• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36151
  • 29 اردیبهشت 1401 - 12:55
اخبار پلیس فارس – ۲۹   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

گروگان ۶۷ ساله به کانون گرم خانواده بازگشت فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی داراب فرد ۶۷ ساله گروگان گرفته شده از چنگ آدم ربایان در شهرستان “کهنوج” از توابع استان کرمان رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در […]

گروگان ۶۷ ساله به کانون گرم خانواده بازگشت

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی داراب فرد ۶۷ ساله گروگان گرفته شده از چنگ آدم ربایان در شهرستان “کهنوج” از توابع استان کرمان رها و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع یک فقره آدم ربایی در هفدهم اردیبهشت‌‌ماه سال جاری در شهرستان داراب و ربایش فردی ۶۷ ساله توسط چند نفر با دو دستگاه سواری پژو پارس و پراید، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بررسی اظهارات خانواده‌ فرد ربوده شده مشخص شد متهمان به خاطر اختلافات مالی اقدام به چنین کاری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی داراب با اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی تحقیقات گسترده‌ای را در این خصوص آغاز و مطلع شدند فرد گروگان گرفته شده توسط برادرش و چند نفر با پوشش بلوچ به شهرستان کهنوج از توابع استان کرمان منتقل و در اطراف کوه‌های آن منطقه نگهداری می‌شوند.

سردار “حبیبی” تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی از لحظات اولیه وقوع گروگان‌گیری تا روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ موفق شده‌اند ۵ نفر در این خصوص دستگیر کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمان (دیگر افراد مشارکت کننده در این اتفاق) که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند فرد ۶۷ ساله را روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در کوه‌های اطراف کهنوج رها کردند، افزود: فرد گروگان‌گرفته شده با وسایل نقلیه عمومی به شهرستان بندرعباس عزیمت کرده بود.

وی با اشاره به اینکه ماموران سریعا پس از اخذ نیابت قضائی به بندرعباس اعزام و فرد گروگان گرفته شده را به صورت صحیح و سالم به داراب انتقال و تحویل خانواده‌ وی دادند، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری دیگر افراد مشارکت کننده در این آدم ربایی با جدیت ادامه دارد.

هلاکت قاچاقچیان و کشف ۲۳ کیلو شیشه در درگیری مسلحانه

فرمانده انتظامی استان گفت: با هلاکت دو قاچاقچی در شهرستان “داراب” ۲۳ کیلو شیشه و یک قبضه اسلحه جنگی کشف شد‌.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه بی امان با قاچاقچان و سوداگران مرگ، روز گذشته بیست و هشتم اردیبهشت ماه، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “داراب” از ورود یک باند قاچاقچی مسلح در حوزه استحفاظی مطلع که با اشراف اطلاعاتی و تیم بندی عملیاتی مسیر تردد قاچاقچیان تحت کنترل قرار گرفت.

وی افزود: حین تعقیب و گریز قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند با اسلحه به سمت ماموران انتظامی تیراندازی کردند که با آتش پر حجم پلیس مواجه شدند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این درگیری مسلحانه ۲ نفر از قاچاقچیان به هلاکت و یک نفر از آنان نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد، بیان کرد: در بازرسی از خودرو پژو ۴۰۵ متعلق به سوداگران مرگ ۲۳ کیلو مواد مخدر از نوع شیشه و یک قبضه اسلحه جنگی و مقادیری مهمات کشف شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری متهم متواری با جدیت ادامه دارد، تصریح کرد: در این عملیات یک خودرو پژو ۴۰۵ دیگر نیز با ۳ سرنشین که اسکورت و پشتیبانی محموله قاچاق بودند توقیف و آنان نیز دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه مواد مخدر مکشوفه از مرزهای شرقی وارد کشور شده است، عنوان داشت: استان فارس برای جولان قاچاقچیان محل ناامنی می‌باشد و برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

تقدیر استاندار از اقدامات شبانه روزی کارکنان پلیس فارس

استاندار از اقدامات و تلاش های شبانه روزی پلیس استان در راستای تأمین نظم و امنیت جامعه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر “محمد هادی ایمانیه” با حضور در قرارگاه امام علی (ع)، از اقدامات و تلاش های شبانه روزی فرمانده و کارکنان انتظامی استان فارس در راستای تأمین نظم و امنیت جامعه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

در ابتدای این جلسه، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس، گزارشی از اقدامات و عملکرد این مجموعه ارائه داد.

صحت عمل مامور پلیس فارس

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان از بازگرداندن کیف حاوی مقادیری وجه نقد و مدارک توسط مامور وظیفه شناس شهرستان “نی ریز” به صاحبش خبر داد.

سرهنگ “مصطفی عباسی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: یکی از مأموران انتظامی شهرستان نی ریز هنگام گشت زنی در سطح شهر، یک عدد کیف حاوی ۴۵۰ هزار تومان وجه نقد، یک فقره چک به مبلغ ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و تعداد زیادی مدارک را پیدا می کند.

وی افزود: این مأمور وظیفه شناس ضمن هماهنگی لازم با مجموعه بازرسی، با پیگیری های فراوان صاحب کیف را پیدا و مدارک را تحویل وی داد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس ضمن تقدیر از این اقدام خداپسندانه مأمور انتظامی، گفت: صاحب کیف نیز از این اقدام مأمور پلیس اعلام رضایت و از وی تقدیر و تشکر به عمل آورد.

امنیت موجود فسا ستودنی است

رئیس دادگستری فسا گفت: امنیت موجود در این شهرستان قابل مقایسه با سنوات قبل نیست که این مرهون زحمات شبانه‌روزی مجموعه قضائی و انتظامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین “علی خورشیدی” در نشستی که با حضور دادستان، رئیس دادگستری بخش ششده و فرمانده و جمعی از مسئولین انتظامی در ستاد فرماندهی برگزار شد، تعاملات موجود بین مجموعه قضا و انتظامی را خوب و شایسته ارزیابی و بر حفظ آن تاکید کرد.

وی افزود: آمارها نشان دهنده آن است که فسا از شهرستان‌های امن استان فارس است که این مرهون زحمات شبانه روزی مجموعه قضائی و انتظامی است.

رئیس دادگستری فسا بزرگترین نعمت ما را شیعه بودن دانست و به روایتی از امیرالمومنین(ع) استناد و تصریح کرد: روزگار دو روز است؛ یک روز با تو و روزی علیه تو است، آن روز که به نفع تو است مغرور نشو و روزی که علیه توست صبور باش.

در ادامه دکتر “محمدرضا تواضعی” دادستان فسا گفت: رویکرد سال جاری نیز همانند سنوات قبل برخورد قاطع با متهمین جرائم خشن و مهم در سطح حوزه استحفاظی است که این مطالبه مردمی است که به قانون پناه می‌آورند.

وی تاکید کرد: در موضوعات خانوادگی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها سعی در سازش و اصلاح بین طرفین شود.

گفتنی است در ابتدای این نشست، سرهنگ “محمدهاشم قسام” فرمانده انتظامی فسا از تعامل شایسته مجموعه قضا با پلیس قدردانی و آماری از وضعیت موجود و عملکرد انتظامی از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ارائه کرد.

برگزاری کلاس آموزش ضابطین قضائی در لارستان

به منظور ارتقاء معلومات قضائی کارکنان و آشنایی بیشتر آنها با قانون آئین دادرسی و حقوق شهروندی، کلاس توجیهی و آموزشی با حضور دادستان عمومی و انقلاب در ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دادستان عمومی و انقلاب لارستان در این جلسه ضمن تشریح مفاد قانون آئین دادرسی، آشنایی ضابطان قضائی با قانون جدید و حقوق شهروندی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: پویایی ضابطان در امر شناخت قوانین، ضمن پیشگیری از وقوع جرم به واسطه ارتباط مستقیم با مردم ، موجب عملکرد صحیح آنان می شود.

آقای “رسول ابراهیمی” ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مجموعه انتظامی شهرستان لارستان، با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی بیشترین همکاری و ارتباط را با دستگاه قضا دارد، عنوان داشت: تعامل بین این دو دستگاه در ایجاد امنیت بسیار موثر است و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان جایگاه و نقش ویژه و حساسی دارد.

در ادامه فرمانده انتظامی لارستان نیز ضمن تقدیر و تشکر ازاهتمام ویژه دادستان به کارکنان انتظامی و تعامل خوب و سازنده با این مجموعه، خواستار افزایش بیش از پیش حضور دادستان در ستاد فرماندهی جهت ارائه آموزشهای لازم به کارکنان شدند.

در پایان این جلسه کارشناسان پلیس های تخصصی نیز در حوزه ماموریتی خود سوالاتی را در جهت شفاف سازی و کشف بهتر پرونده‌ها از دادستان شهرستان مطرح و پاسخ مناسب نیز دریافت کردند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی توسط پلیس “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کازرون، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و بررسی صحنه‌های وقوع جرم، هویت ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، بیان کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

رفع تصرف اراضی ملی در “سرچهان

فرمانده انتظامی “سرچهان” از رفع تصرف ۴۰ هزار و ۷۰۰ متر از اراضی ملی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.  

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی “سرچهان” مبنی بر یک فقره زمین خواری در منطقه “کره‌ای”، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی، ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۴۰ هزار و ۷۰۰ متر از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی “سرچهان” با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان،  ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف ۱۴ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در ارسنجان

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از توقیف ۱۴ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با موتورسیکلت سواران مزاحم و متخلف، توسط مأموران انتظامی طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این راستا ۱۴ دستگاه وسایط نقلیه متخلف به علت نداشتن گواهینامه، مدارک، کلاه ایمنی، مزاحمت، حرکات نمایشی و آلودگی صوتی توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ “فرهادی” با بیان اینکه در این خصوص ۶ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، اظهار داشت: پلیس مقتدرانه با هرگونه تخلف، جرم و هنجارشکنی در سطح جامعه برابر قانون برخورد قاطع خواهد کرد.

کشف ۶ تن برنج قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۶ تن برنج قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران کلانتری “۲۴ ابوذر” حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۶ تن برنج قاچاق و فاقد مجوز کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: از شهروندان انتظار می رود از خرید هر گونه کالاهای فاقد مجوز و قاچاق خودداری و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیر مجاز افراد در این خصوص با مرکز فوریت های ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس گزارش دهند.

تقدیرو تشکر امام جمعه  پاسارگاد از عملکرد پلیس

امام جمعه “پاسارگاد” از عملکرد پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت عمومی در سطح این شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین “محمد امین عزیزی” که در مراسم تکریم و معارفه روسای عقیدتی سیاسی شرکت کرده بود از تلاش شبانه روزی مجموعه انتظامی شهرستان پاسارگاد در برقراری نظم و امنیت عمومی  شهروندان و برخورد قاطع با هنجار شکنان و جمع آوری معتادان قدردانی کرد.

کشف  میلیاردی کالای احتکار شده  در اقلید

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف  انواع کالاهای احتکار شده به ارزش ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر احتکار برخی اقلام مصرفی توسط عده‌ای سودجو و فرصت طلب در یکی از روستاهای این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی به همراه سربازان گمنام امام‌ زمان با هماهنگی مقام قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و  در بازرسی از آن مکان‌ها ۲۴ هزار و ۹۸۰ کیلوگرم برنج، ۲ تن و ۱۵۰ کیلوگرم کود شیمایی و ۴۸۰ کیلوگرم گندم احتکار را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیبون ریال برآورد کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد در صورت اطلاع از احتکار هر نوع کالا بلافاصله موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از دستگیری فردی که با دسترسی به عکس‌های خصوصی یکی از شهروندان قصد مزاحمت و اخاذی را داشت خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با دسترسی به تصاویر خصوصی‌اش قصد اخاذی وجه نقد و طلاجات از وی دارد که موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، ماموران پلیس فتا متهم که قصد اخاذی از شاکی را داشت شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود اقرار کرد، به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: از انتشار و قرار دادن هرگونه فیلم و عکس‌های شخصی در صفحات مجازی خودداری و در صورت قرار گرفتن در دام شیادان و کلاهبرداران مراتب را در اسرع وقت به پلیس فتا یا مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36151

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.