• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 37431
  • 24 خرداد 1401 - 15:50
اخبار پلیس فارس – ۲۴   خرداد ماه ۱۴۰۱

 آتش سوزی در کارخانه کربنات سدیم “فیروزآباد” ۱۳۳ مصدوم بر جای گذاشت فرمانده انتظامی استان از وقوع آتش سوزی در کارخانه کربنات سدیم و مصدومیت ۱۳۳ نفر بر اثر این حادثه در شهرستان فیروزآباد خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ساعت ۱۷ و ۳۵ […]

 آتش سوزی در کارخانه کربنات سدیم “فیروزآباد” ۱۳۳ مصدوم بر جای گذاشت

فرمانده انتظامی استان از وقوع آتش سوزی در کارخانه کربنات سدیم و مصدومیت ۱۳۳ نفر بر اثر این حادثه در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ساعت ۱۷ و ۳۵ دقیقه عصر روز گذشته ( ۲۳ خرداد ماه )، مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد از خبری مبنی بر وقوع آتش سوزی در کارخانه کربنات سدیم این شهرستان مطلع و بلافاصله به همراه سایر نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که نشت نیتروژن موجب ترکیدگی یکی از لوله های متصل به مخزن در این کارخانه شده و بر اثر آن آتش سوزی صورت گرفته است که با تلاش نیروهای انتظامی و امدادی ، آتش مهار شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تا کنون گزارش فوتی از این حادثه اعلام نشده است، گفت: در این حادثه ۱۳۳ نفر به دلیل مشکلات تنفسی مصدوم و به مراکز درمانی انتقال داده شده اند که تعداد ۱۱۸ نفر از آنان ترخیص شده اند و خوشبختانه حال عمومی سایر مصدومان نیز رضایت بخش است.

سردار حبیبی گفت: همچنین محدودیت های تردد که به دلیل مشکلات آلایندگی ناشی از وقوع این حادثه در محدوده کارخانه و محور جم – فیروزآباد توسط مأموران انتظامی و راهور اعمال شده بود، لغو و هم اکنون وضعیت عبور و مرور به حالت عادی برگشته است.

وی گفت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است و اخبار تکمیلی متعاقبا” اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است، در همان دقایق اولیه اعلام خبر آتش سوزی، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس با بالگرد در محل وقوع حادثه حاضر و ضمن بازدید میدانی از آن مکان و عیادت از مصدومان در بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

 

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۳۲۱ کیلو مواد مخدر

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یک سواری سمند توقیف و در بازرسی از آن ۳۲۱ کیلو مواد مخدر کشف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور‌ “اصفهان-شیراز” به یک سواری سمند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به فرمان پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با رعایت قانون به کارگیری سلاح و شلیک به سمت لاستیک موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۱۳ کیلو تریاک و ۱۰۸ کیلو حشیش کشف شد، تصریح کرد: راننده قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سردار “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع (۳۲۱ کیلو مواد مخدر) کشف شده است، خاطر نشان کرد: پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

توقیف سورنتو حامل کالای قاچاق در فارس

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس از کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک سواری سورنتو خبر داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران یگان تکاوری استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “فیروزآباد-شیراز” به یک سواری سورنتو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۹ دستگاه PS5 ، ۲۰ عدد دسته بازی PS4 و ۱۰۰ دستگاه kit mini pc  (مینی کامپیوتر) خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با اشاره به معرفی راننده به دستگاه قضائی، تصریح کرد: پلیس از تمام ظرفیت‌های خود برای برخورد قانونی و بدون اغماض با قاچاقچیان اقتصادی بهره خواهد گرفت و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه افراد فرصت طلب موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در “فسا” توقیف شد

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش۱۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه موتورسیکلت cc1000 مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که موتورسیکلت توقیفی قاچاق و فاقد مجوز قانونی است.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه راکب با پرونده متشکله تحویل مرجع قضائی شد.

 

سرقت موتورسیکلت درشیراز و کشف در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی “آسپاس” با اقدامات فنی و تخصصی از خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دارای سابقه سرقت از شیراز کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستورکار این فرماندهی است.

 

دستبند پلیس بر دستان سارق حرفه ای در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی و کشف ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان “کازرون”، بررسی موضوع جهت دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌‍‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل اعتراف کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

 

دستگیری قاتل و همدستانش در “کوار”

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از دستگیری قاتل و ۵ نفر از همدستانش در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: بامداد ۱۹ خرداد ماه در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به فوت در یکی از خیابان‌های شهرستان کوار، بلافاصله ماموران  انتظامی وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند جوانی ۱۸ ساله با ضربات سنگ توسط فردی ناشناس مجروح و به دلیل خونریزی فوت کرده است و قاتل و همدستانش سریعا محل حادثه را ترک کرده‌اند.

سرهنگ “هاشمی” خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل و ۵ نفر از همدستانش را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه قاتل ۱۹ ساله به همراه همدستانش برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: علت و انگیزه قتل درگیری لفظی بین طرفین عنوان شده است.

 

کشف احشام قاچاق در ” مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از توقیف ۴ دستگاه پراید و کشف ۴۰ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: دراجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، مأموران پاسگاه “گله‌دار” این فرماندهی حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به ۴ دستگاه سواری پراید مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودروها، ۴۰ رأس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز از دامپزشکی بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با بیان اینکه در این خصوص هر ۴ راننده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: ارزش احشام قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال برآورد شده است.

 

دستگیری متهمان و کشف گنج‌یاب

فرمانده انتظامی شهرستان “بوانات” از دستگیری ۴ نفر و کشف یک دستگاه گنج‌یاب خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی سیمکان حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی از این خودرو تعدادی ادوات حفاری و یک دستگاه فلزیاب  خارجی قاچاق کشف و ۴ نفر را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ “مزارعی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37431

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.