• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 34818
  • 11 اردیبهشت 1401 - 14:30
اخبار پلیس فارس – ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

هدف شهدا اعتلای دین و قرآن بود معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف شهدا، اعتلای دین و قرآن و پرورش مکارم اخلاقی بوده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “محمد زارعی” در دیدار با خانواده شهید والامقام سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر” در شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره […]

هدف شهدا اعتلای دین و قرآن بود

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف شهدا، اعتلای دین و قرآن و پرورش مکارم اخلاقی بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “محمد زارعی” در دیدار با خانواده شهید والامقام سرهنگ دوم “علی اکبر رنجبر” در شیراز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی و به ویژه شهدای عرصه نظم و امنیت، اظهار داشت: سردار “اشتری” فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره دغدغه خانواد های محترم شهدا را دارند و به صورت ویژه دستورات اکیدی برای رسیدگی به خانواده شهدا و به خصوص این شهید بزرگوار را صادر کرده اند.

وی ضمن رساندن سلام سردار “اشتری” به خانواده این شهید والامقام، افزود: پیگیری موضوع مجازات قاتل شهید بزرگوار به صورت ویژه در دستور کار است و با توجه به مطالبه شما عزیزان و همه مردم در خصوص  مجازات قانونی این فرد اراذل و اوباش، اقدامات قانونی در دست اقدام و به خوبی پیش می رود.

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه البته بحث شهادت این شهید بزرگوار فراتر از این حرف ها است، گفت: انتقام خون این شهید عزیز آن روزی است که در جامعه هیچگونه فساد و تباهی صورت نپذیرد.

سردار “زارعی” با تقدیر و تشکر از اقدامات ویژه سردار “حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس در رسیدگی به مشکلات و سرکشی از خانواده این شهید والامقام، تصریح کرد: امیدواریم که ان شاء الله فرزندان این شهید بزرگوار، ادامه دهنده راه پدر شهیدشان باشند.

پیام فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت روز معلم

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم را به تمامی معلمان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت متفکر و فیلسوف عالی مقام و استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری (ره) و روز بزرگداشت معلم یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهیخته و فرهنگ سازی است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین در حریم معطر و نهاد مقدس مدرسه، زیباترین جلوه های تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشتند.

بدون تردید هر تلاشی که در راه اعتلای تعلیم و تربیت کشور صورت گیرد نقش سازنده‌ای در شکل‌گیری شخصیت و آینده فرزندان این سرزمین خواهد داشت و در نزد خداوند متعال از ارزش شایسته‌ای برخوردار است.

معلمان، با رسالت پیامبرگونه و با ادای مسئولیت دینی، ملی و انقلابی خود، در تربیت نسل آینده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نقش موثری دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره)، روز معلم را به پیشگاه همه معلمان و مربیان تلاشگر تبریک عرض نموده و از زحمات شبانه‌روزی آنان در حوزه تعلیم و تربیت این مرز و بوم تقدیر و تشکر می کنم.

تنه نخل پر از تریاک بود

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۷۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و استان‌ “قم” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “قم” مطلع شدند فردی با یک دستگاه کامیون حامل درخت نخل خرما در محور “شیراز-اصفهان” در حال انتقال تریاک است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس شهرستان “آباده” پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور مذکور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی کامیون حامل چند اصله نخل خرما را شناسایی و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۷۰ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در گلدانی نخل (تنه درخت خرما) با برش زدن جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه هرگونه جاساز و ترفند قاچاقچیان در انتقال مواد مخدر در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهند ماند، تاکید کرد: پلیس با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

در گله دانی ۲۵۹ راس گوسفند قاچاق بود

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف ۲۵۹ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در بازرسی از یک گله‌دانی خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: مأموران انتظامی کلانتری “دبیران” با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله‌دانی واقع در اطراف یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۵۹ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش گوسفندهای مکشوفه را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “صالحی‌فرد” با اشاره به اینکه مالک قصد انتقال احشام به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشته است، تصریح کرد: مبارزه با قاچلاق به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان است.

برگزاری آئین تجلیل وگرامیداشت مقام معلم در”شیراز

روز گذشته آئین تجلیل و گرامیداشت مقام شامخ معلم با حضور اساتید و دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس در سالن اجتماعات آن مرکز برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم، سرهنگ “احمد ایزدی” رئیس مرکز ضمن تبریک روز معلم گفت: امسال گرامیداشت روز معلم مزین شده با عید سعید فطر که بزرگ ترین عید مسلمانان می باشد و تقارن خاصی بین پاداش الهی روزه داران و تجلیل از مقام شامخ معلم می‌باشد.

وی با وصف مقام معلم از نگاه روایات دینی و علمی اظهار داشت: روز معلم روز گرامی داشت کسانی است که با وجود هر محدودیتی رسالت انسانی و الهی خود را بدون اغماض در سنگر تعلیم و تربیت انجام می دهند و نقش ویژه ای در تربیت آینده سازان جامعه دارند.
دکتر ایزدی در ادامه گزارشی از روند رو به رشد فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی در مرکز علمی کاربردی پلیس فارس ارائه کرده و گفت از جمله این اقدامات می توان به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دفتر تحقیقات کاربردی برای دسترسی آسان دانشجویان و اساتید به منابع و انجام فعالیت پژوهشی مشترک و  بستر سازی برای تسهیل و بهره برداری از امکانات ممکن در مرکزاشاره کرد.

در ادامه این مراسم دکتر” سلاجقه” نیز به عنوان نماینده اساتید استان فارس در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از تلاش ها و برنامه ریزی و وجود اساتید برجسته مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس و آثار بی بدلیل تربیتی اساتید در سرنوشت دانشجویان تقدیر کرد.

 در پایان مراسم ضمن تجلیل و اهدا لوح تقدیر به مدرسان حاضر در جلسه، ۳ نفر از اساتید برجسته و برتر سال مرکز انتخاب شدند.

کشف گوشت قاچاق در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان یخچالدار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” با بیان اینکه کارشناسان ارزش گوشت‌های قاچاق کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری کارمند متخلف بانک در شهرستان “اوز”

فرمانده انتظامی “اوز” از دستگیری کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد که با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود، بیش از ۱۳ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز کرده بود.

سرهنگ “هادی محمدیان” در گفت‌وگو با خیرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی گزارشات واصله مبنی بر برداشت وجه غیر قانونی توسط یکی از کارمندان، بلافاصله ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی دریافتند که کارمند یکی از بانک‌های دولتی از حساب تعدادی مشتریان با ترفند خاصی مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برداشت و به حساب شخصی خود واریز کرده است.

فرمانده انتظامی “اوز” تصریح کرد: بلافاصله مأموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی و حراست بانک وی را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ “محمدیان” با بیان اینکه متهم برای بازجویی و ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد، عنوان داشت: وی در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز در بانک اقرار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دیدار رئیس اداره آب و فاضلاب با فرمانده انتظامی زرین‌دشت

رئیس اداره آب و فاضلاب زرین‌دشت به همراه جمعی از معاونان با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار و از عملکرد پلیس در خصوص تامین امنیت منابع آب شرب تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  خانم “خرم” در این دیدار با اشاره به اینکه این شهرستان از جمله مناطق کم بارش استان است که امسال نیز به علت خشکسالی با کمبود آب مواجه می‌باشد، از حسن مدیریت فرمانده انتظامی در تعامل با این اداره تقدیر کرد.

وی افزود: پلیس این شهرستان در مدیریت بحران آب، برخورد با انشعابات و حفاری های غیرمجاز و طرح توسعه فاضلاب شهری، همکاری بسیار خوبی با این مجموعه داشته و تلاش آنان در این خصوص قابل ستایش است.

در ادامه سرهنگ “صالحی فرد” با بیان اینکه همکاری و تعامل این دو مجموعه در پیشگیری و مدیریت بحران کم آبی مهم است، گفت: پلیس این شهرستان از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای تأمین نظم و امنیت در هر برهه از زمان استفاده می‌کند و با برنامه‌ریزی و مدیریت هوشمندانه و با استفاده از اهرم‌های اجتماعی و مشارکت آحاد مردم، امنیت مطلوب را در سطح شهرستان ایجاد می‌کند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت درفیروزآباد

– فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در سطح شهرستان فیروزآباد، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک سارق سابقه‌دار شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهم به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: این سارق سابقه‌دار پس از تکمیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی، روانه زندان شد.

دستگیری ۲۵سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان “مهر”

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” از تشدید اقدامات پلیسی و دستگیری ۲۵ سارق سابقه دار و کشف ۱۷فقره سرقت طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ “بهادررزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: در راستای برقراری امنیت و جلب رضایت شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان طی یک ماه گذشته در مناطق جرم‌خیز و آلوده به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۲۵ سارق حرفه ای  و کشف ۱۷فقره سرقت شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف انواع کالای قاچاق و احشام به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در این طرح خبر داد و تصریح کرد: توقیف ۴۱ دستگاه انواع وسایط نقلیه متخلف از دیگر موفقیت‌های اجرای این طرح بوده است.

سرهنگ “رزمجوئی” اضافه کرد: در ادامه اجرای این طرح ۱۳ معتاد متجاهر و ۴ خرده فروش نیز دستگیر و حدود ۲ کیلو انواع مواد مخدر نیز از آنان کشف شد.

این مقام انتظامی ضمن تشکر از مردم به خاطر گزارشات به موقع و همکاری با نیروی انتظامی، گفت: اجرای طرح‌های مختلف به صورت ضربتی و غیر مترقبه در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می‌توانند با گزارش سریع و به موقع ناهنجاری های اجتماعی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، نقش موثری در تحکیم امنیت شهرستان داشته باشند.

دیدار فرمانده انتظامی فسا با رئیس اداره آموزش و پرورش

در آستانه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و به مناسبت گرامیداشت روز معلم، فرمانده انتظامی فسا با رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار که جمعی از مسئولین انتظامی شهرستان نیز حضور داشتند، سرهنگ “محمدهاشم قسام” با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت و روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری استاد و اسوه اخلاق، ولایتمداری و ساده زیستی بود.

وی ادامه داد: این روز را به همه معلمان دلسوز و سختکوش به خاطر زحماتی که در آموزش علوم و تربیت فرزندان این مرز و بوم متحمل می‌شوند تبریک عرض می‌کنم و همواره قدردان تلاش‌های این عزیزان هستیم.

سرهنگ “قسام” گفت: ما همه تلاش خود را خواهیم کرد که محیطی با امنیت و آرام و بدون دغدغه برای معلّمین و دانش آموزان فراهم کنیم که با فراغ بال به علم آموزی و علم اندوزی بپردازند.

در ادامه این نشست، “سیدحسین موسوی” رئیس اداره آموزش و پرورش فسا امنیت مطلوب این شهرستان را حاصل زحمات شبانه روزی پلیس دانست و از حضور موثر ماموران انتظامی و راهور در زمان تعطیلی مدارس قدردانی کرد.

کشف کالای قاچاق ۵ میلیاردی در “سرچهان

فرمانده انتظامی “سرچهان” از کشف ۵ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی “سرچهان” حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این اتوبوس مقادیری لوازم خانگی قاچاق از قبیل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، اتو برقی، پتو، اسباب‌بازی، پنکه، آب میوه‌گیر، چرخ گوشت و … خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “سرچهان” با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق ترانس برق در “خنج”

فرمانده انتظامی “خنج” از دستگیری سارق ترانس برق با ۱۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت ترانس برق در برخی از محله‌های شهرستان خنج، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی، یک نفر سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با بیان اینکه سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: متهم  پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

کشف موتورسیکلت مسروقه در کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “بورکی” کازرون هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به  یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس اگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از استان‌های شمالی دارد.

فرمانده انتظامی “کازرون” با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، تصریح کرد: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان است.

دیدارفرمانده انتظامی “سپیدان” بارئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی

فرمانده انتظامی “سپیدان” در دیدار با رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی این شهرستان برجایگاه والای کارگران در تولید و رشد و توسعه در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “احمدفداکار” در این دیدار ضمن تبریک هفته کار و کارگر، بیان داشت: در هر جامعه ای کارگران عامل اصلی رشد و استقلال و توسعه اقتصادی آن جامعه به حساب آمده و یکی از ارزشمندترین اقشار اجتماعی هستند،

وی افزود: ما قدردان زحمات کارگران عزیز که بی‌منت در راستای اعتلای اقتصاد کشور و شهرستان تلاش می‌کنند هستیم و ان‌شاالله که بتوانیم امنیت عزیزان کارگر که گردانندگان اصلی چرخه تولید کشور هستند را فراهم کنیم.

در ادامه آقای “هوشمندی” رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعامل سازنده بین دو سازمان و حمایت و همراهی نیروی انتظامی در خدمت رسانی به جامعه کارگری تشکر و قدردانی کرد.

هشدار پلیس اقلید درخصوص کلاهبرداران اینترنتی جمع آوری فطریه 

فرمانده انتظامی “اقلید” به شهروندان  توصیه کرد در نحوه پرداخت فطریه مراقب افراد سودجو باشند.

سرهنگ  “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه‌دار در ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به شهروندان، در خصوص سوء استفاده افرادی تحت پوشش مامور کمیته امداد و موسسه های خیریه هشدار داد.

وی گفت: در چنین ایامی افراد سودجو با مراجعه به شهروندان، خواستار واریزی وجوه فطریه به شماره حساب اعلامی از سوی آنان می شوند که لازم است شهروندان برای پیشگیری از سوء استفاده نکاتی را مدنظر قرار دهند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با تاکید بر اینکه شهروندان وجوهات را از طریق سازمان‌ها و دستگاه‌های رسمی که در این خصوص در نظر گرفته شده‌اند پرداخت کنند، افزود: افراد سودجو از روش‌های مختلف در فضای مجازی و همچنین با مراجعه حضوری به درب منازل، وجوهات فطریه و نذورات را دریافت می‌کنند. در این رابطه توصیه می‌کنیم شهروندان حتما از مبادی رسمی نسبت به پرداخت این وجوهات اقدام کنند.

سرهنگ “صارمی” یادآور شد: هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از شیوه‌های افراد کلاهبردار ساخت و طراحی درگاه جعلی و به دست آوردن اطلاعات بانکی کاربران فضای مجازی است، عنوان داشت: برای پرداخت وجوهات و استفاده از درگاه‌ها، بایستی از رمز پویا و بستری امن برای انتقال وجه استفاده کرد.

کشف ۷ دستگاه ماینر قاچاق در “کوار

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون  ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی در  منزل خود  اقدام به نگهداری و استفاده غیر قانونی از دستگاهای استخراج ارز دیجیتال می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی “طسوج”  قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی، محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی “کوار” تصریح کرد: در بازرسی از  منزل مذکور ۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق که به صورت غیرمجاز از برق شهری استفاده می‌کردند کشف شد.

سرهنگ “هاشمی” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون  ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

تجلیل از معلمان در گرامیداشت روز معلم در ممسنی  

فرمانده انتظامی “ممسنی” به مناسبت گرامیداشت روز معلم با حضور در دبیرستان دخترانه شاهد از مدیر، معاونان و معلمان تجلیل به عمل آورد.   

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد نیکبخت “در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و یاد و خاطره شهید مطهری، اظهار داشت: معلمان در شرایط گوناگون از عهده آزمون‌های مختلف به خوبی برآمده‌اند.

وی با سپاسگزاری از تلاش و کوشش بی‌شائبه معلمان در حفظ جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت، گفت: امید است با ایجاد فضای سالم توأم با امنیت و آرامش برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال جدید توفیق خدمتگزاری در عرصه تعلیم و تربیت و امنیت به مردم عزیز را داشته باشیم.

در ادامه “مهندس محمد نیکنام ” مدیر  آموزش و پرورش شهرستان ممسنی  نیز ضمن تقدیر از همکاری بی شائبه پلیس جهت اجرای برنامه های آموزشی در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و جرایم، خواستار تداوم بیشتر این برنامه ها در سال‌های آتی شد.

در پایان این دیدار فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی  با اهداء  گل  و لوح از مدیر آموزش و پرورش و جمعی از معلمان این شهرستان تجلیل کرد.

دیدار فرمانده انتظامی مرودشت با رئیس اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی

فرمانده انتظامی “مرودشت” به همراه جمعی از کارکنان به مناسبت گرامیداشت روز کارگر با رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” در این دیدار اظهار داشت: قبول کار و مسئولیت، لازمه زندگی شرافتمندانه در اجتماع بشری است و کسی که می‌خواهد با عزت و آبرومندی زندگی کند، باید خود عضو مفید جامعه باشد.

وی افزود: زنده بودن روح کارگر و کارگری یکی از عوامل شادابی جامعه و پیشرفت و ترقی در ابعاد مادی و معنوی است؛ یقیناً کسب موفقیت‌های مستمر در عرصه کار و تولید، مرهون تلاش و ایثار دستان پرتوان انسانهای بی ادعایی است که به نام “کارگر” شرافت بخشیده‌اند.

سرهنگ “زینلی” تصریح کرد: تعامل دو سویه پلیس با اداره کار در مبحث فرهنگ سازی می‌تواند کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم آورد و نقش اداره کار و رفاه و تعاون را در کاهش جرایم و آسیب ها تاثیرگذار دانست و بر همکاری بیش از پیش دو نهاد در زمینه آموزش و آگاهسازی کارکنان، کارگران و خانواده ها تاکید کرد.

در ادامه “محمد ژوبین”رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت بیان داشت: امنیت مهمترین نیاز جامعه است؛ چرا که در سایه امنیت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته و رشد می‌کند.

ماجرای حکم توقیف خودرو و قتل زن ۴۰ ساله از زبان پلیس

فرمانده انتظامی “لارستان” از دستگیری قاتل زن ۴۰ ساله در کمتر از نیم ساعت با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، در تشریح این خبر بیان کرد: با تماس تلفنی احدی از شهروندان مبنی بر توقیف خودرو برابر حکم قضائی در یکی از روستاهای اطراف لارستان، بلافاصله ماموران به محل اعزام که در همین حین صدای شلیک تیر از حیاط خانه‌ای شنیده و مشاهده کردند شخصی از دیوار پشت آن منزل به سمت جنگل های اطراف روستا در حال متواری شدن است که سریعا وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی به صورت پیاده پس از مسافتی تعقیب و گریز با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فردی که در حال فرار بود را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “لارستان” ادامه داد: ماموران سریعا به محل تیراندازی مراجعه و مشاهده کردند خانمی (فرد تماس گیرنده با ۱۱۰)  مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت علت جراحات وارده فوت کرده است.

سرهنگ “یوسفی” اظهار داشت: در بررسی از محل وقوع و صحنه جرم یک قبضه اسلحه شکاری دولول به همراه ۴ عدد فشنگ و پوکه مربوطه کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: قاتل ۵۲ ساله در بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و گفت به علت اختلاف خانوادگی از همسرم جدا زندگی می‌کنم و وی از من شکایت کرده و حکم توقیف خودرو پراید را گرفته و من با اسلحه‌ای که از قبل تهیه کرده بودم به درب منزل همسرم (۴۰ ساله) به قصد گرفتن رضایت مراجعه که به خاطر مشاجره لفظی وی را به قتل رساندم.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: قاتل پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

وی با بیان اینکه شهروندان برای احقاق حق و مطالبات خود از دیگران به جای استفاده از خشونت و شیوه‌های غیرقانونی به مراجع قضائی و مراکز مشاوره مراجعه کنند تا شاهد این چنین اتفاقات ناگواری نباشیم، گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و چنانچه  افرادی بخواهند امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیاندازند پلیس با جدیت با آنان برخورد قانونی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34818

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.