• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 34179
  • 06 اردیبهشت 1401 - 16:06
اخبار پلیس فارس – ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی در استان فارس فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری سارقان مسلح طلافروشی و کشف حدود ۶ کیلوگرم طلای مسروقه خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی و به سرقت بردن […]

دستگیری سارقان مسلح طلافروشی در استان فارس

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری سارقان مسلح طلافروشی و کشف حدود ۶ کیلوگرم طلای مسروقه خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک طلافروشی و به سرقت بردن حدود ۶ کیلوگرم طلا در شهرستان “خرامه” توسط سارقان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی شبانه روزی، مخفیگاه سارقان را در یکی از شهرستان های شمالی استان شناسایی و در این خصوص ۲ سارق و یک خریدار اموال مسروقه را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به کشف حدود ۶ کیلوگرم طلای مسروقه از سارقان، افزود: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات تکمیلی از سارقان ادامه دارد.

سردار حبیبی هشدار داد: پلیس فارس با کسانی که بخواهند به هر نحوی امنیت مردم را خدشه دار و باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه شوند، برخورد قانونی و قاطعانه خواهد داشت.   

پیام تبریک فرمانده انتظامی فارس به مناسبت هفته کار و کارگر

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن هفته کار و کارگر را به تمامی تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

کار و تلاش در فرهنگ بشری به عنوان جوهره‌ اصلی زندگی بشر و در فرهنگ دینی، عامل سعادت و رستگاری حیات دنیوی و اخروی و یک امر مقدس همواره مورد تکریم و احترام بوده است.

در این فرهنگ متعالی رمز پیشرفت و توسعه پایدار و تأمین سلامت فکری و پویایی جامعه در گرو بها دادن به کار و تلاش و بکار گیری استعدادها و اندیشه های خلاق در سرمایه های انسانی ساعی و کارآمد بوده و کارگر به عنوان قشر شریف و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور، نقش آفرینی می کند.

در هفته کار و کارگر باید از مقام رفیع و عظیم کارگران و خدمات صادقانه و بی دریغ این قشر شریف،مؤمن و صبور تشکر کرد و از آنان در همه زمینه ها حمایت کرد.

اینجانب هفته کار و کارگر را خدمت همه کارگران شریف، متعهد و دلسوز تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روزافزون این قشر زحمت کش را از درگاه ایزدمنان خواهان و خواستارم.

کشف تریاک در بازرسی از منزل

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۱۰۰ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در بازرسی از منزلی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی کلانتری “۲۰ گل سرخ” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از روستاهای این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۱۰۰ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی “شیراز” با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۴۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” از توقیف یک دستگاه  تانکر گازی و کشف ۴۱ هزار و ۶۵۸ لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کازرون با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، با استقرار در محورهای موصلاتی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تانکر گازی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی اسناد، مدارک و بازدید از خودرو متوجه شدند این تانکر حامل ۴۱ هزار و ۶۵۸ لیتر گازوئیل قاچاق است که راننده قصد انتقال آن را استان‌های مرزی و خروج از کشور داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با بیان اینکه ارزش محموله سوخت مکشوفه بنا به نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد : در این راستا راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

جشن تولد منجر به قتل در “مرودشت”

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” گفت: افرادی که بامداد امروز در جشن تولد حضور داشتند با یکدیگر درگیر و منجر به قتل یکی از آنان شد.

سرهنگ “فرشید زینلی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: بامداد امروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری منجر به قتل در یکی از باغ‌های اطراف روستای “فتح‌آباد” مرودشت بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند ۳  نفر از میهمانان یک مراسم جشن تولد با سلاح سرد با یکدیگر درگیر و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه یکی از مجروحان ۳۲ ساله به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت (به قتل رسیده) کرده است، اظهار کرد: قاتل ۳۵ ساله که خود نیز در این حادثه مضروب شده است در حال حاضر بستری است.

سرهنگ “زینلی” با بیان اینکه ماموران انتظامی موفق شدند ۴ نفر دیگر از عوامل درگیری دستگیر و روانه دادسرا کنند، گفت: حال مزاجی هر دو مضروب رضایت‌بخش است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده علت و انگیزه درگیری و قتل را اختلافات شخصی عنوان کرده‌اند، گفت: پلیس با قاطعیت با کسانی که بخواهند امنیت شهروندان را خدشه‌دارکنند برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

کامیون حامل احشام توقیف شد

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف ۴۶ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی “مهر” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۴۶ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که راننده قصد انتقال آنها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت کشف کنند.

فرمانده انتظامی “مهر” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۴ تن ضایعات مرغ در “زرین دشت” کشف شد

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” گفت: ۴ تن ضایعات مرغ در این شهرستان کشف و معدوم شد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی زرین‌دشت از خبری مبنی بر اینکه فردی با یک دستگاه کامیون قصد ورود ضایعات مرغ به این شهرستان دارد مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران سریعا به محورهای مواصلاتی اعزام و با اقدامات فنی و کنترل نامحسوس خودروهای عبوری کامیون مذکور را شناسایی و آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۴ تن ضایعات مرغ کشف شد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “صالحی‌فرد” با اشاره به اینکه محموله فاقد هرگونه مجوز بهداشتی بوده و به منظور جلوگیری از کاربرد آن در چرخه مواد غذایی با دستور مقام قضائی و همکاری شبکه بهداشت معدوم شد، تصریح کرد: استفاده و حمل فرآورده‌های خام دامی مستلزم رعایت استانداردهای بهداشتی و اخذ گواهی بهداشت از شبکه‌های دامپزشکی است و در غیر این صورت از تردد چنین محموله‌هایی جلوگیری به عمل می‌آید.

هتک حیثیت با ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث هتک حیثیت یک شهروند شده بود.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده شاکی عنوان داشت از چند ماه قبل فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با انتشار مطالب کذب باعث هتک حیثیت من شده و پس از ارتباط با دوستان و همکارانم نیز آسایش و آرامش را از من سلب کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان پلس فتا متهم که خانمی ۲۰ ساله بود شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ “زینلی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود با انگیزه انتقام‌جویی اعتراف کرد، گفت: فرد مذکور برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی به افرادی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه یکدیگر می‌کنند هشدار داد که با اثبات عمل مجرمانه باید پاسخگوی قانون باشند.

کشف خودرو سرقتی در شهرستان”کوار

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف یک دستگاه وانت پیکان دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “طسوج” کوار حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو وانت پیکان که در کنار جاده پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو فوق مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان هشدارها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

توقیف اتوبوس‌های مسافربری حامل کالای  قاچاق در “پاسارگاد

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از توقیف ۳ دستگاه اتوبوس مسافربری حامل انواع کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با توجه به اخبار واصله مبنی بر قاچاق کالا توسط برخی از اتوبوس‌ها، طرح تشدید نظارت و کننترل بر ناوگان حمل و نقل عمومی توسط پلیس آگاهی این شهرستان به اجرا در آمد.

وی  اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی با ایست و بازرسی مقطعی در یک عملیات به ۳ دستگاه اتوبوس مشکوک و در بازرسی از آنها موفق شدند ۳۰۰ ثوب البسه، یک دستگاه دوچرخه، یک هزار و ۱۰۰ عدد شمع خودرو، ۸۵ دستگاه ساعت دیجیتال، ۳۰ تخته پتو، ۳۰ دست سیسمونی نوزاد و ۳ کارتن انواع اسیاب بازی و تجهیزات جانبی موبایل کشف کنند.

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” با اشاره به اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه بنا بر نظر کارشناسان ۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۳ نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف زمین خواری میلیاردی در ارسنجان

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از کشف زمین‌خواری به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در اطراف “تحت تملک” این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی و مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۱۰ هزار و ۷۹۷ متر از اراضی ملی رفع تصرف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی درداراب

فرمانده انتظامی “داراب” از شناسایی و دستگیری ۲۲ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در روستای “بیاده” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در روستای “بیاده” شهرستان داراب، بلافاصله ماموران جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد درگیری بین ۲ خانواده رخ داده و منجر به مجروح شدن ۵ نفر از آنها به وسیله اسلحه ساچمه زنی و چوب شده و سریعا توسط عوامل امدادی به بیمارستان اعزام شده‌اند.

فرمانده انتظامی داراب ادامه داد: در این خصوص تیم  ویژه‌ای از ماموران انتظامی پس از رصد و انجام کارهای فنی، ۲۲ نفر از عاملان نزاع و ضاربین که متواری شده بودند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه حال مصدومین رضایت بخش می باشد، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: وقوع چنین نزاع‌هایی مصداق بارز اخلال در نظم عمومی است؛ از این رو نیروی انتظامی به شدت برابر قانون با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد.

تجلیل از خانواده شهید روح الله زمانی”  در مهر

فرمانده انتظامی “مهر” به همراه تعدادی در دیدار با خانواده شهید “روح الله زمانی” گفت: شهادت بالاترین درجه‌ای است که انسان به آن دست می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “بهادررزمجوئی” در این دیدار بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا‌ و قدردانی از ایثار و فداکاری آنها یک توفیق الهی است و همه ما باید با الگو پذیری از آنان، در جهت اعتلای ایران اسلامی و سربلندی نظام مقدس اسلامی گام برداریم.

وی افزود: رمز پایداری اسلام و جامعه اسلامی ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های آنهاست و آنان با دل کندن از دنیا و تعلقات دنیوی از جان خود گذشتند تا دست متجاوزان را از تعدی به سرزمین اسلامی کوتاه کنند و بر همگان واجب است قدردان خدمات آنان باشیم.

فرمانده انتظامی “مهر” عنوان داشت: شهید “روح الله زمانی” از سربازان نیروی انتظامی است که در سال ۱۳۸۲ در ایرانشهر و در درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

گفتنی است در پایان این دیدار سرهنگ “رزمجوئی” با اهدا لوح تقدیر و هدیه از خانواده این شهید والامقام تجلیل کرد.

توقیف کامیون حامل ۴ میلیارد کالای قاچاق در “ممسنی”  

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: کامیون حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس شهرستان “ممسنی” حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون  526 عدد لوازم یدکی خارجی قاچاق از نوع یاتاقان، تسمه تایم، فن کلاچ و پیستون کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راننده متخلف برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق احشام در “قادرآباد”

فرمانده انتظامی “خرم‌بید” گفت: سارق احشام در “قادرآباد” دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت چند راس گاو و گوسفند در بخش مشهد مرغاب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری قادرآباد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری با به کارگیری شگردهای خاص پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “خرم‌بید” با بیان اینکه متهم تا کنون به ۲ فقره سرقت احشام اقرار کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.    

سرهنگ “کریمی” ضمن قدردانی از مشارکت همه جانبه شهروندان با پلیس، خاطر نشان کرد: پلیس با حفظ هوشیاری و تلاش شبانه‌روزی فضا را برای مجرمان ناامن می‌سازد که این موفقیت‌ها در سایه خود مراقبتی و مشارکت شهروندان اثربخش تر خواهند بود.

کشف احشام قاچاق در “کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف ۲۴ رأس  گوساله قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان کوه‌چنار هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام  مشکوک و آن را برای برسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو ۲۴ راس گوساله قاچاق و فاقد مجوز حمل از اداره دامپزشکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف تریاک در”نی‌ریز”

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف ۴۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری ویتارا در این شهرستان خبر داد.                           

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی نی‌ریز به همراه کارکنان یگان تکاوری استان هنگام کنتزل خودروهای عبوری به یک سواری ویتارا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.  

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۴۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در داشبورد جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: نیروی انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر، شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده است و مبارزه با سوداگران مرگ و باندهای وارد کننده مواد افیونی به طور مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

دستگیری سارق و کشف ۹ فقره سرقت در”آباده “

فرمانده انتظامی “آباده” از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار با ۹ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت‌ درون خودرو و اماکن خصوصی در برخی از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران موفق شدند پس از انجام اقدامات تخصصی و پلیسی و انجام گشت زنی‌های هدفمند، یک سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و وی را با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق اموالی مسروقه شامل ضبط و پخش، جک، آچار چرخ و … کشف شد، گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۹ فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی اقرار کرد.

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

مشارکت مردم گامی موثر در دستیابی به امنیت پایدار

فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” در دیدار با امام جمعه شهر”سده” و جمعی از معتمدین و کشاورزان، گفت: مشارکت مردم گامی موثر در دستیابی به امنیت پایدار و تضمین کننده آرامش فردی و اجتماعی است.                      

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در این دیدار بیان کرد: پیشگیری مهمترین راهکار مبارزه با جرایم بوده که در این راستا ارتقاء سطح آگاهی عمومی و مشارکت و همدلی مردم با پلیس نقشی تعیین کننده دارد.

وی مشارکت مردم را گامیموثر در دستیابی به امنیت پایدار و تضمین کننده آرامش فردی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: بی شک امنیت زیربنای رشد، تعالی و توسعه هر جامعه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بوده و در هر جامعه ای برای رسیدن به امنیت پایدار مشارکت و همدلی  مردم با پلیس مهمترین گام است.

سرهنگ “صارمی” از همکاری و تعامل موثر شهروندان با پلیس قدردانی کرد و گفت: نتیجه تمام تلاش های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی استقرار امنیت پایدار در جامعه و مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی است که امید آن می رود شهروندان بیش از پیش با پلیس مشارکت داشته و اطلاعات و گزارش های خود را پیرامون فعالیت‌های قاچاق و سرقت را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ علام کنند.

کشف خودرو سرقتی در “فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف یک دستگاه سواری پراید خبر داد که سابقه سرقت از شهرستان داراب داشت.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش شیبکوه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در کنار جاده پارک بود مشکوک شدند.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده از سامانه پلیس مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان داراب است.

فرمانده انتظامی “فسا” خاطر نشان کرد: سواری مکشوفه جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ و اقدامات تخصصی جهت شناسایی عاملین سرقت در دستور کار پلیس است.

نقش “ایمنی حمل و نقل” در کاهش معضلات شهری

توجه ویژه به حوزه حمل و نقل از جانب دولتمردان و سیاستگزاران این حوزه نقش مهمی در کاهش موارد و معضلات بی شمار زندگی شهری و روستایی خواهد داشت.

روز هفتم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور، به عنوان روز “ایمنی حمل و نقل” تعیین و نامگذاری شده است.

در جهان امروز، حمل و نقل به عنوان یک مقوله بسیار مهم مطرح است چرا که توسعه و پویایی یک جامعه در بخش عمده ای از آن به این موضوع اساسی بستگی دارد، در واقع هر چه سیستم حمل و نقل یک کشور در حوزه های مختلف قوی تر و به روز تر باشد، آن کشور مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

توجه ویژه به حوزه حمل و نقل از جانب دولتمردان و سیاستگزاران این حوزه نقش مهمی در کاهش موارد و معضلات بی شمار زندگی شهری و روستایی خواهد داشت، چرا که با ارائه خدمات مطلوب به مردم در حوزه حمل و نقل می توان مدیریت مطلوب شهری را در یک جامعه اجرایی کرد.

با برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیح و به موقع در حوزه حمل و نقل ، باید شاهد تأثیرات مثبت و رو به جلو اقدامات در خصوص کاهش مشکلات کلان شهر ها بود.

از جمله این موارد می توان کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و همچنین مدیریت صحیح مصرف سوخت در کشو ررا نام برد که امروزه از مشکلات عمده کلان شهرها می باشند.

اما موضوع مهمی که در حوزه حمل و نقل باید به آن توجه کرد، بحث “ایمنی” است و اینکه باید دید تا چه حد به موضوع ایمنی پرداخته شده است و آیا حمل و نقل ما در حال حاضر ایمن است یا خیر؟

هر گونه حمل و نقل در حوزه های درون شهری و برون شهری باید یک مزیت مهم داشته باشند و آن ایمنی است که باید نسبت به نهادینه سازی این موضوع مهم در جامعه اقدام اساسی و عاجل صورت پذیرد.

موضوع های مهمی همچون ایمنی خودروها و ایمنی جاده ها می توانند تأثیر بسزایی در توسعه و شکوفایی ناوگان حمل و نقل داشته باشند و در صورت محقق شدن این ویژگی مهم، بدون شک شاهد استقبال گسترده از این ناوگان در بین اعضای یک جامعه  خواهیم بود.

در صورت کارکرد صحیح حمل و نقل عمومی و افزایش کارایی آن علاوه بر اینکه رضایت بیشتر استفاده کنندگان فعلی این سیستم فراهم می شود، بخشی از مسافران سیستم حمل و نقل شخصی نیز جذب آن خواهند شد.

توسعه شهری سیستم حمل و نقل عمومی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که امکان ایجاد فرصت های رشد آتی بیشتر در آنها دیده شود، چراکه شرایط مطلوب سرویس های خدماتی مانند وجود ایستگاه های قابل دسترسی، پایانه های حمل و نقل و بستر مناسب موجب تمایل مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی خواهد شد.

در جهان امروز ، نبض توسعه اقتصادی و پویایی افراد در زندگی شهری و روستایی در دستان ارزشمند فعالان عرصه ایمنی حمل و نقل عمومی می تپد و هدف والای سازمان های ایمنی حمل و نقل همگانی تلاش برای ارائه خدمات مناسب به مردم شریف ایران اسلامی است .

در پایان فرا رسیدن هفتم اردیبهشت روز “ایمنی حمل و نقل” را به تمامی دست اندرکاران و خانواده بزرگ ایمنی حمل و نقل کشور تبریک عرض نموده و با ادای احترام به همه این عزیزان خدوم اهتمام آنان را در راه رسیدن به توسعه پایدار در بخش حمل و نقل کشور که در گرو همکاری تلاشگران این عرصه می باشد، ارج می نهم .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34179

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.