• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 37369
  • 23 خرداد 1401 - 14:39
اخبار پلیس فارس – ۲۳   خرداد ماه ۱۴۰۱

ملاقات مردمی فرمانده انتظامی استان فارس در مرکز ۱۹۷ سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان به همراه معاونان و روسای پلیس های تخصصی، با حضور در دفتر نظارت همگانی (۱۹۷) با تعدادی از مردم دیدار و به مشکلات انتظامی آنان رسیدگی کردند.   زمین‌گیر شدن قاچاقچیان سیگار در “سپیدان” فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف […]

ملاقات مردمی فرمانده انتظامی استان فارس در مرکز ۱۹۷

سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان به همراه معاونان و روسای پلیس های تخصصی، با حضور در دفتر نظارت همگانی (۱۹۷) با تعدادی از مردم دیدار و به مشکلات انتظامی آنان رسیدگی کردند.

 

زمین‌گیر شدن قاچاقچیان سیگار در “سپیدان”

فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف دو دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و کشف انواع سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان سپیدان حین ایست و بازرسی مقطعی در محور مواصلاتی “یاسوج-شیراز” به دو دستگاه پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از خودروهای توقیفی ۳۵ هزار و ۱۹۰ پاکت سیگار (۷۰۳ هزار و ۸۰۰ نخ) خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی “سپیدان” با بیان اینکه در این راستا هر دو راننده دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

کشف ۳۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۳۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت زنی و کنترل محور مواصلاتی “شیراز-بندرعباس” به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این کامیون حامل ۳۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع می‌باشد که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضائی، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه ۷ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

لندکروزر ۱۰ میلیاردی قاچاق در پارکینگ

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس از توقیف یک سواری لندکروزر قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در یک پارکینگ در “شیراز” خبر داد.

سرهنگ “حمید افرامن” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری لندکروزر قاچاق در پارکینگی در یکی از محله‌های “شیراز” پارک می‌باشد که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی عنوان داشت: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک سواری لندکروزر قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری مالک ادامه دارد.

 

کشف احشام قاچاق در “بختگان”

فرمانده انتظامی “بختگان” از کشف ۷۳ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “احمد رحمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی بختگان حین اجرای طرح ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام  مشکوک و آن را برای برسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۷۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل از اداره دامپزشکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “بختگان” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

کلاهبرداران  فروش عتیقه جات تقلبی در دام پلیس آگاهی فارس

رئیس پلیس آگاهی از شناسایی و دستگیری ۲ نفر که با شگرد دروغین کشف عتیقه‌جات اقدام به کلاهبرداری کرده بودند در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد:  در پی تماس تعدادی از شهروندان با اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی خود را “گل محمد افغانی” معرفی و با آنها تماس و بیان داشته مقداری مجسمه عتیقه مربوط به دوره هخامنشی در زمان حفر چاه در یکی از استان‌های همجوار پیدا نموده و حاضر به فروش آن در قبال دریافت دلار یا سکه می‌باشد که بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا برای پیشگیری از وقوع جرم کلاهبرداری پرونده‌ای با همین موضوع تشکیل و با توجه به حساسیت قضیه، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی یک عملیات غافلگیرانه متهمین را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در شیراز دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: متهمین در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی به یک فقره کلاهبرداری با همین شیوه و شگرد از فردی در شهر شیراز اعتراف و اظهار داشتند مبلغ ۱۴ هزار و ۷۰۰ دلار از وی دریافت کرده‌اند.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه با انجام تحقیقات پلیسی فرد مالباخته به هویت معلوم  شناسایی و پرونده قضائی تشکیل شد، گفت: هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و با قرار قانونی صادره روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ارسال پیامک یا تماس تلفنی افراد ناشناس مبنی بر پیدایش عتیقه جات و سکه‌های قدیمی، طلا در کوزه های گلی دفن شده در خاک و…. یکی از شگردهای کلاهبرداران می‌باشد که متاسفانه بعضی از شهروندان به دلیل طمع و زیاده خواهی در دام اینگونه افراد قرار می گیرند؛ لذا لازم است نسبت به اینگونه موارد هوشیاری بیشتری داشته باشید.

 

 

کشف احشام قاچاق در “مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۴۵ رأس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون ۴۵ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز از دامپزشکی کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای انجام سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی مهر خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق اثرات بسیار مخربی بر اقتصاد جامعه داشته و پلیس در این راه با تمام توان با قاچاقچیان و برهم زنندگان آرامش مردم مقابله خواهد کرد.

 

 

دستگیری سارق سیم و کابل برق در کوار

فرمانده انتظامی “کوار” از دستگیری سارق سیم و کابل برق با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان کوار، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری مرکز قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق را شناسایی و وی را حین سرقت دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “کوار” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

 

 

سرقت پراید در اصفهان و کشف در “آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از کشف یک دستگاه پراید سرقتی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی آباده در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه پراید که در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از استعلام پلاک خودرو از مرکز پیام، متوجه شدند که سواری پراید سابقه سرقت از استان “اصفهان ” دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، از شهروندان خواست توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

کشف کالاهای قاچاق در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان “فیروزآباد” هنگام کنترل محورهای مواصلاتی طی دو روز گذشته ۳ دستگاه خودرو سبک حامل بار را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۵۰۰ کیلوگرم گردو، ۱۲۰ عدد انواع باطری موبایل، ۴۵ دستگاه بارکدخوان، ۷۱ دستگاه پرینتر، ۱۲۰ قوطی جوهر پرینتر، ۱۶ دستگاه مودم و ۹ دستگاه چاپگر کارتخوان قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود را کشف و در این خصوص ۳ نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه”، گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق شدند ۳ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر و ۱۰ معتاد و خرده فروش را نیز جمع‌آوری و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “خرامه” ادامه داد: توقیف ۲۸ دستگاه خودر و ۱۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۵۹ متهم تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی و دستگیری ۱۱ سارق و کشف ۲۶ فقره انواع سرقت و همچنین کشف ۹۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ “کریمی” تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان، موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

 

 

دیدار فرمانده انتظامی ارسنجان با فرماندار جدید

فرمانده انتظامی “ارسنجان” با فرماندار جدید این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد علی فرهادی” با حضور در فرمانداری در دیدار با دکتر”کاووس رضایی” فرماندار جدید این شهرستان ضمن تبریک انتصاب وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر میان فرمانداری و مجموعه انتظامی شد.

وی در ادامه بر ضرورت نصب دوربین‌های مداربسته در سطح شهرستان جهت تأمین امنیت بیشتر و پیشگیری از جرائم اشاره و بیان داشت: نیروی انتظامی یک نیروی جامعه محور بوده و نام این نیرو در تاریخ انقلاب اسلامی با شجاعت، دلاوری و ایثارگری غیور مردان همراه است  و پلیس با توکل به خداوند متعال و در راستای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برقراری امنیت و آسایش مردم با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر گام برداشته است.

در ادامه این دیدار دکتر “کاووس رضایی” فرماندار جدید ارسنجان از عملکرد بسیار خوب مجموعه انتظامی این شهرستان در قالب پلیس جامعه محور و رضایت کامل شهروندان از این مجموعه تقدیر و تشکر کرد و موفقیت روز افزون سبزپوشان فراجا جهت ایجاد نظم و آرامش و آسایش در جامعه را از درگاه ایزد منان خواستار شد و اظهار امیدواری کرد که دولت همیشه از حافظان نظم و امنیت حمایت نموده و خواهد کرد.

فرماندار ارسنجان افزود: اقتدار پلیس در جامعه همواره می بایست حفظ شود و مجموعه فرمانداری و شورای تامین در این راستا همراه پلیس هستند تا ان‌شاالله خدشه‌ای به این اقتدار وارد نشود.

 

 

تعامل نیروی انتظامی و سپاه باعث اقدامات پیشگیرانه و افزایش اشرافیت عملیاتی می‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” تعامل نیروی انتظامی و سپاه را باعث اقدامات پیشگیرانه و افزایش اشرافیت عملیاتی دانست و گفت: تعامل ایبن دو مجموعه موجب پیشگیری از حوادث و آسیب‌های غیر مترقبه شده و نظم و امنیت اجتماعی و آرامش شهروندان را به ارمغان می آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین اکبرپور” در دیدار با سرهنگ “امیری” فرمانده ناحیه مقاومت سپاه استهبان، بیان داشت: تداوم و تعمیق روابط سپاه و نیروی انتظامی زمینه‌ساز توفیق در ماموریت‌های مشترک شده و تقویت امنیت پایدار در بین شهروندان را به دنبال خواهد داشت و این دو نیرو مکمل یکدیگر در ارتقاء امنیت اجتماعی هستند.

سرهنگ “حسین اکبرپور” سپاه و بسیج را سرمایه عظیم و حافظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: با یاری خداوند متعال هیچ جدایی بین نیروی انتظامی و سپاه پاسداران وجود ندارد و همه نیروهای مسلح در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال تلاش و کوشش هستند و در یک مسیر گام برمی دارند.

وی تداوم و تعمیق روابط بین سپاه و ناجا را زمینه‌ساز موفقیت در مأموریت‌های مشترک برشمرد و افزود: با توجه به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه ضرورت تعامل سازنده بین این دو نهاد انقلابی برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی بیش از گذشته متصور است.

 

وی آمادگی نیروی انتظامی را در اجرای طرح‌ها و ماموریت‌های مشترک پلیس و سپاه اعلام و اظهار کرد: نیروی انتظامی با تمام وجود از اقدامات و ماموریت‌های ذاتی سپاه حمایت خواهد کرد.

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری۱۷معتاد درپاسارگاد

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری ۱۷ معتاد متجاهر با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح پلیس با هماهنگی مراجع قضائی با به ورود به محل‌های پاتوق معتادان که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند ۱۷ نفر از معتادان سطح حوزه استحفاظی جمع آوری و جهت بهبود وضعیت به مرکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتیاد در بسیاری از جرائم و آسیب ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی نقش دارد؛ پس باید به این نکته توجه کنیم که مواد مخدر یک تهدید جدی فراروی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ویژه فرزندان جوانمان است که نباید به آن بی تفاوت باشیم و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

کشف احشام قاچاق توسط پلیس زرین دشت

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف ۲۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی زرین‌دشت حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه سواری پژو  ۴۰۵ حامل احشام مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودروها موفق شدند ۲۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف و رانندگان را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “زرین دشت” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 

 

کشف تریاک از مسافرین اتوبوس

فرمانده انتظامی “خرمبید” گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از دو مسافر اتوبوس، ۲۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی خرمبید هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران موفق شدند در بازرسی از چمدان همراه دو نفر از مسافران، ۲۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خرمبید” با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، ضمن تاکید بر مبارزه جدی و بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

دستگیری ۶۴ متهم تحت تعقیب در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری ۶۴ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کارهای فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۶۴ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

توقیف خودروهای شوتی حامل احشام قاچاق

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف دو دستگاه خودروی شوتی حامل ۱۳ راس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در ادامه روند مبارزه با قاچاق احشام، ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی از تردد چند دستگاه سواری شوتی حامل احشام در محورهای مولصلاتی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با برنامه‌ریزی انجام شده موفق شدند با کنترل محورهای مواصلاتی دو دستگاه سواری شوتی حامل احشام را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به کشف ۱۳راس احشام از این دو دستگاه سواری، اظهار داشت: ارزش احشام مکشوفه از سوی کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.

سرهنگ “یوسفی” با اشاره به اینکه هر دو راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار داشت: شهروندان به منظور مبارزه هدفمند با پدیده نابهنجار قاچاق احشام، در صورت مشاهده فعالیت خودروهای شوتی و تردد آنها در محورهای مواصلاتی، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

 

برگزاری جلسه پیشگیری از سرقت برای باغداران

جلسه پیشگیری از سرقت برای باغداران توسط رئیس پلیس آگاهی شهرستان “نی‌ریز” برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با توجه به افزایش سرقت‌های خرد از باغات در شهرستان نی‌ریز، سرگرد “معصومی” رئیس پلیس آگاهی این شهرستان در جمع باغداران، بیان کرد: با اجرای تمهیدات لازم برای حفظ و حراست از دست رنج یک ساله کشاورزان به جهت پیشگیری از سرقت، از باغداران خواست با نصب دوربین مداربسته، استفاده از نگهبان و همچنین حیوانات محلی آموزش دیده از وقوع این پدیده پیشگیری کنند.

وی افزود: از افراد ناشناس برای نگهبانی و دیگر امورات باغی استفاده نکنند و وسایل کشاورزی و باغبانی خود را در اتاقک‌های مخصوص و مجهز نگهداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه افراد مشکوک سریعا آن را از طریق تلفن ۱۱۰ گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37369

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.