• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۱۸  فروردین ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32959
  • 18 فروردین 1401 - 13:36
اخبار پلیس فارس – ۱۸  فروردین ماه ۱۴۰۱

ترخیص وسایط نقلیه توقیفی به صورت اینترنتی در فارس رئیس پلیس راهور استان گفت: مالکان می‌توانند بدون نیاز به حضور در مراکز پلیس +۱۰ به صورت اینترنتی نسبت به ترخیص وسایط نقلیه خود اقدام کنند. سرهنگ “صادق سلیمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به منظور تسریع در ارائه خدمات، ارتقاء رضایت‌مندی […]

ترخیص وسایط نقلیه توقیفی به صورت اینترنتی در فارس

رئیس پلیس راهور استان گفت: مالکان می‌توانند بدون نیاز به حضور در مراکز پلیس +۱۰ به صورت اینترنتی نسبت به ترخیص وسایط نقلیه خود اقدام کنند.

سرهنگ “صادق سلیمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به منظور تسریع در ارائه خدمات، ارتقاء رضایت‌مندی مردم و توسعه سرمایه‌های اجتماعی، تکریم مردم و حفظ حقوق شهروندی و همچنین کاهش هزینه‌ها با توجه به حرکت پلیس به سمت هوشمندسازی، ارائه ثبت درخواست ترخیص وسایل نقلیه به صورت کاملا غیرحضوری (اینترنتی) به عنوان یکی از برنامه های هوشمند سازی پلیس راهور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مالکینی که متقاضی ترخیص غیرحضوری و اینترنتی وسایط نقلیه خود هستند می‌توانند در تمام ساعات شبانه‌روز با استفاده از برنامه کاربردی “پلیس من” در بستر اینترنت تلفن همراه پس از احراز هویت و مالکیت (افرادی که قبلا با حضور در دفاتر پلیس+۱۰ احراز هویت شده اند نیازی به احراز هویت مجدد ندارند) درخواست خود را ثبت کنند.

رئیس پلیس راهور استان فارس خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه مالکان بدون نیاز به پلیس +۱۰ می‌توانند به صورت گام به گام از طریق برنامه مذکور نسبت به ترخیص وسایط نقلیه توقیفی خود اقدام کنند.

تشریح عملکرد نوروزی پلیس “کازرون”  

فرمانده انتظامی “کازرون” در تشریح عملکرد نوروزی پلیس از کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرائم و افزایش ۱۵۶درصدی کشفیات کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای ایجاد محیطی امن با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و با تشکیل قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در شهرستان، اقدامات پلیس در حوزه های مختلف ماموریتی با توجه به شرایط خاص موجود تشدید شد.

وی به فعالیت واحدهای گشتی جهت ارتقاء امنیت در تعطیلات اشاره کرد و افزود: روزانه وضعیت جغرافیایی جرم رصد و اکیپ های گشتی آشکار و پنهان جهت کوتاه کردن دست مجرمان از حریم امنیتی شهروندان فعال بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری ۴۰ سارق در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: ۱۲۴ فقره سرقت اعم از موتورسیکلت، منزل و داخل خودرو، احشام و اماکن خصوصی کشف که اموال مکشوفه با دستور مقام قضائی به مالباختگان تحویل شد.

سرهنگ “زراعتیان” با اشاره به جرایم سایبری و فعالیت پلیس فتا که کارشناسانه در این حوزه فعالیت می‌کند، افزود: در همین راستا کشف و رسیدگی به جرایم سایبری ۱۲۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و تعداد قابل توجهی افراد متخلف شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به افزایش ۱۵۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل با مبلغ بیش از ۲۳ میلیارد ریال، اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان، ۲۷ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۱ متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه میزان وقوع جرائم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد:  هوشیاری و دقت مردم و همچنین رعایت توصیه‌های پلیسی نقش موثری در کاهش انواع جرایم دارد و امید است در سال جدید نیز شاهد مشارکت شهروندان در برقراری نظم و ارتقاء امنیت موجود باشیم.

دستگیری  اراذل و اوباش و عامل قدرت نمایی در فضای مجازی در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از دستگیری عامل قدرت‌نمایی در فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: به دنبال انتشار کلیپی از خشونت طلبی و قدرت‌نمایی با سلاح سرد علیه اتباع بیگانه در فضای مجازی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “کوار” با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم دو قبضه سلاح سرد کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “هاشمی” تصریح کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های پلیس برخورد با برهم زنندگان آسایش و امنیت عمومی شهروندان است و پلیس با افرادی که به هر نحوی بخواهند امنیت مردم را خدشه دار کنند قاطعانه و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی گفت: هرگونه قدرت‌نمایی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در فضای مجازی جرم است و مردم در صورت مشاهده صفحات مربوط به خرید و فروش سلاح و مهمات و قدرت‌نمایی اراذل و اوباش می‌توانند از طریق تلفن ۱۱۰ موارد را اطلاع رسانی کنند.

تکریم خانواده معظم متوفیان ناجا یک تکلیف انسانی است

معاون نیروی انسانی انتظامی شهرستان “فیروزآباد” در دیدار با خانواده یکی از همکاران متوفی، گفت: تکریم خانواده متوفیان ناجا یک تکلیف انسانی برای ما است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم “حمید رضایی” در دیدار با خانواده مرحوم ستوانسوم “حسین غلامی” گفت: ما باید قدردان زحمات و تلاش های این عزیزان بوده و این قدردانی فقط با گرامی داشتن یاد و خاطره والای آنان در سایه حمایت از ولایت فقیه و پیروی از دستورات دین مبین اسلام، محقق می‌شود.

سرهنگ دوم رضایی با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن عزیزان، تصریح کرد: آرامش و احساس امنیتی که امروز بر کشور ما حاکم می‌باشد، نتیجه ایثار و تلاش این عزیزان، شهدا و ایثارگران می‌باشد.

گفتنی است در خاتمه این دیدار با تقدیم هدیه، از خانواده این همکار متوفی تجلیل به عمل آمد.

تقدیر امام جمعه “ممسنی” از اقدامات و عملکرد پلیس

روز گذشته فرمانده انتظامی “ممسنی” به همراه جمعی از کارکنان با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین “حسین شاکری فر” از اقدامات موثر مجموعه انتظامی این شهرستان تقدیر کرد و گفت: پلیس در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشتاز است.

وی اظهار داشت: امروز پلیس با از خودگذشتگی در راستای اسلام ناب و ترویج ارزش های والای دینی قدم بر داشته و در راستای عفاف و حجاب و امنیت پایدار اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

امام جمعه ممسنی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و تنها وظیفه روحانیون، نیروی انتظامی و ستاد خاصی نیست و باید همه به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشیم.

در ادامه فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: پلیس در پاسداری از ارزش‌های اسلامی با همکاری سایر دستگاه های ذیربط، با هرگونه حرمت شکنی از قبیل تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، در اماکن عمومی و صنوف برخورد خواهد کرد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” ادامه داد: کارکنان خدوم این فرماندهی در زمان افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهند کرد رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشند و البته همکاری شهروندان بسیار موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی از جمله مهمترین موضوعات تاثیر گذار است، گفت: نیروی انتظامی آمادگی کامل جهت خدمتگزاری به مردم را دارد و در راستای فرهنگ سازی برای ماه مبارک رمضان نیز اقدامات قابل توجهی را انجام و در دست اجرا دارد.

ماینرهای قاچاق در فسا خاموش شد

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با سودجویانی که مبادرت به استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کنند روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان فسا با اقدامات تخصصی ۶ واحد منزل مسکونی را شناسایی کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۲۴ دستگاه ماینر و تجهیزات جانبی کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش این اقلام غیرمجاز را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، ادامه داد: در این خصوص ۶ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ “قسام” گفت: به جهت پیشگیری از سوء استفاده برق یارانه‌ای توسط افراد متخلف، شهروندان می‌توانند گزارش هرگونه بهره‌برداری از ماینر قاچاق را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی در “مرودشت”

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان کرده بود خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد پروفایل جعلی در وات ساپ با ورود به حریم خصوصی من و دسترسی به تصاویر شخصی اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت کرده است که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند عامل ایجاد مزاحمت را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آن را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با بیان اینکه متهم در بازجویی به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را سو استفاده و اخاذی از شاکی عنوان کرد، گفت: فرد دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری و در صورتی ‌که شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کند موضوع را از طریق مشاوره با کارشناسان پلیس فتا پیگیری کنند.

کاهش ۳۹ درصدی وقوع سرقت در طرح نوروزی “آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از کاهش ۳۹ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۰ درصدی دستگیری سارقان در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: کاهش جرایم و افزایش رضایت‌مندی مردم یکی از اولویت‌های پلیس آباده است و بر همین اساس این فرماندهی در ایام تعطیلات نوروز با هدف ایجاد رفاه و امنیت برای شهروندان اقدام به اجرای طرح‌های پیشگیری از وقوع جرائم علی‌الخصوص سرقت کرد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز ما می‌باشد، گفت: در تعطیلات نوروزی با تلاشی مضاعف و با گشت‌های محسوس و نامحسوس تلاش کردیم که امنیت و آرامش شهروندان را تامین کنیم.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه آمار سرقت در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: دستگیری سارقان نیز ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ “مسعودی” با اشاره به اینکه ۲۳ نفر سارق در این ایام دستگیر شده است، افزود: کشف ۲۵ فقره انواع سرقت نیز نتیجه اجرای طرح های انتظامی بوده است.

خودرو سمند سرقتی  از تهران در کازرون  کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف سواری سمند سرقتی در نتیجه اجرای طرح مبارزه با سرقت خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران بخش جره و بالاده شهرستان کازرون هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری سمند فاقد پلاک که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و مشخصات آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی بیان داشت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سابقه سرقت از  استان تهران دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه خودرو به پارکینگ دلالت و تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

تمام قد از نیروی انتظامی حمایت می‌کنیم

فرماندار لارستان از اقدامات و زحمات بی‌وقفه مجموعه انتظامی این شهرستان در برقراری امنیت و آرامش مردم در طول سال گذشته و تعطیلات نوروز سال جاری تشکر و قدردانی کرد.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در دیدار فرمانده انتظامی لارستان و تعدادی از معاونان با فرماندار ویژه لارستان، دکتر “داریوش دهقان” ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقدیر از تلاش های شبانه روزی پلیس در برقراری نظم و امنیت، بیان کرد: امنیت بسیار خوبی که در سطح شهرستان لارستان شاهد آن هستیم نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی است و ما قدردان زحمات آنان هستیم و تمام قد از این مجموعه حمایت می‌کنیم.

فرماندار ویژه لارستان گفت: تلاش جهادی و ایثارگونه کارکنان انتظامی در سنگر تأمین امنیت و آرامش فردی و اجتماعی و نقش آفرینی مثبت پلیس در جامعه مستلزم اقدام هوشمندانه، مدبرانه و برخورداری از اقتدار همراه با قانون می‌باشد.

در ادامه فرمانده انتظامی لارستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پلیس، اظهار داشت: پلیس برای خدمت روز افزون به مردم و توسعه نظم، امنیت و آرامش، تحقق عدالت، ترویج معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه تلاش می‌کند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

دیدار فرمانده انتظامی کوه چنار  با خانواده شهید “جهانبخش میرزایی

فرمانده انتظامی”کوه چنار” به همراه تعدادی از کارکنان با خانواده معظّم شهید “جهانبخش میرزایی” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفتنی است شهید “میرزایی” در مهرماه سال ۶۸ در درگیری با منافقین در منطقه کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32959

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.