• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 34820
  • 10 اردیبهشت 1401 - 14:50
اخبار پلیس فارس – ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

پلیس شهرستان “نی‌ریز” ۱۴۹ کیلو تریاک کشف کرد فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۴۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان “سرچهان” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “نی‌ریز” حین […]

پلیس شهرستان “نی‌ریز” ۱۴۹ کیلو تریاک کشف کرد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۴۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان “سرچهان” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “نی‌ریز” حین کنترل خودروهای عبوری در محور “سیرجان-شیراز” به یک سواری پیکان مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۴۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: راننده قاچاقچی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سردار “حبیبی” تصریح کرد: مبارزه بی امان با قاچاقچیان از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری به شمار می‌رود.

برخورد پژو با پیکان در محور”کوار-شیراز

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: برخورد سواری پیکان با پژو در محور مواصلاتی “کوار-شیراز” یک نفر کشته و ۴ نفر نیز مجروح داشت.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی “کوار-شیراز” به ماموران اعلام و سریعا به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پلیس‌راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پیکان با ۴ سرنشین با خودرو پژو ۴۰۵ به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه یکی از سرنشینان پیکان فوت و ۳ سرنشین دیگر به همراه راننده پژو در مجموع ۴ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از سوی راننده پیکان اعلام کردند.

کشف ۱۲۷کیلو تریاک در”داراب

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: در یک عملیات ضربتی در بازرسی از دو خودرو سواری ۱۲۷ کیلو تریاک در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب با اقدامات فنی حین کنترل خودروهای عبوری در محور مولاصلاتی “بندرعباس-شیراز” در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و پراید مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از سواری پراید ۴۰ کیلو و خودرو پژو ۸۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و رانندگان نیز دستگیر  شدند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه در مجموع در این ماموریت ۱۲۷ کیلو تریاک کشف شده است، تصریح کرد: هر دو قاچاقچی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ “نوشاد” از عزم جدی پلیس در برخورد با سوداگران مرگ خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس سوداگران مرگ در امان نخواهند بود.

لندکروزر ۴۰ میلیاردی قاچاق در “شیراز” روانه پارکینگ شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: روز گذشته ماموران انتظامی موفق شدند در شیراز یک سواری لندکروزر قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال را توقیف کنند.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری لندکروزر قاچاق در یکی از خیابان‌های شیراز پارک می‌باشد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران سریعا با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که مدارک ارائه شده از سوی راننده با مدل خودرو مطابقت ندارد و موتور نیز دستکوبی و تعویض شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مکشوفه را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در همین راستا پرونده مقدماتی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

حضورفرمانده انتظامی شهرستان “مهر” در جمع نمازگزاران

فرمانده انتظامی “مهر” با حضور در جمع نمازگزاران اهل تسنن شهرگله‌دار به ارائه وضعیت امنیتی و هشدارهای انتظامی در خصوص آسیب های اجتماعی پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “بهادر رزمجویی” پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جمع نمازگزارن با بر شمردن سه آسیب مهم اجتماعی (اعتیاد، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و همچنین سرقت) که امروزه جامعه را تهدید می‌کنند اعتیاد نوجوانان و جوانان را یک معضل اجتماعی دانست و به آثار و تبعات آن و نحوه پیشگیری از این معضل اجتماعی اشاره کرد.

وی گفت: مردم و مسئولان بایستی در این رابطه همکاری تنگاتنگ با نیروی انتظامی داشته باشند.

سرهنگ “رزمجویی”تصریح کرد: نقطه آغاز پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی خانواده می‌باشد و والدین در این راستا نقش بسیار مهمی دارند که بایستی با کنترل فرزندان خود و جدی گرفتن هشدارهای انتظامی نقش خود را ایفا کنند.

گفتنی است نماز جماعت به امامت امام جمعه اهل تسنن شهرگله‌دار برگزار شد و وی از خدمات شبانه روزی مجموعه انتظامی نیز تقدیر و تشکر کرد.

تقدیر امام جمعه “سپیدان” از عملکرد پلیس

فرمانده انتظامی “سپیدان” به همراه جمعی از کارکنان با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین “عبداالرحمان موسوی انور” بیان کرد: رمضان ماه خودسازی است و ما باید در این فرصت طلایی با تزکیه نفس امورات معنوی خود را سامان داده و کاستی‌ها را جبران کنیم

امام جمعه “سپیدان” در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات نیروی انتظامی این شهرستان در ایام نوروز و همچنین طرح کنترل اصناف در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد و عنوان داشت: مهمترین نیاز یک جامعه امنیت در حوزه‌های مختلف است که بخش عمده تأمین آن بر عهده سبز پوشان نیروی انتظامی است و این وظیفه شما را سنگین تر می‌کند؛ چرا که در صورت عدم وجود امنیت مشکلات زیادی به وجود می آید.

وی افزود: یکی از اولویت‌های نظام اسلامی، امنیت است که با مجاهدت پلیس و سایر دستگاه‌های امنیت‌ساز در کشور ما محقق شده است و داشتن امنیت را مرهون تلاش‌های شبانه روزی کسانی هستیم که در ایام مختلف آسایش خود را برای حفظ آن در جامعه فدا می‌کنند.

محموله تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان “بختگان” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی یک قاچاقچی با ۴۵ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ “احمد رحمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان “بختگان” حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک خودرو پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “بختگان” با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۵ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “رحمانی” گفت: پلیس با به ‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و مردم نیز ضمن رعایت نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرایم، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری قاچاقچی و توقیف سواری بی‌ام‌و حامل شیشه

فرمانده انتظامی “شیراز” از توقیف سواری بی‌ام‌و و کشف بیش از ۱۰ کیلو شیشه و مقداری مواد پیش‌ساز و همچنین قرص روانگردان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته مأموران یگان‌امداد شهرستان “شیراز” هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری بی‌ام‌و مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو و همچنین منزل و باغ راننده قاچاقچی در شیراز، ۱۰ کیلو و ۵۳ گرم شیشه، ۱۰۲ کیلو مواد پیش‌ساز شیشه ( به صورت پودر و مایع)، ۴ هزار و ۲۰۰ عدد قرص و همچنین یک دستگاه تولید کننده قرص روانگردان کشف شد.

فرمانده انتظامی “شیراز” با بیان اینکه راننده قاچاقچی به همراه یک نفر که در باغ وی بود برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: مواد مخدر مکشوفه از مرزهای شرقی وارد کشور شده است

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس با قاچاقچیان موادمخدر که باعث انحراف جوانان و سوق دادن آنها به سمت اعتیاد می‌شوند به شدت برخورد می‌کند.

کشف ۱۹۵ کیسه آرد قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف ۱۹۵ کیسه آرد قاچاق به ارزش ۵۱۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی کوه چنار حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۴ دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی افزود: مأموران  در بازرسی از این خودروها ۱۹۵ کیسه آرد قاچاق به وزن ۷ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم که رانندگان فاقد مدارک قانونی بودند کشف کردند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۱۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

تهدید با اسلحه برای درخواست رضایت در “کوه‌چنار

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: فردی که با اسلحه کمری صاحب املاک خودرو را تهدید کرده بود دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ “کاووس محمدی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تهدید با اسلحه کمری در یکی از محلات شهرستان “کوه چنار” به پلیس اعلام و سریعا ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند فردی که به علت جعل چک مالک نمایشگاه محکوم شده بود برای جلب رضایت به وی مراجعه و درخواست می‌کند که پس از مشاجره لفظی با اسلحه کلت کمری آن را تهدید و سریعا از محل متواری می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس ادامه داد: ماموران انتظامی کوه‌چنار با اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های نامحسوس موفق شدند فرد تهدید کننده را در کمتر از ۷ ساعت شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کنند.

 سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲ قبضه اسلحه کلت کمری، ۴ خشاب و مقداری مهمات مربوطه کشف شد، تصریح کرد: متهم ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد‌.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شهروندان باید مشکلات و اختلافات شخصی خود را با مراجعه به مراکز مشاوره مجاز حل و فصل کنند، گفت: پلیس با کسانی که بخواهند آرامش و امنیت مردم را بر هم زنند و به اموال مردم آسیب وارد کنند با جدیت و قاطعانه برخورد خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34820

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.