• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36975
  • 12 خرداد 1401 - 13:44
اخبار پلیس فارس – ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱

پیام تسلیت فرمانده انتظامی فارس به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی، سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار ” رهام بخش حبیبی” آمده است : ۱۴ خرداد روز ماتم در عزای والامردی […]

پیام تسلیت فرمانده انتظامی فارس به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی، سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار ” رهام بخش حبیبی” آمده است :

۱۴ خرداد روز ماتم در عزای والامردی است که در سایه تدبیرش هویت خویش را بازیافتیم و شاهد مهمترین حاصل سال ها تلاش فکری و جهادی ایشان در عرصه احیای دین و اصلاح جامعه یعنی پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

امام خمینی(ره)، ثابت کرد که اسلام زنده است و می تواند مبنای نظامی اجتماعی قرار گیرد. او افکار خفته جهان اسلام را بیدار کرد و اندیشه های اسلام ناب را در مسئله حکومت و نظام اسلامی به جهان و جهانیان معرفی کرد.

بدون تردید نقش این مرد همیشه جاویدان تاریخ در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که نقطه آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی است،بی بدیل بوده است.

اینجانب، سالروز رحلت جانگداز امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به عموم مردم شریف ایران اسلامی به خصوص به شهروندان قدرشناس استان فارس، تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

 

کشف کالای قاچاق ۳۰ میلیاردی در “کوه چنار”

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان “کوه‌چنار” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در شهر قائمیه به یک دستگاه کامیون حامل بار خوراک دام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از آن خودرو ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گردو و یک هزار و ۹۴۰ کیلوگرم هل دانه‌ای خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی که به طرز ماهرانه ای در زیر خوراک دام جاسازی شده بود کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

کشف زمین خواری میلیاردی در “مهر”

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در منطقه “تخت تملک” شهرستان  مهر خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه نماینده امور اراضی ملی مبنی بر تصرف غیرقانونی زمین‌های دولتی در منطقه ” تخت تملک ” شهرستان  مهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: پس از دستور مقام قضائی ماموران انتظامی شهرستان “مهر” به همراه نماینده اراضی ملی به محل اعزام و موفق شدند ۱۰ هزار متر از اراضی دولی که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود خلع ید کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با آن، همکاری مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

 

کشف ۴۰ میلیاردی انبار احتکار ارزاق عمومی در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف انبار دپو کالاهای احتکار از قبیل برنج، گندم، آرد و ذرت به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ” اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی و تلاش‌های شبانه روزی با همکاری پرسنل کارکنان سپاه و نماینده جهاد کشاورزی، از احتکار مقادیری قابل توجهی کالاهای اساسی در یک انبار مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار ۴۲ تن و ۳۶۰ کیلوگرم برنج،  ۱۹۵ تن گندم ، ۷ تن و ۵۰۰ کیلوگرم ذرت و ۹۳ کیسه آرد احتکار را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “کازرون” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “زراعتیان” از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از احتکار اقلام مورد نیاز مردم توسط سودجویان و جلوگیری از اخلال در بازار مصرف، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در این زمینه بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

 

توقیف موتورسیکلت قاچاق در “بوانات”

فرمانده انتظامی “بوانات” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی‌سی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی “سیمکان” بوانات حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه ون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش موتورسیکلت مذکور را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

 

دستگیری ۵۶ متهم تحت تعقیب در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری ۵۶ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کارهای فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۵۶ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

دستگیری باند سارقان موبایل قاپ در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری یک باند ۴ نفره موبایل قاپی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پس از وقوع چند فقره موبایل قاپی در سطح حوزه استحفاظی شهرستان شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری “۲۴ ابوذر” قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند یک باند ۴ نفره موبایل قاپی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک تیغه چاقو، یک عدد کلت قلابی و چند دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف شد، گفت: متهمان ضمن اقرار به ۵ فقره موبایل قاپی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

پایان قدرت نمایی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری کاربر اینستاگرامی خبر داد که با انتشار کلیپ در فضای مجازی، قدرت نمایی و اوباش گری می کرد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:  در رصد و پایش شبکه های اجتماعی ، کارشناسان پلیس فتا با  صفحه ای در اینستاگرام مواجه شدند که شخصی با اشتراک گذاری تصاویر و کلیپ های خود، قدرت نمایی می کرد.

وی افزود: افسران پلیس فتا با اقدامات تخصصی، ادمین صفحه مذکور را شناسایی و با دستور قضائی وی را دستگیر کردند که در بررسی انجام شده مشخص شد متهم سابقه اخلال در نظم در فضای حقیقی نیز دارد.

سرهنگ قسام از سیر مراحل قانونی پرونده متهم در دادسرا خبر داد و خاطر نشان کرد: پلیس فتا با اشرافیت بر فضای مجازی و رصد شبکه های اجتماعی، در چارچوب قوانین و مقررات با هرگونه اعمال مجرمانه در این فضا برابر قانون برخورد خواهد کرد و شهروندان می توانند تخلفات را از طریق سایت cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

 

موتورسیکلت قاچاق با  پلاک جعلی در “سروستان”

فرمانده انتظامی “سروستان” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ “آرش بخشایی مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی سروستان با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل شخصی مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق با پلاک جعلی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت قاچاق ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ “بخشایی مطلق” با اشاره به اینکه پلیس در حوزه قاچاق قاطعانه با مجرمان برخورد می‌کند، خاطر نشان کرد: شهروندان هرگونه اخباری در این خصوص را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

خودروهای حامل بار قاچاق توقیف شدند

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از توقیف سه دستگاه خودرو حامل بار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی قیروکارزین در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودروهای عبوری ۳ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و سمند حامل را شناسایی و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی این خودروها تعداد زیادی نوشیدنی خارجی قاچاق و یک هزار و ۳۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه در این راستا ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: برخورد با قاچاق از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

 

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در “آباده”

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس “آباده” در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “شیراز-اصفهان” به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۵ کیسه بزرگ حاوی ۶۶طاقه پارچه طرح‌دار به متراژ یک هزار و ۹۲ متر که خارجی و قاچاق بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد و در این خصوص یک نفر تحویل مراجع قضائی شد، گفت: قاچاق کالا تهدیدی جدی برای تولید جامعه می‌باشد و مبارزه با آن یک تکلیف همگانی است که مجموعه انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

 

برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در”شیراز”

مراسم جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس در این خصوص گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت، مراسم جشن “شاددخت” به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با حضور خادمان آستان قدس رضوی همراه با برنامه های فرهنگی مفرح و شاد در پشت ارگ کریمخانی شهر شیراز برگزار شد.

کارمند رتبه ۱۶ “مهدی نعمایی” تصریح کرد: در این مراسم، ضمن سخنرانی و اجرای مسابقه فرهنگی توسط پلیس، از دختران محجبه تجلیل شد.

 

کشف کالای قاچاق در “سپیدان”

فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف یک سواری ال نود و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “احمدفداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین ایست و بازرسی به یک سواری ال نود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۱۹ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

کشف پراید سرقتی در ” خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” از کشف پراید سرقتی توسط ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “زمان اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی خرامه حین کنترل گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که خودرو سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد: هنگام پارک خودرو حتما از وسایل بازدارنده و ضدسرقت استفاده کرده و پلیس را در برقراری امنیت مطلوب یاری کنند.

 

توقیف خودروهای متخلف با حرکات نمایشی

فرمانده انتظامی “مرودشت” از توقیف ۳ خودرو پژو پارس و ۴۰۵ به علت انجام تخلفات حادثه‌ساز و حرکات دور از اخلاق ترافیکی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی و همچنین انتشار فیلم ۳ دستگاه پژو پارس و ۴۰۵ در بلوار مجموعه تخت جمشید و حاشیه شهر مبنی بر بروز تخلفات حادثه ساز، سرعت غیرمجاز، حرکات نمایشی، سبقت غیر مجاز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس راهور با هماهنگی مقام قضایی موفق شدند هر ۳ خودرو را توقیف و روانه پارکینگ کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” افزود: علاوه بر اعمال قانون برابر کد تخلفات راهنمایی و رانندگی، نمره منفی در سابقه گواهینامه رانندگان ثبت و آنها برای سیر مراحل قانونی به مرجع  قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بیان اینکه هیجان کاذب جوانان در بعضی از موارد باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی می‌شود و همچنین جغرافیای گردشگری مجموعه تخت جمشید مرودشت این تصاویر بد اخلاقی ترافیکی را نمی پذیرد، از شهروندان خواست هرگونه تخلف راهنمایی و رانندگی را از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اعلام کنند.

سرهنگ “زینلی” خاطر نشان کرد: طرح ویژه برخورد با رانندگان متخلف به صورت نامحسوس در حال اجرا است و فرهنگ زیبای ترافیک خط قرمز ماست و با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

 

کشف ۵۵ راس گوسفند قاچاق در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی ۵۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف شد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در ادامه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۵۵ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر و معرفی وی به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام مشترک است، جابه جایی و نقل و انتقال این گونه احشام بدون مجوز بهداشتی به دلیل اینکه می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد، ممنوع می باشد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36975

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.