• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6

وقتی برای «حجاب»، با «حساب و کتاب» کار می‌کنیم

  • کد خبر : 36500
  • 03 خرداد 1401 - 14:30
وقتی برای «حجاب»، با «حساب و کتاب» کار می‌کنیم
چگونه پای بچه‌های «چهارشنبه‌های طلایی» استان فارس، به نمایشگاه کتاب تهران باز شد؟

به گزارش سحاب پرس، یک و بام و دو هوای متولیان امر و عدم تمرکز بر موضوع، شاید اصلی‌ترین مانع برای تبیین، ترویج و نثبیت موضوع حجاب و عفاف در جامعه باشد. به جرات می‌توان گفت که عمده‌ی زنان و مردانی که نسبت به این دستور صریح الهی بی توجهند، اهمیت و نقش این مساله در بهبود وضعیت زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی تبیین نشده است. بنابراین نمی‌توان و نباید این افراد را به چشم مخالف با خدا و از این دست تعابیر نگاه کرد که نتیجه‌ی آن بازی کردن در نقشه و زمین دشمنی است که خوراکِ رسانه‌هایش ایجاد دوقطبی و انفکاک جامعه است.
مالک لیراوی مدیر امر به معروف و نهی از منکر معاونت اجتماعی سپاه فجر می‌گوید: بر همین اساس برنامه‌ی ابتکاری چهارشنبه‌های طلایی به‌عنوان یکی از معدودترین برنامه‌های ایجابیِ میدانی در حوزه‌ی عفاف و حجاب با همیت جمعی از جوانان در برخی نقاط شهر شیراز شروع به کار کرد و بعد از مطالعه و بررسی جوانب، نتایج و ملاحظات آن، به سایر نقاط استان فارس تعمیم پیدا کرد و عملیاتی شد.
لیراوی می‌گوید: غرفه‌هایی که علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت هنری و جذابیت‌های بصری، اعضای آموزش دیده‌ی آن، با دعوت افراد بی‌توجه به حجاب به‌خصوص بانوان، باب گفت‌وگو و صحبت دوستانه را با آنان باز و با استفاده از قدرت منطق و استدلال با زبان لین، حجت شرعی، عقلی، ملی و انسانی را برای حفظ پوشش بیان می‌کنند به گونه‌ای که در اکثر موارد با رضایت و تمایل شخص، پوشش وی اصلاح و هدیه معنوی دریافت می‌نماید.
این نوع دفاع و ترویج حجاب، بدون جنجال، هیاهو و ایجاد حاشیه، برای بسیاری از افرادی که به دلایل گوناگون زاویه‌ای با قشر مذهبی دارند چنان جذاب شده است که واکنش‌های بعدی در فضای حقیقی و مجازی آنان، موید این است که کار تمیز فرهنگی، هنوز جواب می‌دهد؛ به شرط این‌که عالمانه، مستمر و فراگیر باشد.
علاوه بر اصلاح حجاب، موضوع تشکر از افراد باحجاب نیز فصل دیگری از کار بچه های چهارشنبه های طلایی است.
سرهنگ پاسدار محمد جعفر دوست‌دار معاون اجتماعی سپاه فجر در این‌باره می‌گوید: دعوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بچه‌های استان فارس و فعالان چهارشنبه‌های طلایی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کافی بود که ۶۰ نفر از پای‌کارهای آموزش دیده با برپایی شش غرفه‌ی مجزا در نمایشگاه، کاری شسته رفته و با چارچوب و حساب را در نمایشگاه کتاب رقم بزنند. اِقبال افراد بازدیدکننده به رفتار، سلوک، منش و منطق اعضای چهارشنبه‌های طلایی صحنه‌هایی بی‌بدیل را خلق کرد که مسلماً آنان که با متهم کردن نظام به خشونت با زنان و جوانان در صدد بهره‌برداری خود هستند، هیچ‌گاه به تعامل، تفاهم و رفاقت صنوف مختلف مردم در این برنامه اشاره‌ای نمی‌کنند.
گفتنی است برنامه چهارشنبه های طلایی از شش ماه پیش در شیراز آغاز شده و هم اکنون در ۸۶ نقطه استان هر هفته برگزار می گردد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36500

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.