• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
6

 فعالیت صنایع مادر در فارس گامی بزرگ در مسیر خودکفایی، توسعه صادرات و تحول اقتصادی است

  • کد خبر : 36247
  • 31 اردیبهشت 1401 - 18:31
 فعالیت صنایع مادر در فارس گامی بزرگ در مسیر خودکفایی، توسعه صادرات و تحول اقتصادی است
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس  در بخشی از فرآیند بازدید مسئولان استانی در خصوص اهمیت بازدید از واحدهای تولیدی گفت: فعالیت صنایع مادر در فارس گامی بزرگ در مسیر خودکفایی، توسعه صادرات و تحول اقتصادی است.

به گزارش سحاب پرس، شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ استاندار فارس به اتفاق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، نماینده مردم شریف شهرستانهای فیروز آباد و فراشبند، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، فرماندار شهرستان فیروز آباد ، جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، فعالان اقتصادی، کارآفرینان و تولیدکنندگان از تعدادی واحدهای صنعتی و تولیدی از جمله کارخانه سیمان فارس نو تولید کننده انواع سیمان ، مجتمع صنعتی کربنات سدیم تولید کننده کربنات و شهرکهای صنعتی میمند و فیروز آباد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندیها و مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت و در خصوص حل و رفع موانع این صنایع ، راهکارها، تصمیمات و دستورات لازم را صادر کرد.

گقتنی است : دراین جلسه مقرر شد؛ میزان آب مورد نیاز مجتمع صنعتی کربنات سدیم توسط شرکت آب منطقه ای فارس ، همچنین برق مورد نیاز طرحهای توسعه این شرکت و همچنین میران نیاز و مشکلات تامین برق سیمان فارس نو هم توسط شرکت برق منطقه ای استان مورد بررسی ودرستور قرار گرفت.

ضمنا در راستای تامین سایر زیر ساختها از جمله تامین زمین محل اجرای طرحهای آتی شرکت های زیر مجموعه کربنات سدیم از جمله شرکت سیمان فیروز کنار سیاه جهت واگذاری دردست بررسی قرار گرفت. ازدیگر بازدید ها واحد تولید پری فرم وبطری پت در شهرک صنعتی میمند جهت تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مقرر شد؛ توسط بانکهای عامل نسبت به پرداخت تسهیلات اقدامات لازم صورت پذیرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس  در بخشی از فرآیند بازدید مسئولان استانی در خصوص اهمیت بازدید از واحدهای تولیدی تصریح کرد : در سال تولید ؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین ابلاغی مقام معظم رهبری بازدید از واحدهای تولیدی توسط مقامات عالی استان در تعامل و همکاری دستگاههای مختلف جهت تامین مطالبات این واحدهاست که با طراحی برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت نسبت به رفع مشکلات و کاهش دغدغه‌ آنها قدم‌های موثری برداشته می شود.

حمید رضا ایزدی افزود: در بازدیدهای دوره ای با توجه به موضوع اشتغالزایی و حل مشکلات واحدهای تولیدی حضور مدیران در واحدهای صنعتی می تواند زمینه آشنایی آنها با مشکلات را فراهم کرده و برای حل آنها تصمیم لازم گرفته شود.

وی با تاکید بر ایجاد و توسعه صنایع مادر در استان فارس به عنوان یکی از استان‌های بزرگ و دارای ظرفیت کشور اضافه کرد: کربنات سدیم کاوه بعنوان بزرگترین واحد تولید کربنات سدیم خاورمیانه و سیمان فیروز آباد از جمله صنایع مادری است که فعالیت آنها گامی بزرگ در مسیر خودکفایی، توسعه صادرات و تحول اقتصادی است و موجب ایجاد اشتغال در منطقه برای افراد محلی و بومی و زمینه توسعه اقتصادی استان شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اینکه کارخانجات سیمان  ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال  پایدار در استان است گفت : سیمان فارس نو با میزان ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون تن انواع سیمان جهت بازارهای داخلی و خارجی  اشتغال تعداد ۳۵۰ نفری را ایجاد کرده است.

وی در خصوص واحد تولید کربنات سدیم اظهار داشت : این مجتمع از واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی است با ظرفیت تولید سالیانه ۶۰۰ هزار تن کربنات سدیم که با اجرای طرح توسعه و طرح دوم این شرکت به میزان ۳ میلیون تن افزایش می یابد ، اشتغالزایی مستقیم این مجتمع صنعتی یک هزار و ۲۰۰ نفر است که با اجرای کامل طرحها به تعداد ۳ هزار نفر اشتغال افزایش می یابد.

ایزدی اظهار داشت: کربنات سدیم فیروزآباد با هدف فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات محصولات معدنی به بازارهای جهانی، تبدیل آن به فرآورده‌هایی با ارزش افزوده بالاتر فعالیت می کند.

وی یاد آور شذ : بیش از ۸ معدن سنگ آهک و سنگ نمک در کنار این شرکت راه اندازی شده که مواد اولیه به کارخانه منتقل می شود و این باعث شده از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود و صنایع معدنی را در استان ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس ادامه داد : تولیدات این شرکت در صنایع پایین دستی مثل شیشه و بلور،  بی کربنات سدیم،  سیلیکات ، تریپل فسفات ، صنایع شوینده و پاک کننده، صنایع نساجی و دباغی، صنایع غذایی، صنایع کاغذ و صنایع شیمیایی تصفیه آب و پتروشیمی ها استفاده می شود و در پایین دست این کارخانه شاهد ایجاد کارخانه ها و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگی خواهیم بود که از محصولات این واحد به عنوان مواد اولیه کارخانه خود استفاده خواهند کرد.

حمیدرضا ایزدی به صادرات محور بودن این مجتمع بزرگ اشاره کرد و گفت:  علاوه بر تامین نیاز داخل  تولیدات کربنات سدیم ، کشورهایی همچون عراق، ترکیه، هند، کره جنوبی، اندونزی، بنگلادش، اوکراین، یونان، امارات و ارمنستان از مقاصد صادراتی محصولات این کارخانه هستند که  ارز آوری قابل توجهی برای کشور به سبب صادرات محصولات آن  شاهد هستیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36247

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.