیازمندان با حفظ کرامت آنان، ارائه نشست های متعدد با مدیران سراها به منظور جلب خیرین بیشتر با معرفی خیر نمونه، غنی سازی محتوای سایت به عنوان مغز متفکر مجمع، برخورداری از چهره های ماندگار شهر به جهت بهبود برنامه های مجمع و از همه مهمتر تأسی از نظریه فقر فرهنگی به جهت پالایش فقر اقتصادی تا نیازمندان را به حقوق واقعی شان آشنا کنیم.
طاهری ادامه داد: مجمع توانسته است با ایفای نقش های متعدد آماده سازی روانی و احساس درد در جامعه را ایجاد کند و با ارزیابی درد افراد با الگوی محله محوری گام مطلوبی در جهت رفع مشکلات و جلب حمایت افراد جامعه بردارد.
وی افزود: مجمع همچنین با افزایش نرخ تعهد پذیری در شهروندان با دیدن الگوهای مجمع، کمک به بهسازی مبلمان شهری با اعمار نمادهای فرهنگی و مذهبی در بخشهای مختلف، کمک به مولفه خانواده درمانی و اصلاح و بازسازی خود با دریافت نقطه نظرات مردم به عنوان ولی نعمت حکومت، قدم های مثبتی در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه برداشته است.

نایب رییس و عضو هیأت مدیره مجمع، حضور فعال در جامعه را نشانه برخورداری از شخصیت سالم عنوان کرد و همیاران مهربان ترافیک را از جمله سالم ترین افراد جامعه برشمرد و اضافه کرد: بر اساس اسناد و کتب و نظریات علمی، کسی که به دلیل احساس تعلق و وابستگی به شهر، دین، مذهب و ارزش ها، کمک به دیگران را کرامت می داند و علاوه بر احساس نشاط از خدمت به خلق، نسبت به تمام زوایای شهر حساس است و در جهت جلب حمایت های دیگران و همراه ساختن با خود در راستای حل معضل مردم تلاش می کند دارای شخصیتی سالم است.
طاهری بزرگترین خدمت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز به جامعه را کمک به افزایش حوزه امکانات سازمان های دولتی عنوان کرد و گفت: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز توانسته است با کمک خیرین، بیش از ۱۳۹ میلیارد تومان حوزه امکانات سازمان های دولتی را افزایش دهد.

حضور افتخارات جهانی و کشوری در پوشش همیار مهربان ترافیک، افتخاری برای استان فارس

سید فرج الله موسوی رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی، مجمع خیرین شهرساز و‌فرهنگ ساز را زبانزد و نمونه در کشور و افتخاری برای استان و شهر شیراز نام برد و با این عنوان که اقدامات مجمع و همیاران مهربان ترافیک بر هیچ کس پوشیده نیست از حضور موثر همیاران در ایام نوروز یاد کرد.
سرهنگ موسوی گفت: حضور همیاران مهربان ترافیک در کنار پلیس در ایام نوروز افتخاری برای پلیس استان بود؛ چرا که افتخارات جهانی و کشوری در پوشش همیار مهربان ترافیک و هم دوش با پلیس راهور در سطح شهر به روان سازی و هدایت شهروندان و مسافران مبادرت ورزیده و توانستند باعث تسری به شهرستان‌های دیگر شوند.
وی افزود: تلاش، زحمت، پیگیری و هماهنگی همیاران مهربان ترافیک نشانه آن است که این مجمع با شالوده ای خوب، محکم و قوی بنا و نهادینه شده است.
رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: بی‌تردید روانی ترافیک در برخی از معابر، افزایش آمار توجه رانندگان و عابرین پیاده به چراغ راهنما و قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات شهری، نتیجه تلاش همیاران مهربان ترافیک است.
موسوی همچنین همیاران مهربان ترافیک را مشاورین معتمدی برای پلیس راهور خواند و افزود: همیاران مهربان ترافیک، نقص های موجود در معابر، از جمله استقرار چراغ های راهنمایی و رانندگی، مشکلات موجود در بریدگی ها، خط کشی ها و بسیاری از کمبودهای دیگر را به پلیس انتقال داده و با اعمال نظر شایسته و مطلوب، خدمات ارزشمندی به شهروندان و پلیس راهور ارائه می دهند.
وی از همیاران مهربان ترافیک خواست که بر حسب وظیفه شرعی و دینی از راهی که در آن قدم گذاشته اند؛ خسته نشوند و در جهت ارتقای فرهنگ جامعه، همگام با مجموعه پلیس قدم بردارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37657

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.