• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36898
  • 10 خرداد 1401 - 16:39
اخبار پلیس فارس – ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱

کشف ۳۶۲ میلیارد کالای قاچاق و احتکار فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۶۲ میلیارد تومان کالای قاچاق و احتکار در فارس خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ظهر امروز سردار “رهام‌بخش حبیبی” در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با جرایم اقتصادی با اولویت مقابله با قاچاق، احتکار […]

کشف ۳۶۲ میلیارد کالای قاچاق و احتکار

فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۶۲ میلیارد تومان کالای قاچاق و احتکار در فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ظهر امروز سردار “رهام‌بخش حبیبی” در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با جرایم اقتصادی با اولویت مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور، ماموران انتظامی استان فارس بازرسی از واحدهای صنفی، انبارهای کالا و کنترل محورهای مواصلاتی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ماموران انتظامی در بازرسی از واحدهای صنفی، انبارهای کالا و کنترل محورهای مواصلاتی موفق شده‌اند ۱۱۹ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در استان فارس را کشف کنند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این بازه زمانی ۱۶۰ فقره پرونده قضائی تشکیل شده است، عنوان داشت: در این خصوص ۴۴۸ دستگاه خودرو توقیف و ۵۵۵ نفر قاچاقچی کالا نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

سردار “حبیبی” از کشف انواع احتکار شامل لوازم یدکی، خودرو، برنج، جو، گندم، قند، شکر، روغن، ماکارونی، آرد، کود شیمیایی، کنجد و رب گوجه به ارزش ۲۴۳ میلیارد تومان برابر نظر کارشناسان در سال جاری نیز خبر داد و گفت: در این خصوص ۳۲ انبار پلمب، ۹۱ نفر دستگیر و ۸۴ پرونده تشکیل شده است.

منهدم شدن ۶ باند سارقان طی یک ماه

در ادامه فرمانده انتظامی استان بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منزل، خودرو، تحت پوشش مامورین، به عنف، موبایل قاپی و سارقین منزل در حرکت در برخی از محلات شیراز، شناسایی سارقان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند طی یک ماه گذشته در این خصوص ۲۴ نفر که از اعضای ۶ باند بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۷۲ فقره انواع سرقت اقرار کردند، عنوان داشت: متهمان روانه دادسرا شدند.

انهدام ۱۵ باند مواد مخدر

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا دهم خردادماه بالغ بر ۸ تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شده است، گفت: در این خصوص ۱۵ باند منهدم، ۲۳۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف و ۲ هزار و ۳۴۱ نفر قاچاقچی، حمل کننده، خرده فروش و توزیع کننده و اسکورت مواد مخدر نیز دستگیر شده‌اند.

 کشف ۹۰ درصد پرونده‌های پلیس فتا

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در سال جاری با تشکیل بیش از یک هزار و ۳۶۴ پرونده در پلیس فتا و با افزایش توان تاکتیکی کارشناسان، ۹۰ درصد از جرائم کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۴۵ نفر اراذل و اوباش روانه دادسرا شدند

وی با اشاره به اینکه امنیت و آسایش مردم خط قرمز پلیس است و اگر کسی بخواهد باعث اخلال در امنیت شود برابر قانون با وی برخورد قاطع و شدید خواهیم کرد، افزود: از ابتدای سال جاری تا دهم خردادماه، ۴۵ نفر اراذل و اوباش که موجب بی نظمی در استان فارس شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار “حبیبی” ادامه داد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز، از ابتدای سال جاری تا کنون ماموران پلیس امنیت عمومی موفق به کشف ۴۱۴ قبضه سلاح غیرمجاز ( ۲۷۳ شکاری و ۱۴۱ جنگی) و دستگیری ۴۳۱ نفر در این خصوص شده‌اند.

قاتل شهدای محیط‌بان در فارس دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان گفت: قاتل و همدستش که هفته گذشته دو محیط‌بان را در کوه‌های اطراف شهرستان بوانات به قتل رسانده بودند دستگیر شدند.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در تاریخ ششم خردادماه سال جاری یک فقره درگیری بین شکارچیان و محیط‌بانان در ارتفاعات کوه‌های حفاظت شده “دره باغ” شهرستان بوانات صورت گرفت که منجر به آسمانی شدن دو محیط بان و زخمی شدن دیگر همکارشان شده بود که بلافاصله ماموران انتظامی اقدامات فنی خود را جهت شناسایی و دستگیری ضاربان شروع کردند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی از همان لحظات اولیه وقوع با تحقیقات تخصصی و پلیسی موفق شدند در کمتر از ۴ روز قاتل و همدستش که برای شکار غیرمجاز به کوه رفته بودند و با محیط‌بانان درگیر و اقدام به تیراندازی کرده بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه قاتل ۳۲ ساله و سابقه‌دار به همراه همدست ۳۱ ساله خود علت و انگیزه قتل را شکار غیرمجاز اعلام کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و مقداری مهمات مربوطه کشف شد، از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه‌های مختلف زیست محیطی مراتب را به مرکز فوریت‎‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

هشدار پلیس برای پیشگیری از کلاهبرداری در معاملات ملکی

رئیس پلیس آگاهی استان برای پیشگیری از کلاهبرداری در معاملات ملکی به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: جهت معامله املاک تا حصول اطمینان از مالکیت طرف مقابل از تنظیم قرارداد و پرداخت وجه خودداری کرده و حتی الامکان از پذیرفتن چک افراد ناشناس خودداری کنید و در صورت معامله با چک، سعی کنید قبلاً از بانک اصالت چک و موجودی استعلام شود و از انجام معامله در قبال اخذ چک های مدت دار بپرهیزید . .

رئیس پلیس آگاهی افزود : صرفاً به واسطه درج آگهی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی در جراید اقدام به واریز وجه ، دادن چک یا انعقاد قرارداد نکنید و  قبل از انعقاد هر گونه قرارداد با شرکت ها از قانونی بودن شرکت و فعالیت های آنان مطمئن شوید،  همچنین  تنها به وجود آرم نامه ها اطمینان نکنید زیرا ممکن است توسط افراد شیاد سر برگ ادارات به سرقت رفته یا جعل شده باشد .

این مقام انتظامی گفت : کلاهبردار می تواند با ظاهر آراسته ، شیک ، حراف ، ولخرج یا خوش برخورد اقدام به تطمیع نمایدلذا قبل از خرید ملک حتماً مشخصات با مندرجات روی اسناد و مدارک مطابقت داده و از اصالت اوراق و اسناد مطمئن شوید .هنگام تنظیم قولنامه یا مبایعه نامه می بایست یک نسخه در بنگاه بعنوان سابقه وجود داشته باشد .

سرهنگ حبیبی بیان داشت: فراموش نشود،  معاملاتی که سود خارج از حد معمول عاید شما می کند نمونه بارز کلاهبرداری است .

برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مشاوران و مددکاران کلانتری های فارس

کارگاه علمی، آموزشی با موضوع ” اختلالات خلقی ” ویژه کارشناسان مرکز مشاوره و مشاوران کلانتری های استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی رضا ملایی “رئیس مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس” در این کارگاه با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه های علمی و تخصصی روانشناسی، گفت: در راستای ارتقاء سطح دانش و تخصصِ کارشناسان مرکز مشاوره و مددکاران اجتماعی کلانتری ها، کارگاه علمی، آموزشی در طول سال برگزار می شود.

در ادامه، رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس اظهار داشت: فرماندهی انتظامی با اتخاذ رویکرد جامعه‌محوری و پیشگیرانه از آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی، گام‌های بزرگی در راه امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته و نتایج مطلوبی را به دست آورده است.

کارمند رتبه ۱۶ “مهدی نعمایی” افزود: آموزش همگانی در ایجاد آگاهی و افزایش بینش افراد جامعه و در نتیجه کاهش تنش‌های خانوادگی، آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

وی نقش مشاوره را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از بروز مشکلات روانی، رفتاری، تربیتی و افزایش سطح سلامت و بهداشت روان بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: مربیان آموزش همگانی و مشاوران کلانتری ها با برگزاری جلسات آموزشی و بیان آسیب‌های اجتماعی و هشدارهای انتظامی در سطح مدارس، مساجدو ادارات دولتی و غیردولتی و فضای مجازی توانسته‌اند در ارتقاء سلامت و شناخت آسیب‌های اجتماعی افراد جامعه موثر باشند.

این مقام انتظامی با اشاره به اقدامات تخصصی مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری های استان در حل و فصل مشکلات شهروندان در موضوعات خانوادگی، حقوقی و نزاع و درگیری، خاطرنشان کرد: عملکرد مراکز مشاوره پلیس، نقش موثری در کاهش پرونده های قضائی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

گفتنی است، اولین کارگاه آموزشی در سال جاری با محوریت “اختلالات خلقی” برای کارشناسان مرکز مشاوره و مشاوران اجتماعیِ کلانتری های استان فارس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36898

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.