• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
رئیس سازمان صمت استان فارس خبر داد:

اجرای بیش از ۲۴ هزار بازرسی در بازار های استان فارس

  • کد خبر : 36420
  • 02 خرداد 1401 - 20:58
اجرای بیش از  ۲۴ هزار بازرسی در بازار های استان فارس
رییس سازمان صمت استان فارس در حاشیه بازرسی از سطح بازار شیراز، از اجرای بیش از ۲۴ هزار بازرسی در بازارهای استان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید ، نظارت و بازرسی ازسطح بازار خرده فروشان ، عمده فروشان، نانوایی ها ، توزیع موادغذایی ، کالاهای اساسی، میوه و تره بار، سوپر مارکت ها، و واحدهای عرضه محصولات کشاورزی
و سایر مراکز بازرگانی عرضه کالادر شیراز عنوان کرد: نظم و آرامش در بازار گویای همراهی فعالان عرصه اقتصادی بویژه تولید کنندگان ومراکزصنفی درهمراهی با دولت برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه هاوتوزیع عادلانه آن است.
حمید رضا ایزدی افزود : از ابتدای طرح رزمایش شنبه هیجدهم اردیبهشت ماه تا کنون تعداد ۲۴ هزار و ۷۲۶ بازرسی انجام که تعداد ۲۸۰۰ پرونده تشکیل و به تعزیزات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.
ایزدی اظهار داشت: رعایت حقوق مردم اولویت سازمان در اجرای طرح مردمی سازی یارانه هاوتوزیع عادلانه آن درحوزه تولید وعرضه کالاست دراین راستاهمراهی خوب مردم و فعالان اقتصادی کمک شایانی کرده تا در بازار آرامش راشاهد باشیم.
وی گفت: حضورفعال بازرسان صمت و تشدیدبازرسی ها که در قالب تیمهای تخصصی بازرسی در سطح کلیه شهرستانها با همکاری مشترک بازرسان اصناف ، بسیج و تعزیرات حکومتی صورت گرفته است درراستای ایجادفضای آرام واطمینان بخش به مردم عزیزمان دربرخورد با متخلفان بوده است.
ایزدی یاد آورشد: نظارت بر زنجیره تامین، توزیع و عرضه کالاهای اساسی به منظور حفظ آرامش و ثبات بازار است و هرگونه تخلفات گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، فروش اجباری، تقلب، صادر نشدن صورت‌حساب، کم‌فروشی و درج نشدن قیمت روی کالا، افزایش غیرقانونی قیمت، و ایجاد التهاب در بازار تحت رصد مستمر بازرسان قرار دارد که با سرعت و اولویت پیگیری و با جدیت با این موارد برخورد می‌شود. همچنانکه دراین بازرسیها تعدادی پرونده تخلف گران فروشی و کم فروشی ، عدم درج قیمت و عدم ارایه و صدور فاکتور خرید تشکیل و به تعزیرات حکومتی در حال ارسال است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به بیشتر شدن همراهی مردم در انعکاس گزارش تخلفات گفت: ظرفیت پاسخگویی کارشناسان در سامانه ۱۲۴ افزایش یافته و الگوی فعالیت در این سامانه نیز تغییر کرده، بطوریکه برقراری تماس با این سامانه آسان شده است.
ایزدی اضافه کرد: با ظرفیت‌سازی بیشتر در سامانه ۱۲۴ مردم نیز همراهی بیشتری در دادن گزارشهای تخلف به سازمان صمت فارس داشته‌اند که برخی از برخوردهای بازرسان در روزهای گذشته در نتیجه دریافت گزارشهای مردمی بوده است.
شایان ذکراست : دراین بازدیدمیدانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ، مدیرکل غله وخدمات بازرگانی ، رییس بسبج اقشار سپاه فجر فارس، رییس بسیج اصناف، بازرسان اتاق اصناف مرکز فارس ، رییس اتحادیه نان وتعدادی ازمسئولان نیزحضورداشتند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36420

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.