• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36427
  • 03 خرداد 1401 - 18:29
اخبار پلیس فارس – ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با خانواده شهید والامقام در “زرقان” به مناسبت فرا رسیدن ۳ خرداد سالروز فتح خرمشهر، سردار”رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان با خانواده شهید والامقام “عبادالله عارفی سرشت” در شهرستان زرقان دیدار کرد. گفتنی است شهید والامقام “عبادالله عارفی سرشت” سال ۱۳۸۹ در حادثه بمب گذاری توسط اشرار در شهرستان […]

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با خانواده شهید والامقام در “زرقان

به مناسبت فرا رسیدن ۳ خرداد سالروز فتح خرمشهر، سردار”رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان با خانواده شهید والامقام “عبادالله عارفی سرشت” در شهرستان زرقان دیدار کرد.

گفتنی است شهید والامقام “عبادالله عارفی سرشت” سال ۱۳۸۹ در حادثه بمب گذاری توسط اشرار در شهرستان چابهار به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

 

دستگیری سارق به عنف طلاجات در کمتر از ۲۴ ساعت

با سرعت عمل پلیس شهرستان آباده، سارق به عنف طلاجات در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد سرقت به عنف طلا از منزلی در شهر “صغاد” شهرستان آباده، سریعا ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی های اولیه ماموران و برابر اظهارات مالباخته مشخص شد حوالی ساعت ۶ صبح خانمی با فرزند خردسالش داخل منزل در حال استراحت بوده که با توجه به بازبودن درب ورودی ساختمان ، یک نفر با صورت پوشیده وارد منزل شده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت ۷ عدد النگو و یک عدد پلاک زنجیر کرده و متواری شده است.

سرهنگ مسعودی ادامه داد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی، محل اختفا سارق را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف طلاهای مسروقه به ارزش یک میلیارد ریال از این سارق، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه سارق تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده در پایان از شهروندان خواست: از نگهداری طلاجات، ارز و وجوه نقد مازاد بر نیاز داخل منزل خودداری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی در “مرودشت

فرمانده انتظامی “مرودشت” از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۳۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و مزارع در سطح حوزه استحفاظی شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی بخش “سیدان” قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی و همچنین بررسی صحنه‌های سرقت، ماموران انتظامی بخش “سیدان” موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری اموال مسروقه اعم از لوله، اتصالات، میلگرد و … کشف شد.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات و مزارع در حوزه استحفاظی اعتراف کرد، گفت: سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف اسباب بازی های قاچاق در “سپیدان

فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف ۲ دستگاه خودرو سواری پژو و کشف اسباب بازی های قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۹۶۱میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کارآگاه “احمدفداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با برپایی تور ایست و بازرسی و طی ۲عملیات جداگانه به ۲ دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک، که خودروهای مذکور به محض رویت مأموران اقدام به فرار کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودروهای مذکور را متوقف و در بازرسی از این خودروها تعداد هزارو ۲۴۴ قلم اسباب بازی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این راستا ۲ نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: ارزش این محموله های قاچاق برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد و ۹۶۱میلیون ریال برآورد شده است.

 

مهروموم ۱۶ واحد صنفی متخلف در “کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” از مهروموم ۱۶ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح برخورد با اصناف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، گشت تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۴۹ واحد صنفی در نقاط مختلف شهرستان کازرون بازدید کردند.

وی افزود: در این زمینه ۱۶ واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گرانفروشی مهروموم و برای ۱۱ واحد دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ضمن تاکید بر ادامه طرح های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای این گونه طرح‌ها، از مردم خواست؛ در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو درفیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو با ۲۳ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی جوکار” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۲۳ فقره سرقت اماکن خصوصی و دورن خودرو اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

 

کشف کالای قاچاق ۵ میلیاردی در “کوه‌چنار

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در بازرسی از یک خودرو سواری خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در شهر “قائمیه” به یک سواری حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از آن خودرو ۱۴۰ دستگاه وای فای، ۳۰ دستگاه سوییچ اینترنت و یک هزار و ۳۶۰ عدد ساعت بچگانه و مردانه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

کشف ۱۶ دستگاه کارت گرافیک قاچاق در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۶ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال توسط چند نفر در منازل شخصی خودشان در یکی از محله‌های این شهرستان، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منازل ۱۶ دستگاه کارت گرافیک که در حال استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال بود کشف کردند.

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۱۵ میلیارد و ۷۶۰   میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست هرگونه اقدامات و فعالیت‌های مربوط به استخراج ارزهای دیجیتال را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

 

کشف بیش از ۳۰ کیلوگرم تریاک در “فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پیکان در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فسا حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پیکان که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو مشاهده کردند که حامل ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک می‌باشد.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری مالک مواد مخدر با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

 

کشف خودرو سرقتی در شهرستان”کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف یک دستگاه پراید دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری مرکز شهرستان کوار حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو فوق مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان هشدارها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

 

کشف آرد غیرمجاز در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۱ هزار کیلوگرم آرد غیرمجاز به ارزش ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس شهرستان لارستان حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این کامیون ۱۱ هزار کیلوگرم آرد غیرمجاز و خارج از شبکه توزیع کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این کالا را ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، افزود: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

دلجویی و سرکشی از خانواده شهید “محمدرضا خاقانی”

فرمانده انتظامی شهرستان “داراب” با خانواده شهید “محمدرضا خاقانی” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  سرهنگ “علیرضا نوشاد” در این دیدار خانواده‌های شهدا را بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب دانست و گفت: خانواده شهدا مظهر صبر و شکیبایی هستند و تکریم خانواده آنان یک ضرورت و یک وظیفه دینی، ارزشی و انسانی برای تمامی آحاد مردم و مسؤولان است.

سرهنگ “نوشاد” ادامه داد: رمز پایداری اسلام و جامعه اسلامی ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های آنهاست و آنان با دل کندن از دنیا و تعلقات دنیوی از جان خود گذشتند تا دست متجاوزان را از تعدی به سرزمین اسلامی کوتاه کنند و بر همگان واجب است قدردان ایثار و فداکاری آنان باشیم.

گفتنی است در پایان این دیدار سرهنگ نوشاد از خانواده شهید “خاقانی” با لوح تقدیر تجلیل به عمل آورد.

 

کشف کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال از یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد نیکبخت” اظهار داشت: مأموران یگان امداد این شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین انجام ایست و بازرسی در محور قائیمه به نورآباد به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروی مذکور هزار و۶۰۰ بسته مژه مصنوعی و هزار و ۵۰۰  عدد چسب مربوطه قاچاق، کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به این که کارشناسان ارزش کالا های کشف شده را  ۳ میلیارد ریال اعلام کردند، خاطرنشان کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.

 

محموله لوازم خانگی قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان بختگان از توقیف ۲ دستگاه وانت و کشف مقادیری انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ “احمد رحمانی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران پاسگاه انتظامی روشنکوه حین کنترل خودروهای عبوری به ۲دستگاه وانت حامل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی مذکور انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق شامل ماشین های لباسشویی و ظرف شویی فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی بختگان با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و خودروهای توقیفی به پارکینگ انتقال داه شد، اظهار داشت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ رحمانی با اشاره به اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را درجامعه برهم می زند، به شهروندان توصیه کرد، در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا مراتب را هرچه سریعتر با پلیس در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36427

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.