• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 37354
  • 22 خرداد 1401 - 14:00
اخبار پلیس فارس – ۲۲  خرداد ماه ۱۴۰۱

برگزاری جلسه تعامل و هم اندیشی قضائی و انتظامی در شیراز جلسه تعامل و هم اندیشی قضائی و انتظامی با حضور فرمانده انتظامی استان و مسئولان قضائی استان در شیراز برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای تعامل با سازمان قضائی نیرو های مسلح استان فارس، جلسه ای با حضور مسئولان قضائی، […]

برگزاری جلسه تعامل و هم اندیشی قضائی و انتظامی در شیراز

جلسه تعامل و هم اندیشی قضائی و انتظامی با حضور فرمانده انتظامی استان و مسئولان قضائی استان در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای تعامل با سازمان قضائی نیرو های مسلح استان فارس، جلسه ای با حضور مسئولان قضائی، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان، سردار “یوسف ملک زاده” جانشین انتظامی و تعدادی از معاونان انتظامی برگزار شد.

در این جلسه، فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تبریک انتصاب “قوام کریمی” به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، بر تعامل و همکاری بیش از پیش مجموعه انتظامی و سازمان قضائی نیروهای مسلح تأکید کرد.

 

 

توقیف پرادو ۴۰ میلیاردی قاچاق در “شیراز”

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری پرادو قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در یکی از خیابان‌های “شیراز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت‌زنی در بلوار “فرهنگ‌شهر” شیراز به یک سواری پرادو که در حال حرکت بود مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که مدل خودرو با سیستم مطابقت ندارد و اتاق تعویض و موتور نیز دستکاری شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو قاچاق ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

توقیف وانت و دستگیری قاچاقچی

فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۳۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت مزدا در شهرستان “نی‌ریز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به همراه کارکنان انتظامی نی‌ریز حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “کرمان-شیراز” به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۳۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

 

 

قاچاقچیان  تریاک در جهرم  زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی “جهرم” گفت: با دستگیری ۵ قاچاقچی ۱۱۸ کیلو تریاک توسط ماموران این فرماندهی کشف شد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی جهرم حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی در یک اقدام ضربتی به دو دستگاه پژو ۲۰۶ و پیکان بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از وانت پیکان‌بار ۷۰ کیلو و از سواری پژو ۴۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۵ نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه در این ماموریت در مجموع ۱۱۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شده است، تصریح کرد: هر ۵ نفر قاچاقچی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ “رزمجویی” خاطر نشان کرد: برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

 

کشف کود شیمیایی قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف یک هزار و ۲۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری “۱۲ برق” داراب با اقدامات فنی و تخصصی از دپوی مقدار زیادی کود شیمیایی قاچاق در یک انبار مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل از قبل شناسایی شده اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن انبار یک هزار و ۲۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه کارشناسان ارزش کودهای مکشوفه را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: انبار مذکور پلمب و در این خصوص یک نفر به مرجع قضائی معرفی شد.

 

 

موتورسیکلت قاچاق در “قیروکارزین”

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکت سنگین که در خیابان در حال تردد بود مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی مدارک مشخص شد که موتورسیکلت مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” با اشاره به اینکه در این خصوص راکب دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: ارزش موتورسیکلت قاچاق برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

 

پلیس فارس بر قله مسابقات فوتسال نیروهای مسلح استان فارس

معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان از قهرمانی تیم فوتسال پلیس در مسابقات فوتسال نیروهای مسلح فارس خبر داد.

سرهنگ “عنایت محمودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به مناسبت سوم خرداد گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر، مسابقات فوتسال نیروهای مسلح به میزبانی کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) با حضور تیم هایی از یگان‌های نظامی و انتظامی استان (سپاه،ارتش، فراجا و بسیج) در محل سالن ۹ دی و سالن پهلوانان شهید نصیری برگزار و نهایتا پس از برگزاری چند مسابقه دو تیم سپاه فجر و پلیس فارس راهی دیدار نهایی شدند.

وی افزود: در دیدار نهایی که مقارن با شب میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) برگزار شد تیم پلیس فارس در دیداری مهیج و تماشایی قهرمان مسابقات گردید.

معاون تربیت و آموزش پلیس فارس در پایان ضمن تشکر از مسئولین برگزاری مسابقات جناب سرهنگ “احمد جعفری” و آقای “محمد اسکندری” گفت: در مراسم اختتامیه پس از تقدیر از ورزشکاران، از خانواده شهدای شاخص یگان‌ها و همچنین خانواده سرهنگ دوم شهید “علی اکبر رنجبر” تقدیر شد.

 

 

قاتل و همدستش در “خفر” دستگیر شدند

فرمانده انتظامی “خفر” از دستگیری قاتل و همدستش خبر داد که با ضربات سلاح سرد فردی حدودا ۳۵ ساله را به قتل رسانده بودند.

سرهنگ “یوسف احمدی” ‌در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل در ۱۶ بهمن‌ماه سال گذشته در شهرستان خفر و متواری شدن ضاربان، ماموران انتظامی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران از همان لحظات اولیه تحقیقات خود را آغاز و قاتل و همدستش که ۲۸ ساله بودند عرصه را بر خود تنگ و خود را به پلیس معرفی کردند.

فرمانده انتظامی “خفر” با بیان اینکه متهمان علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی عنوان کردند، گفت: قاتل و همدستش برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

 

موتورسیکلت سرقتی از گیلان در فسا کشف شد

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت با سابقه سرقت از شهرستان “املش” از توابع استان گیلان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “کوشک قاضی” حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در یکی از محلات پارک بود مشکوک شدند.

وی افزود: در بررسی انجام شده توسط کارشناس پلیس و استعلام از سامانه، مشخص شد شماره درج شده بر روی بدنه مخدوش است و موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان “املش” استان گیلان دارد.

فرمانده انتظامی “فسا” خاطر نشان کرد: موتورسیکلت مکشوفه جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ و اقدامات تخصصی جهت دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

 

شورای معتمدپلیس، مهمترین جلوه مشارکت مردمی است

فرمانده انتظامی استهبان گفت: مهمترین جلوه مشارکت مردمی، شورای معتمد پلیس است که عملکرد آن نقش به سزایی در پیشگیری از جرایم دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، جلسه شورای معتمد پلیس با حضور فرمانده انتظامی استهبان و اعضای فعال شورای معتمد (مربوط به حوزه پاسگاه امامزاده) در دفتر فرماندهی برگزار شد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در این جلسه گفت : تولید امنیت پایدار نیازمند مشارکت و همدلی تمامی دستگاه های دولتی و شهروندان عزیز می باشد و پلیس به عنوان سردمدار ایجاد امنیت با تمام توان و با بهره گیری از نیروهای متخصص تلاش دارد تا نظم و امنیت را در جامعه نهادینه کند.

فرمانده انتظامی استهبان رمز موفقیت پلیس را تلاش مضاعف و احساس مسئولیت دانست و توجه جدی به اجرای شورای معتمد پلیس را جهت جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی از جمله اقدامات مهم پلیس در راه رسیدن به موفقیت در ماموریت‌ها عنوان کرد.

وی افزود: پلیس علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود به نحو احسن، در سایر موضوعات اجتماعی نقش فعال دارد تا تمامی زوایای امنیت را به شهروندان هدیه کند.

سرهنگ “اکبرپور” یادآور شد: پلیس با بهره‌گیری از پتانسیل شورای معتمد و استفاده از راهکارهای سازنده و پیشنهادات علمی این قشر تأثیرگزار تلاش دارد تا ضمن تشویق مردم در مشارکت و همکاری با پلیس جهت تأمین امنیت، از حجم پرونده های ورودی یگان های انتظامی با استفاده از وساطت این عزیزان بکاهد تا خدمات رسانی به سایر شهروندان سرعت بیشتری به خود بگیرد.

 

محکوم متواری پس از ۴ سال روانه زندان شد

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق مسلح و محکوم متواری پس از ۴ سال در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع ۴ فقره سرقت مسلحانه منزل در سال ۹۸ در شیراز، متهم در همان سال توسط کارآگاهان زبده پلیس آگاهی دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مقام قضائی می‌شود .

وی افزود: پس از سیر مراحل قضائی سارق مسلح به ۳۸ سال حبس محکوم می‌شود که پس از اخذ مرخصی متواری و خود را مخفی می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: مجددا حکم دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و پس از شناسایی طی یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه لازم در بررسی سوابق متهم سرقت مسلحانه، ضرب و جرح و نزاع و  درگیری به چشم می‌خورد، خطاب به سارقان و هنجارشکنان گفت: امنیت و آسایش شهروندان خط قرمز پلیس می‌باشد و قطعا با قاطعیت هر چه تمام تر با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

 

 

تعامل با نوجوانان

دوران جوانی و نوجوانی همواره با مسائلی همراه است که هرچند نسبتا طبیعی است ولی معمولا از آنها به عنوان مشکلات دوره نوجوانی یاد می کنند،حتی نام دوره نوجوانی را “بحران “گذاشته اند.

پرخاشگری، عکس العمل های تند و آنی و گاهی نسنجیده، انتخاب دوری از خانواده و تنهایی یا علاقه به همراهی با دوستان، از مشکلات دوره نوجوانی شمرده می شود.

اما باید دانست که نوجوانی بحران نیست، “رشد” است و اغلب مشکلات از رفتارهای ناشایست با نوجوان نشات می گیرد و رفتار نامناسب دیگران خصوصا خانواده به بسیاری از عصیان های نوجوان دامن می زند .

آنچه یک خانواده آن را مشکل نوجوان خود می داند، در اصل از رفتار خود آن خانواده سرچشمه گرفته است. عکس العملهای نوجوان معمولا رفتارهایی عادی است؛ چه بسا هر کس دیگری در جای او باشد، همین برخورد را نشان می دهد. اینکه مرتب به او امر و نهی شود، مشکلاتش تذکر داده شود ولی توانایی ها و رشد عقلانی او در نظر گرفته نشود، قطعا ناراحت و رنجیده خاطر خواهد شد.

مشکلات وچالش های نوجوانی به علت یکسان بودن ریشه مشکلات یکی است و راه حل در مورد پسران و دختران فرقی نمی کند و مشکلات نوجوانان را نباید صرفا به حساب نارسایی های جامعه (مشکلات فرهنگی واقتصادی)بگذاریم و از نقش ویژه خانواده غافل شویم.

روحیه نوگرایی نیز از روحیاتی است که در دوره نوجوانی شکوفا می شود، در این حالت نوجوان در برابر موضوعات کهنه مقاومت می کند و خود را بالاتر از همه مخصوصا والدین می داند و در نتیجه به نصیحت کسی هم گوش نمی دهد.

البته نوگرایی خوب است، چون ابتکار و نوآوری را در فرد شکوفا می کند اما باید به درستی هدایت شود که این روحیه به نتایج مطلوب منتهی شود، نه به سرکشی  و گرفتن تصمیمات ناشایست.

نکته مهم در این زمینه این است که ارتباط با نوجوان از راه نصیحت مسیر درستی نیست؛ یکی از عوامل مهم عصیان نوجوانان، نصیحت های زیاد پدر و مادر است؛ نباید مرتبا برای او آیه و روایت و خاطره تعریف کرد خصوصا در مورد نوجوانان امروز که خیلی بی حوصله هستند، بهتر است نصیحت و راهنمایی از راه مشورت باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37354

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.