• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 34126
  • 05 اردیبهشت 1401 - 14:44
اخبار پلیس فارس – ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

ترفند انتقال تریاک با هندوانه فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۹۲ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل بار هندوانه خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “زرین‌دشت” هنگام کنترل محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی به یک دستگاه […]

ترفند انتقال تریاک با هندوانه

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۹۲ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل بار هندوانه خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “زرین‌دشت” هنگام کنترل محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار هندوانه مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی کامیون مذکور را به مقر انتظامی دلالت و در بازرسی از آن موفق شدند ۲۹۲ کیلو تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای زیر بار هندوانه جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: هر چند که ممکن است قاچاقچیان برای حمل مواد مخدر به هرگونه ترفندی متوسل شوند اما به لطف خداوند منان در مقابل جدیت و تجارب ارزشمند ماموران پلیس ناکام خواهند ماند.

دستگیری قاچاقچی و کشف سلاح و مهمات

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با دستگیری یکی از اعضای باند قاچاق سلاح، ۱۱ قبضه اسلحه جنگی و شکاری و مقداری مهمات مربوطه کشف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با سلاح‌ و مهمات غیرمجاز در فارس، ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یکی از اعضای باند حرفه‌ای قاچاق سلاح تعدادی اسلحه را از استان‌های غربی و شرقی خریداری و پس از ورود به فارس در منزل خود در یکی از روستاهای این شهرستان (لارستان) دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۱ قبضه سلاح جنگی و کمری و ۱۸۱ عدد تیر مربوطه  و مقداری ساچمه و چاشنی قاچاق کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یکی از اعضای باند قاچاق سلاح دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

سردار “ملک‌زاده” خاطر نشان کرد: پلیس به طور جد با عاملان فروش سلاح غیرمجاز برخورد شدید خواهد کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا موضوع را با پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

توقیف خودرو سمند با ۱۴۸ کیلو تریاک در “سپیدان”

فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان” از کشف ۱۴۸کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری سمند خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس مبازه با مواد مخدر شهرستان سپیدان حین گشت‌زنی و اجرای تور ایست و بازرسی مقطعی به یک خودرو سمند مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه به اخطار پلیس اقدام به فرار کرد.

وی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد، تصریح کرد: در بازرسی از این سواری ۱۴۸ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

سارق خودروهای پراید در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق خودرو با ۹ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: درپی سرقت چند دستگاه خودرو پراید در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی، علمی و پلیسی یک متهم را با یک دستگاه خودرو پلاک جعلی شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های مقدماتی به  4 فقره سرقت خودرو پراید و ۵ فقره سرقت درون خودرو در سطح شهر شیراز اعتراف کرد، گفت: خودروهای مکشوفه پس از انجام مراحل قانونی به مالباختگان تحویل داده شد.

سرهنگ حبیبی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم خودروهای مدل پایین که از نظر سیستم ایمنی ضعیف بودند را مورد سرقت قرار داده و پس از باز کردن قطعات، خودروها را در سطح شهر رها می کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست؛ حتی الامکان خودرو خود را در نقاط خلوت و فاقد تردد پارک نکنند و آن را به تجهیزات ضد سرقت از قبیل؛ قفل پدال، قفل فرمان و سویچ مخفی مجهز کرده تا از بروز سرقت پیشگیری کنند.

عملکرد پلیس “کوار” در  فروردین ماه سال چاری

فرمانده انتظامی “کوار” در تشریح عملکرد پلیس در  فروردین‌ماه، از کشف ۶۰ فقره سرقت و ۵ کیلو و ۵۷۸ گرم مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  اظهار داشت : پلیس شهرستان کوار با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: ماموران پلیس در فروردین‌ماه سال جاری ۱۴ سارق دستگیر و ۶۰ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی،  داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار  از  کشف ۱۰ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال انواع کالای خارجی قاچاق  و دستگیری  5  نفر  در این رابطه خبر داد و گفت: توقیف ۱۳۸ دستگاه  وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ “هاشمی” با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، بیان کرد: تلفن۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه‌روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان عزیز می‌باشد.

کشف زمین خواری میلیاردی در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف زمین خواری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر تصرف گسترده اراضی ملی توسط افرادی سودجو در بخش “جنت” این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۱۵ هکتار از اراضی ملی که افرادی با احداث بنا و حصارکشی اقدام به تصرف غیرقانونی کرده بودند رفع تصرف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: برخورد با زمین‌خواران و سودجویان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

توقیف بار آویشن کوهی در فسا

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۲۰۵ کیلوگرم آویشن کوهی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی بخش نوبندگان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۰۵ کیلوگرم آویشن کوهی قاچاق و فاقد مجوز از اداره محیط زیست کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، عنوان داشت: بار مکشوفه تحویل اداره محیط زیست شهرستان شد.

حضورصمیمی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم درضیافت افطاری کارکنان

همزمان با بیست و سومین از شب ماه مبارک رمضان مراسم ضیافت افطاری با حضور فرمانده انتظامی و جمعی از معاونان و کارکنان در شهرستان جهرم  برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “خسرو رزمجویی” در این مراسم معنوی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران، بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی است، ان‌شاالله توفیق درک کرامات این ماه را داشته باشیم و از تمام لحظات آن در راه خدمت به مردم و جلب رضایت خداوند متعال بهره لازم را ببریم

وی افزود: ماه مبارک رمضان از شریف ‌ترین ماه‌‌هایی است که در آن درهای آسمان و بهشت به روی بندگان گشوده می‌شود و این ماه روحانی ماهی است که همه بندگان به مهمانی خدا دعوت می شوند و برکات بی شماری نصیب آنان می‌شود.

در ادامه رئیس عقیدتی سیاسی شهرستان دوران جوانی را دوره طلایی عمر خواند و به سربازان توصیه کرد قدر این روزهای عمر خود را بدانند و به بهترین شکل از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین “جوکار” ضمن تاکید ویزه به سربازان برای انجام فرایض دینی و نماز اول وقت، عنوان داشت: در ماه پرخیر و برکت رمضان بندگان بیشتر مشمول رحمت خداوند قرار گرفته و گناهان آمرزیده و دعاها نیز مستجاب می شود.

در این مراسم پرسش و پاسخ به صورت حضوری برگزار و ضمن پاسخگویی به سوالات کارکنان وظیفه، دستورات لازم جهت رسیدگی به درخواست های آنها توسط فرمانده انتظامی صادر شد. در پایان این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء کارکنان به ضیافت افطاری پرداختند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=34126

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.