• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

لزوم نظارت و برخورد با مصرف بی رویه برق مشترکان تجاری/ با تدبیر مناسب در مدیریت مصرف برق از آسیب به صنایع و کشاورزی ‌جلوگیری شود

  • کد خبر : 37199
  • 19 خرداد 1401 - 11:29
لزوم نظارت و برخورد با مصرف بی رویه برق مشترکان تجاری/ با تدبیر مناسب در مدیریت مصرف برق از آسیب به صنایع و کشاورزی ‌جلوگیری شود
استاندار فارس در کارگروه اصلاح مصرف برق استان، گفت: باید با تدبیر مناسب در مدیریت مصرف برق به نتیجه مطلوب رسید و کمترین آسیب باید به صنایع و بخش کشاورزی استان وارد گردد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، چهارمین نشست «کارگروه  اصلاح مصرف برق استان» با حضور دکتر محمد هادی ایمانیه و مسئولین مرتبط برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، ریز مصرف تمامی مشترکان  برق استان فارس اعم از صنعتی، تجاری، مسکونی و کشاورزی و اداری از ابتدای شروع طرح مدیریت مصرف مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر ایمانیه در ادامه تاکید کرد: سهم کاهش مصرف بخش کشاورزی استان باید توسط جهاد کشاورزی مدیریت شود تا به محصولات کشاورزی مناطق مختلف استان آسیبی نرسد.

استاندار فارس اشاره به سهم صنایع بزرگ استان در مدیریت مصرف برق، تصریح کرد: سهم کاهش مصرف صنایع استان نیز با همراهی و حضور سازمان صمت و برق منطقه ای فارس به صورت مناسب مدیریت شود تا  صنعت استان به سمت تعطیلی نرود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر همدلی و تصمیم جمعی ادارات، بخش خصوصی و اقشار مختلف مردم برای عبور از پیک مصرف تابستان، اظهار کرد: باید با تدبیر مناسب به نتیجه مطلوب رسید و کمترین آسیب باید به صنایع و بخش کشاورزی وارد گردد.

دکتر ایمانیه اضافه کرد: صنعت سیمان، آلمینیوم و فولاد در اقتصاد استان فارس نقش بسزایی دارد بنابراین با برنامه ریزی صحیح، همفکری و استفاده از تجربه های مدیران کارخانه ها باید به یک راهکار مطلوب رسید.

استاندار فارس با اشاره به اینکه صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در فصل تابستان طبق روال گذشته در روزهای تعطیل فعال باشند، شیفت بندی کاری خارج از پیک مصرف را یکی از راه حل های مفید ادامه فعالیت این واحد های تولیدی برشمرد.

وی با اشاره به تدابیر ویژه برای تامین سوخت مورد نیاز ژنراتور های بیمارستان ها و مراکز مهم خدماتی، گفت: برق مشترکان خانگی با مصرف خیلی بالا و بی توجه نسبت به هدر رفت انرژی مهم برق باید قطع شود.

نماینده عالی دولت در فارس با انتقاد از دزدی برق و عدم  توجه مالکان بعضی از باغ شهری ها به پیک مصرف، دستور داد تا با همکاری دادگستری و دادستانی بتوان شرایط استفاده از برق را به صورت قانونی برای افرادی که قصد سواستفاده ندارند را فراهم کرد.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه مصرف بی رویه مشترکان تجاری باید توسط اداره برق کنترل شود، خاطرنشان کرد: برای نظارت و پایش مصرف برق ادارات دولتی می‌توان از ظرفیت بسیج ادارات استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37199

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.