• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

مشارکت مردم در دریافت دز سوم واکسن، ضرورت مهم ایمنی بخشی به جامعه در شرایط کنونی

  • کد خبر : 32711
  • 10 فروردین 1401 - 15:00
مشارکت مردم در دریافت دز سوم واکسن، ضرورت مهم ایمنی بخشی به جامعه در شرایط کنونی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با دعوت از مردم استان برای دریافت دز سوم واکسن، مهم ترین راهکار ایمنی بخشی عمومی در برابر کرونا، در شرایط کنونی را تکمیل برنامه واکسیناسیون عنوان کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره به مشاهدات عمومی در سطح جامعه که گویای کاهش قابل توجه رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، این را خطری جدی برای شیوع دوباره کرونا دانست.

او سهل انگاری در زمینه پایبندی به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از دیگران را زمینه ساز تهدید جدی سلامت خود و دیگران عنوان کرد و از خانواده ها خواست تا نسبت به حفظ سلامت اعضای خانواده در برابر این بیماری توجه جدی داشته باشند.

دکتر حسینی به آمارهای روزانه کرونا و قربانیان این بیماری به عنوان خطری در کمین تمامی افراد جامعه اشاره کرد که لزوم توجه به اصول پیشگیرانه و رعایت شیوه نامه ها را ضروری می سازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان دستاوردهای ملی ایران در دوران کرونا طی بیش از دو سال گذشته در زمینه مدیریت بیماری و اجرای برنامه واکسیناسیون، این موفقیت ها را شایسته تقدیر خوانده و افزود: با تلاش های صورت گرفته، ایران در زمینه آمارهای واکسیناسیون، از موقعیت خوبی در دنیا برخوردار بوده و این امر گویای کوشش فراوان و توانمندی بالای مجموعه سلامت است.

بررسی آخرین یافته های علمی کشور در زمینه ویروس کرونا و تولید واکسن، همچنین دستاوردهای پژوهشی در این حوزه، از دیگر محورهای نشست امروز این ستاد بود که مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به بررسی وضعیت اشغال تخت بیماران کرونا در مراکز درمانی استان، آخرین آمارهای واکسیناسیون در استان، میزان نمونه گیری های تشخیصی و درصد نتایج مثبت، وضعیت سلامت بیماران بخش های ویژه کرونا در استان و علت های جان باختن مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر پرداخته و دستورات لازم در این زمینه صادر شد.

ارائه گزارش های مربوط به آخرین اقدامات کارگروه های ستاد دانشگاهی کرونا، ارائه توضیحاتی در خصوص بازگشایی مدارس به صورت حضوری، وضعیت اپیدمیولوژیک استان در زمینه کرونا، روند پیشبرد دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در حیطه این بیماری، میزان مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان و وضعیت اشغال تخت و سلامت بیماران کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، دیگر محور نشست امروز این ستاد دانشگاهی بود.

ضرورت بهره مندی از داده های علمی در زمینه پیشگیری از سوانح ترافیکی

این نشست با برگزاری، چهاردهمین نشست ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور رئیس دانشگاه و اعضای این ستاد، ادامه یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ابتدا آمارهای مربوط به خدمات مجموعه سلامت طی ۲۴ ساعت گذشته و در نهمین روز از تعطیلات نوروز را بررسی کرد.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به آمارهای بالای ناشی سوانح ترافیکی در استان، بر ضرورت بهره مندی از داده های علمی در زمینه راهکارهای پیشگیری از شرایط کنونی تاکید کرد.

برنامه ریزی برای آمادگی لازم مجموعه سلامت با توجه به نزدیک شدن به روز طبیعت و افزایش تردد در جاده های استان، همچنین پایان تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران، دیگر محور مورد تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز بود.

دیگر اعضای این ستاد نیز گزارش های مربوط به بازدیدهای روز گذشته در حوزه های بیمارستانی و خدمات درمانی، مراکز بهداشتی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی، داروخانه ها، صنایع غذایی، خدمات پایگاه های اورژانس استان و میزان مراجعه به بخش های اورژانس را به رئیس دانشگاه ارائه کردند.

این نشست صبح امروز، دهم فروردین ۱۴۰۱، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور رئیس دانشگاه، معاونان، مدیران ارشد دانشگاه و اعضای ستاد سلامت نوروزی، برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32711

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.