• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3

امید است هنر و فرهنگ به رونق و جایگاه خودش برسد

  • کد خبر : 36454
  • 03 خرداد 1401 - 8:30
امید است هنر و فرهنگ به رونق و جایگاه خودش برسد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: شهرستان های فارس دارای پشتوانه های عمیق فرهنگی هستند، امید است هنر و فرهنگ به رونق و جایگاه خودش برسد.

به گزارش سحاب پرس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: باید تلاش کنیم پس از دوران رکود فرهنگی که بواسطه کرونا و کم رونق شدن فعالیت های فرهنگی و هنری رخ داد، دوباره به دوران تعالی این فعالیت ها برگردیم.

حمید رضا قانعی، در دیدار با روسای انجمن های فرهنگی هنری شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش می کنیم متفاوت از گذشته فکر کنیم و باید بتوانیم جامعه هنر و فرهنگ را به رونق و جایگاه خودش برگردانیم و این ممکن نیست مگر با تلاش و همت تک تک شما هنرمندان و فرهنگوران گرامی در جای جای استان فارس.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به قدمت و عقبه فرهنگی شهرستان کازرون افزود، شهرستان های فارس دارای پیشینه های بسیار زیاد فرهنگی و هنری است که گاه از اندازه برخی استان‌های کوچک کشور هم بیشتر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن اشاره به اینکه حمایت از رویداد فرهنگی و هنری با محوریت شهرستان ها را در دستور کار داریم افزود: دوری از تمرکز فعالیت ها، رویدادها و جشنواره ها در مرکز استان راهبرد ما در اداره ارشاد است و ادارات شهرستان ها برای تحقق این امر باید ظرفیت های نیروی انسانی متخصص و هنرمند خود را در قالب انجمن های فرهنگی و هنری سازماندهی کنند.
موسسات فرهنگی و هنری شهرستان ها و فعالان فرهنگی که تا کنون اقدام به ثبت موسسه در ارشاد نکرده اند برای این امر پیشقدم شوند.

گرامیداشت چهره های شاخص فرهنگی و هنری در شهرستان ها و سطح استان از دیگر راهبردهای مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است، که با محوریت ادارات شهرستان ها پیگیری خواهد شد.

در ادامه معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز اظهار داشت: نگاه مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنونی نه تنها پایین آوردن سطح توقعات نیست که به تناسب رساندن آن است و باید به سمتی باشد که نگاهی عمیق تر و رویدادهایی با کیفیت تر و نزدیک شدن به استاندارد ها صورت پذیرد.

سید رسول موسوی‌نژادیان گفت: همکاری و همراهی موسسه ها و انجمن ها، هنرمندان و فرهنگوران در اولویت است و موسسه ها و انجمن ها باید در چارچوب قانون به سمت ثبت شدن پیش بروند تا بتوانیم از آن ها حمایت و پشتیبانی کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36454

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.