• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 37174
  • 17 خرداد 1401 - 14:47
اخبار پلیس فارس – ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱

کشف ۵ میلیارد کود قاچاق در شیراز فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۱۰ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد. سرهنگ “فرج شجاعی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،در تشریح این خبر اظهار داشت:ماموران یگان امداد، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک […]

کشف ۵ میلیارد کود قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۱۰ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،در تشریح این خبر اظهار داشت:ماموران یگان امداد، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو توقیفی، ۱۰ هزار کیلوگرم کود شیمیایی اوره قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای قاچاق مکشوفه، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ شجاعی تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل پلیس امنیت اقتصادی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز در پایان با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

توقیف پژو حامل پوشاک قاچاق در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۲ هزار و ۷۷۷ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۷۷۷ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: مبارزه قاطع با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

تصادف مرگبار پژو با پیکان

رئیس پلیس‌راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد سواری پیکان با پژو ۲۰۶ در محور مواصلاتی “بیضا” ۳ نفر در دم فوت و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: بامداد امروز ۱۷ خردادماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی “بیضا” به ماموران اعلام و سریعا به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌‌های اولیه مطلع شدند سواری پژو به دلیل تجاوز به چپ با خودرو پیکان با ۵ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده پژو و ۲ نفر از سرنشینان پیکان در دم فوت و ۳ سرنشین دیگر پیکان مجروح و راهی بیمارستان شدند، به شهروندان توصیه کرد قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

 

موتورسیکلت قاچاق ۱۳ میلیاردی روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی “سروستان” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “آرش بخشایی‌مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و قاچاق در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۱۴۰۰ سی سی در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کنند.

سرهنگ “بخشایی‌مطلق” با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت‌ قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: پس از تشکیل پرونده مالک به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پلیس در حوزه قاچاق قاطعانه با مجرمان برخورد می‌کند، خاطر نشان کرد: شهروندان هرگونه اخباری در این خصوص را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

قصد ربایش دختر در شیراز صحت ندارد

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: کلیپ پخش شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه فردی قصد آدم‌ربایی دختر بچه ۶ ساله ای در یکی از خیابان‌های شیراز را داشته صحت ندارد و تکذیب می شود.

سرهنگ “حمید افرامن” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ۱۶ خردادماه کلیپی با محتوای اینکه (مردی حدودا ۳۸ ساله در خیابان مشکین‌فام شیراز قصد ربایش دختری ۶ ساله داشته و توسط اهالی محل دستگیر و تحویل کلانتری ۱۱ زند شده است) در فضای مجازی منتشر شده و موضوع  به منظور بررسی صحت و سقم آن در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انتقال فرد دستگیر شده به پلیس آگاهی، در بررسی‌های اولیه و برابر نظر کارآگاهان مشخص شد که فرد مذکور دارای اعتیاد به مواد مخدر صنعتی بوده و به دلیل مشکل روحی و روانی و توهم ناشی از مصرف مواد مخدر به سمت دختربچه ای که در آن حوالی با فاصله چند متری از مادرش در حال تردد بوده رفته و قصد ربایش وی را نداشته است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس با بیان اینکه موضوع آدم ربایی صحت نداشته و کذب محض است، گفت: شهروندان به شایعات پخش شده در فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه اخبار صحیح را از منابع رسمی یا خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند.

 

کشف سوخت قاچاق در “کوه‌چنار”

جانشین فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ دوم “پرویز ارجمند” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “ابوالحیات” کوه‌چنار حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از آن خودرو ۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق که در یک مخزن ذخیره و به صورت جاساز بود را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را   ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

احتکار مواد شوینده در داراب

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۲ انبار احتکار مواد شوینده به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح تشدید مقابله با احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و در پی اخبار واصله به این پلیس مبنی بر احتکار مواد شوینده در ۲ انبار واقع در سطح شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت .

سرهنگ “نوشاد” گفت: ماموران پلیس این شهرستان با هماهنگی مرجع قضائی به آن مکان‌ها اعزام و در بازرسی از آن انبارها ۴۰ هزار و۴۴۰ عدد انواع مواد شوینده احتکار کشف کردند.

وی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا ۲ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

دیدار جانشین انتظامی خرامه با خانواده شهید “حسن رضایت وند”

جانشین فرمانده انتظامی خرامه به همراه جمعی از کارکنان با خانواده شهید “حسن رضایت‌وند” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مرتضی رمضانی” در این دیدار بیان کرد: صبر و بردباری خانواده‌های معظم شهدا موجب دلگرمی مردم بوده و عزت و سربلندی امروز کشور مرهون خون پاک فرزندان این عزیزان است و ما وظیفه داریم به پاس رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا از خانواده آنها سرکشی و به مشکلاتشان رسیدگی کنیم.

وی خانواده‌های شهدا را بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب دانست و افزود: خانواده شهدا مظهر صبر و شکیبایی هستند و تکریم آنان یک ضرورت و یک وظیفه دینی، ارزشی و انسانی برای تمامی آحاد مردم و مسئولان است.

گفتنی است جانشین انتظامی شهرستان خرامه در پایان این دیدار با اعطای لوح یادبود از خانواده این شهید والامقام تقدیر کرد.

شایان ذکر است شهید “رضایت‌وند” از پرسنل نیروی انتظامی بوده که در سال ۱۳۸۴ در شهرستان فسا و در مبارزه با اشرار به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

 

دیدار فرمانده انتظامی کازرون با امام جمعه

فرمانده انتظامی “کازرون” به همراه جمعی از کارکنان با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار امام جمعه کازرون بیان کرد: نیروی انتظامی همواره مولد امنیت پایدار در جامعه است و این امنیت به مدد تلاش های بی وقفه و ایثارگری‌های شبانه روزی کارکنان انتظامی به خوبی در این شهرستان نمود پیدا کرده و همگان باید همواره قدردان این نعمت ارزشمند الهی باشیم

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با بیان اینکه همیشه علماء و روحانیون مانند راهنما در مسیر تعالی نیروی انتظامی اثرگذار بوده و هستند، گفت: تعامل با ائمه جمعه و روحانیون یکی از محور‌های مهم پلیس در توسعه امنیت پایدار می باشد

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” ضمن تقدیر از زحمات و حمایت‌های امام جمعه محبوب با نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت، بیان داشت: کارکنان نیروی انتظامی خدمت به مردم را یک افتخار بزرگ می‌دانند و در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاش و کوششی حتی تا از دست دادن جان خود دریغ نمی‌کنند.

 

 

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی توسط پلیس”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۲۷ معتاد و خرده فروش طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم‌خیز، مأموران انتظامی “آباده” طرح پاکسازی نقاط آلوده را طی دو هفته گذشته با جدیت اجرا کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۲۷ معتاد وخرده‌فروش، ۷ کیلو و ۶۷۵ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “آباده” با اشاره به کشف ۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و دستگیری ۳ سارق در این خصوص، افزود: دستگیری ۲۲ سارق و کشف ۳۰ فقره انواع سرقت‌ه، توقیف ۱۲۵ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف، دستگیری ۱۷ متهم و کشف ۲۱ فقره پرونده اعم از جعل، کلاهبرداری و جرایم رایانه‌ای، کشف ۲ دستگاه ماینر، ۴۰۰ بسته لوازم الکترونیکی و یک دستگاه گنج یاب از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها می‌باشد.

سرهنگ “مسعودی” تصریح کرد: طرح های پاکسازی در رابطه با خرده فروشان و دستگیری مجرمین و سارقان به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی قراردارد و پلیس با هنجار‌شکنان برابر قانون به شدت برخورد می‌کند.

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان “مهر”

جانشین فرمانده انتظامی “مهر” گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خیز این شهرستان به منظور برخورد با مخلین نظم و امنیت به مدت ۱۰روز اجرا شد.

سرهنگ “نصراله دهقان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای این طرح‌ها ماموران با گشت‌زنی‌های هدفمند و اقدامات فنی موفق شدند ۱۲ سارق سابقه‌دار با اعتراف به ۱۸ فقره سرقت شامل اماکن خصوصی و دولتی، ساختمان های نیمه کاره، کابل برق و ادوات کشاورزی را دستگیر کنند.

سرهنگ “دهقان” ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک دستگاه موتورسیکلت، ۳ دستگاه دوچرخه مسروقه،۳۰۰ متر انواع کابل مخابراتی و الکتریکی، دینام کشاورزی شیرآلات ساختمانی و …کشف شد.

وی دستگیری ۱۶ نفر متهم، کشف ۱۸۳ رأس احشام و لوازم خانگی قاچاق و توقیف ۲۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف را از دیگر اقدامات طرح برشمرد و گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه و قاچاق ۱۷ میلیارد ریال می‌باشد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: نیروهای پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کنند و لازم است مردم نیز ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت و… هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

ماینرهای قاچاق در “کوار” کشف شد

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۴۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سید رحمان هاشمی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی در مرغداری خود اقدام به نگهداری و استفاده غیر قانونی از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی، محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار تصریح کرد: در بازرسی از آن مکان، ۴۲ دستگاه ماینر خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ هاشمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۴ میلیارد و دویست میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

 

خسته و ناتوان شده ام

همیشه از سمت خانواده مورد سرزنش و مقایسه قرار می گرفتم.

دو برادر دارم وخودم فرزند دوم خانواده هستم. با توجه به طرز تفکر خانواده و پسر دوست بودن خانواده ام، هیچ وقت من مورد توجه قرار نگرفتم و همیشه از سمت خانواده مورد سرزنش و مقایسه قرار می گرفتم و طرد شده بودم .

زمانی که وارد کلاس هشتم شدم حسی به من می گفت برای جلب توجه و اثبات خودم به خانواده و اینکه از برادرانم کمتر نیستم، دست به کارهای مثلا پسرانه بزنم. این تصمیم هم از درون مرا می ترساند و هم اینکه اعتماد به نفس کاذبی از بیرون به من داده بود .

اولین بار با دوستانم به پارک محله نزدیک خانه رفتم و مصرف یک نوع مواد رایج در بین نوجوانان را شروع کردم و مدت زمانی نگذشت که خودم را غرق در مصرف مواد دیدم.

بابت لذت لحظه ای که از مصرف مواد مخدر به دست می آوردم ، مواد مخدرهای مختلفی را مصرف کردم تا اینکه خانواده متوجه شدند و من را تحویل بیمارستان اعصاب و روان دادند.

این موضوع من را بیشتر سرخورده کرد و عصبانی از دست خانواده تصمیم گرفتم بعد از مرخص شدن، دوباره مصرف مواد را آغاز کنم . به محض مرخص شدن یکی دو ماه در خانه مورد مراقبت شدید بودم و دیگر نمی توانستم این همه محدودیت را تحمل کنم.

با توجه به فشارهای خانواده تصمیم نادرستی گرفتم و از خانه بیرون زدم ، اما بیرون رفتنم سبب ساز مصیبت های جدیدی برایم شد و درمانده تر از قبل شده بودم . دیگر نمی توانستم بازگردم و از طرفی در بیرون از خانه به هرکسی اعتماد می کردم ، ضربه ای از وی می خوردم .

خسته شده بودم به ناچار به خانه یکی از اقوام مادری ام پناه آوردم، آنجا به پدرم اطلاع دادند و وی به دنبال من آمد و مرا برگرداند . دیگر خسته و ناتوان از این مسیر شده ام و خود را ناتوان می بینم .

تجزیه و تحلیل:

خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی و حفظ عواطف انسانی است، هرگونه نارسایی در عملکرد خانواده تاثیر نامطلوبی در بهنجار کردن فرزندان ایجاد می کند، همچنین روش تربیت فرزندان از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است و می تواند سبب بسیاری از آسیب های روانی و اجتماعی شود.

در مورد این ماجرا والدین این دختر دارای سبک فرزند پروری مستبدانه بودند که قوانین سخت گیرانه ای وضع می کنند، کنترل زیادی بر فرزند دخترشان اعمال می کنند، اهمیتی به احساسات فرزندشان

نمی دهند و صمیمیت کمتری با فرزند خودشان دارند، همچنین با تبعیض قائل شدن ،سرزنش کردن و مقایسه او با پسران خانواده نه تنها هیچ نقطه مثبتی حاصل نشده و آثار زیانباری به همراه داشته است.

سرزنش کردن باعث شده وی از لحاظ روحی آسیب ببیند و سد بزرگی به نام نداشتن اعتماد به نفس را در مقابل خودش برای رسیدن به اهدافش ببیند . در ادامه اشتباهات دخترشان والدین می‌خواستند تا رفتارهای اشتباه فرزندشان را اصلاح و ترمیم کنند اما خودشان از مسیر اشتباه پیش رفته اند.

وی که در سن بلوغ و نوجوانی قرار داشته در این سن به خودی خود نوجوان نیاز به دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن دارد اما خانواده با نوع فرزندپروری اشتباه نه تنها صمیمیتی برای وی وجود نیاورده اند بلکه او را بیشتر از خود طرد کرده اند.

دختر احساس بی ارزش بودن می کند، خودش رو دوست ندارد و با تمام وجود می خواهد جای شخص دیگری باشد و اغلب اوقات ناراحت و یا خیلی بی قراراست و دائما خودش را در معرض خطرات و ماجراهای دردناک قرار داده است.

والدین به جای اینکه در رفتارهای خود تغییراتی ایجاد کنند و سبک فرزندپروری خود ر ا تغییر دهند با اعمال محدودیتهای بیشتر دخترشان را بیشتر در منجلاب فساد به طور ناخواسته غرق کرده اند.

نویسنده: “مرضیه خداهمتی”- کارشناس اداره مشاوره و مددکاری پلیس فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37174

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.