• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
5

استقبال از جشنواره بهار نارنج در شیراز

  • کد خبر : 34809
  • 16 اردیبهشت 1401 - 15:10
استقبال از جشنواره بهار نارنج در شیراز
جشنواره بهار نارنج شیراز با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و مسئولین شهری و با استقبال بی نظیر شهروندان در محل باغ گلها برگزار گردید.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز؛ روح‌الله مظفری رییس سازمان، در جشنواره بهار نارنج شیراز با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و مسئولین شهری و با استقبال بی نظیر شهروندان، میهمانان و مسافرین شهر شیراز در باغ گل‌ها برگزار شد، این جشنواره را فرصتی مغتنم برای ترویج و تبلیغ فرهنگ بومی و هنر محلی دانست تا این داشته های فرهنگی به شهروندان و مسافرین معرفی شود.

روح الله مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شیراز از کلان‌شهرهایی است که در آن درختان نارنج زیادی وجود دارد و بهارنارنج آن از شهرت بسیاری در کشور برخوردار است افزود: تلاش می کنیم تا با احیاء سنت ها و آداب و رسوم، معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی و برگزاری جشنواره های مختلف ضمن معرفی بیشتر شهر شیراز و جذب بیشتر مسافران و گردشگران، گامهای موثری در راستای تحقق شعار رهبری در خصوص تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین برداریم.

روح الله مظفری؛ شیراز را سرزمین بهار نارنج برشمرد و برگزاری این جشنواره را باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی اماکن گردشگری وظرفیت های شهر شیراز در زمینه تولید ،بهره برداری و مشتقات بهارنارنج دانست و گفت: همزمان با آغاز هفته شیراز و آماده سازی باغ گلها برای جشنواره، روزانه بیش از چندین هزار نفر از این باغ بازدید داشتند و زیبایی ها و جاذبه های باغ گلها مورد استقبال زیاد شهروندان و مسافرین قرار گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اعلام اینکه در این جشنواره از المان قفل شیراز به نام قفل قمری رونمایی شد، افزود:  بخش دیگری از این جشنواره، پویش بهار نارنج با هدف کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت نارنج است که تا پایان سال جاری در شهر شیرازتوسط شهرداری و با کمک شهروندان کاشته می شود و رویداد دیگر این جشنواره، اجرای نقاشی‌های زنده در محل جشنواره می باشد.

این جشنواره شامگاه گذشته با حضور بیش از ۷۰ گروه مردم نهاد، سازمان ها و ارادات مختلف از ساعت ۱۷ در باغ گلها آغاز شد و تا ساعت ۲۲ ادامه داشت که در آن علاوه بر نمایش چگونگی بهره گیری از بهار نارنج، نحوه بدست آوردن عصاره آن، هنرهای دستی، غذاهای بومی و …. به نمایش گذاشته شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34809

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.