• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

دستگیری قاچاقچیان چوب بلوط‌های جنگلی وتهیه زغال در منطقه حفاظت شده مله گاله

  • کد خبر : 36734
  • 05 خرداد 1401 - 19:55
دستگیری قاچاقچیان چوب بلوط‌های جنگلی وتهیه زغال در منطقه حفاظت  شده مله گاله
در پی گشت و کنترل های شبانه روزی درهفته جاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست مله گاله، موفق به دستگیری یک نفر متخلف حامل زغال و توقیف یکدستگاه خودرو مربوطه و دستگیری یک نفر متخلف قطع درخت بلوط جنگلی شدند.

به گزارش سحاب پرس، در هفته جاری درمنطقه حفاظت شده مله گاله یک نفر متخلف قطع درخت وتهیه هیزم جنگلی دستگیر و یک نفر متخلف دیگر نیز به همراه یک دستگاه خودرو پیکان، حامل زغال جنگلی کشف شده دستگیر و خودرو او توقیف شد.

به گزارش‌روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس به نقل از علی افتخارنیا سرپرست منطقه حفاظت شده مله گاله: ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده مله گاله هنگام گشت زنی، فرد متخلفی که اقدام به قطع درخت بلوط و تهیه هیزم کرده بود را شناسایی و دستگیر و یک دستگاه خودرو پیکان حامل زغال جنگلی را نیز کشف کردند.

افتخارنیا ادامه داد خودروی پیکان کشف و ضبط شده حامل ۱۰۰ کیلو زغال جنگلی بود که توقیف شد.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در این هفته جمعا ۵ فقره پرونده تخلف تخریب و تصرف اراضی و قطع درخت وتهیه زغال در منطقه مربوطه تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد : طبق ماده ۴۲  قانون حفاظت از جنگلها و مراتع، تهیه هیزم و زغال از درختان جنگلی عملی مجرمانه و ممنوع است وطبق ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تخریب وتصرف در اراضی ملی ممنوع است و اگر شخص یا گروهی بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست یا مراجع ذیصلاح دیگر مبادرت به عملیاتی نماید که موجب تخریب محیط زیست و منابع طبیعی شود واقدام به هر گونه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی در مناطق حفاظت شده جرم محسوب می شود.

او تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه به منظور حفظ و حراست از منطقه تحت مدیریت خود به صورت شبانه روزی در حال گشت و کنترل و حفاظت از انفال الهی هستند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36734

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.