• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36753
  • 07 خرداد 1401 - 20:01
اخبار پلیس فارس – ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱

کشف ۱۸۰ کیلو حشیش درعملیات مشترک فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۸۰ کیلو حشیش و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر […]

کشف ۱۸۰ کیلو حشیش درعملیات مشترک

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۸۰ کیلو حشیش و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از محله‌های شیراز اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مقام قضائی به منزل قاچاقچی اعزام و در بازرسی از یک سواری پژو پارس که در حیاط منزل پارک بود ۱۸۰ کیلو حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و با آنان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

کشف ۶۴۴  تن برنج و گندم احتکار شده در” خرامه”

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۶۴۴ تن برنج و گندم احتکار شده به ارزش ۲۱۹ میلیارد ریال در شهرستان”خرامه” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با قاچاق و احتکار کالا، روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان خرامه از خبری مبنی بر احتکار گندم و برنج در انبارهای یک کارخانه مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی، صمت و اصناف به محل از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از انبارهای آن کارخانه ۵۰۸ تن برنج و ۱۳۸تن گندم احتکار شده را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این ماموریت در مجموع ۶۴۴ تن برنج و گندم احتکار کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۱۹ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار “ملک‌زاده” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: برخورد با محتکران و مفسدان اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

درگیری شکارچیان منجر به آسمانی شدن ۲ محیط‌بان

فرمانده انتظامی “خرمبید” گفت: در درگیری شب گذشته بر اثر تیراندازی شکارچیان یک محیط‌بان و یک همیار محیط زیست آسمانی و یک همیار دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ “علی اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: شب گذشته حوالی ساعت ۲۰:۲۰ در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری بین شکارچیان و محیط‌بانان در ارتفاعات حفاظت شده “دره باغ” شهرستان خرمبید، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که در این درگیری بر اثر تیراندازی شکارچیان ناشناس و متواری یک محیط‌بان و یک همیار محیط زیست آسمانی شده‌اند و یک همیار دیگر نیز مجروح شده است.

فرمانده انتظامی “خرمبید” با بیان اینکه فرد مجروح روانه بیمارستان شد، خاطر نشان کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری شکارچیان غیرمجاز با جدیت ادامه دارد.

توقیف بی‌ام‌و ۳۰ میلیاردی قاچاق در “مرودشت

فرمانده انتظامی “مرودشت” از توقیف سواری بی‌ام‌و قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران یگان‌امداد شهرستان مرودشت حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری بی‌ام‌و که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که پلاک نصب شده بر روی خودرو متعلق به سواری پیکان و بی‌ام‌و مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مکشوفه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پرونده تحویل مراجع قضائی و تلاش برای شناسایی مالک در دست اقدام است.

کشف ۲۴ تن برنج احتکار در فسا

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۲۴ هزار و ۴۷۰ کیلوگرم برنج احتکار شده از یک واحد مسکونی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار اقلام اساسی توسط فردی سودجو در یکی از محلات فسا، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گفت.

وی افزود: افسران پلیس پس از هماهنگی قضائی و در حضور نماینده اداره صنعت و معدن به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن واحد مسکونی ۲ هزار و ۴۴۷ کیسه برنج ۱۰ کیلویی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “فسا” با اشاره به اینکه در این ماموریت ۲۴ هزار و ۴۷۰ کیلوگرم برنج احتکار شده کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش برنج‌های مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر با پرونده متشکله روانه مرجع قضائی شد، گفت: اقلام مکشوفه برای برگشت به چرخه توزیع، به اداره صنعت و معدن شهرستان تحویل شد.

توقیف خودرو قاچاقچیان در شیراز و کشف ۵۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی “شیراز” از توقیف سواری پژو و کشف ۵۴ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در عملیات ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محله‌ای شیراز با سواری پژو ۴۰۵ قصد انتقال تریاک به یکی از شهرهای جنوبی کشور دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و خودرو قاچاقچیان را شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی “شیراز” ادامه داد: راننده قاچاقچی که عرصه را بر خود تنگ دیده بود با سرعت زیاد اقدام به فرار کرد و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با رعایت قانون به کارگیری سلاح موفق شدند خودرو را در بلوار “عدالت” توقیف کنند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۵۴ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۳ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف بنزین قاچاق در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل بنزین قاچاق خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگاه پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محورهای اصلی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ هزار لیتر بنزین قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” با بیان اینکه کارشناسان ارزش بنزین‌های مکشوفه را

۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیدار فرماندار با فرمانده انتظامی شهرستان “خنج”

فرماندار شهرستان “خنج” به همراه بخشدار مرکزی با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد بردبار” در این دیدار ضمن تبریک انتصاب “بهادر اسفندیاری” به عنوان فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان، خواستار تعامل و همکاری بیشتر با انتظامی شد.

وی همچنین حمایت‌های فرماندار از اقدامات قانونی پلیس را موجب ایجاد آسایش شهروندان و امنیت پایدار در شهرستان خنج برشمرد.

در ادامه “بهادر اسفندیاری” فرماندار جدید خنج ضمن قدردانی از تلاش‌های فرماندهی و کارکنان انتظامی در راستای تأمین امنیت و برقراری نظم و انضباط، عملکرد پلیس را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در “خنج” کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان “خنج” از کشف ۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان “خنج” حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو ۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر و روانه دادسرا شد، گفت: کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرقت پراید  در شیراز و کشف در ارسنجان

فرمانده انتظامی “ارسنجان” با اشاره به سرقت یک سواری پراید از شیراز، گفت: خودرو در عملیات روز گذشته ماموارن انتظامی این شهرستان کشف و سارقان نیز دستگیر شدند.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی ارسنجان با اقدامات فنی از نگهداری یک دستگاه پراید در حیاط یک منزل مسکونی در یکی از روستاهای بخش مرکزی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه پراید سرقتی دارای سابقه سرقت از شیراز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به دستگیری ۳ نفر در این خصوص، بیان داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف احتکار برنج در”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از کشف ۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم برنج احتکار در بازرسی از یک انبار در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در تداوم طرح تشدید مبارزه با احتکار کنندگان اقلام مورد نیاز عمومی، ماموران انتظامی این فرماندهی پس از اقدامات پلیسی از دپو و احتکار مقدار زیادی برنج محلی در یک انبار واقع در نمایشگاه اتومبیلی در شهرستان آباده مطلع شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی با بررسی‌های میدانی و تحقیقات پلیسی با همکاری کارکنان سپاه به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن انبار ۲۲۰ کیسه ۳۰ کیلویی (۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم) برنج محلی احتکار کشف کردند.

سرهنگ “مسعودی” با تأکید بر عزم قاطع پلیس در مبارزه با پدیده شوم احتکار و قاچاق کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مورد نیاز مردم، افزود: فرد محتکر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

تقدیر امام جمعه مرودشت” از عملکرد پلیس شهرستان

امام جمعه “مرودشت” در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته از زحمات کارکنان انتظامی این شهرستان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین “مهدی آقایی” در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از تلاش‌های شبانه‌ روزی پلیس و سایر دستگاه‌های امنیتی در راستای مبارزه با جرائم، فساد و تامین امنیت و آسایش مردم تشکر و قدردانی کرد.

کشف موتورسیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف یک دستگاه موتور‌سیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ دبیران حین گشت‌زنی هدفمند در سطح شهر به یک دستگاه موتور‌سیکلت هوندا مشکوک و آن را بررسی بیشتر توقیف کردند.

سرهنگ “صالحی‌فرد” اظهار داشت: ماموران انتظامی در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که  موتورسیکلت مذکور سرقتی و سابقه سرقت از شهرستان جهرم دارد.

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” عنوان داشت در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف روغن و برنج احتکار در “جهرم”

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از کشف روغن و برنج احتکار به ارزش ۳ میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “خسرو  رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار یک محموله روغن و برنج  در یکی از انبارهای سطح شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به همراه رئیس اداره تعزیرات و اداره صمت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۴۹۵ حلب روغن جامد ۵ کیلویی، ۸۶۸ عدد روغن مایع خوراکی و ۲ هزار و  ۴۰ کیلو برنج خارجی احتکار کشف کنند.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۳ میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پرونده به همراه ۲ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

نشست قرارگاه فرهنگی جهاد تبیین در فارس

نشست قرارگاه فرهنگی جهاد تبیین فریضتین امر به معروف و نهی از منکر استان با حضور سرلشکر “مصطفی ایزدی” فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) و جمعی از مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فارس‌ در مجتمع طلائیه شیراز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36753

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.