• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۲ خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36317
  • 02 خرداد 1401 - 13:24
اخبار پلیس فارس – ۲ خرداد ماه ۱۴۰۱

ایران جزیره ای امن در منطقه خاورمیانه / فراجا مسئولیت حفظ نظم و امنیت جامعه را بر عهده دارد جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ایران جزیره ای امن در منطقه خاورمیانه است، گفت: این امنیت حاصل رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اتحاد و همدلی مردم و هوشیاری و فداکاری نیروهای […]

ایران جزیره ای امن در منطقه خاورمیانه / فراجا مسئولیت حفظ نظم و امنیت جامعه را بر عهده دارد

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ایران جزیره ای امن در منطقه خاورمیانه است، گفت: این امنیت حاصل رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اتحاد و همدلی مردم و هوشیاری و فداکاری نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “یوسف ملک زاده” در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس در مجتمع شهید فعال شیراز، ضمن تبریک فرا رسیدن سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز ایران اسلامی، اظهار داشت: امروز همه ما به عنوان ادامه دهندگان آن نسل در دوران دفاع مقدس، با مقاومت و ایثار در مقابل دشمنان قسم خورده ایران اسلامی می ایستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف با موج سواری قصد بر هم زدن امنیت و آرامش مردم را دارند، تأکید کرد: البته همواره نقشه های مختلف دشمنان نقش بر آب شده و در مسیر اهداف شوم خود ناکام بوده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: ایران جزیره ای امن در منطقه خاورمیانه است و این امنیت حاصل رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اتحاد و همدلی مردم و هوشیاری و فداکاری نیروهای مسلح است.

سردار ملک زاده در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه کارکنان فراجا مسئولیت حفظ نظم و امنیت جامعه را بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر، فرماندهی انتظامی استان فارس از هر نظر در آمادگی کامل قرار دارد و با مخلان نظم وامنیت مردم به صورت قاطعانه و قانونی برخورد می کند.

وی در پایان از زحمات و تلاش های شبانه روزی مأموران انتظامی استان فارس در راستای انجام مأموریت های اخیر تقدیر و تشکر به عمل آورد.

برگزاری مراسم پاسداشت سیدالشهدای مقاومت فارس سردار شهید “عبدالله اسکندری” در شیراز

با حضور سردار “رهام بخش حبیبی ” فرمانده انتظامی استان فارس، مراسم پاسداشت سیدالشهدای مقاومت فارس سردار شهید “عبدالله اسکندری” در شیراز برگزار شد.

  دستگیری راکب و کشف موتورسیکلت قاچاق ۱۵ میلیاردی

فرمانده انتظامی “کازرون” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای برقراری امنیت اجتماعی و برخورد با موتورسواران متخلف و قاچاق، ماموران یگان امداد شهرستان کازرون حین گشت‌زنی‌‌های محسوس و نامحسوس در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی “کازرون” با بیان اینکه راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناس ارزش موتورسیکلت مذکور ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۷ دستگاه ترانس برق قاچاق در “داراب”

فرمانده انتظامی شهرستان “داراب” از کشف ۷ دستگاه ترانس برق قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در داراب خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی ایست و بازرسی “قلاتویه” شهرستان داراب حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو ۷ دستگاه ترانس برق خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش این محموله را ۲۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: برخورد با قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کلاهبردار حرفه‌ای تلگرامی به آخر خط رسید

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری خانمی جوان خبر داد که با ایجاد یک کانال تلگرامی و به بهانه فروش رو تختی زیر قیمت بازار اقدام به کلاهبرداری از ۳۰۰ نفر شهروند کرده بود.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: چند شهروند شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند با مشاهده آگهی فروش روتختی‌های ارزان قیمت در یک کانال تلگرامی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شکات بیان داشتند که در یک کانال تلگرامی به عنوان ارزان سرا، یک آگهی تحت عنوان “فروش روتخنی به قیمت کارخانه” برخورد کرده‌‌‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت و ارسال محصول از ما اخذ و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی ما نبود.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که خانمی جوان بود را در یکی از محله‌های شهرستان شیراز شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان ینکه متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از ۳۰۰ نفر شهروند اقرار کرد، گفت: این فرد کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

سرهنگ “سلیمانی” از هموطنان خواست در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

توقیف خودرو حامل احشام قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی “جهرم” از توقیف سواری پژو و کشف ۸ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه “چاتیز” هنگام گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۸ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از شناسایی و دستگیری یک سارق و کشف ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده جنوب شهر “شیراز”، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا ماموران کلانتری “۲۴ ابوذر” با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: در از بازرسی از مخفیگاه سارق مقادیری اموال مسروقه از نوع موتور کولر، شیرآلات ساختمانی، پمپ آب، انواع کابل برق، آهن آلات و … کشف شد.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منزل مسکونی محل احتکار روغن بود

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از کشف یک هزار لیتر روغن احتکار شده در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و احتکار روغن خوراکی توسط شخصی در منزل مسکونی در یکی از محله‌های شهرستان قیروکارزین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان یک هزار لیتر روغن خوراکی احتکار شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه احتکار شده را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: برخورد قاطع و قانونی با محتکران کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

۸ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در”اقلید” دستگیر شدند

فرمانده انتظامی “اقلید” از دستگیری ۸ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در روستای “رحمت‌آباد” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری دسته جمعی بین عشایر سیار و اهالی روستای “رحمت آباد”، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی اولیه مطلع شدند که به دلیل ورود احشام عشایر سیار به مزارع و چراندن محصولات کشاورزی بین افراد درگیری رخ داده است و با چوب و سنگ همدیگر را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با اشاره به اینکه ماموران موفق شدند با اقدامات فنی ۸ نفر از عاملان نزاع و درگیری را دستگیر کنند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ “صارمی” تصریح کرد: پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی تعارف ندارد و افرادی که نیت‌های پلیدی در سر می‌پرورانند بدانند که پلیس با قاطعیت و جدیت به پشتوانه همکاری آگاهانه شهروندان و مقام قضائی با آنان برخورد خواهد کرد.

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای نوامیس در فضای مجازی

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” گفت: فردی که برای شهروندان در فضای مجازی مزاحمت و تهدید ایجاد می‌کرد دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت توسط شخصی ناشناس در فضای مجازی، موضوع  به صورت ویژه در دستور کار کارکشنان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی متهم ۳۸ ساله را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” با بیان اینکه تا کنون ۱۷ نفر اعلام شکایت کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس سال ۱۳۶۱ یک نمونه‌ درس‌آموز و عبرت‌آموز برای آیندگان در توکل و اعتماد به خداوند و اعتماد به نیروهای جان بر کف و متعهد و توانمندی جوانان این مرز و بوم است .

سوم خرداد تداعی کننده دلاورمردی ها و رشادت های رزمندگان دلیر لشکر اسلام است که با از خود گذشتگی و ایثار توانستند دشمن را در دست یابی به اهداف خود در منطقه ناکام کنند.

سالروز آزادسازی خرمشهر را می توان نماد ایثار و مقاومت و پیروزی ملی ایران برشمرد و امنیت موجود نیز کشور مرهون مجاهدت ها و ایثارگری های جوانان این مرز و بوم است که جانانه در مقابل دشمنان مقاومت کردند.

در حالی که هویت ملی و اسلامی نسل حاضر با تاریخ فداکاری‌ها و ایثارگری‌های مردم در دوران دفاع گره خورده است، باید مسیر نورانی شهیدان والامقام سال‌های دفاع مقدس تداوم پیدا کند.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و ایثارگران عزیز در حماسه سوم خرداد، این روز را به ملت شریف ایران اسلامی تبریک عرض نموده و به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و تمامی شهدایی که در این راه خون خود را فدا کردند، درود می فرستیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36317

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.