• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 37534
  • 26 خرداد 1401 - 16:17
اخبار پلیس فارس – ۲۶   خرداد ماه ۱۴۰۱

کشف بیش از ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد. سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان […]

کشف بیش از ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت زنی و کنترل محور مواصلاتی “شیراز-اصفهان” به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این کامیون حامل ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضائی، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

 

یک کشته و ۳ مجروح در برخورد آمبولانس با کامیون

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: بر اثر برخورد آمبولانس با یک دستگاه کامیون در محور “سروستان-شیراز” یک نفر فوت و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی “سروستان-شیراز” به ماموران اعلام و سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پلیس‌راه در بررسی‌‌های اولیه مطلع شدند یک دستگاه آمبولانس با ۴ سرنشین به دلیل عدم به جلو با کامیون برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان با بیان اینکه در این حادثه یک نفر فوت و ۳ سرنشین دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، به شهروندان توصیه کرد قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

 

 

کشف احشام قاچاق در “خنج

فرمانده  انتظامی “خنج” گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از یک دستگاه کامیون ۷۲ رأس گوسفند قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی خنج هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های لازم مشخص شد این کامیون حامل ۷۲ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 

 

توقیف کامیون حامل کالای قاچاق در “خرمبید”

فرمانده انتظامی “خرمبید” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خرمبید هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۳ هزار عدد حوله، ۶ هزار و ۵۰۰ عدد دستمال کاغذی و یک هزار و ۲۷۷ تخته پتو مسافرتی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرمبید”  با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

 

ارتقاء دانش قضائی کارکنان انتظامی با دعوت از دادستان کازرون

به منظور اجرای درست احکام قضائی توسط مأموران انتظامی و افزایش دانش قضایی آنها، با دعوت از دادستان و همچنین رئیس ادراه تعزیرات حکومتی شهرستان کازرون، یک دوره کارگاه آموزشی برای کارکنان انتظامی این شهرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی ماموران انتظامی در تامین نظم و امنیت، تصریح کرد: پلیس ضامن تأمین امنیت و برقراری نظم و اجرای قوانین است و وجود و اقتدارش برای حیات آن جامعه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و تحقق مطلوب امنیت نیز در سایه آموزش مداوم و آشنایی با امورات انتظامی و قضائی می‌باشد.

وی اهداف اصلی و بنیادی سازمان قضائی را حفظ اقتدار نیروهای مسلح دانست و افزود: آشنایی با امورات قضائی و حقوقی پلیس ارتقاء فراجا را در بر داشته و باعث تسلط آنان بر امورات می‌شود.

آقای “صادق رحمانی” در این جلسه در خصوص قانون به کارگیری سلاح، رعایت حقوق شهروندی، جرایم مشهود و مبانی حقوقی و قضائی مطالب مبسوطی را با ذکر مثال‌های عینی بیان کرد و در ادامه به برخی از سئوالات حقوقی کارکنان پاسخ‌های لازم را ارائه کرد .

گفتنی است در این جلسه نیز آقای  “سیدسعیدحسینی” رئیس ادراه تعزیرات حکومتی در خصوص مسائل مربوط به قاچاق کالا و … مطالبی عنوان کرد.

 

 

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و باغات با ۱۲ فقره سرقت در “جهرم”

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از دستگیری ۴ سارق اماکن خصوصی و باغات  با ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در سطح شهرستان جهرم، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری۱۱ با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص ۴ سارق  را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموالی از قبیل دینام کولر، دستگاه سم‌پاش، کابل و فیوز برق، موتور جوشکاری، پیک‌نیک، الکترود، کامپیوتر و کیس، قیچی برش و ابزار آلات ساختمانی کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

 

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف کالای  قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در شهر قائمیه به یک دستگاه کامیون ایسوزو حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از آن خودرو ۷ دستگاه لپ‌تاپ خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

 کشف وانت نیسان سرقتی در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار”  از کشف یک دستگاه وانت نیسان سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سید رحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از استعلام از مرکز پیام متوجه شدند که خودرو نیسان مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه خودرو مسروقه روانه پارکینگ شد، تصریح کرد: تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

 

 

سرقت در شیراز و کشف نیسان در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف یک دستگاه وانت نیسان با سابقه سرقت از شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی “فیروزآباد” با انجام کارهای فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه وانت نیسان سرقتی در یکی از خیابان‌های این شهرستان مطلع شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بررسی و استعلام از سامانه پلیس مشخص شد وانت نیسان سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” با بیان اینکه با دستور مقام قضائی خودرو به پارکینگ منتقل شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد.

 

 

پیدایش جسد و برملا شدن راز قتل

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: پلیس شهرستان فیروزآباد با اقدامات فنی موفق شد راز جسدی که در ۱۵ خردادماه کشف شده بود را بر ملا کند.

سرهنگ “حمید افرامن” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسد فردی مذکر در اطراف یک رودخانه در یکی از روستاهای شهرستان فیروزآباد، بلافاصله ماموران انتظامی اقدامات خود را در خصوص شناسایی هویت فرد آغاز کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از ۱۰ روز کار فنی و تخصصی مطلع شدند که جسد پیدا شده متعلق به جوانی ۲۸ ساله است که توسط برادرش بوسیله سلاح سرد به قتل رسیده و با همکاری مادر و پدرش آن را به اطراف رودخانه محل زندگیشان انتقال داده‌اند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس با بیان اینکه ماموران انتظامی موفق شدند قاتل به همراه پدر و مادرش را شناسایی و آنان را دستگیر و روانه دادسرا کنند، گفت: متهمان علت و انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی عنوان کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37534

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.