• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36942
  • 11 خرداد 1401 - 14:06
اخبار پلیس فارس – ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱

کشف احتکار در “زرقان” فرمانده انتظامی “زرقان” از کشف ۲۲۰ تن یونجه، گندم، جو و کنستانتره نهاده‌های دامی احتکار شده به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد. سرهنگ “بیژن بارسالاری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با احتکار و با هماهنگی مقام قضائی، یک انبار نگهداری نهاده‌های دامی در […]

کشف احتکار در “زرقان”

فرمانده انتظامی “زرقان” از کشف ۲۲۰ تن یونجه، گندم، جو و کنستانتره نهاده‌های دامی احتکار شده به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “بیژن بارسالاری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با احتکار و با هماهنگی مقام قضائی، یک انبار نگهداری نهاده‌های دامی در یکی از محله‌های شهرستان زرقان توسط پلیس امنیت عمومی شناسایی شد.

وی افزود: ماموران انتظامی به همراه نماینده جهاد کشاورزی به این مکان اعزام و در بازرسی از آن انبار ۲۲۰ تن یونجه، گندم، جو و کنسانتره نهاده‌های دامی احتکار شده و بدون مجوز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “زرقان” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد پژو پارس با نیسان

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: برخورد پژو پارس با یک دستگاه وانت پیکان در محور روستایی “سیف آباد- فراشبند” ۲ کشته و ۲ مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس راه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور روستایی “سیف آباد- فراشبند” مطلع و بلافاصله به همراه عوامل امدادی به محل وقوع اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پژو پارس با ۳ سرنشین با یک دستگاه وانت نیسان به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه ۲ سرنشین پژو فوت و رانندگان خودروها مجروح و روانه بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناس تجاوز به چپ از جانب راننده پارس را علت این تصادف اعلام کردند.

حمیدکافر و ناصر شل مغز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی “لارستان” از دستگیری ۲ نفر اراذل و اوباش معروف در عملیات ضربتی ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام امت حزب‌الله مبنی بر اینکه دو نفر ناشناس با سر و صورت پوشیده و با سلاح سرد اقدام به ایجاد درگیری، مزاحمت برای نوامیس، قدرت نمایی با سلاح سرد و اخلال در نظم عمومی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها می‌کنند که بررسی موضوع جهت شناسایی افراد در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که این اراذل و اوباش به شهرستان مجاور (گراش) فرار و خود را از دید پلیس مخفی کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “لارستان” تصریح کرد: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به شهرستان گراش اعزام و در یک عملیات ضربتی هر دو اراذل و اوباش را دستگیر کردند.

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه متهمان ۲۵ و ۲۶ ساله در محل زندگی خود به “حمید کافر و ناصر شل مغز” معروف بودند، گفت: این اراذل و اوباش پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این امر مهم را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه رو خواهد شد.

پیام تبریک فرمانده انتظامی فارس به مناسبت میلاد حضرت” فاطمه معصومه “(س) ، روز دختر و ایام دهه کرامت

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی، میلاد با سعادت حضرت “فاطمه معصومه “سلام الله علیها و روز دختر و دهه کرامت را به عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و کارکنان انتظامی استان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

دهه کرامت یادآور لطیف ترین علایق و مهر و وفای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام بزرگ برادر است. مهر و وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادارکرده، غربت و بیماری و مرگ را در فصل جوانی برای او آسان کرده است. دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است. این که می توانند رهبری دلهای صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده دار بشوند.

فاصله این دو میلاد فرخنده دهه کرامت نامگذاری شده است. بی شک از دامان اهل بیت (ع) چهره‌های پرفروغ و شخصیت‌های با ارزشی به جهان بشری عرضه شده که در این میان حضرت معصومه (س)جایگاه ویژه ای دارند. دهه کرامت که در آن عطر شمیم رضوی و فاطمی در کشور می پیچد، فرصت نابی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) و تکریم مقام ولایت فراهم می‌شود. این دهه، زمان مناسبی جهت ترویج معارف اهل بیت (ع) و نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی با الهام از آموزه های رضوی است.

حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضایل و کرامات است. امروزه دختران عفیف ایران اسلامی و استان فارس با تاسی از اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه (س) و الگو پذیری از ایشان، زمینه ساز تعالی معنوی و اخلاقی و علمی خواهند بود.

اینجانب فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و دهه کرامت را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)،مقام معظم رهبری “مدظله العالی” و همکاران و هم استانی های عزیز تبریک عرض می کنم و امیدوارم از رهروان راستین اهل بیت (ع) باشیم.

مشمولان وظیفه عمومی بخوانند

فرمانده انتظامی فسا از تسهیلات ویژه برای مشمولان وظیفه عمومی و کسر دو ماه خدمت برای مشمولان متاهل خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: مشمولانی که غیبت سربازی آنها بیشتر از سه سال است با ثبت درخواست در دفاتر پلیس +۱۰ و معرفی خود به معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان فسا می توانند در صورت حُسن انجام وظیفه، ضمن بهره مندی از امتیازات بخشش اضافه سنواتی(متاهلین به طور کامل و مجردین “یک دوم” اضافه خدمت) همچنین با افزایش حقوق و مزایا در سال ۱۴۰۱، خدمت مقدس سربازی خود را در استان و شهر محل سکونت خود انجام دهند.

وی افزود: در صورتی که مشمولان خود معرف باشند، از مزایا و اولویت هایی برخوردار خواهند شد که از جمله آن می توان به انجام خدمت پس از دوران آموزشی در منطقه محل سکونت و در صورت گذراندن مهارت های خود اشتغالی در حین خدمت، از تسهیلات یک میلیارد ریالی پس از اتمام دوره سربازی استفاده کنند.

این مقام انتظامی از تسهیلات ویژه برای مشمولان متاهل گفت و ادامه داد: مشمولان متاهل ضمن به کارگیری در محل سکونت خود و کسر دو ماه خدمت، در صورت داشتن فرزند نیز به ازای هر فرزند، سه ماه از مدت خدمت آنان کسر خواهد شد.

فرمانده انتظامی فسا خاطر نشان کرد: مشمولان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

کشف ۲۰ کیلو حشیش در بازرسی از منزلی در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ۲۰ کیلو  مواد مخدر از نوع حشیش خبر داد.

سرهنگ “مهراب زارع پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی اقدام به نگهداری و فروش مواد مخدر در منزل شخصی‌اش می‌کند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس  قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر (بخش اشکنان) اعزام و در بازرسی از آن منزل ۲۰ کیلو حشیش کشف کردند.

سرهنگ “زارع‌پور” خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

سارق پژو در دام پلیس “سروستان”

فرمانده انتظامی “سروستان” از کشف یک سواری پژو سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “آرش بخشایی‌مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: توقیف خودروهای سرقتی و دستگیری سارقین به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار دارد و همواره با جدیت این موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: ماموران انتظامی سروستان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “سروستان” با اشاره به اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو پژو سابقه سرقت از اهواز دارد، گفت: راننده سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “بخشایی‌مطلق” تاکید کرد: مالکان خودروها باید ضمن تجهیز وسایل نقلیه به وسایل هشدار دهنده و ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان، با رعایت هشدارهای انتظامی و ایمنی مانند پرهیز از پارک کردن خودرو در نقاط تاریک و خلوت، از وقوع چنین مواردی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

رهایی گروگان ۱۴ ساله پس از ۳۴ روز  اسارت

فرمانده انتظامی “کوار” گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی نوجوان ۱۴ ساله پس از ۳۴ روز  اسارت از چنگال آدم ربایان رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری یک فقره آدم ربایی در یکی از روستاهای این شهرستان اعلام و بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و تحقیقات میدانی از شاهدان عینی مطلع شدند نوجوانی ۱۴ ساله توسط سرنشینان دو دستگاه پژو ۴۰۵ و سمند توسط افرادی ناشناس ربوده‌ و به سرعت از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی کوار تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع به منظور حفظ جان این فرد، ماموران پلیس آگاهی تلاش گسترده ای را آغاز و مطلع شدند آدم ربایان به دلیل اختلافات مالی با عموی فرد ربوده شده او را گروگان گرفته‌اند.

سرهنگ “هاشمی” ادامه داد: آدم‌ربایان که مطلع شده بودند پلیس به صورت شبانه‌روزی به دنبال شناسایی و دستگیری آنان است عرصه را بر خود تنگ و نوجوان ربوده شده را پس از ۳۴ روز در استان هرمزگان رها کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نوجوان ۱۴ ساله ربوده شده به صورت صحیح و سالم در هرمزگان تحویل خانواده وی و آنان به پلیس آگاهی شهرستان کوار مراجعه کردند، گفت: تلاش برای دستگیری آدم‌ربایان به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: پیشگیری از جرایم و برخورد با موتورسواران متخلف، از اهداف پلیس در اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی است که در سال جدید به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: ماموران انتظامی داراب به همراه کارکنان سپاه هنگام گشت‌‌‍زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که در خیابان در حال تردد بود مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راکب بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی “داراب” خاطر نشان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی آن محل، راکب موتورسیکلت را رها و متواری شد.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای دستگیری راکب در دستور کار پلیس است.

تقدیر امام جمعه” بوانات” از اقدام ضربتی پلیس

در مراسم تشیع پیکر پاک شهید محیط بان “رضا بهرام‌پور”، حجت الاسلام و المسلمین “زارع” امام جمعه شهرستان بوانات طی سخنانی از اقدام سریع و به موقع پلیس در خصوص دستگیری قاتل و همدستش به صورت ویژه از عملکرد پلیس علی‌الخصوص سردار “رهام‌بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان تقدیر و تشکر کرد.

معتمدین محلی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارند

فرمانده انتظامی جهرم گفت: همکاری معتمدین به عنوان افراد صاحب نفوذ با پلیس می‌تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری ایفا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “خسرو رزمجویی” در نشست با معتمدین پلیس، بیان داشت: معتمدین از آن جهت که افرادی صاحب نفوذ و قابل اعتماد مردم هستند با تعامل و همکاری می‌توانند خواسته‌های پلیس که اقداماتی پیشگیرانه در کاهش وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی است را به زبانی ساده به مردم برسانند.

وی افزود: از آنجا که یکی از وظایف خطیر پلیس تامین امنیت جامعه می باشد، همراهی و همکاری معتمدین محلات با پلیس در ارتقاء امنیت نقش به سزایی دارد و شهروندان باید در این مقوله پلیس را همراهی نمایند.

سرهنگ رزمجویی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی در محلات و دخالت و مشارکت دادن آنان در امر امنیت و سالم سازی محیط های اجتماعی را تأثیر گذار و ضامن امنیت پایدار جامعه، کاهش بار انتظامی و گسترش اعتماد عمومی به پلیس دانست

در ادامه معتمدین ضمن بیان نقطه نظرات، قدردانی خود را از زحمات شبانه‌روزی مجموعه پلیس در برقراری نظم و ایجاد امنیت و آرامش مطلوب و خدمات دهی به شهروندان ابراز و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری و تعامل با مجموعه پلیس اعلام کردند.

دستگیری سارق سابقه دار وکشف ۱۱ فقره  سرقت در “مهر”

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” از شناسایی و دستگیری سارق سابقه‌دار و کشف ۱۱ فقره انواع سرقت خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان مهر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با مقام قضائی با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص یک سارق  سابقه‌دار را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت سیم برق و کابل‌های مخابراتی، منزل و ساختمان‌های نیمه کاره و فروش اموال مسروقه به مالخران اقرار کرد، افزود: ماموران با تحقیقات تخصصی موفق شدند در این خصوص  ۵ نفر مالخر را نیز شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارق و مالخران انواع اموال مسروقه شامل موتورجوش، سنگ فرز، دریل، انواع سیم‌های برق و مخابراتی و.. کشف شد.

 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: همراهی و تعامل مردم با پلیس در شناسایی و دستگیری سارقان و مجرمان نقش به سزایی دارد و تقاضای پلیس از شهروندان این است که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک افراد متخلف، موضوع را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع‌ دهند.

سرقت موتو سیکلت در شیراز و کشف در “زرین دشت”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف یک دستگاه موتور‌سیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ دبیران حین گشت زنی هدفمند در سطح شهر به یک دستگاه موتور‌سیکلت هوندا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی اظهار داشت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی “زرین دشت” با بیان اینکه راکب پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

 شوراها و دهیاران یاری‌گر پلیس در برقراری نظم و امنیت

فرمانده انتظامی “اقلید” در دیدار با شوراها و دهیاران بخش “خنجشت”  گفت: شوراها و دهیاران یاری گر پلیس در برقراری نظم و امنیت پایدار هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در این نشست اظهار داشت: این دیدارها فرصت مناسبی برای برقراری تعامل سازنده و جلب مشارکت مردم در برقراری امنیت می باشد.

وی افزود: ارائه الگویی مناسب از عملکرد پلیس می‌تواند ضمن ایجاد احساس امنیت در سطح جامعه، موجب جلب رضایت مردمی و آرامش خاطر برای اقشار مختلف شود.

فرمانده انتظامی اقلید به نقش شوراها و دهیاران در کمک به پلیس در راستای تامین نظم و امنیت در سطح شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: لازمه موفقیت ماموریت‌های انتظامی، همکاری و همراهی مسئولان، ریش سفیدان و معتمدین است که با هدایت مردم و دعوت آنها به رعایت قانون و مقررات، شهروندان را از انجام اقدامات خودسرانه، غیرمتعارف و غیرقانونی باز می‌دارند.

وی تصریح کرد: دهیاران و شوراها به عنوان معتمدان پلیس، سهم به سزایی در ایجاد امنیت اجتماعی دارند و پلیس از ظرفیت‌های این افراد در همه عرصه‌های امنیتی، اجتماعی و فرهنگی بهره‌گیری می‌کند.

سرهنگ “صارمی” گفت: دهیاران و شوراها می توانند پل ارتباطی مردم با پلیس باشند و با توجه به آشنایی با محیط جغرافیایی و مسائل فرهنگی منطقه خود به خوبی پلیس را در برقراری امنیت یاری کنند.

عاقبت اعتیاد

پدری که من را به این روز انداخته و معتاد کرده، اکنون مرا نمی پذیرد و هیچ حمایتی از من نمی کند.

سمیرا هستم، در یک خانواده ۵ نفره به دنیا آمدم و فرزند آخر هستم. دو خواهر بزرگتر از خودم دارم، پدرم بازنشسته و مادرم ۶ سال پیش فوت کرده است.

از کودکی خانه ما محل رفت و آمد افراد معتاد بود و ما بالاخره تربیت و بزرگ شدیم. پدر و مادرم افرادی سهل گیر بودند و هیچگونه نظارتی بر تربیت ما نداشتند. خواهرانم به دلیل اعتیاد پدر و مادرم و بدهی مالی آنها تن به ازدواج دادند.

وقتی برای مهمانانمان ذغال آتش می زدم، خودم نیز از سر کنجکاوی سیگار پدر را برداشته، به کنجی می رفتم و مخفیانه می کشیدم، بزرگتر که شدم دیدم خانواده با سیگار کشیدنم مشکلی ندارند. کم کم شروع به استعمال مواد مخدر کردم.

درسم خوب بود، پس از قبولی در کنکور، وارد دانشگاه شدم و همیشه به دنبال دوستانی بودم که شبیه خودم باشند. کاملا بی بند و بار بودم، هیچ چیزی جز خوش گذرانی برایم اهمیتی نداشت.

مادرم بیمار شده بود و شش سال پیش فوت کرد. پدرم نیز اعتیاد را کنار گذاشته بود. الان من و یکی از خواهرانم درگیر شیشه هستیم. خواهرم چندین بار ترک کرده، اما دوباره پس از بازگشت از کمپ، مصرفش را شروع کرده است. در حال حاضر پدرم دیگر پذیرای ما نیست. مدتی است من را از منزل بیرون کرده و من جایی برای خوابیدن ندارم. هیچ پولی هم برای خرج کردن ندارم. مجبور شده ام خودم ساقی مواد مخدر باشم تا خرج روزانه خودم را در بیاورم . از این وضعیت خودم بسیار ناراحتم.

پدری که من را به این روز انداخته و معتاد کرده، اکنون مرا نمی پذیرد و هیچ حمایتی از من نمی کند.

نظر مشاور :

طبق نظریه “بامریند”، سبک های فرزند پروری به سه دسته مستبد و کنترلگر، مقتدر و سهل گیر دسته بندی می شوند. شیوه‌های فرزندپروری والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان را به عهده دارد. این شیوه‌ها می‌توانند در پیش‌گیری یا پیدایش اعتیاد در فرزندان نقش به­ سزایی داشته باشد. از ویژگی های والدین دارای سبک سهل گیر، بی توجهی به آموزش رفتارهای اجتماعی است. در این گونه خانواده ها به طور کلی قوانین بسیارمحدودی وجود دارد و افراد نسبت به اجرای قوانین و آداب و رسوم چندان تقیدی ندارند و هر کاری بخواهند می توانند انجام دهند. در این نوع خانواده ها دخالت در کارهای یکدیگر معنا ندارد، چرا که به تعداد افراد خانواده نظر وجود دارد؛ حتی در موارد جزیی روزمره ای چون غذا خوردن. گرچه کودکان خانواده های سهل گیر دارای استقلال فکری و عملی هستند. به سبب هرج و مرج، نوعی تزلزل روحی در آنها به چشم می خورد، زیرا هر کس به منافع خود توجه دارد، نه به منافع عمومی خانواده، و همین تزلزل باعث بی بند و باری کودکان شده و سبب می شود آنان نسبت به زندگی احساس مسئولیت نکنند.

در نتیجه این کودکان قادر به زندگی اجتماعی نیستند و در جامعه همیشه با مشکلات اخلاقی و اجتماعی مواجه می شوند. دوره نوجوانی به عنوان یک دوره خطرساز می‌تواند تحولی برای تجربه مواد باشد. از عوامل مهم محافظت کننده در این دوره که شناخت آن برای افزایش برنامه‌های پیشگیرانه در نوجوانان مهم به نظر می‌رسد، شـیوه‌های فـرزندپروری والدین است.

حمایت والدین از فرزندان خود در زمان تنهایی، پرهیز از انتقاد بیش از حد ، تنبیه و تشویق فرزند در کسب موفقیت و صداقت در گفت ‌و گو با فرزندان، از راهکارهای پیش روی خانواده ‌ها برای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی فراروی نوجوانان و جوانان می باشد. همچنین شیوه های فرزند پروری صحیح، توجه به نیازهای فرزندان و ارتباط عاطفی والدین با آنها می تواند در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، موثر واقع شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36942

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.