• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس؛

تخصیص اعتبارات سفر هیئت دولت به فارس پایان تیر کامل می‌شود

  • کد خبر : 36768
  • 08 خرداد 1401 - 11:56
تخصیص اعتبارات سفر هیئت دولت به فارس پایان تیر کامل می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: ١٣١١ میلیارد تومان تاکنون از طریق سازمان مدیریت به این طرح ها اختصاص یافته و براساس تصمیم گیری ها تا پایان تیرماه میزان تخصیص در تعهد این سازمان ١٠٠ درصد انجام خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس، احمدعلی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس عصر شنبه ٧ خردادماه در سیزدهمین سلسله نشست های مدیران پاسخگو، مهمترین رویکرد و هدفگذاری فارس در سال ١۴٠١ را تولید ناخالص داخلی استان و رسیدن به نرخ رشد ٨.١ درصدی اعلام و اضافه کرد: این میزان رشد پیش بینی شده در بخش ساختمان ١۵ درصد، خدمات ٨.١ درصد، معدن ١١.۴ درصد، صنعت ٧.٨ درصد و کشاورزی ٣ درصد بوده و این نرخ رشد مبتنی بر برنامه ۴ ساله و سند آمایش استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان اینکه یکی از اولویت های اساسی استان، مسئله آب است، خاطرنشان کرد: براساس تکلیف شورای راهبری آب و شورای توسعه و برنامه ریزی فارس، تهیه برنامه جامع مدیریت آب در دو فاز دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله انعقاد مشاور قرار دارد.

افکاری با بیان اینکه برنامه جامع مدیریت آب در سه بخش تولید، توزیع و مصرف مد نظر بوده و تلاش بر این است که با مشارکت همه دستگاهها، برنامه جامعی برای مدیریت آب با نگاه بلندمدت استان همراه با فکر و تدبیر تدوین شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصلاح و به روز رسانی سند آمایش فارس نیز با بهره مندی از مشارکت و نظر همه نخبگان در تمام سطوح در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با مقایسه بودجه مصوب سال ١۴٠٠ و آنچه در قانون بودجه١۴٠١ آمده است، گفت: برخی جداول بودجه در حال اصلاح است و اعتبار هزینه ای کشور در سال ١۴٠٠ برای استان ها و ٢۴ دستگاه مشمول بودجه استانی، ٢٢ هزار میلیارد تومان بوده که سهم فارس از این اعتبار مصوب، ١٢٨٠ میلیارد تومان معادل ۵.٨٢ درصد از سهم کشور است.

افکاری اضافه کرد: در قانون بودجه ١۴٠١ این اعتبار هزینه ای مصوب کشوری به ٢۶ هزار و ۵٨١ میلیارد تومان رسیده و اعتبار مصوب فارس، ١۵٢٨ میلیارد تومان است که سهم فارس ۵.٧۵ درصد از کل سهم کشور است.

او، اعتبارات عمرانی مصوب کشور را ١١٧ هزار و ١٧٩ میلیارد تومان اعلام کرد و اعتبارات مصوب استان از این محل، ۵ هزار و ٩۶۴ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اعتبار تملک مصوب کشور را ١۵١ هزار و ۵٢٠ میلیارد تومان اعلام و ضمن بیان اینکه فارس با اعتبار تملک ٨ هزار و ٢٨ میلیارد تومانی ۵.٣ سهم کشور را به خود اختصاص داده است، سهم اعتبارات تملک استان را بالاتر از متوسط کشوری اعلام کرد.

او خاطرنشان کرد: سیاست کلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، اتمام طرح های نیمه تمام است و در همین راستا ٢۶۵٢ پروژه نیمه تمام اعم از احداثی و مستمر برای توزیع بودجه مشخص شده اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان اینکه در سال ١۴٠١ ارتباط بین برنامه و بودجه بهتر دیده شده است، گفت: تلاش داریم تا ارتباط بین برنامه و بودجه به گونه ای برقرار شود که به هدفگذاری خود در تولید ناخالص داخلی ٨ درصد برسیم.

افکاری همچنین افزود: پروژه های عمرانی که به صورت مستقیم در حوزه زیر ساخت تولید و اشتغال قرار دارند، در اولویت تکمیل قرار خواهند داشت.

او یادآور شد: براساس سند آمایش استان، گسترش کمی بخش کشاورزی در فارس ممنوع است و رشد پیش بینی شده برای این بخش از محل بهره روی، رویکردهای دانش بنیان و کاهش مصرف آب است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان اینکه از سال ١۴٠٠، بودجه محرومیت زدایی به استان تخصیص یافت، گفت: از ١٣٩٠ میلیارد تومانی بودجه محرومیت زدایی، ٩١٩ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که در فصل های آبرسانی، مدرسه سازی، بهداشت، راه، آبخیزداری و آبخوان داری هزینه شده است.

افکاری ادامه داد: بودجه محرومیت زدایی در حوزه آبرسانی در سال گذشته به صورت ١٠٠ درصد تخصیص یافته و در سایر فصول، ۵٠ درصد بوده است.

 

نرخ بیکاری فارس پائین‌تر از کشور است

افکاری متوسط نرخ بیکاری در کشور ٩.٢ درصد و فارس را ٧.۶ درصد اعلام و اضافه کرد که استان فارس در این شاخص در رتبه ١١ کشور قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در پاسخ به سئوال ایسنا در خصوص آخرین اخبار خصوص مصوبات سفر رباست جمهوری به فارس، گفت: ١٣١١ میلیارد تومان تاکنون از طریق سازمان مدیریت یه این طرح ها اختصاص یافته و براساس تصمیم گیری ها تا پایان تیرماه میزان تخصیص در تعهد این سازمان ١٠٠ درصد انجام خواهد شد.

عبدالعلی کریمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه نمایندگان استان باید با توجه به وسعت، جمعیت و تقسیمات کشوری پیگیر تخصیص اعتبارات به استان متناسب با جایگاه و انتظارات باشند، تاکید کرد: اعتبارات تخصیصی باید در حد قد و قواره فارس باشد.

او ضمن تقدیر از تلاش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تحقق بودجه و برنامه ریزی های توسعه ای، گفت: مطالبات از مرکز و پیگیری تخصیص اعتبار از طریق متولیان، باید در اولویت بوده و به صورت جد دنبال شوند.

کریمی با اشاره به اولویت های پیش بینی شده در بحث مباحث آب، صنعت و معدن، گردشگری وخدمات گفت: افزابش بهره وری در حوزه کشاورزی باید در دستور کار استان قرار گیرد و در این راستا کاهش استفاده از منابع آبی باید به عنوان یک مهم ضروری مورد توجه باشد.

او بر لزوم برنامه ریزی در حوزه معدن در استان به دلیل وجود ظرفیت های بالا تاکید کرد و گفت: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت های بالقوه زیادی وجود دارد که به طور کامل به فعلیت نرسیده است.

کریمی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بحث طرح توازن، مصرف اعتبارات در پروژه های کلان به جای هزینه کرد در پروژه های خرد است که می تواند در روند توسعه استان بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36768

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.