• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 37266
  • 19 خرداد 1401 - 13:29
اخبار پلیس فارس – ۱۹   خرداد ماه ۱۴۰۱

کشف کالاهای قاچاق ۱۳ میلیاردی در “لارستان” فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال در این شهرستان خبر داد. سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در  راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی لارستان حین […]

کشف کالاهای قاچاق ۱۳ میلیاردی در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در  راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی لارستان حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی در یک عملیات ضربتی به دو دستگاه اتوبوس و کامیون مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها ۸ هزار و ۷۲۷  ثوب انواع البسه، ۶ عدد کیف، ۵۰ عدد توپ فوتبال، یک دستگاه اسکوتر برقی، ۱۳۱ جفت کفش اسپرت، ۲۳۹ عدد شارژر موبایل و تعداد زیادی شامپو خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “یوسفی” با تاکید بر قاطعیت پلیس در تداوم اجرای طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا، از مردم خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه جرایم اقتصادی و قاچاق موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزازش دهند.

 

با هوشیاری پلیس لوازم جانبی‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق روانه بازار نشدند

جانشین فرمانده انتظامی “مهر” گفت: در بازرسی از یک دستگاه وانت پراید ۷ هزار و ۶۰۰ قلم انواع لوازم جانبی موبایل قاچاق کشف شد.

سرهنگ “نصراله دهقان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی “مهر” حین کنترل خودروهای عبوری در محور “دارالمیزان-شیراز” به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۷ هزار و ۶۰۰ قلم انواع لوازم جانبی موبایل که خارجی و قاچاق بود کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی “مهر” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

انتقال قاچاق با سواری‌های هیوندا

جانشین فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال در بازرسی از سواری‌های هیوندا، خبر داد.

سرهنگ دوم “پرویز ارجمند” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در شهر “قائمیه” به یک دستگاه تریلر حمل خودرو که حامل دو دستگاه سواری هیوندا فاقد پلاک بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروهای سواری بر روی تریلر ۱۰ هزار و ۶۴۵ عدد

انواع ابزار آلات و ۴۸۰ عدد لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی که به صورت ماهرانه ای جاسازی شده بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۹ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

دستگیری آدم ربایان  تحت تعقیب  در “هرمزگان”

فرمانده انتظامی “کوار” از دستگیری عاملان ربایش نوجوان ۱۴ ساله  در استان هرمزگان خبر داد.

سرهنگ  “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اردیبهشت‌ماه سال جاری و در پی ربایش نوجوانی ۱۴ ساله در یکی از روستاهای اطراف  شهرستان کوار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام با تدابیر مجموعه انتظامی و تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی  آدم‌ربایان که مطلع شده بودند پلیس به صورت شبانه‌روزی به دنبال شناسایی و دستگیری آنان است عرصه را بر خود تنگ و نوجوان ربوده شده را پس از ۳۴ روز اسارت (۱۰ خردادماه) در استان هرمزگان رها کردند.

فرمانده انتظامی کوار تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان مخفیگاه آدم‌ربایان در بندرعباس شناسایی و با اخذ نیابت قضائی به آنجا اعزام و با همکاری کارکنان پلیس آگاهی استان هرمزگان موفق شدند دو نفر آدم ربا (زن و شوهر) را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ “هاشمی” با اشاره به اینکه آدم ربایان به دلیل اختلافات مالی با عموی فرد ربوده شده اقدام به ربایش نوجوان ۱۴ ساله کرده بودند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

نقش آموزشگاه‌های رانندگی در کاهش آمار تصادفات

فرمانده انتظامی “داراب” در جمع مدیران آموزشگاه‌های رانندگی بر نقش این موسسات در کاهش آمار تصادفات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا نوشاد” در جلسه ای که با حضور رئیس پلیس راهور و جمعی از مدیران آموزشگاه های رانندگی شهرستان داراب برگزار شد، گفت: امروز ما رسالتمان همانند پزشکان نجات انسان‌هاست و اگر ما رانندگان سالم و قانونمند را تحویل جامعه بدهیم، قطعاً از نیروی انتظامی و آموزشگاه های رانندگی در میان جامعه به نیکی یاد خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: نگاه ما به آموزشگاه‌های رانندگی، آموزش قوانین به متقاضیان گواهینامه، قانونمند کردن آنان و در نهایت پیشگیری از تصادفات و حوادث رانندگی است.

سرهنگ “نوشاد” افزود: مربی رانندگی ابتدا باید دانش و توانایی رانندگی شاگردان را سنجیده و بر مبنای آن، یک سری برنامه های آموزشی برای رساندن شاگردان به استانداردها تدوین کند. او باید با صبر و حوصله بسیار به هنرجوی خود همه موارد مهم را آموزش دهد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اغلب تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت می‌کنند، گفت: مربیان رانندگی باید افرادی آموزش دیده و ماهر در امر تعلیم رانندگی باشند تا بتوانند به خوبی فنون‌، قوانین و مقررات و اصول ایمنی مربوط به رانندگی صحیح را برای کسب مهارتهای لازم به هنرآموزان آموزش دهند.

 

دیدار جانشین انتظامی شهرستان “کازرون” با خانواده شهید جوکار

جانشین انتظامی “کازرون” به همراه تعدادی از کارکنان به منظور پاسداشت مقام شهدای عرصه نظم و امنیت و تکریم خانواده‌های معظم شهدا با خانواده شهید “عیسی جوکار” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حجت‌اله احمدیان” در این دیدار ضمن ادای احترام به شهدای جنگ تحمیلی، شهدای عرصه نظم و امنیت و مدافعان سلامت، گفت : از دامان پاک مادران و پدران بزرگوار شهدا فرزندان رشید، مومن و متعهدی پرورش یافتند که امروز ایران اسلامی امنیت مرز و بوم خود را مدیون خون پاک این عزیزان است.

سرهنگ “احمدیان” با تاکید بر اینکه تکریم خانواده شهدا یک وظیفه همگانی است با اهدا هدیه از این خانواده شهید دلجویی کرد .

گفتنی است شهید “عیسی جوکار” در اسفندماه سال ۸۵ در استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

دستگیری سارق منزل و کشف ۱۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “کوار” از دستگیری سارق حرفه ای و کشف ۱۰ فقره سرقت منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ  “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کوار، بررسی موضوع جهت شناسایی سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی  قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده یک نفر سارق حرفه ای و سابقه‌دار شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی “کوار” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه  به ۱۰ فقره سرقت  منزل اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

دستگیری  سارقان و کشف ۱۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “لامرد” گفت: سارقان کابل‌های مخابراتی با ۱۱ فقره سرقت دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ “مهراب زارع پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های مخابراتی در شهرستان لامرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از اماکن دولتی و کابل مخابراتی اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

 

توقیف ۴۶ دستگاه خودرو شوتی در محورهای “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از توقیف ۴۶ دستگاه خودرو شوتی و پلاک مخدوش در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به حمل قاچاق توسط خودروهای شوتی و وقوع چندین فقره تصادف در محورهای مواصلاتی شهرستان و نارضایتی شهروندان، کنترل این محورها و توقیف خودروهای شوتی در دستور کار پلیس  این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و انجام ایست و بازرسی‌های موقت و گشت زنی عوامل انتظامی در محورهای اصلی طی ۲۰ روز گذشته ۴۶ دستگاه خودرو تندرو (شوتی)  توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: رانندگان این خودروها با تغییر در اصالت و ارکان خودروهای خود با سرعت بالا در جاده ها تردد و با انجام حرکات و تخلفات حادثه ساز باعث به خطر انداختن جان سایر رانندگان نیز می‌شدند.

سرهنگ “زراعتیان” برخورد قاطعانه با خودروهای شوتی را از اولویت‌های این فرماندهی عنوان کرد و گفت: این روند به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می توانند هر‌گونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

راننده و همدستش قاچاقچیان هروئین بودند

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از دستگیری دو قاچاقچی و کشف ۱۹کیلو و ۳۰۰ گرم هروئین در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌الله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی نی‌ریز در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس فاقد مسافر مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۹ کیلو و ۳۰۰ گرم هروئین که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در بدنه اتوبوس جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37266

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.