• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

فرصت ۶ ماهه ادارات جهت مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان

  • کد خبر : 37450
  • 26 خرداد 1401 - 8:27
فرصت ۶ ماهه ادارات جهت مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان
استاندار فارس گفت: ادارات و سازمان‌هایی که بهزیستی مشخص می‌کند ۶ ماه فرصت دارند معابر ادارات‌شان را جهت رفت و آمد معلولان مناسب‌سازی کنند.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان، گفت: خوشبختانه امروز در ارتباط با معلولین تصمیمات خوبی گرفته شد که از رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما درخواست می‌کنم که مصوبات را رصد کنند تا اجرایی شود؛ چراکه مصوبات بایگانی شده فراوان در کشور ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هر سه ماه یک بار این جلسات تشکیل شده و ابتدای هر نشست مصوبات جلسه قبل مرور خواهد شد، گفت: پیگیری اجرایی شدن مصوبات بسیار مهم است و باید با جدیت دنبال شود.

وی در ادامه با اشاره به سه مصوبه‌ای که در این جلسه عنوان شد، اظهار داشت: مورد اول استخدام معلولین همه سازمان هایی است که از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند.

استاندار فارس افزود: طبق مصوبه این جلسه ۳ درصد از به‌کارگیری نیروهای سازمان‌های دولتی(شرکتی، قراردادی و رسمی) باید از میان معلولان باشد.

مقام عالی دولت در فارس همچنین از معلولین خواست تا این مهم را به عنوان مطالبه خود قرار دهند و آن را پیگیری کنند؛ همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم نظارت کند تا با دقت انجام شود.

دکتر ایمانیه درباره حمل و نقل معلولین نیز عنوان کرد: با هماهنگی بین شهرداری و بهزیستی، جابجایی معلولین از طریق ون های مخصوص انجام خواهد شد؛ به این صورت که با هماهنگی قبلی در مدت ۱۵ دقیقه و بدون هماهنگی در مدت زمان یک ساعت پس از تماس با شماره تلفن ۱۳۳ ون به محل مورد درخواست اعزام شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی همه معابر سطح شهر توسط شهرداری شیراز و کسب مصوبات مربوطه از شورای شهر، گفت: در مصوبه سوم ادارات و سازمان‌های مشخص شده توسط بهزیستی ۶ ماه فرصت دارند تا محل رفت و آمد مخصوص معلولین را مناسب‌سازی کنند و شهرداری نیز طبق جدول زمان بندی امسال و سال های آینده به‌تدریج معابر قدیمی را اصلاح و از این به بعد نیز این مهم مورد نظر باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37450

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.