• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 37434
  • 25 خرداد 1401 - 15:53
اخبار پلیس فارس – ۲۵   خرداد ماه ۱۴۰۱

توقیف بیل مکانیکی قاچاق فرمانده انتظامی “شیراز” از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد. سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “دشت ارژن” حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی […]

توقیف بیل مکانیکی قاچاق

فرمانده انتظامی “شیراز” از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “دشت ارژن” حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد که بیل مکانیکی قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

احشام قاچاق در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف ۹۸ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی “جهرم” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۹۸ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که راننده قصد انتقال آنها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت کشف کنند.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

واژگونی پیکان در محور”فسا-شیراز”

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: در پی واژگونی سواری پیکان در محور مواصلاتی “فسا-شیراز” یک نفر در دم فوت و ۴ نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی “فسا-شیراز” بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری پیکان به همراه ۵ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده و بر اثر آن یکی از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و دیگر سرنشینان مجروح و روانه بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان با بیان اینکه کارشناسان علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده اعلام کردند، به شهروندان توصیه کرد هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.

 

کشف موتورسیکلت قاچاق در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۱۱ میلیارد  ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا مالک به مرجع قضائی معرفی شد.

 

انهدام باند سارقان غیر بومی منزل با ۹ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۴ نفر از اعضای باند سارقان غیر بومی منزل با ۹ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در اواخر سال گذشته در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی صحنه های وقوع جرم و اظهارات شاکیان مشخص شد سرقت ها توسط  ۴ نفر در ساعات اولیه شب صورت می گیرد که در آن سارقان اقدام به سرقت طلا و جواهرات می کنند.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با اقدامات فنی، علمی و پلیسی هویت سارقان را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آنها را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی های صورت گرفته به ۹ فقره سرقت منزل اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۲ قبضه سلاح سرد، دیلم، کلاه و دستکش که در سرقت از آنها استفاده می کردند، کشف شد.

سرهنگ حبیبی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان اهل یکی از استان های همجوار  و از سارقان در حرکت بوده و دارای چندین فقره  سابقه سرقت منزل در سایر استان های کشور نیز می باشند که پس از سیر مراحل قانونی، روانه زندان شدند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می شود حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره ها حفاظ مناسب نصب شود و هنگام ترک منزل از نگهداری هر گونه وجه نقد، اشیاء قیمتی، طلا و جواهرات در منزل خودداری کنند.

 

نشست تعاملی سرهنگ “رزمجویی” با اصناف و بازاریان

فرمانده انتظامی “مهر” در نشست تعاملی با اصناف و بازاریان، گفت: مشارکت همه افراد جامعه به ویژه این قشر در ایجاد امنیت تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “بهادررزمجوئی” در این جلسه بیان کرد: اصناف و بازاریان یکی از ارکان مهم توسعه امنیت در جامعه و گروه‌های تاثیرگذار در اجرای ماموریت‌های پلیس محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه  مشارکت همه افراد جامعه نقش مهمی در تولید امنیت دارد، عنوان داشت : تولید امنیت اجتماعی حاصل تعامل سازنده و موثر اقشار مختلف جامعه به ویژه کسبه و اصناف با پلیس است که در این راستا نیروی انتظامی بیشترین توان خود را به کار بسته تا شهروندان در آسایش و امنیت به زندگی خود بپردازند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” افزود: پلیس در برخورد با هنجارشکنان از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و اصناف نیز باید در فعالیت‌های اقتصادی به گونه‌ای عمل کنند تا رضایت مردم را در این حوزه جلب کنند.

سرهنگ “رزمجویی” تاکید کرد: جهت تامین نظم و امنیت پایدار، نواقص موجود در بازار از قبیل روشنایی، پایش تصویری مناسب، نصب درب‌های ورودی، دزدگیر و سیستم آتش نشانی باید سریعا برطرف شود.

در ادامه این نشست یکی از بازاریان به اقدامات هوشمندانه پلیس اشاره کرد و گفت: این روزها در گوشه و کنار بازار صحبت از عملکرد خوب و مدبرانه پلیس می‌باشد و مردم به واسطه داشتن چنین خدمتگزارانی که با تمام توان خود حافظ امنیت، جان، مال و ناموس مردم هستند قدردان سبزپوشان سخت کوش می‌باشند.

در پایان این جلسه اصناف و بازاریان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و آمادگی خود را در راستای پیشبرد برنامه‌های نیروی انتظامی در جهت مقابله با هرگونه نا امنی اعلام کردند.

 

توقیف اتوبوس‌های مسافربری حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از توقیف ۴ دستگاه اتوبوس مسافربری حامل انواع کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با توجه به اخبار واصله مبنی بر قاچاق کالا توسط برخی از اتوبوس‌ها، طرح تشدید نظارت و کننترل بر ناوگان حمل و نقل عمومی توسط پلیس آگاهی این شهرستان به اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: در این خصوص ماموران پلیس آگاهی به ۴ دستگاه اتوبوس مشکوک و در بازرسی از آنها موفق شدند ۹۹۵ ثوب انواع البسه، ۲۴ تخته انواع پتو، ۱۳ عدد گهواره و کالسکه نوزاد، ۷۲ عدد ساعت دیجیتال، ۱۰ عدد هندزفری، ۶ دستگاه لوازم خانگی شامل ظرفشویی، ماکروفر، تلویزیون، همزن، قهوه‌ساز، اتو و  ۱۳۸ عدد انواع ادکلن خارجی قاچاق کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه بنا بر نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال  برآورد شده است، اظهار داشت: در این خصوص ۴ نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از شهرستان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و افراد هنجارشکن و متخلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 

کشف گنج یاب قاچاق در”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی آباده با اقدامات پلیسی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری غیرمجاز یک دستگاه گنج‌یاب کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل یک دستگاه گنج یاب خارجی قاچاق به همراه متعلقات را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “آباده” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

 

دستگیری متهم مالی با ۱۳ شاکی در “قیروکارزین”

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از دستگیری متهمی با ۱۳ شاکی خبر داد که اقدام به کلاهبرداری ۱۷میلیارد ریالی کرده بود.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی ارجاع یک فقره حکم جلب از سوی مقام قضائی به پلیس آگاهی مبنی بر دستگیری متهم مالی و فراری، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم کلاهبردار را در یکی از محله‌های شهرستان قیروکارزین شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم تا‌کنون از ۱۳ نفر حدود ۱۷ میلیارد ریال وجه نقد به بهانه‌های مختلف و با شیوه‌های متقلبانه و تطمیع کلاهبرداری کرده است، گفت: فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “روستا” با بیان اینکه خط قرمز پلیس مبارزه با کلاهبرداران و سودجویان است، به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و فریب افراد شیاد و به ظاهر آراسته را نخورند.

 

 

۲۷ واحد صنفی متخلف پلمب شدند

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از تداوم اجرای طرح‌های نظارت بر واحدهای صنفی در سطح شهرستان در خرداد ماه خبر داد و گفت: تا کنون ۲۷ واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و بازرسان اتحادیه‌های مربوطه شهرستان با اجرای طرحی ۱۴ روزه، از ۵۳۰ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید کردند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح به متصدیان ۴۶ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات اماکن عمومی اخطاریه پلمب داده شد.

وی با اشاره به پلمب ۲۷ واحد صنفی در این طرح، بیان داشت: متصدیان واحدهای مذکور پلمب شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37434

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.