• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36245
  • 31 اردیبهشت 1401 - 18:22
اخبار پلیس فارس – ۳۱   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

کشف اولین محموله انبه قاچاق فرمانده انتظامی “نی‌ریز” گفت: کامیون حامل انبه خارجی قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد ریال توسط ماموران این فرماندهی توقیف شد. سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی “قطرویه” نی‌ریز حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی سیرجان- شیراز به یک دستگاه کامیون […]

کشف اولین محموله انبه قاچاق

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” گفت: کامیون حامل انبه خارجی قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد ریال توسط ماموران این فرماندهی توقیف شد.

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی “قطرویه” نی‌ریز حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی سیرجان- شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار میوه مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که این کامیون حامل ۱۲ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم انبه خارجی قاچاق است که راننده قصد انتقال آنها را به شیراز داشته است.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش میوه‌های مکشوفه را ۱۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “کرمی” از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

 

موتورسیکلت ۱۲ میلیاردی قاچاق روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، روز گذشته ماموران یگان امداد شهرستان کازرون حین گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک مشکوک و با اقدامات فنی آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی اولیه مشخص شد موتورسیکلت مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است، بیان کرد: کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌ کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

 

سارق به عنف مغازه به دام افتاد

فرمانده انتظامی “لارستان” از دستگیری سارق به عنف مغازه پس از ۴ ساعت توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف مغازه در شهر قدیم این شهرستان توسط فردی ناشناس با موتورسیکلت فاقد پلاک، بلافاصله موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ‌های موجود تحقیقات خود را برای دستگیری سارق آغاز و با انجام یکسری اقدامات تخصصی متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ “یوسفی” با اشاره به کشف وجوه نقد مسروقه در مخفیگاه سارق، بیان داشت: متهم پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به بزه انتسابی خود مبنی بر سرقت ۲۰ میلیون ریال وجه نقد از مغازه اقرار کرد.

فرمانده انتظامی “لارستان” با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: ضمن رعایت نکات ایمنی در راستای پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

لو رفتن دو انبار احتکار در لارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از شناسایی دو انبار احتکار کالا به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه مبارزه بی‌امان و خستگی‌ناپذیر پلیس با اخلالگران نظام اقتصادی و محتکران به صورت مستمر ادامه دارد، اظهار داشت: احتکار کالا اثرات منفی بر امنیت اقتصادی جامعه دارد.

وی به دریافت خبر احتکار کالا توسط افرادی در دو انبار در شهر لار اشاره کرد و گفت: با تحقیقات صورت گرفته در این زمینه صحت موضوع محرز و ماموران پلیس امنیت عمومی با هماهنگی‌ قضائی در معیت کارشناسان اداره صمت، سپاه و تعزیرات حکومتی به آدرس این مکان‌ها اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این انبارها، ۶۸۴ عدد مواد شوینده، ۶۸۵ عدد نوشیدنی، یک هزار و ۱۹۵ عدد انواع کنسرو، ۹۶۵ عدد ماکارانی و ۲۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم برنج، قند، روغن، رب گوجه فرنگی و شکر احتکار را کشف کردند.

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این کشفیات را ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر برای سیر رمراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

دستگیری سارقان منزل  با ۱۳ فقره سرقت در “کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از دستگیری سارقان منزل با اعتراف به ۱۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار  ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس دو  نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

 

کشف ۲۴ دستگاه ماینر قاچاق در”شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۲۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری “۱۷ قدمگاه” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۲۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎های کشف شده را ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: فعالیت غیرمجاز تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود؛ لذا شهروندان هرگونه اخباری در این زمینه را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

کشف ۱۱۰ تن گندم احتکار شده در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف ۱۱۰ تن گندم احتکار شده به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی بخش کامفیروز جنوبی با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات پلیسی از دپو و احتکار گندم در یکی از روستاهای این شهرستان در یک انبار مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار ۱۱۰ تن گندم احتکار شده را کشف و یک نفر را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ “زینلی” با اشاره به اینکه ارزش این محموله توسط کارشناسان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی و انبار مورد نظر نیز پلمب شد.

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در برخی از محلات شهرستان کوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران کلانتری مرکز با انجام اقدامات پلیسی، یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه سارق دستگیر شده در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ “هاشمی” به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس۱۱۰ اطلاع دهند.

 

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۶۵کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۱۳ فروشنده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعالی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و  مقابله با فروشندگان مواد مخدر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته گذشته در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه در اجرای این طرح ۱۳نفر از فروشندگان مواد مخدر دستگیر شدند، گفت: کشف ۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر و توقیف ۳۸ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف از دیگر نتایج این طرح بود.

وی از معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

 

کشف ۲۰ تن جو احتکار شده در “استهبان”

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” از کشف ۲۰ تن جو احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با احتکار، ماموران انتظامی با اقدامات فنی از احتکار جو در یک انبار مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه رئیس اداره صمت به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۲۰ تن جو احتکار شده را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: انبار مورد نظر پلمب و پرونده مقدماتی تشکیل و تحویل تعزیرات حکومتی شد.

 

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در “مهر”

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” از کشف ۴۰۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان “مهر” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۴۰۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ “رزمجویی” با اشاره به اینکه بنا به نظر کارشناسان ارزش سیگارهای مکشوفه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

 

کشف خودرو سرقتی در “بیضا”

فرمانده انتظامی “بیضا” از کشف خودرو پراید سرقتی توسط ماموران پاسگاه “کوشک‌هزار” خبر داد.

سرهنگ “محمود نجفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران پاسگاه انتظامی “کوشک هزار” حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی “بیضا” با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه از سرقت را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

لاستیک های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۲۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت‌زنی در محور فسا-شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار لاستیک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: افسران پلیس در بازرسی از این کامیون موفق شدند ۲۲ حلقه لاستیک قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه ارزش لاستیک‌های مکشوفه ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده با پرونده متشکله روانه دادسرا و اموال کشف شده نیز تحویل ستاد تملیکی استان شد.

 

کنترل خشم از بروز رفتارهای ناهنجار جلوگیری می کند

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان، مهمترین عامل وقوع قتل و نزاع و درگیری را عدم کنترل خشم در لحظات حساس بروز تنش دانست و گفت: باید با آموزش مهارت‌های زندگی به افراد برای کنترل خشم و مسائل ناشی از آن گام‌های جدی‌تری برداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، کارمند رتبه ۱۶ “مهدی نعمایی” در جمع کارکنان شرکت شیراز دینا با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص توجه به کنترل خشم در جامعه، اظهار داشت: ادارات، موسسات اجتماعی و رسانه‌ها می‌توانند با آموزش مهارت‌های زندگی خصوصا کنترل خشم به افزایش آستانه تحمل افراد در مواجهه با رویدادهای مختلف در طول زندگی کمک کنند.

وی اولین اقدام برای کنترل خشم را شناختن موقعیت‌های ایجاد کننده خشم برای هر فرد برشمرد و تصریح کرد: تحقیقات نشان داده‌اند که در اکثر مواقع علت اصلی خشم، ناکامی‌هایی است که وقتی فرد به دلایلی نتواند به خواسته خود برسد دچار خشم می شود.

این مقام انتظامی افزود: اعتیاد، بیکاری، فقر، نداشتن احساس امنیت عاطفی و نداشتن امید به آینده در مردم باعث شده که برخی افراد به سمت خشونت سوق پیدا کنند.

کارمند رتبه ۱۶ “مهدی نعمایی” با اشاره به راهکارهای کنترل خشم، بیان داشت: بخشش یکی از بزرگترین شیوه هایی است که فرد را به مرتبه بالاتری از انسانیت می‌رساند و با این عمل، یکی از بزرگترین و بارزترین صفات خداوند را تقلید می‌کنیم.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس، بحث‌ها، مشاجره‌های بی‌‌اساس و در نظر نگرفتن شرایط روحی و روانی زوجین را از عوامل مهم ایجاد شکاف در خانواده و انتقال این تنش‌ها به بستر جامعه دانست و گفت: طول دادن بحث و جدل و تکرار خاطرات آزار دهنده و رنجش آور در درون خانواده‌ها، آتش اختلاف را شعله ور می کند اما سکوت و صبوری هم پایه‌های زندگی را استحکام می‌بخشد و هم از بروز رفتارهای خشن در سطح جامعه می‌کاهد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36245

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.