• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس –  ۱۶  فروردین ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32808
  • 16 فروردین 1401 - 16:26
اخبار پلیس فارس –  ۱۶  فروردین ماه ۱۴۰۱

بازدید سردار “ملک‌زاده” از شهرستان “کوار“ سردار “یوسف ملک‌زاده” جانشین فرمانده انتظامی استان به همراه معاون عملیات با حضور در “کوار” عملکرد مجموعه انتظامی آن شهرستان را مورد بررسی قرار داد. دپو احشام قاچاق در گله دانی لو رفت فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۱۲۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در بازرسی از یک […]

بازدید سردار “ملک‌زاده” از شهرستان کوار

سردار “یوسف ملک‌زاده” جانشین فرمانده انتظامی استان به همراه معاون عملیات با حضور در “کوار” عملکرد مجموعه انتظامی آن شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

دپو احشام قاچاق در گله دانی لو رفت

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۱۲۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در بازرسی از یک گله‌دانی خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی “جهرم” با همکاری کارکنان سپاه با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله‌دانی واقع در اطراف یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۲۳ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه کارشناسان ارزش گوسفندهای مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری مالک احشام ادامه دارد.

سرهنگ “رزمجویی” از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در زمینه قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

سرقت  پراید در شیراز و کشف  در “کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف یک خودرو پراید دارای سابقه سرقت از شیراز خبر داد.

سرهنگ “لطف الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی کوه‌چنار در راستای طرح بازدید دروه‌ای از پارکنیگ‌ها، به یک خودرو پراید فاقد پلاک مشکوک شدند.

وی  افزود: کارشناسان پلیس آگاهی در استعلام اولیه مطلع شدند که خودرو پراید سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار خاطر نشان کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

دستگیری سارقان در طرح نوروزی در “خرامه”

فرمانده انتظامی “خرامه” گفت: در طرح نوروزی و ارتقاء امنیت اجتماعی ۹ سارق با ۱۶ فقره سرقت در مناطق مختلف این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی تأمین امنیت مسافران نوروزی و همچنین وقوع چند فقره سرقت باغات و اماکن خصوصی در ایام نوروز، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی خرامه با انجام اقدامات گسترده پلیسی و سرنخ‌های به جا مانده در صحنه‌های سرقت و گشت‌زنی هدفمند در نقاط آلوده و جرم خیز موفق شدند در این خصوص ۹ سارق سابقه دار را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با بیان اینکه در بازجویی اولیه سارقان به ۱۶ فقره سرقت باغات و اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ “کریمی” خاطر نشان کرد: از دیگر نتایج طرح نوروزی این فرماندهی کشف ۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، توقیف ۲۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف و مزاحم و همچنین دستگیری ۶۰  نفر متهم تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی بوده است.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با امام جمعه

فرمانده انتظامی “مهر” به همراه جمعی از کارکنان با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدارحجت الاسلام والمسلمین “سفار” ضمن خوش آمدگویی و تبربک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، از اقدامات انجام گرفته در ایام نوروز توسط پلیس تقدیر کرد و گفت: کارکنان انتظامی در ایام نوروز با ارائه خدمات مطلوب و مضاعف، خاطره خوشی را برای عموم مردم و مسافران نوروزی بر جای گذاشتند.

وی اظهار داشت: زمانی که عموم مردم در حال استراحت و مسافرت هستند کارکنان انتظامی با تلاش و کوشش به دنبال تامین امنیت و آرامش برای مسافران و شهروندان بوده که این باعث خوشحالی و همچنین تقدیر است.

امام جمعه “مهر” افزود: امروز به برکت تلاش، ایثار و از خود گذشتگی این عزیزان شاهد افزایش احساس امنیت و کاهش انواع جرائم و آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان هستیم.

در ادامه سرهنگ “رزمجویی” با تاکید بر اینکه تمامی ماموریت‌های پلیس برای تکریم مردم است، گفت: مشارکت و همراهی تک تک مردم با پلیس امنیت و آرامش را در جامعه دو چندان می‌کند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران کلانتری “۱۱ شهید ساریخانی” لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل شخصی مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت قاچاق ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کاهش سرقت در طرح نوروزی “ممسنی”

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از کاهش سرقت‌ها و دستگیری سارقان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت “در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: پیش از آغاز سال نو، ماموریت‌های گسترده پلیس همزمان با سراسر کشور تحت عنوان طرح نوروزی به مرحله اجرا درآمد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز ما می‌باشد و اجازه نخواهیم داد کسی آن را به مخاطره بیندازد، گفت: در تعطیلات نوروزی با تلاشی مضاعف و با گشت‌های محسوس و نامحسوس تلاش کردیم که امنیت و آرامش شهروندان را تامین کنیم.

سرهنگ “نیکبخت” با اشاره به اینکه آمار سرقت در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: دستگیری سارقان نیز ۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مواد مخدر و اعتیاد تهدیدی جدی برای سلامت فرد و اجتماع است، اظهار داشت: پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

فرمانده انتظامی “ممسنی”با تاکید بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، گفت: خوشبختانه در سال جدید برخلاف سال قبل هیچگونه تصادف منجر به فوت در سطح این شهرستان رخ نداده است.

پاسداری از خون شهیدان یک تکلیف الهی است

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” در دیدار با خانواده شهید “کاوس لطفی” گفت: پاسداری از خون شهیدان یک تکلیف الهی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار که جمعی از معاونان نیز حضور داشتند سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” بیان داشت: ما باید یادمان نرود که اگر امروز اینگونه در جهان سرآمد هستیم به خاطر رشادت‌های جوانان کشورمان هست که با تقدیم جان خود برای ما امنیت به ارمغان آوردند.

وی شهدا را انسان‌های کامل، سند افتخار، پایه گذار امنیت و عزت کشور دانست و تصریح کرد: شهدا در محضر خداوند متعال، اجر و جایگاهی والا دارند.

فرمانده انتظامی کوار تصریح کرد: خانواده معظم شهدا در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند؛ چون با تقدیم جوانان برومند دین خود را به اسلام ادا کرده‌اند و شهادت در راه خدا هدیه الهی است که نصیب بندگان خاص می‌شود که این شهیدان لایق این هدیه الهی بوده و دعوت حق را لبیک گفته‌اند.

گفتنی است در پایان این دیدار از خانواده شهید “لطفی” با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

خدمات شبانه روزی پلیس سروستان عامل موثر در کاهش ۳۳ درصدی جرائم سرقت

رئیس دادگستری “سروستان” در دیدار با فرمانده انتظامی و جمعی از کارکنان این شهرستان، با تقدیر از تلاش‌های پلیس، خدمات شبانه روزی این مجموعه را عامل موثر در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر “اسماعیلی” در دیدار با فرمانده و کارکنان کلانتری ۱۱” این شهرستان ضمن اشاره به تعامل خوب و سازنده پلیس و دستگاه قضا، حضور به موقع پلیس در همه عرصه های اجتماعی، مناسبت ها و اجرای صحیح دستورات را قابل تحسین دانست و گفت: اجرای قوانین و مقررات و صدور دستورالعمل‌های اجرایی منجر به تحقق سه رکن عدالت، امنیت و رفاه می‌شود؛ که برای این منظور دستگاه‌های امنیتی و قضائی در صحنه حضور دارند و با جدیت با متخلفان و مجرمان برخورد می‌کنند.

وی تلاش‌ها و خدمات شبانه روزی پلیس را عامل موثر در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: توجه به حقوق شهروندی و ارتقاء باورهای دینی و پرداختن به امر آموزش از جمله آموزش مسائل حقوقی و ماموریت‌های ناجا به منظور آگاه سازی و توجیه کارکنان در اجرای ماموریت ها در جهت ارتقاء سطح دانش و توانمندسازی و بهره گیری علمی و کاربردی آنان عامل مهمی در اجرای ماموریت های پلیس خواهد بود.

رئیس دادگستری سروستان بیان داشت: عملکرد پلیس این شهرستان در بحث کاهش جرائم و حوادث رانندگی و حضور گسترده آنان در همه عرصه های اجتماعی، رضایتمندی شهروندان را در پی داشته است که نشان از هوشیاری و اقتدار پلیس است.

در ادامه فرمانده انتظامی سروستان ضمن مثبت ارزیابی کردن تعامل مراجع قضائی و پلیس، گزارشی از وضعیت عملکرد انتظامی این شهرستان ارائه و بیان داشت: تلاش شبانه روزی کارکنان این فرماندهی از شروع تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ تا پایان تعطیلات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل باعث کاهش ۳۳ درصدی جرائم سرقت و افزایش ۲۸ درصدی کشفیات سرقت شده است.

سرهنگ “بخشایی” خاطر نشان کرد: به لطف الهی امروز نیروهای ولایت مدار ناجا مقتدرانه و هوشمندانه به صورت شبانه روز تلاش می‌کنند تا امنیت و آرامش را برای شهروندان تامین کنند و این خدمتگزاری صادقانه و بی منت پلیس بسیار ارزشمند است.

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت پلیس داراب بر اصناف

فرمانده انتظامی داراب از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف در ایام نوروز به منظور رفاه حال مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در این طرح ۸ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به منظور رفاه حال مسافران نوروزی، مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات ابلاغی، طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف را در ایام نوروز به مدت ۱۵ روز اجرا کردند.

وی افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۴۰۵ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید که با ارزیابی های صورت گرفته به متصدیان ۱۷۷ واحد تذکر داده شد و ۱۰ مورد اخطار کتبی پلمب صادر شد.

فرمانده انتظامی داراب از پلمپ ۸ واحد صنفی در این طرح خبر داد و گفت: متصدیان واحدهای صنفی به قوانین و ضوابط ابلاغی ناجا پایبند نبوده و فعالیت صنفی غیرقانونی داشتند.

سرهنگ “نوشاد” افزود: از شهروندان محترم انتظار داریم موارد تخلفی را که در سطح صنوف مشاهده می‌کنند را با شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

۲۷ کیلو تریاک قبل از فروش کشف شد

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۲۷ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری ۳ نفر فروشنده و خریدار در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر فروش مواد افیونی توسط فردی سودجو به خرده فروشان، بررسی موضوع در دستور کار افسران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان فسا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی منزل فرد مذکور را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر و ۳ نفر که در حال خرید و فروش بودند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “فسا”  با بیان اینکه در بازرسی از متهمان و منزل مذکور ۲۷ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف تریاک از خورجین موتورسیکلت

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۵۹ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در بازرسی از خورجین یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه “رستاق” حین کنترل محورهای خاکی منتهی به شهرستان داراب به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راکب بدون توجه به ایست پلیس، متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه در بازرسی از خورجین موتورسیکلت‌ ۵۹ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف محموله قاچاق برنج در “استهبان

فرمانده انتظامی “استهبان” از کشف محموله ۸۰۰ میلیون ریالی کالای قاچاق در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “ماهفرخان” این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۴۸۰ کیلوگرم برنج خارجی قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف شد.

فرمانده انتظامی “استهبان” با بیان اینکه کارشناسان ارزش برنج‌های مکشوفه را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دیدار رئیس اداره زندان با فرمانده انتظامی فسا

در دیدار رئیس اداره زندان فسا با فرمانده انتظامی این شهرستان، بر ارتقاء تعاملات و روابط تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار که جمعی از معاونین اداره زندان و انتظامی شهرستان نیز حضور داشتند،  آقای “جلال زراعتی”  رئیس اداره زندان فسا با تبریک سال نو، از عملکرد و تلاش شبانه‌روزی پلیس در تعطیلات نوروز و همچنین حضور پر رنگ عوامل انتظامی در همه محلات شهرستان فسا که موجب احساس امنیت مضاعف در بین شهروندان شده است تقدیر و تشکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، همکاری بین اداره زندان و یگان های انتظامی را خوب ارزیابی کرد و گفت: آمادگی داریم به منظور ارتقاء امنیت جامعه، سطح تعاملات و روابط موجود را افزایش دهیم.

در ادامه این نشست سرهنگ “محمدهاشم قسام” به حساسیت شغل اداره زندان و پلیس اشاره کرد و عنوان داشت: تداوم و تعمیق روابط، زمینه ساز توفیق در ماموریت‌های مشترک بوده و امنیت پایدار را به دنبال خواهد داشت.

توقیف موتورسیکلت چهارچرخ قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق، ماموران پلیس آگاهی زرین‌دشت حین گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین چهار چرخ فاقد پلاک مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که موتورسیکلت فوق قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است، گفت: کارشناسان ارزش آن را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “زرین دشت” خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32808

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.