• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 34812
  • 17 اردیبهشت 1401 - 14:57
اخبار پلیس فارس – ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

پیام فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت هفته سلامت فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن هفته سلامت را به همه فعالان این حوزه تبریک گفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است: بی تردید جامعه سالم، بسترساز توسعه و رشد و شکوفایی کشور در همه […]

پیام فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت هفته سلامت

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن هفته سلامت را به همه فعالان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

بی تردید جامعه سالم، بسترساز توسعه و رشد و شکوفایی کشور در همه زمینه هاست و آینده کشور را زمانی می توان بانشاط ترسیم کرد که امید به زندگی و آینده بهتر در یکایک افراد جامعه نمایان و به یک فرهنگ حاکم تبدیل شود.

نقش حوزه سلامت برای ایجاد جامعه ای بانشاط و سرزنده، بسیار خطیر و آثار و نشانه های آن به خوبی در پیشبرد اهداف کلان کشور نمایان است و هر میزان در این حوزه سرمایه گذاری مناسبی صورت پذیرد،  تأثیرپذیری جامعه از آن نیز به همان میزان خواهد بود.

با عنایت به پیوند ناگسستنی و نزدیک مقوله امنیت و سلامت، کارکنان انتظامی نیز با تمام امکانات و ظرفیت همگام و پشتیبان مدافعان سلامت هستند و برای امنیت و سلامت مردم و سربلندی کشور عزیزمان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد .

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده همه دست اندرکاران و فعالان حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور به ویژه حوزه بهداشت و درمان در سراسر استان فارس،  هفته سلامت را تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون برای آنان مسألت دارم.

برگزاری نشست مشترک پلیس امنیت اقتصادی و پلیس امنیت عمومی با اصناف مرکز استان فارس

با حضور سردار “غلامرضا رضائیان” رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نشست مشترک پلیس امنیت اقتصادی و پلیس امنیت عمومی با اصناف مرکز استان فارس در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این نشست با هدف افزایش تعامل و همکاری های دوجانبه میان پلیس و اصناف و در راستای پیشبرد اهداف و امورات محوله برگزار و در این خصوص تصمیماتی اخذ شد.

 کشف کود شیمیایی و سم خارج از توزیع شبکه  در “کوار”  

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” از کشف ۶۵ تن کود شیمیایی و ۴ هزار و ۸۳۲  لیتر سم به صورت توزیع خارج از شبکه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سید رحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری در خصوص دپو مقادیر زیادی کود شیمیایی و سم در یک انبار در سطح شهرستان “کوار”، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار ۶۵تن کود شیمیایی و ۴ هزار و ۸۳۲  لیتر سم فاقد هرگونه مجوز قانونی و توزیع خارج از شبکه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان  کوار  با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت، تصریح کرد: کارشناسان ارزش کود و سم‌های کشف شده را ۲۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ  “هاشمی”  از شهروندان خواست  در صورت مشاهده هرگونه جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز و … موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند و همچنین شماره تلفن ۱۹۷ آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما همشهریان عزیز از عملکرد پلیس می‌باشد.

دستگیری سارقان کابل های مخابرات با ۴۴ فقره سرقت در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از شناسایی و دستگیری سارقان و کشف ۴۴ فقره سرقت کابل‌های مخابرات و اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان مبنی بر سرقت کابل‌های مخابرات توسط سرنشینان یک سواری پراید در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی ابرج قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی و کنترل ورودی و خروجی حوزه استحفاظی موفق شدند سواری پراید را توقیف و سارقان که ۳ نفر (اعضای یک باند) بودند را دستگیر و به پاسگاه  انتقال دهند.

رئیس پلیس شهرستان “مرودشت” با بیان اینکه در بازرسی از خودرو سارقان یک هزار و ۵۰۰ متر کابل مسروقه کشف شد، گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۴۴ فقره سرقت کابل‌های مخابرات و اماکن خصوصی اقرار کردند.

سرهنگ “زینلی” با اشاره به اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک خودروها و افراد ناشناس خصوصاً در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری کلاهبرداران سامانه “ثنا” در شیراز

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری دو متهم که با ترفند “ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه ” اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی دریافت و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این ترفند با عنوان سامانه “ثنا”، عده‌ای از مجرمان سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار جعلی، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و مشاهده ابلاغیه خود در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان منتهی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای ۲ متهم را شناسایی و آنان را در یکی از محله های شهر شیراز دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات به برداشت غیرمجاز از حساب بیش از ۲۰۰ نفر به مبلغ ۵ میلیارد ریال از این طریق اعتراف کردند، افزود: ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، بنابراین شهروندان به این گونه پیامک ها و پیام های ارسالی مشابه توجه نکنند.

سرهنگ سلیمانی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی و همچنین پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان فارس است.

برگزاری کارگاه آموزشی “آموزش احساسات به کودکان

کارگاه آموزشی با عنوان ” آموزش احساسات به کودکان” به صورت بر خط برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد در راستای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی، کارگاه آموزشی به صورت برخط با عنوان “آموزش احساسات به کودکان” و به آدرس های Naja-official@ و http://www.aparat.com/policeTv  در روز یکشنبه هجدهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ الی ۱۸ برای عموم شهروندان، کارکنان و خانواده های آنان برگزار نماید.

برگزاری یادواره شهدا در “سپیدان

مراسم یادواره شهدای گرانقدر راشک و حومه در شهرستان سپیدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، نمایندگان مردم شهرستان های سپیدان و ممسنی در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، مردم شهید پرور و خانواده های معظم شهدا در روستای “راشک” برگزار شد، با اهدا لوح تقدیر، از خانواده های معظم و معزز شهدا تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

تعامل سپاه و پلیس، پیام آور امنیت، آسایش و آرامش

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” گفت: تعامل سپاه و پلیس، پیام آور امنیت، آسایش و آرامش برای جامعه و مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، نشست صمیمی فرماندهان و مسئولان انتظامی و سپاه کوه‌چنار  برای ارتقاء و تقویت همکاری دو جانبه و در نتیجه افزایش امنیت در سطح شهرستان برگزار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” در این نشست گفت: افزایش همگرایی، تعامل و همکاری بین نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی از قبل بیشتر و گسترده تر خواهد شد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” ادامه داد: تمامی اقدامات و طرح‌های مشترک قطعا باعث ایجاد امنیت پایدار در جامعه و همچنین افزایش احساس آرامش و آسایش مردم خواهد بود.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان کوه چنار طی سخنانی امنیت را بزرگترین نعمت الهی خواند و عنوان داشت: ایجاد و گسترش این نیاز اصلی جامعه، در کنار تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی پلیس، نیازمند مشارکت همگانی است.

سرهنگ “امیری” سپاه و نیروی انتظامی را دو نیروی مقتدر و انقلابی دانست و گفت: این دو نیرو یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و آن خدمت‌رسانی شایسته به مردم، تحت فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

سرقت در جهرم کشف در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی بخش “جویم” لارستان حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان جهرم دارد، گفت: تلاش جهت دستگیری سارق در دستور کار ماموران قرار دارد.

فرمانده انتظامی لارستان از شهروندان خواست مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت‌ موتورسیکلت را رعایت و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستبند پلیس”آباده” بر دستان سارق کابل مخابرات

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” گفت: با دستگیری سارق حرفه‌ای، پرده از راز ۱۶ فقره سرقت کابل مخابرات برداشته شد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابرات در سطح شهرستان آباده، تیمی از ماموران پلیس این فرماندهی ‌موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات تخصصی و پلیسی و انجام گشت زنی‌های هدفمند، یک سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و وی را با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۱۶ فقره سرقت کابل مخابرات اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارق ۵۰۰ متر کابل مخابرات مسروقه کشف شد.

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: سارق پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

مقام معلم شایسته تکریم و تجلیل همیشگی است

فرمانده انتظامی اقلید در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: مقام معلم  شایسته تکریم و تجلیل همیشگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” با حضور در دیدار با رئیس اداره آموزش و پرورش ضمن تبریک روز معلم، بیان داشت: این روز مناسبتی ارزنده جهت تجلیل از روشنگران چراغ زندگی افراد جامعه است.

وی با اشاره به تقدس تعلیم و تربیت، افزود: معلمی شغل و سیره انبیاء الهی است و همه اقشار جامعه به دلیل نیاز به کسب دانش و مهارت مدیون این قشر هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید تصریح کرد: در کشور عزیزمان اقدامات علمی، آموزشی و فرهنگی در برنامه‌های اکثر نهادها وجود دارد اما این قشر دلسوز و پرتلاش در واقع دو بال آموزش توآم با پرورش را در کنار یکدیگر به افراد اعطا می کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: معلمان می‌توانند با آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مسائل اجتماعی و آموزش مهارتهای زندگی نقش مهمی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

کشف تریاک در منزل شهروند گراشی

فرمانده انتظامی “گراش” از کشف ۲۱ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و استان‌ “بوشهر” خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “بوشهر” مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از روستاهای شهرستان گراش مقداری تریاک دپو کرده کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس شهرستان “گراش” پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۲۱ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی گراش با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

سارق تلفن همراه ترمینال اتوبوسرانی در شیراز دستگیر شد

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری سارق تلفن همراه و اعتراف وی به ۱۴ فقره سرقت در ترمینال اتوبوسرانی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت گوشی تلفن همراه در ترمینال “کار اندیش” شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش مأموران کلانتری “۱۹ بوستان” در این رابطه یک متهم شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه به ۱۴ فقره سرقت تلفن همراه در ترمینال “کار اندیش” اعتراف کرد، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اعتراف سارق به ۱۶ فقره انواع سرقت در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از دستگیری و اعتراف سارق به ۱۶ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در شهرستان ممسنی، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی آغاز و ماموران موفق شدند پس از یکسری اقدامات تخصصی سارق را شناسایی و در عملیاتی هدفمند وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با بیان اینکه متهم پس از مشاهده اسناد و مدارک پلیس به ارتکاب ۱۶ فقره انواع سرقت درون خودرو، اماکن خصوصی و … اقرار کرد، عنوان داشت: سارق پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری رمال و دعانویس توسط پلیس “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از شناسایی و دستگیری زن و شوهری که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به دعانویسی و کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال وصول یک فقره  پرونده قضائی در خصوص کلاهبرداری با شگرد دعانویسی و رمالی از طریق شبکه‌ اجتماعی واتس آپ، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان  قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی ناشناس طی مدت ۲ سال از طریق واتس آپ با دعانویسی، طالع‌بینی و فال‌گیری اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از شاکی کرده است.

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهمین که زن و شوهر بودند در شهرستان شیراز شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی وی دستگیر و به پلیس فتا داراب دلالت داده شدند.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مجرمان سایبری با سوء استفاده از شرایط و مشکلات خانوادگی شهروندان، برای خود کسب و کار مخفی دعانویسی و رمالی راه اندازی کرده‌اند و از این طریق پول‌های هنگفتی به دست می‌آورند، که خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیار بوده و به‌هیچ‌ وجه به این افراد اعتماد نکنند و در صورت مشاهده صفحاتی با مضمون رمالی و دعانویسی می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  گزارش کنند.

کشف مواد مخدر از منزل مسکونی در “جهرم”

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در منزل مسکونی‌‌اش اقدام به نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک، سوخته و شیره کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه در این راستا دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف موتورسیکلت‌های متخلف در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی در”سروستان”

فرمانده انتظامی “سروستان” از برخورد با راکبان موتورسوار متخلف و مخلین نظم و امنیت در خیابان‌های این شهرستان در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ  آرش بخشایی‌مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، از برخورد جدی با راکبین موتورسیکلت هایی خبر داد که با حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ زدن و ایجاد صدای ناهنجار سبب ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شدند.

وی با بیان اینکه ماموران در صورت مشاهده موارد فوق موظف هستند ضمن صدور قبض جریمه، موتورسیکلت‌های متخلف را توقیف کنند، گفت: نیروی انتظامی سروستان با توجه به نارضایتی مردم و برنامه‌های سالیانه خود اجرای طرح‌های پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است.

فرمانده انتظامی “سروستان” بیان داشت: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگان موتورسیکلت‌هایی که مرتکب تخلفاتی نظیر حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حرکات نمایشی مارپیچ، تک چرخ زدن،حمل یدک و  عدم استفاده از کلاه ایمنی گردند موتورسیکلت آنها توقیف و به پارکینگ انتقال داده می شود.

سرهنگ “بخشایی‌مطلق” احساس امنیت شهروندان و کاهش تلفات جانی و مالی را از اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: توقیف ۲۹ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و دارای تخلف مزاحمت های خیابانی، از نتایج مهم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی هفته گذشته بوده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برخورد با راکبین موتورسیکلت‌های متخلف و موتورسوارانی که باعث سلب آسایش مردم می‌شوند خط قرمز پلیس می‌باشد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، ناهنجاری و … با مرکز فوریت های پلیس۱۱۰ تماس حاصل کنند.

دستبند پلیس سروستان به دست سارق مسلح متواری

فرمانده انتظامی “سروستان” از دستگیری سارق متواری که به علت سرقت مسلحانه تحت تعقیب بود خبر داد.

سرهنگ “آرش بخشایی مطلق” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در ۲۵ اسفندماه سال گذشته پسری به هویت معلوم در راستای درگیری با پدرش در پمپ بنزین سروستان اقدام به تیراندازی و قصد آسیب رساندن به پدر خود داشته که پدرش محل را ترک و در همین خصوص متهم با اسلحه گرم اقدام به سرقت مسلحانه یک سواری ال۹۰ جهت تعقیب و گریز پدر خود می‌کند و قبل از رسیدن مأموران از محل متواری می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به حساسیت قضیه ماموران انتظامی سروستان بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی خودرو مذکورکه به صورت بلاصاحب توسط کارکنان پلیس فسا کشف شده بود را روانه پارکینگ کردند.

فرمانده انتظامی “سروستان” ادامه داد: مأموران انتظامی اقدامات فنی و تخصصی خود را آغاز و با تلاش شبانه‌روزی موفق به شناسایی مخفیگاه سارق مسلح در یکی از شهرستان‌های همجوار شدند.

سرهنگ “بخشایی” افزود: با تشکیل تیم‌های عملیاتی از کارکنان پلیس آگاهی و پلیس امنیت عمومی و محصور کردن مخفیگاه و راههای فرار احتمالی، متهم ۲۱ ساله در یک عملیات ضربتی در پانزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهرستان همجوار دستگیر و به مقر پلیس آگاهی سروستان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات علمی و فنی به جرم خود اقرار و  پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه فرد دستگیر شده یک قبضه اسلحه شکاری فاقد مجوز که در تیراندازی استفاده شده بود کشف شد.

وی گفت: افرادی که بخواهند به هر نحوی با اقدامات خود باعث سلب آرامش و آسایش مردم شوند با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد و امنیت مردم خط قرمز پلیس است.

اهداء خون کارکنان انتظامی “استهبان”

کارکنان انتظامی شهرستان “استهبان” با اهداء خون خود، گرمی زندگی را به دلهای بیماران نیازمند به خون بخشیدند.

سرهنگ “حسین اکبرپور” فرمانده انتظامی استهبان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با توجه به اینکه ذخایر خونی سازمان انتقال خون با کاهش مواجه می‌شود، کارکنان انتظامی این شهرستان در اقدامی خداپسندانه با اهداء بخشی از خون خود به بیماران نیازمند، جلوه‌هایی از نوع دوستی و ایثار را به نمایش گذاشتند.

کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در”گراش”

فرمانده انتظامی “گراش” از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان گراش با انجام اقدامات فنی از نگهداری دو دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان ۲دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “گراش” با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

جلسه توجیهی و پیشگیری از سرقت با صنف طلافروشان

جلسه توجیهی و پیشگیری از سرقت صنف طلافروشان شهر “گله دار” با حضور سرهنگ “بهادررزمجوئی” فرماندهی انتظامی “مهر” و اعضای صنف طلافروشان در ستاد فرماندهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “بهادر زمجوئی” در این جلسه ضمن  قدردانی از تعامل گسترده صنف طلافروشان با مجموعه انتظامی، بیان کرد: اصناف و پلیس سهم بزرگی در تولید امنیت جامعه داشته و می‌توانند نقش مهمی در کاهش جرایم داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” تصریح کرد: امنیت تضمین کننده بهبود محیط کسب و کار است و اصناف و بازاریان در برقراری امنیت در سطح جامعه نقش مؤثری داشته و تعامل و ارتباط اصناف با پلیس می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

سرهنگ “رزمجوئی” با قدردانی از بازاریان و کسبه هایی که در بحث پیشگیری از سرقت با پلیس همکاری لازم را داشته اند، تاکید کرد: تمام واحدهای صنفی ضمن رعایت موارد ایمنی می بایست به سیستم های الکترونیکی ضد سرقت تجهیز بوده و در تامین امنیت جامعه بیشتر سهیم باشند.

وی هوشیاری فروشندگان طلافروشی‌ها در شناسایی افراد مشکوک را اقدامی موثر در پیشگیری از وقوع سرقت دانست و گفت: به محض برخورد و یا شناسایی این افراد مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

قدردانی امام جمعه  اکبرآباد  از پلیس شهرستان “کوار”

امام جمعه  شهر اکبرآباد با حضور در دفتر فرمانده انتظامی شهرستان، از زحمات کارکنان انتظامی در تامین نظم و امنیت مطلوب و پیشگیری از جرائم قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “میرشکاری” در این دیدار امنیت را حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران پلیس دانست و گفت: حضور مقتدرانه پلیس در جامعه مایه آرامش و امنیت روانی مردم و احساس ناامنی برای مجرمان است.

امام جمعه  کوار  خاطر نشان کرد: پلیس امروز، پلیس ولایت مدار و با بصیرت، متفکر و حافظ امنیت مردم در عرصه اجتماعی است و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، یکی از بزرگترین وظایف نیروی انتظامی می‌باشد که به خوبی از عهده آن بر آمده است.

سرقت نیسان در یاسوج و کشف در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه وانت نیسان سرقتی توسط عوامل گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: عوامل گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی لارستان حین گشت‌زنی هدفمند در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان فاقد پلاک که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

وی ادامه داد: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان یاسوج دارد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی سارقان احتمالی در دستور کار پلیس است، از شهروندان خواست با مشاهده خودرو یا موتورسیکلتی که مدتی است در محل رها شده و صاحب آن را نمی‌شناسند حتما با تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند و موضوع را گزارش دهند.

سر دسته کاروان موتورسواران تک چرخ زن در جهرم روانه زندان شد

فرمانده انتظامی “جهرم” از دستگیری سر دسته کاروان موتورسیکلت‌سواران تک چرخ زن  در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: فردی ملقب به “احمد موتوری” که اقدام به راه اندازی کاروان موتورسواری و ایجاد حرکات نمایشی و تک چرخ و تهیه کلیپ و انتشار در فضای مجازی می‌کرد توسط ماموران انتظامی این شهرستان دستگیر و روانه زندان  شد.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه طی حکم صادره از شعبه ۲ دادگاه عمومی شهرستان خفر متهم به جرم مشارکت در سرقت ۱۳ فقره موتورسیکلت در آن شهرستان و همچنین خرید اموال مسروقه تحت تعقیب قضائی بوده است، گفت: پلیس با مخلان و برهم زنندگان نظم عمومی جامعه هیچ گونه مماشاتی ندارد.

رئیس پلیس شهرستان جهرم با اشاره اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد، گفت: با رعایت اصول ایمنی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34812

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.