• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۱۷  فروردین ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32826
  • 17 فروردین 1401 - 14:07
اخبار پلیس فارس – ۱۷  فروردین ماه ۱۴۰۱

عیادت و دلجویی از همکار بیمار در “شیراز” سردار “رهام‌بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان به همراه رئیس حفاظت اطلاعات ارشد انتظامی و معاون بهداد و درمان از همکار بیمار “مجتبی خادمی” عیادت کرد. تقدیر امام جمعه و فرماندار شهرستان  “کوه چنار“  از عملکرد پلیس امام جمعه و فرماندار “کوه‌چنار” در دیدار با فرمانده انتظامی این […]

عیادت و دلجویی از همکار بیمار در “شیراز”

سردار “رهام‌بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان به همراه رئیس حفاظت اطلاعات ارشد انتظامی و معاون بهداد و درمان از همکار بیمار “مجتبی خادمی” عیادت کرد.

تقدیر امام جمعه و فرماندار شهرستان  کوه چنار  از عملکرد پلیس

امام جمعه و فرماندار “کوه‌چنار” در دیدار با فرمانده انتظامی این شهرستان از زحمات شبانه روزی پلیس تقدیر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجّت الاسلام والمسلمین “شهیم” در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس و با بیان اینکه نظم و امنیت لازمه فعّالیّت اجتماعی است، اظهار داشت: روزهای سپری شده، روزهای پرمشغله ای بود که ماموریت های سخت و طاقت فرسای عوامل نیروی انتظامی را در پی داشت، امّا خوشبختانه با رشادت ها و جانفشانی های مجموعه پلیس هیچگونه مشکل امنیتی را در سال قبل و ایام نوروز شاهد نبودیم و این مایه افتخار است.

وی با یادآوری گوشه‌ای از ماموریت های پلیس این شهرستان به خصوص در اجرای طرح‌های پاکسازی و برقراری امنیت، خاطر نشان کرد: مجموعه پلیس در همه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در طول سال در کنار مردم بوده و بازخوردی که از آحاد مردم دریافت می‌شود، نشانه ی رضایتمندی کامل مردم از اقدامات پلیس می باشد.

در ادامه مهندس “علیزاده ” فرماندار کوه‌چنار با بیان اینکه نیروی انتظامی در تمامی لحظات پشتیبان و یاور مردم بوده و به خصوص برقراری نظم و امنیت تعطیلات نوروز را به بهترین نحو انجام داده است، افزود: همه مردم بایستی دعاگوی فرزندان زحمتکش خود در لباس مقدس نیروی انتظامی باشند و ما نیز به نوبه خود از خداوند منان توفیق روزافزون این عزیزان را خواستاریم.

در پایان سرهنگ “لطف‌الله محمدی” فرمانده انتظامی شهرستان  با  ارائه گزارشی عملکرد این فرماندهی را با مسؤلین حاضر در جلسه در میان گذاشت و از همکاری آنها با پلیس در برقراری امنیت تقدیر کرد.

شما در خدمت رسانی به مردم در خط مقدم قرار دارید

فرمانده انتظامی “لارستان” به همراه تعدادی از معاونان با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار امام جمعه لارستان ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان و تقدیر از زحمات فرمانده و کارکنان انتظامی در جهت برقراری نظم و امنیت به خصوص در ایام نوروز، اظهار داشت: مجموعه انتظامی سازمانی است که به طور شبانه روزی آماده خدمت رسانی در تمام امورات به مردم است.

حجت السلام والمسلمین دکتر “مختار موسوی‌خرم” اظهار داشت: خدمت به مردم در جایگاه بالایی قرار دارد و شما در خط مقدم این خدمت رسانی قرار دارید؛ از این حیث از تمام تلاش و خدمات شما صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ادامه این دیدار سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” فرمانده انتظامی لارستان گزارشی از عملکرد پلیس در ایام نوروز ارائه کرد و گفت: تامین نظم و امنیت شهروندان از اولویت‌های مهم پلیس این شهرستان است.

کشف  ۱۸  کیلو تریاک در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر، بیان داشت: در راستای مبارزه جدی و بی امان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن رابرای بررسی بیشتر متوقف می کنند.

وی افزود: ماموران پس از بازرسی از خودرو مقدار ۱۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در صندوق عقب خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: سوداگران مرگ همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده‌ها دارند و پلیس از شهروندان درخواست دارد ضمن مراقبت از فرزندان خود به ویژه قشر نوجوان، در صورت شناسایی عاملان سود جو مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اعلام کنند.

شهدا بیشترین سهم را در امنیت و آرامش کشور دارند

فرمانده انتظامی شهرستان “سروستان” در دیدار با خانواده شهیدان “عین‌الله کریمی و مهرعلی صلاحی” گفت: شهدا بیشترین سهم را در امنیت و آرامش کشور دارند .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم “آرش بخشایی مطلق” در این دیدارها با اشاره به جایگاه والای شهدا گفت: امروز اقتدار ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شما عزیزان است و خانواده شهدا، پرچمداران قیام عاشورا و تجلی وحدت در جامعه هستند و ما وظیفه داریم با پیروی از آرمان‌ها و اهداف مقدس آنان، ادامه دهنده واقعی راه این عزیزان باشیم.

وی با قدردانی از خانواده‌های شهدا که با صبر و استقامت خود سبب زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند، گفت: دیدار با خانواده شهدا ادای دین به ارزش ها و آرمان‌های والای انقلاب است و بایستی فداکاری ها و ایثارگری های شهدا در جهت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت همیشه در جامعه تبیین و تشریح شود تا نسل سوم و چهارم انقلاب با فرهنگ عاشورا و شهادت آشنا شوند و بدانند که راه شهدا هیچ زمانی به فراموشی سپرده نمی‌شود.

فرمانده انتظامی “سروستان” ادامه داد: امروز وظیفه سنگینی به دوش ما نهاده شده که از آرمان‌های انقلاب و مسیر پرافتخاری که شهدا و جانبازان در آن پای نهادند پاسداری کنیم.

گفتنی است در پایان این دیدار به رسم یادبود با تقدیم هدایایی از خانواده معظم شهدا تقدیر به عمل آمد.

واژگونی سوزوکی با یک کشته و ۴ مجروح

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: در پی واژگونی سواری سوزوکی در محور مواصلاتی شهرستان “اوز”، یک نفر در دم فوت و ۴ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “حمدالله هوشمندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی شهرستان “اوز” بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری سوزوکی به همراه ۵ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده و بر اثر آن یکی از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و دیگر سرنشینان مجروح و روانه بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان با بیان اینکه کارشناسان علت این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده اعلام کردند، به شهروندان توصیه کرد هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.

عامل هتک حیثیت خانم دارابی روانه دادسرا شد

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی ۳۵ ساله که با ارسال پیام‌های توهین آمیز و ایجاد یک صفحه جعلی برای شاکی در اینستاگرام به مدت ۲ سال ایجاد مزاحمت می‌کرد خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مردی ۳۲ ساله با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا شهرستان داراب مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس حدود ۲ سال پیش اقدام به سرقت گوشی همسرم کرده و پس از مدتی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز برای همسرم در اینستاگرام و ساختن یک صفحه جعلی قصد بدنام کردن وی را دارد که رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس ‌فتا شهرستان داراب با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبنی بر سرقت گوشی و انتشار تصاویر شاکی در اینستاگرام به نیت اخاذی اقرار کرد.

سرهنگ “سلیمانی” ادامه داد: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف ۲ دستگاه سواری و کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به  2  دستگاه سواری مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها ۱۵ هزار عدد کاپوچینو و ۳۵۰ کیلو‌گرم گردو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا هر ۲ راننده  به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

موتورسیکلت قاچاق در “نی‌ریز” روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی شهرستان “نی‌ریز” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌‎الله کرمی” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: پیشگیری از جرایم و برخورد با موتورسواران متخلف، از اهداف پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی است که در سال جدید به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: ماموران انتظامی نی‌‎ریز هنگام گشت‌‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که در خیابان در حال تردد بود مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “نی‌ریز” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راکب برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف پارچه‌های قاچاق ۲ میلیاردی در شیراز

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۲۴۰ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران کلانتری “۱۴ مدرس” شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که ۳ نفر در یکی از محله‌های این شهرستان در حال تخلیه پارچه قاچاق در یک انبار می‌باشند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۴۰ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص ۳ نفر که در حال تخلیه بار بودند برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

پلمب ۲۹ کارگاه ضایعاتی متخلف در طرح های پلیس “کازرون”

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با اشاره به اینکه طرح برخورد با کارگاه های ضایعاتی به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد، گفت: در اجرای این طرح‌ها ۲۹ کارگاه ضایعاتی متخلف پلمب شده است.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ارتقاء امنیت اجتماعی به عنوان وظیفه اصلی پلیس و مطالبه جدی و به حق شهروندان با اجرای طرح های انتظامی آشکار و پنهان در حال انجام است.

وی افزود: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی، طرحی با محوریت رصد فعالیت کارگاه‌های ضایعاتی و شناسایی مالخران دخیل در امر خرید و فروش اموال مسروقه در شهرستان  کازرون به اجرا در آمد و طی آن از تعدادی از این کارگاه ها بازدید شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در تشریح دستاوردهای این طرح ها افزود: از ۴۳ کارگاه ضایعاتی در سطح شهرستان بازدید که در نهایت ۲۹ واحد از این کارگاه ها به دلیل عدم رعایت ضوابط انتظامی، نداشتن پروانه کسب  و عدم رعایت پیشگیری از جرائم پلمب گردید.

سرهنگ “زراعتیان” با تاکید بر اینکه ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی یک ضرورت است، عنوان کرد: هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات نوین در کارگاه‌های ضایعاتی کمک شایانی به امنیت اجتماعی خواهد کرد که در این رابطه از افرادی که در زمینه جمع آوری، خرید و نگهداری ضایعات فعالیت دارند می خواهیم ضمن رعایت آسایش شهروندان و پرهیز از ایجاد مزاحمت، از خرید کالاهای مورددار و مشکوک به سرقت خودداری و در صورت مشاهده این قبیل موارد موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرقت در خرمبید و کشف در” پاسارگاد”

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” گفت: خودرو پراید که از خرم‌بید سرقت شده بود در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف خسارتی، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که خودرو پراید که با وانت پیکاپ برخورد داشته است سابقه سرقت از شهرستان خرم‌بید دارد.

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” با اشاره به اینکه سارق قبل از حضور پلیس از محل متواری شده بود، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری راننده متواری با جدیت ادامه دارد.

سرهنگ “توکلی” از شهروندان خواست تا نسبت به رعایت نکات ایمنی در نگهداری خودرو و استفاده از تجهیزات بازدارنده نظیر قفل فرمان، دزدگیر و … پلیس را در امنیت عمومی جامعه یاری کنند.

برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مجتمع انتظامی شهید ” بیات”

در چهارمین  روز از ماه مبارک رمضان محفل جزء خوانی و انس با قرآن کریم با حضور معاونان و کارکنان مجتمع انتظامی شهید صمد بیات در نمازخانه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32826

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.