• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
در دیدار خانواده شهید هنرمند شاخص سال عنوان شد:

تکلیف ما، تبیین سیره شهدا برای درک آثار تربیتی آن است

  • کد خبر : 33101
  • 21 فروردین 1401 - 14:06
تکلیف ما، تبیین سیره شهدا برای درک آثار تربیتی آن است
فرمانده سپاه فجر فارس خواستار توجه هنرمندان به تبیین سیره و منش شهدا به روشهای هنرمندانه برای نسلهای آینده شد و گفت: نام شهدا برای همیشه تاریخ بلند است اما تکلیف ما هم این است که منش و سیره آنان را که آثار تربیتی زیادی دارند، را تبیین کنیم.

به گزارش سحاب پرس، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در دیدار با خانواده شهید مهدی اثنی عشری، شهید شاخص بسیج هنرمندان امسال استان که به مناسبت فرا رسیدن روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی برگزار شد، گفت: امروز بعد از سالیان سال که از دفاع مقدس میگذرد، راه شهادت باز است و تقریباً هر ماه و هر هفته شهید داریم اما عمده شهدا از دفاع مقدس هستند.

وی با یادآوری اینکه دهها سال از دفاع مقدس می گذرد، افزود: آنچه که در اصل در مورد شهدا می توان به تاریخ هدیه داد و برای نسل های بعد به ودیعه گذاشت، آثار آنان است و این بار سنگین بر عهده هنرمندان است که در قالب فیلم، کتاب، شعر تبدیل به آثار هنری شود که برای نسلهای بعدی بماند.

بوعلی با اشاره به انتخاب شهید اثنی عشری به عنوان شهید شاخص بسیج هنرمندان استان فارس گفت: نام شهدا برای همیشه تاریخ بلند است اما تکلیف ما هم این است که منش و سیره آنان را که آثار تربیتی زیادی دارند، را تبیین کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه باید در جهت تبیین سیره شهید شاخص توجه ویژهای شود،از فعالیت هنرمندانی که قرار است ادای دین به این شهید داشته باشند، قدردانی کرد و گفت: با استفاده آثار این شهید و خاطرات مادر و بستگان شهید میتوانیم اقدامات خوبی در جهت معرفی این شهید بزرگوار انجام دهیم.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند تا والدین شهدا در قید حیات هستند، باید شهدا را معرفی کرده و مستندنگاری کرد تا نسلهای بعدی بدانند در مقطعی از تاریخ جوانان این مرز و بوم چه کردهاند و با چه اعتقادی پا در میان نبرد گذاشتند، گفت: توقعی که از هنرمندان هم میرود همین مسئله است و امیدواریم در پایان سال محصول این کار را ببینیم.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس نیز در این جلسه ضمن بیان گوشهای از زندگینامه شهید مهدی اثنی عشری گفت: شهید هنرمند شاخص امسال از شخصیتی ویژه برخوردار است که هم در حوزه فرهنگ و هنر و هم در حوزه علم و معرفت فردی توانا بوده است.

وی افزود: شهید با وجود آنکه از خانوادهای شناخته شده و عالم برخاسته بود اما به سبب آنکه در پی حضوری خالصانه در جبهه بود از مشهد که محل تحصیل عقود به جبهه اعزام میشد تا بتواند فارغ از تعلقات به عنوان یک بسیجی مخلصانه در جبهه حضور یابد این مسئله میتواند برای نسل جوان امروز یک درس باشد.

خواهر شهید اثنیعشری هم در این مراسم با بیان اینکه امروز متأسفانه مقداری راه شهیدان بی رهرو است، گفت: شهدا از ما و مسئولان انتظار دارند که راه آنان را آن طور که هدف اصلیشان بوده است، ادامه دهند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی برادر شهیدش گفت: برادرم واقعاً از اسراف، غلو، تملق و شهرت گریزان بود و حتی برای اینکه شناخته نشود، برای جنگ از مشهد به سمت جبهه اعزام شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33101

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.