• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۲۰  فروردین ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 33081
  • 20 فروردین 1401 - 14:50
اخبار پلیس فارس – ۲۰  فروردین ماه ۱۴۰۱

خیّر جعلی کلاه بیش از ۱۵۰ نفر از شهروندان را برداشت رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی ۳۴ ساله که با ترفند دریافت وام کم‌بهره از طریق موسسات خیریه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد. سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد‌: در پی شکایت تعدادی […]

خیّر جعلی کلاه بیش از ۱۵۰ نفر از شهروندان را برداشت

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی ۳۴ ساله که با ترفند دریافت وام کم‌بهره از طریق موسسات خیریه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد‌: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند دریافت وام از طریق موسسات خیریه، بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شکات در اظهارات خود بیان داشتند که متهم در ابتدا خود را به عنوان خیر معرفی و جهت اعتمادسازی مبلغ اندکی پول را به عنوان عیدی به حساب آنها واریز و پس از جلب اعتماد، بعد از گذشت چند روز مجدداً با آنان تماس و اعلام می‌کند که مقدمات دریافت یک وام کم بهره را فراهم کرده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان در بررسی‌های تخصصی مطلع شدند این فرد با ترفند خاصی با شکات تماس و اعلام می‌کرده برای دریافت وام کم بهره می‌بایست مبالغی را به عنوان کارهای اداری به حسابش واریز کنند که پس از واریز وجه دیگر جوابگوی تماس‎‌های آنها نبوده است.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم بیش از ۱۵۰ نفر شاکی دارد، تصریح کرد: فرد دستگیر شده در بازجویی اولیه تا کنون به ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اقرار کرده است.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه شدن با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice. Ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در تماس باشند.

بازنشستگان پلیس سند افتخار ناجا

معاون نیروی انسانی شهرستان فیروزآباد با حضور در منزل همکار بازنشسته “مهدی حسین پور” از خدمات شایسته وی در طول دوران خدمت تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم “حمید رضایی” در این دیدار با قدردانی از سال‌ها خدمت‌گزاری، عنوان داشت: باید به خواسته‌های این قشر به طور کامل و بی درنگ رسیدگی شود.

وی از بازنشستگان پلیس به عنوان سند افتخار ناجا و میراث داران امنیت جامعه یاد کرد و گفت: باید از تجارب و اندوخته‌های این گوهرهای گرانبها در اعتلای منزلت سازمانی و تحقق اهداف ماموریتی استفاده کرد.

گفتنی است در پایان این دیدار با اهداء لوح تقدیر از این همکار ارزشمند تجلیل به عمل آمد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای با ۱۱ فقره سرقت در “پاسارگاد”

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از شناسایی و دستگیری ۴ سارق حرفه ای اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل برق از مزارع کشاورزی در شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از اقدامات پلیسی و بررسی سرنخ‌های به جا مانده موفق شدند در این خصوص ۴ سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموالی شامل ۲ دستگاه سم پاش و پمپ آب، کنتور برق و آب، درب آهنی، ۳ عدد لوله، بشکه ۲۲۰ لیتری، میلگرد، پل فلزی، سیم برق، پمپ و موتور کولر مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل برق از مزارع کشاورزی اقرار و سپس روانه دادسرا شدند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

توقیف ۳ دستگاه اتوبوس حامل سوخت قاچاق در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف ۳ دستگاه اتوبوس حامل ۵ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در خصوص جزییات این خبر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی لارستان در راستای مبارزه با کالای قاچاق و فراورده‌های نفتی، حین کنترل خودروهای عبوری به ۳ دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها ۵ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع که به صورت باک اضافه جاسازی شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این راستا ۳ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: مبارزه با قاچاق سوخت و فراورده های نفتی با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس، ضروری است همکاری آنان در این زمینه بیش از گذشته تداوم یابد و هرگونه مورد مشکوکی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ماه رمضان، فرصتی طلایی برای خود سازی و تعالی

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان در ضیافت افطاری کارکنان، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای خودسازی ، تعالی و راز و نیاز با خداوند است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “آرش بخشایی مطلق” در جمع کارکنان انتظامی و خانواده آنان، اظهار داشت: روزه یک نعمت الهی و ماه مبارک رمضان یک فرصت استثنایی برای راز و نیاز و درخواست از درگاه خداوند است.

سرهنگ بخشایی خاطر نشان کرد: ماه رمضان بستری را فراهم می‌کند تا شاخص‌های راستگویی، صداقت و سلامت اجتماعی افزایش یابد که نتیجه آن پویایی جامعه، تقویت اعتماد اجتماعی در میان اعضای خانواده و دیگر نهادهای اجتماعی، کاهش آسیب‌ها و انحراف‌ها است

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان ادامه داد: جامعه ایمانی و قرآنی ما در این ماه برای خیزش و حرکت آماده است؛ چرا که به برکت جریان معنویت، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاسته می‌شود و انگیزه‌های مجرمانه از بین رفته و زمینه اصلاح جامعه فراهم می‌شود.

گفتنی است ضیافت افطاری با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری و دادستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از مسئولین برگزار و از تعدادی کارکنان کادر و وظیفه نمونه با اعطاء لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در”جهرم”

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد:  شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

دستگیری اعضای باند سارقان مغازه در “فسا”

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” از دستگیری باند سارقان مغازه در کمتر از یک ساعت پس از سرقت و تحویل اموال مسروقه به مالباخته خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: بامداد روز جمعه، ماموران انتظامی شهرستان فسا حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک خودرو پژو مشکوک و دستور توقیف آن را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس با سرعت زیاد اقدام به فرار کرد و ماموران انتظامی پس از مسافتی تعقیب و گریز و تیراندازی به سمت لاستیک خودرو، موفق شدند خودرو را توقیف و سرنشینان را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” با بیان اینکه پلاک الصاقی بر روی خودرو جعلی بود، ادامه داد: در بازرسی از آن تعدادی آلات و ادوات سرقت، ۲۴ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۱۹۸ عدد انواع لوازم جانبی مربوطه کشف شد.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه در بررسی انجام شده مشخص شد اموال مکشوفه یک ساعت قبل از یک واحد صنفی موبایل فروشی در یکی از محلات شهرستان فسا به سرقت رفته است، گفت: کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر (اهل یکی از شهرهای استان فارس) دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، اظهار کرد: برخورد با سارقان و قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

هشدارهای پلیس فارس در خصوص سارقان مامورنما

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان به شهروندان توصیه کرد هشدارهای پلیس در خصوص سارقان مامورنما را جدی بگیرند.

کارمند رتبه ۱۶”مهدی نعمایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه سرقت تحت پوشش مامور یکی از شیوه‌های سارقان در رسیدن به اهداف پلیدشان است، اظهار کرد: در این روش مجرمان با سوء استفاده از لباس نیروهای نظامی و انتظامی و گاه در پوشش نهادهای خدمات‌رسان از جمله ماموران آب، برق، گاز، بهداشت، شهرداری، کمیته امداد، پستچی و سایر سازمان ها اقدام به سرقت اموال مردم می‌کنند.

وی عدم آشنایی افراد با حقوق شهروندی و تسلیم شدن بی قید و شرط در برابر مامورنماها و غفلت و سهل انگاری شهروندان در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس، را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت تحت پوشش مامور دانست و تاکید کرد: شهروندان هیچگاه بدون احراز هویت افراد، درب منازل و خودروهای خود را به روی هر فردی که خود را مامور معرفی می‌کند، باز نکنند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان با بیان اینکه سارقان مامورنما معمولا با استفاده از تجهیزات قلابی(بی سیم، دستبند، شوکر، اسلحه پلاستیکی و…) اقدام به فریب سوژه‌های خود می‌کنند، افزود: آشنایی افراد با قوانین و مقررات، حقوق شهروندی و برخورداری از مهارت‌های لازم در شناسایی به موقع اینگونه سارقان، نقش به سزایی در ناکامی نقشه‌های مجرمان دارد.

کارمند “نعمایی” خاطر نشان کرد: ماموران براساس قانون، حق ورود به حریم خصوصی افراد بدون مجوز را نداشته و مردم می‌توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی، نسبت به احراز هویت آنان اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی ضمن تاکید بر آموزش افراد سالمند و فرزندان خردسال خود در خصوص باز نکردن درب به روی افراد ناشناس با هر عنوانی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و مراتب را سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

دستگیری عاملان نزاع مسلحانه در”داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری عاملان درگیری مسلحانه و کشف یک قبضه سلاح گرم در این شهرستان خبر داد

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی با اسلحه به سمت یک باب مغازه و سپس ضرب‌وشتم دو نفر با چوب در یکی از محلات بخش “جنت” این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام کارهای فنی و تلاش شبانه‌روزی، محل اختفاء متهمان مشخص و در یک عملیات غافلگیرانه هر ۳ نفر از عاملان درگیری دستگیر و روانه دادسرا شدند.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه در بازرسی از محل اختفاء متهمان یک قبضه سلاح ساچمه زنی فاقد مجوز کشف شد، تصریح کرد: پلیس با قدرت در مقابل هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت ایستاده و از شهروندان نیز انتظار داریم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

تقدیرو تشکر امام جمعه موقت در خطبه‌های نماز جمعه از عملکرد پلیس

امام جمعه موقت “مرودشت” در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از زحمات فرماندهی و کارکنان انتظامی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین “ابراهیم کلانتری” در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته از زحمات و تلاش‌های سازنده سرهنگ “فرشید زینلی” و کارکنان زیر مجموعه که نهایت توان خود را جهت برقراری نظم و امنیت در ایام چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز به خصوص برای مسافران نوروزی و مردم به کار گرفته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.
وی افزود: کار پلیس در ایام نوروز مضاعف بود و همگان به خوبی شاهد زحمات نیروهای انتظامی در سراسر کشور بودند.

حجت الاسلام “کلانتری” تصریح کرد: کارکنان نیروی انتظامی در طول سال و همچنین در مناسبت‌های مختلف نظیر چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی با ارائه خدمات مطلوب و مضاعف، خاطره خوشی را برای عموم مردم و شهروندان عزیز بر جای گذاشته‌اند که انصافا تلاش آنان بر کسی پوشیده نیست.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در” ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از دستگیری سارق و کشف یک خودرو مسروقه دارای سابقه سرقت از شیراز خبر داد.

سرهنگ “محمدنیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی “ممسنی” با انجام اقدامات فنی و تخصصی به یک سواری پراید که در محور کوهچنار به نورآباد در حال حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران با استعلام از شماره پلاک، متوجه شدند این خودرو سابقه سرقت از شهرستان سیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی عنوان داشت: در این خصوص یک نفر سارق سابقه‌دار دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

تقدیر امام جمعه  کوار از عملکرد پلیس

امام جمعه کوار از اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی پلیس در برقراری امنیت و آرامش مردم در طول سال گذشته به ویژه تعطیلات نوروز قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “گشول” با حضور در ستاد فرماندهی و در جلسه اخلاق کاربردی، با تقدیر از زحمات کارکنان پر تلاش انتظامی که امنیت را برای مردم به وجود می‌آورند و همیشه در میدان هستند، بیان داشت: خدمت بی منت و خالصانه به مردم، خصیصه مهم پلیس مومن و متعهد است.

وی با اشاره به اینکه پلیس حافظ واقعی جان، مال و ناموس مردم است و اقدامات انجام گرفته توسط کارکنان انتظامی بر هیچ کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: این نیروی خدمتگزار با تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار خود، امنیت و آسایش را برای جامعه و شهروندان به ارمغان آورده که این خدمت نزد پروردگار خدمتی مقدس است.

حجت‌الاسلام “گشول” کارکنان انتظامی را سربازان ولایت دانست و افزود: پایبندی به ارزش‌های نظام باعث افزایش اعتماد عمومی، سرمایه های اجتماعی و احساس امنیت در جامعه می‌شود.

سرقت کامیون در آباده کشف در جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از کشف یک دستگاه کامیون کشنده مسروقه و  دستگیری سارق خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران کلانتری “۱۲مطهری” حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: با استعلام از سامانه پلیس اگاهی مشخص شد کامیون مذکور سابقه سرقت از شهرستان آباده دارد.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه راننده دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: ضمن تجهیز خودرو خود به تجهیزات ایمنی مناسب نظیر قفل پدال و دزدگیرهای الکترونیکی، از پارک آن در محیط های خلوت و فاقد ایمنی مناسب خودداری کنند.

هوشیاری گشت پلیس آگاهی و کشف پراید سرقتی

فرمانده انتظامی “خرامه” از کشف یک خودرو پراید مسروقه توسط ماموران آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان خرامه در راستای طرح مبارزه با سرقت حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهر شیراز دارد و پلاک نصب شده بر روی آن نیز مربوط به خودرویی دیگر و سرقتی می باشد، گفت: در این رابطه راننده به یگان انتظامی دلالت و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33081

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.