• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36095
  • 28 اردیبهشت 1401 - 15:42
اخبار پلیس فارس – ۲۸   اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

انبار قاچاق در شیراز لو رفت فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان موفق شدند انبار صفحات درب برقی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال را در شیراز شناسایی و آن را پلمب کنند. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات […]

انبار قاچاق در شیراز لو رفت

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان موفق شدند انبار صفحات درب برقی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال را در شیراز شناسایی و آن را پلمب کنند.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری صفحات درب برقی قاچاق در یک انبار واقع در شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات و صمت به محل مورد نظر اعزام شدند،تصریح کرد: در بازرسی از آن انبار، ۳۹۳ دستگاه موتور و صفحه درب برقی و ۱۰ تن تیغه مربوطه خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص انبار پلمب و مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف کامیون حامل کالاهای قاچاق در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه “فهلیان” شهرستان ممسنی حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۳۰ عدد شامپو کراتین، ۳۰ عدد ژل نانو و ۳۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۱۳ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف۲۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف  در”آباده”

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از توقیف ۲۱ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و انضباط بخشی ترافیکی خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و همچنین انضباط بخشی ترافیکی با هدف برخورد با وسائط نقلیه متخلف و مزاحم در سطح شهرستان آباده، طرح مذکور طی ۲۴ ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف توسط ماموران انتظامی توقیف و روانه پارکینگ شد، افزود: نداشتن پلاک و مخدوش بودن آن، انجام حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه و ایجاد مزاحمت برای شهروندان و آلودگی صوتی از دلایل عمده توقیف این وسایط نقلیه بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های ترافیکی و انتظامی به عنوان اولویت‌های مهم در دستور کار این پلیس قرار دارد، گفت: برخورد مستمر و قاطع با رانندگان متخلف و مزاحم که موجب بر هم زدن امنیت و آرامش خاطر شهروندان می‌شوند به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم انتظار می‌رود تعامل و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

لو رفتن انبار احتکار روغن و برنج  در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف ۳ تن و ۱۶۱ کیلوگرم روغن نباتی و برنج  احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس  امنیت عمومی کوار با اقدامات فنی و تخصصی از خبری  مبنی بر احتکار روغن  و برنج در یکی از انبارهای سطح شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت به محل مذکور اعزام در بازرسی از آن انبار ۳ تن و ۱۶۱ کیلوگرم روغن نباتی و برنج احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای احتکار شده را ۳ میلیارد ریال  برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه ۲ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۳۷ دستگاه ماینر قاچاق در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف ۳۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون  ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سید رحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی کوار در مرغداری اقدام به نگهداری و استفاده غیر قانونی از دستگاهای استخراج ارز دیجیتال می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی، محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی “کوار” تصریح کرد: در بازرسی از آن واحد مرغداری ۳۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق که به صورت غیرمجاز از برق شهری استفاده می‌کردند کشف شد.

سرهنگ “هاشمی” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون  ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

جمع‌آوری و دستگیری ۱۸ معتاد و خرده فروش مواد مخدر توسط پلیس”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از جمع‌آوری و دستگیری ۱۸ معتاد و خرده فروش مواد مخدر طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده با هدف جمع‌آوری و دستگیری معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر طی یک ماه گذشته با جدیت در دستور کار پلیس شهرستان آباده قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی ضمن کنترل محورهای مواصلاتی به جهت پیشگیری از تردد و جا به جایی مواد مخدر، تعدادی از منازل و پاتوق های خرده فروشان را نیز شناسایی کردند و ضمن هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در این بازرسی‌ها، ۸۵ کیلو و ۳۰۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ۱۸ معتاد و خرده فروش مواد مخدر را نیز جمع‌آوری و دستگیر کنند.

سرهنگ” مسعودی “با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی در حوزه امنیت اجتماعی، جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی تفرجگاه‌ها، اماکن عمومی و خیابان‌ها از وجود این گونه افراد می‌باشد.

افزود: جمع آوری و دستگیری این افراد که تاثیر مستقیمی در  پیشگیری و کاهش جرم سرقت دارد و باعث افزایش امنیت شهروندان نیز می‌شود در دستور کار پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس شهرستان” آباده” تصریح کرد: در این طرح‌ها ۷ دستگاه وسایط نقلیه که خرده فروشان به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

توصیه های پلیس فارس در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص پیشگیری ازسرقت منزل، توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: سارقان منزل زمانی موفق به سرقت منزل می‌شوند که خالی از سکنه باشد. لذا حتی الامکان سعی کنید از خالی گذاشتن منزل به مدت طولانی خودداری شود.

وی افزود: اولین سدی که مقابل سارق برای ورود به ساختمان وجود دارد درب ورودی و درب پارکینگ ساختمان است؛ لذا حتما از قفل‌های بدون شاسی استفاده کنید تا سارق نتواند با شکستن شیشه و یا از بالای درب توسط چوب دستی و یا میله شاسی قفل را بزند و درب را باز کند.

رئیس پلیس آگاهی فارس بیان داشت: درب های ورودی منزل را به سیستم های قابل اطمینان مجهز کرده و برای پنجره‌ها و نورگیرها، پاسیو و هرگونه راهی که ممکن است افراد ناشناس بتوانند به منزل وارد شوند، حفاظ های قابل اطمینان نصب کنید.

سرهنگ “حبیبی” با تاکید بر اینکه استفاده از دوربین‌های پایش تصویری و تجهیزات هشدار دهنده و درب‌های ضد سرقت می‌تواند در پیشگیری از سرقت مفید باشد، تصریح کرد: نصب حفاظ های نرده‌ای بر روی دیوارها و بالای درب عامل بازدارنده مهمی در سرقت منزل می‌باشد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست که هنگام خروج از منزل به اتومبیل‌های متوقف شده اطراف منزل و سرنشین‌های آنها توجه داشته باشند و در صورت مشکوک بودن شماره خودرو را یادداشت و به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

سرقت موتورسیکلت در لامرد و کشف در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از دستگیری سارقان و کشف موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی بخش عماد شهر این فرماندهی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان لامرد دارد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه مورد مشکوکی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در شهرستان فیروزآباد، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه دار شده و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده متهم به ۱۲ فقره سرقت اماکن ار اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه زندان شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در”کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف کالاهای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در شهر “قائمیه” به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۱۶ قطعه لوازم یدکی استوک از نوع رادیاتور، داشبورد، سپر، شاسی، پنل، چراغ و گلگیر خودرو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

آرزوی نوجوان  کازرونی برآورده شد

نوجوان  کازرونی که آرزوی دیدار و در کنار پلیس بودن را داشت برآورده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی مراجعه شهروند کازرونی به مراکز انتظامی و اعلام اینکه نوجوانی در بیمارستان بستری می‌باشد و  آرزوی دیدار با ماموران پلیس و پلیس شدن را دارد که فرمانده انتظامی کازرون به محض اطلاع از این خبر سریعا با این نوجوان دیدار و در کنار وی قرار گرفت و از حال و روند درمانی آن جویا شد.

در این دیدار سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” با اشاره به این نکته که پلیس به جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های موثر عظیم انسانی می‎نگرد، ابراز امیدواری کرد و گفت: شما عزیزان آینده‌گان مملکت هستید و باید قدر خودتان را بدانید.

گفتنی است، والدین این کودک ضمن قدردانی از زحمات کارکنان نیروی انتظامی از این اقدام که سبب خوشحالی بیش از حد فرزندشان شد، قدردانی کردند.

شورای معتمد پلیس، ضامن افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی “اقلید” گفت: شورای معتمد پلیس، ضامن افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در جلسه شورای معتمد پلیس که در روستای “شهرمیان” برگزار شد، گفت: اعضای شورای معتمد در واقع نماینده متقابل پلیس و مردم هستند.

وی افزود: ماموریت اصلی و مهم پلیس، تامین امنیت جامعه و مقابله با هر نوع ناامنی است که در این راستا همکاری مردم و ریش سفیدان در حل اختلافات قومی و محلی، نقش به سزایی در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارد.

فرمانده انتظامی اقلید تصریح کرد: شورای معتمد و ریش سفیدان می توانند با تعامل و همکاری با پلیس برخی سوء تفاهم هایی که می‌تواند زمینه‌ساز برخی اختلافات شود در آغاز حل و فصل کنند و پلیس از ظرفیت این قشر به خوبی استفاده می‌کند.

سرهنگ “صارمی” ادامه داد: اعضای شورای معتمد در بین مردم دارای وجهه‌‌ی اجتماعی بالایی هستند و این ظرفیت تاثیر بسیاری در بالا بردن سطح امنیت منطقه دارد؛ زیرا مردم با مراجعه به آنها می‌تواتند بسیاری از مشکلات خود را حل کنند و پلیس نیز از این ظرفیت تاثیر‌گذار در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بهره برداری خواهد کرد.

کشف ۶۳ راس  احشام  قاچاق در “داراب”

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۶۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: مأموران انتظامی “داراب” حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به دو دستگاه وانت نیسان و پژو ۴۰۵ حامل بار احشام مشکوک و آنها را با اقدامات تخصصی توقیف کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این دو خودرو و محل تردد آنها ۶۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که رانندگان قصد انتقال آنها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشتند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۲ نفر راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق خودرو در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری سارق سابقه‌دار و کشف یک دستگاه سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر مشکوک بودن پارک سواری پراید در یکی از خیابان‌های سطح شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با حضور در محل و بررسی اولیه مطلع شدند که خودرو مسروقه و سابقه سرقت از حوزه پاسگاه کناره این شهرستان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: برخورد با سارقان و کشف اموال مسورقه به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۱۸۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق در “استهبان”

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” از کشف ۱۸۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع آویشن به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی کلانتری ایج حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۸۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع آویشن کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” با بیان اینکه کارشناسان ارزش گیاهان دارویی کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و گیاهان مکشوفه تحویل اداره منابع طبیعی گردید.

دیدار مردمی رئیس پلیس و دادستان در “فسا”

فرمانده انتظامی و دادستان شهرستان فسا با حضور در دفتر ملاقات عمومی از نزدیک با تعدادی از شهروندان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای تکریم ارباب رجوع، سرهنگ “محمدهاشم قسام” و دکتر “محمدرضا تواضعی” با حضور در دفتر ملاقات مردمی از نزدیک با مردم دیدار و مطالبات آنها در خصوص موارد انتظامی و قضائی بررسی کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36095

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.