• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۰ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 3304
  • 20 اردیبهشت 1399 - 16:41
اخبار پلیس فارس – ۲۰ اردیبهشت ۹۹

توقیف سواری پژو حامل ۱۷۵ کیلو تریاک در نی‌ریز فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در محور منتهی به شهرستان نی‌ریز، ۱۷۵ کیلو تریاک کشف شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی‌شهرستان نی‌ریز در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان، حین کنترل محو‌رهای مواصلاتی […]

توقیف سواری پژو حامل ۱۷۵ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در محور منتهی به شهرستان نی‌ریز، ۱۷۵ کیلو تریاک کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی‌شهرستان نی‌ریز در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان، حین کنترل محو‌رهای مواصلاتی به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شد، گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن میزان ۱۷۵کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری کماکان ادامه دارد، گفت: مبارزه با باندهای بزرگ قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف کامیون و کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ “ملک‌زاده” با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۲۵ دستگاه تلویزیون، ۴۸۰ عدد جامایع، ۳۲ عدد پوسته دوربین مدار بسته و یک دستگاه کیبورد خارجی قاچاق کشف کنند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر شد. 

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف لوازم الکترونیکی قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک کامیون و کشف لوازم الکترونیکی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط پاسگاه انتظامی “هورمودباغ” خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پاسگاه انتظامی “هورمودباغ” این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری، به یک کامیون حامل لوازم الکترونیکی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۳۰ عدد لپ تاپ، سیم شارژر و متعلقات مربوطه و یک عدد هارد کامپیوتر خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش لوازم الکترونیکی قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

گرفتار شدن شکارچیان غیرمجاز در دام پلیس لارستان/کشف یک راس بز وحشی و ۱۵ کیلو گوشت قوچ

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی این شهرستان، ۳ نفر شکارچی غیرمجاز دستگیر و یک راس بز وحشی و ۱۵ کیلو گوشت قوچ کشف شد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در حین کنترل محل‌های عبور شکارچیان غیر مجاز، به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از بازرسی دقیق از خودرو موفق شدند ۱۵ کیلو گوشت قوچ وحشی، ۲ قبضه سلاح شکاری و مهمات مربوطه و یک عدد دوربین شکاری را کشف کنند، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: ماموران انتطامی این شهرستان نیز در بازرسی از یک باغ نیز یک راس بز وحشی را کشف و مالک آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: محیط زیست به عنوان یک سرمایه و دارایی گرانبهای ملی است و پلیس با اقتدار کامل با شکارچیان غیر مجاز و متخلف مقابله خواهد کرد.

دستگیری دختر عمو که عامل هتک حیثیت بود

فرمانده انتظامی فسا گفت: عامل ایجاد مزاحمت که با انتشار اطلاعات شخصی دختر عموی خودر در اینستاگرام موجب هتک حیثیت وی شده بود توسط پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرج رستمی” در تشریح این خبر گفت: با ارجاع پرونده‌ای قضائی مبنی بر ایجاد مزاحت و هتک حیثیت دختر جوان از طریق انتشار اطلاعات شخصی وی در فضای مجازی، اقدامات فنی برای شناسایی توسط پلیس فتا آغاز شد.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده ادمین صفحه هتاک شناسایی و با دستور مقام قضائی متهم که دختر عموی شاکی بود توسط پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ “رستمی” با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی و تخصصی انگیزه خود را انتقام جوئی عنوان کرد، به کاربران هشدار داد: برابر قانون هرگونه توهین و یا انتشار اطلاعات و تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و رعایت اخلاق در فضای سایبر به خصوص شبکه های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه هاست.

دستگیری یک سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت کابل مخابراتی

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری سارق کابل مخابراتی با ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل مخابراتی در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه‌روزی و دنبال کردن سر نخ‌ها، موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات فنی و بازجویی‌های به عمل آمده از این سارق حرفه‌ای، موفق به کشف ۲۰ فقره سرقت کابل مخابراتی شدند.

وی خاطر نشان کرد: این سارق حرفه‌ای پس از تحقیقات و بازجویی‌های اولیه برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

۲ کشته و یک مجروح حاصل برخورد چری با نیسان

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد سواری چری با وانت نیسان در محور مواصلاتی دشت‌ارژن-شیراز، ۲ نفر کشته و یک نفر مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی دشت‌ارژن-شیراز، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری چری با ۲ نفر با یک وانت نیسان به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده نیسان و سرنشین سواری چری به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده مجروح و راهی بیمارستان شد، گفت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

دستگیری ۴۰ نفر از محکومین فراری در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۴۰ نفر از محکومین فراری و تحت تعقیب طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومین متواری و تحت تعقیب، به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شیراز شدند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه، ۴۰ نفر از محکومین متواری و تحت تعقیب را دستگیر کردند، گفت: متهمان برای رسیدگی و ادامه سیر مراحل قانونی، روانه دادسرا شدند.

آتش به جان ۷ هکتار از اراضی طبیعی افتاد

فرمانده انتظامی فراشبند از آتش سوزی ۷ هکتار از مراتع و جنگل های واقع در اطراف روستای”دژگاه” آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت‌الله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی جنگل ها و مراتع ملی و طبیعی اطراف روستای “دژگاه” مطلع شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع ملی و طبیعی بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده است.

فرمانده انتظامی فراشبند اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ “برومندی” تصریح کرد: براساس اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۷ هکتار از منابع و مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است.

پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر سقوط از کوه فوت کرد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: پیرمردی حدودا ۷۰ ساله بر اثر سقوط از کوه‌های اطراف روستای “قلات” شهرستان شیراز، جان خود را از دست داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه‌های اطراف روستای “قلات” شهرستان شیراز، بلافاصله یک تیم از نیروهای انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ “محمدی” عنوان داشت: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند پیرمردی حدودا ۷۰ ساله برای تفریح به آن کوه‌ رفته که به دلیل نامعلوم به پائین سقوط و فوت کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: از سفر به مناطق کوهستانی به صورت تنهایی جدا پرهیز کنید تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

دیدار فرمانده انتظامی کازرون با خانواده شهدا

فرمانده انتظامی کازرون با خانواده شهیدان سرهنگ دوم  “عباس بهروزی” و ستوانیکم “حسن گودرزی” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در این دیدار گفت: دعای خیر خانواده شهدا به ویژه مادران آنها به ما روحیه امید می‌دهد و این نکته را به ما یادآوری می‌کند که وظیفه سنگینی بر دوش داریم .

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: مسیر شهدا با خدمت رسانی به مردم ادامه پیدا خواهد کرد؛ چرا که شهیدان با درک صحیح از شرایط کشور پای در میدان مبارزه حق علیه باطل گذاشتند.

سرهنگ “عبادی نژاد” تصریح کرد: پدران و مادران شهدا از برکات نظام اسلامی هستند و دعای خیر خانواده‌های آنان نیز برای حل بسیاری از مشکلات جامعه راهگشا است.

گفتنی است در پایان این دیدار با اهداء هدایایی از صبر و استقامت خانواده معزز این عزیزان در راه پیشرفت و سرافرازی انقلاب اسلامی تجلیل شد.

پیام تبریک سردار حبیبی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام)

فرمانده انتظامی استان در پیامی میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) را به هم استانی ها و کارکنان انتظامی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” به شرح زیر است:

امروز آسمان و زمین و هرآنچه در آن است غرقِ سرور و شادمانی است؛ زیرا پذیرای میهمان پربرکتی از خاندان پاک رسالت و امامت می باشد؛ زیرا که ستاره درخشانی از میان ستارگان زیبای هدایت طلوع می کند و نسیمی بهاری قلب های سرد و خشک انسان ها را جان تازه ای می بخشد .

ماه به نیمه رسیده است و درهای رحمت بر روی جهانیان باز است، فراوانی رحمت و نعمت است و جان‏ها آکنده از عشق است؛ یکی از برکات ماه مبارک رمضان قرار گرفتن ولادت امام حسن مجتبی (ع) در این ماه مبارک است .

امام حسن(ع) نه تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در زمان خود زبانزد خاص و عام بود. وجود گرامی آن حضرت آرامش بخش دل های دردمند و پناهگاه مستمندان و تهیدستان و نقطه امید درماندگان بود.

حسن آینه حُسن خداوندی است؛ تصویر زیبایی خداوند است که در صورت خاکی نقش بسته است، مجتبی، در آغوش پاک‏ترین مادران عالم چشم به جهان گشود و میوه قلب رسول اللّه‏ شد.
آمد و کرامت را از پدر آسمانی‏اش آموخت و چراغ کرامتش را برای اهل زمین برافروخت؛ ثمره زندگی علی و فاطمه، پا به جهان خاکی گذاشت.

اینجانب سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) را به هم استانی های عزیز و کارکنان انتظامی و خانواده های آنان تبریک عرض نموده و برای همگان آرزوی توفیقات روز افزون و پیروی از دستورات این امام همام را دارم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3304

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.