• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

صدای کارگران در فارس شنیده می‌شود

  • کد خبر : 33047
  • 18 فروردین 1401 - 18:55
صدای کارگران در فارس شنیده می‌شود
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: کارگران با توجه به شعار سال‌های یک دهه گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب پیرامون تولید، اقتصاد و کارآفرینی نام‌گذاری شده،سربازان جبهه اقتصادی‌‌اند که باید صدای آنها شنیده شود که روز کارگر (۱۱ اردیبهشت) بهترین زمان برای شنیدن صدای این قشر بزرگ و تجلیل از تلاشگران این عرصه است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس،وحید خداپرست در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کارگر سال ۱۴۰۱ که در خانه کارگر تشکیلات فارس برگزار شد،افزود: همواره در استان فارس شاهد تعامل خوب بین تشکلات کارگری، کارفرمایی و دولت هستیم و بر همین اساس در این استان کمترین تنش در این خصوص وجود دارد.
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: مسئولان و نمایندگان کارگران در تشکلات کارگری در عین مطالبه‌گری قوی ،همواره در چارچوب قوانین عمل کرده‌اند.
وی با تاکید بر برگزاری مراسم روز و هفته کارگر سال جاری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در ۲ سال گذشته و با وجود بهبود شرایط ناشی از این بیماری توقع به حقی است که آیین بزرگداشت روز و هفته کارگر سال ۱۴۰۱ با برنامه ریزی درست و هم افزایی مناسب دستگاه‌ها و نهادهای متولی مراسمی بزرگتر و متفاوت‌ و باشکوه‌تر از سالیان قبل برپا شود.
خداپرست در ادامه تاکید کرد: پیگیری مطالبات کارگران از مجاری قانونی و رفع مشکلات این قشر بزرگترین تقدیر از این جامعه بزرگ خواهد بود.
وی نشستن پای صحبت‌ها و خواسته های کارگران خصوصا در ایام هفته کارگر را امری ضروری دانست و گفت: بازدید از کارخانجات، کارگاه ها ، دیدار با جامعه و تشکلات کارگری، تعیین روزشمار هفته کارگر امسال، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی برای این ایام، برپایی آیین گرامیداشت شهدای جامعه کارگری، به صدا درآمدن زنگ روز کارگر در مدارس استان ، برگزاری جشن روز کارگر و همچنین حضور هماهنگ جامعه کارگری در راه پیمایی روز جهانی قدس متقارن با هفته کارگر و حضور هماهنگ کارگران در نماز جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ازجمله برنامه‌های پیشنهادی هفته کار و کارگر امسال است.
سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تاکید بر ضرورت پیگیری مشکلات و مطالبات کارگری با بهره از توان رسانه‌های استان، افزود: آشنایی جامعه کارگری با قوانین روابط کار و قوانین بیمه‌ای و … مساله مهمی است که اطلاع رسانی گسترده این موارد تاکنون در سطح استان مغفول مانده که این مساله نیازمند توجه جدی است.
وی اظهار داشت: فقر اطلاع رسانی در حوزه روابط کار و تعاون در سطح استان فارس جبران خواهد شد زیرا فقر اطلاع رسانی و پاسخگویی به موقع در این خصوص از اتفاقات و مشکلات احتمالی نیز پیشگیری خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=33047

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.