• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۱۱  فروردین ماه  ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32717
  • 11 فروردین 1401 - 18:24
اخبار پلیس فارس – ۱۱  فروردین ماه  ۱۴۰۱

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق ۱۱ میلیاردی در “ممسنی” جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک اتوبوس حامل ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان ممسنی خبر داد. سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در تداوم طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، ماموران […]

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق ۱۱ میلیاردی در “ممسنی”

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک اتوبوس حامل ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان ممسنی خبر داد.

سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در تداوم طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در محور قائمیه-نورآباد به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴ هزار و ۱۰۰ عدد بورد الکتریکی،۲ دستگاه نور افکن سینمایی و ۱۳۶ ثوب انواع پوشاک قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف کلاهبرداری ۱۳ میلیاردی در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی استان از عملیات مأموران پلیس آگاهی و دستگیری فردی که با تأسیس شرکتی در شیراز مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان فارس مبنی بر اینکه فردی با تأسیس شرکتی در شیراز ضمن دریافت طلا به عنوان ضمانت اقدام به پرداخت وام  و کلاهبرداری از شهروندان می کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی و بررسی اظهارات شکات مشخص شد آنها پس از باز پرداخت وام جهت دریافت وجه ضمان به شرکت مربوطه مراجعه که مسئول شرکت با ترفند های مختلف آن را به تعویق انداخته و از عودت طلاهای دریافتی نیز خودداری می کرده است.

سردار ملک زاده با بیان اینکه ضمن انجام اقدامات فنی، علمی و پلیسی یک متهم در این خصوص شناسایی و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد، گفت: در بازجویی های صورت گرفته متهم به جرم خود اقرار و مشخص شد در یک شرکت دیگر نیز مشغول به انجام فعالیت بزهکارانه خود می باشد که با اخذ دستور قضایی شرکت های مربوطه پلمب شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ  13 میلیارد ریال از ۱۷ مالباخته در این خصوص کلاهبرداری شده است، خاطر نشان کرد: فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی از طریق مرجع قضائی روانه زندان شد.

وی هشدار داد: شهروندان جهت دریافت وام و تسهیلات باید از طریق بانک ها و موسسات معتبر مالی که زیر نظر بانک مرکزی هستند اقدام کنند تا در دام کلاهبرداران شرکت های جعلی گرفتار نشوند.

دیدار چهره به چهره سردار “ملک زاده” با مردم

سردار “یوسف ملک زاده” جانشین فرمانده انتظامی استان با حضور در قرارگاه نوروزی، به صورت چهره به چهره با مردم دیدار و به مشکلات انتظامی آنان رسیدگی کرد.

جمع آوری و دستگیری ۱۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر

جانشین فرمانده انتظامی “آباده” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق جرم خیز و آلوده وجمع آوری و دستگیری ۱۰ معتاد وخرده فروش مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ “حسین محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت های اصلی و همیشگی پلیس و از مطالبات به حق مردم است، پس از هماهنگی قضائی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز توسط ماموران انتظامی این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

 وی افزود: در اجرای این طرح‌ ماموران موفق شدند ضمن جمع آوری و دستگیری ۱۰ معتاد و خرده فروش، مقدار ۵ کیلو و ۳۱۳ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف کنند.

سرهنگ محمدی افزود :در نتیجه اجرای این طرح تعداد ۳ دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو متعلق به خرده فروشان موادمخدر نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، بر تداوم اجرای این طرح‌ها تاکید کرد و از شهروندان خواست: هرگونه اطلاعات و اخبار در زمینه ناهنجاری‌های اجتماعی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

ناکامی قاچاقچیان احشام در “زرین دشت”

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۱۱۲ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران یگان امداد شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: در بررسی های لازم مشخص شد این کامیون حامل ۱۱۲ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل می باشد که خودرو توقیف و یک متهم نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دیدار نورزوی معتمدان شهرستان “کازرون” با فرمانده انتظامی

معتمدان و کسبه کازرون با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در این دیدار ضمن تبریک سال نو، بیان داشت :  تعامل سازنده با معتمدان و کسبه در جهت رشد و شکوفایی شهرستان موثر می باشد .

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون افزود: معتمدان بازوی توانمند پلیس هستند و آرامش و ارتقاء امنیت شهروندان و مسافران در ایام نوروز نتیجه تعامل این افراد با پلیس است.

سرهنگ زراعتیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:خدمت به مردم نعمت است و پلیس زمانی در ماموریت های خود موفق خواهد بود که با مردم همراه بوده و فاصله ای بین مردم و پلیس وجود نداشته باشد.

در پایان این دیدار، معتمدان و کسبه از عملکرد مجموعه فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون در راستای برقراری نظم و امنینت به ویژه در ایام نوروز تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

کشف روغن احتکار شده در” اقلید”

جانشین فرمانده انتظامی اقلید ازکشف ۲ هزار و ۹۸۰ لیتر روغن خوراکی احتکار شده دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ “عباس ظهیری ” درگفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی براینکه فردی اقدام به احتکار روغن خوراکی کرده است، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرارگرفت .

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر مراجعه و یک دستگاه کامیون را در حال بارگیری روغن های خوراکی احتکار شده مشاهده کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: در مجموع از این کامیون ۲ هزار و ۹۸۰ لیتر روغن خوراکی احتکار شده به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف شد.

  سرهنگ ظهیری افزود: دراین خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیدار با خانواده شهید “روستازاده” در “فسا”

در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده معزز شهداء، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا با خانواده سرباز شهید “عبدالرحیم روستازادهدیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “محمد رضائی” با تبریک حلول سال نو اظهار کرد: اگر مردم میهن عزیز اسلامی، در آرامش و امنیت نوروز باستانی را جشن می گیرند، به برکت خون شهدا و ایثارگری خانواده آنهاست.

وی افزود: مهمترین پیام شهدا حمایت از ولایت فقیه است، انشاالله که بتوانیم سیره شهیدان سرافراز را الگوی خویش قرار داده و ادامه دهنده راهشان باشیم.

گفتنی است، شهید والامقام “عبدالرحیم روستازاده” سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی فکه به فیض عظیم شهادت نائل گردید.

کشف ۳۰ رأس احشام سرقتی در “سپیدان”

جانشین فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارقان و کشف ۳۰ رأس احشام سرقتی خبر داد.

سرهنگ “علی شمس تبار ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت به عنف احشام در کوه های اطراف یکی از روستاهای شهرستان سپیدان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت

وی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت ۳ متهم در این رابطه شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته توسط مأموران انتظامی، تعداد ۳۰ رأس گوسفند مسروقه در کوه های اطراف کشف و تحویل فرد مالباخته گردید.

سرهنگ شمس تبار با توصیه به شهروندان در خصوص رعایت نکات پیشگیرانه، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۴ راس گاو قاچاق در “بوانات”

فرمانده انتظامی بوانات از توقیف ۲ دستگاه خودرو نیسان و کشف ۴ راس گاو قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران کلانتری مرکزی شهرستان بوانات در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا به ۲ دستگاه خودرو نیسان در محور “بوانات – خاتم” مشکوک و آن ها را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های لازم مشخص شد این خودروها حامل ۴ رأس گاو قاچاق و فاقد مجوز هستند که در این خصوص خودروها توقیف و ۲ متهم نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات خاطر نشان کرد: قاچاق احشام علاوه بر پیامد های زیان بار اقتصادی احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از دیگر کشورها به کشورمان را نیز دارد که از مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در این خصوص را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۶دستگاه استخراج ارز دیجیتال در “گراش”

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گراش از کشف ۱۶دستگاه استخراج ارز دیجیتال و متعلقات به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “داریوش انصاری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی در منزل خود اقدام به نگهداری و قاچاق دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال می کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی “فداغ” قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی، به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گراش با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری متهم تحت تعقیب در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت:با تلاش ماموران انتظامی و طی یک عملیات غافلگیرانه متهم تحت تعقیب شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “عبدالرضا ضربت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران کلانتری “۱۷ قدمگاه” پس از دریافت دستور و حکم قضائی از شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای جنایی شیراز مبنی بر دستگیری متهم تحت تعقیب، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: تحقیقات ماموران انتظامی برای دستگیری این متهم  34 ساله تحت تعقیب که چند ماه قبل با سلاح گرم اقدام به تهدید و مزاحمت مردم کرده بود، ادامه داشت تا اینکه با تلاش های شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات پلیسی، متهم در یکی از محله های شهر شیراز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ضربت ادامه داد: در بازرسی از منزل این متهم، یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه فشنگ های مربوطه کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی راهی زندان شد، گفت: پلیس با مخلان نظم و امنیت مردم، برخورد قانونی و قاطعانه خواهد داشت.

اجرای طرح مبارزه باقاچاق کالا در”اقلید”

جانشین فرمانده انتظامی”اقلید” ازکشف یک میلیارد و چهل میلیون ریال کالای قاچاق دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ ” عباس  ظهیری ” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران این فرماندهی در اجرای طرح  مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل محورهای مواصلاتی به تعدادی خودرو عبوری مشکوک شده و چهار دستگاه خودرو را به دلیل حمل  بار قاچاق توقیف کردند.

وی افزود : ماموران در بازرسی از خودروهای موصوف  مقادیری لوازم خانگی قاچاق از قبیل دودستگاه اسپلیت _ یک عدد تخت خواب بچه گانه _ یک دستگاه ماشین لباسشوئی _ یک دستگاه تلویزیون ۴۳ اینچ  و یکدستگاه یخچال فریزر کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی”اقلید” با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را یک میلیارد و چهل میلیون ریال برآورد کرده اند افزود : در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و متهمان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

سارقان در “بوانات” دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از دستگیری ۲ سارق وسایل کشاورزی خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در سطح شهرستان، به یک خودرو  پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد راننده و سرنشین این خودرو تعدادی وسایل کشاورزی را از باغ ها و مزارع سرقت کرده اند.

سرهنگ مزارعی خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودرو سارقان، اموال مسروقه کشف و در این خصوص پرونده قضائی تشکیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات تصریح کرد: شهروندان همواره نسبت به افزایش سطح ایمنی اماکن خصوصی خود از جمله نصب دوربین های مدار بسته یا اقلام و تجهیزات کارآمد برای پیشگیری از سرقت اقدام کنند چرا که سارقان اغلب اوقات اماکنی را برای سرقت انتخاب می کنند که کمترین میزان ایمنی را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32717

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.