• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۰  فروردین ماه  ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32690
  • 10 فروردین 1401 - 14:56
اخبار پلیس فارس – ۱۰  فروردین ماه  ۱۴۰۱

خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما است جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با خانواده شهیدان گرانقدر “رزمجویی” و ” مولایی” گفت: خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و مایه افتخار و مباهات هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “فرامرز به گذر” به همراه سرهنگ ” کاووس حبیبی ” […]

خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما است

جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با خانواده شهیدان گرانقدر “رزمجویی” و ” مولایی” گفت: خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و مایه افتخار و مباهات هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “فرامرز به گذر” به همراه سرهنگ ” کاووس حبیبی ” رئیس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: زبان قادر به وصف کار بزرگی که شهدا انجام دادند، نمی باشد چون آنها تمام سرمایه خویش که جانشان بوده است را با ایثارگری در کف دست گرفته و  برای ایجاد امنیت و آرامش مردم تقدیم کرده اند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: اگر امروز کشور ما دارای امنیت پایدار در سطح منطقه می باشد و شهروندان این مرز و بوم با آسودگی کامل به انجام امورات زندگی و کسب و کار می پردازند نتیجه جانفشانی و ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدرمان می باشد.

سردار به گذر تصریح کرد: انشاالله زیر پرچم ولایت بتوانیم جوابگوی خون پاک شهیدان باشیم و خداوند نیز به ما توفیق خدمت به خانواده معظم شهدا را عطا فرماید.

شایان ذکر است، در پایان این دیدارها جانشین پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اهدا لوح تقدیر از خانواده این شهیدان گرانقدر پلیس آگاهی استان فارس تشکر و قدردانی به عمل آورد.

توقیف سمند حامل ۱۹۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در فارس

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۹۶ کیلوگرم مواد مخدر طی یک عملیات تعقیب و گریز در شهرستان “نی ریز” خبر داد.

سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نی ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور نی ریز – قطرویه به یک دستگاه خودرو سواری سمند مشکوک و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، در نهایت مأموران انتظامی خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۱۹۶ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۱۲۷ کیلو تریاک و ۶۹ کیلو حشیش کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

دیدار سردار “ملک زاده” با مردم در قرارگاه نوروزی

سردار “یوسف ملک زاده” جانشین فرمانده انتظامی استان با تعدادی از مردم در قرارگاه نوروزی دیدار و به مشکلات انتظامی آنان رسیدگی کرد.

دستگیری سارق مسلح ۲ خودرو در “ارسنجان”

جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری سارق مسلح ۲ دستگاه خودرو پراید در کمتر از ۲۴ ساعت توسط مأموران انتظامی شهرستان ارسنجان خبر داد.

سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ مبنی بر سرقت مسلحانه یک دستگاه خودرو پراید در شهرستان ارسنجان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی های لازم مشخص شد که فردی با یک دستگاه خودرو سواری پراید از مسیر شیراز به طرف سعادت شهر در حال حرکت بوده که شخصی ناشناس به عنوان مسافر سوار خودرو وی شده و پس از طی مسافتی با تهدید یک قبضه اسلحه کمری ، شاکی را از خودرو پیاده و خودرو را سرقت و متواری گردیده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تلاش های شبانه روزی، در این راستا سارق مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و خودرو به سرقت رفته کشف شد.

سردار ملک زاده افزود: در تحقیقات صورت گرفته از این سارق، وی به سرقت مسلحانه یک دستگاه خودرو پراید دیگر در یکی از شهرستان های همجوار نیز اعتراف و خودرو مسروقه کشف و به مقر انتظامی انتقال داده شد.

وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارق، یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه فشنگ های مربوطه که از آن در سرقت خودروها استفاده کرده بود، کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل سارق به مرجع قضائی، گفت: افرادی که بخواهند به هر نحوی با اقدامات خود باعث سلب آرامش و آسایش مردم شوند، با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

دستگیری شرور تحت تعقیب در “شیراز”

جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت:با تلاش ماموران انتظامی و در یک عملیات غافلگیرانه فرد شرور متواری دستگیر شد.

سرهنگ “عبدالرضا ضربت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان شیراز پس از دریافت دستور و حکم قضائی از شعبه ۵ احکام کیفری شیراز مبنی بر دستگیری یک متهم تحت تعقیب محکوم به آدم ربایی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: تحقیقات پلیس برای دستگیری این متهم  34 ساله تحت تعقیب  که سال گذشته اقدام به ربودن یک نوجوان ۱۵ ساله کرده بود، ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل سرنخ هایی از تردد مجدد این شرور در سطح شهرستان شیراز به دست آمد.

سرهنگ ضربت بیان کرد: سرانجام مأموران، با تلاش شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات پلیسی، مخفیگاه متهم را در یکی از محله های شهرستان شیراز شناسایی و وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز در پایان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مجرمانه و غیر قانونی افراد فرصت طلب، در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ” سرچهان”

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

 سرهنگ ” تیمور کاظمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و تشدید فعالیت های انتظامی در ایام نوروز و روز های آغازین سال جدید ، به منظور مقابله با هنجارشکنان در سطح شهرستان، مأموران انتظامی با انجام اقدامات هدفمند و هوشمندانه موفق به شناسایی و دستگیری ۱۴ سارق و کشف ۱۴ فقره سرقت شدند.

وی افزود : کشف ۱۵۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر، دستگیری ۳ خرده فروش مواد مخدر و کشف یک قبضه سلاح شکاری از دیگر نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان خاطر نشان کرد : برخورد قانونی با مخلان نظم و امنیت و افرادی که آسایش و آرامش شهروندان را سلب می کنند از وظایف و مأموریت‌های ذاتی پلیس و از مطالبات مردم است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی آباده در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، هنگام کنترل خودروهای عبوری درمحورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس حامل کالا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق شامل موتورسیکلت، لوازم آشپزخانه، پودر قهوه و … کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

مواد افیونی به مقصد نرسید

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” از کشف ۵۷ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه سواری پژو خبر داد.

سرهنگ “محمد رضائی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر فسا با همکاری افسران مبارزه با مواد مخدر استان فارس، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان، به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و با علائم هشدار دهنده دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: خودرو بدون توجه به ایست پلیس با سرعت زیاد اقدام به فرار کرد که با تعقیب ماموران انتظامی پس از طی مسافتی ناگزیر به توقف شد.

جانشین انتظامی شهرستان فسا ادامه داد: مأموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از خودرو، مقدار ۵۷ کیلوگرم مواد افیونی از نوع تریاک که به صورت ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف کنند.

سرهنگ رضائی خاطرنشان کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و خودرو حامل قاچاق نیز در پارکینگ متوقف شد.

دیدار با خانواده شهید ” محمد رضا اسکندری” در “ارسنجان”

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان به مناسبت عید نوروز با حضور در منزل شهید والامقام “محمدرضا اسکندری” با خانواده وی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در این دیدار ضمن دلجویی از خانواده این شهید والامقام، به بررسی مشکلات آنان پرداخته و با اهدا لوح تقدیر از آنان تجلیل به عمل آورد.

گفتنی است، شهید والامقام “محمدرضا اسکندری” در عملیات فکه و در سن ۲۲ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” با خانواده شهید “نظری”

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان با خانواده سرباز شهید “محمد نظری” دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “حسین اکبرپور” با اهدا لوح تقدیر، از خانواده این شهید والامقام تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

لازمه مجاهد بودن ایجاد امنیت و آرامش برای مردم است

جانشین رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: لازمه مجاهد بودن این است که امنیت و آرامش را برای مردم ایجاد کنیم و زمانی می توانیم به این هدف برسیم که آموزش دیده باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار ” فرامرز به گذر ” در جلسه ای که در حاشیه بازدید از پلیس آگاهی استان فارس برگزار شد، ضمن تبریک سال نو بیان کرد:  مجموعه و سازمانی که چابکی، دقت و انجام صحیح فرآیندها را سر لوحه کار خویش قرار دهد و نگاه درستی به آینده داشته باشد می تواند به موفقیت دست پیدا کند.

این مقام ارشد انتظامی مقبولیت، مشروعیت و تولید قدرت را از عناصر اصلی مدیریت عنوان کرد و گفت: لازمه قدرت و مشروعیت، داشتن دانش است و افزایش دانش منجر به تصمیم گیری سریع، قاطع و درست برای مدیران و فرماندهان می شود.

سردار به گذر آموزش را دروازه همه خوبی ها دانست و تاکید کرد: آموزش به ۲ صورت واکنشی و سیستمی و بنا بر نیاز در هر سازمان باید طراحی شده و در صورتی که به مهارت تبدیل شود کارایی لازم را خواهد داشت.

جانشین رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران لازمه کارآگاه شدن در پلیس آگاهی را مقوله ” آموزش” عنوان کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کارکنان انتظامی را مجاهدان فی سبیل الله خطاب کرده و لازمه مجاهد بودن این است که امنیت و آرامش را ایجاد کنیم .

وی اظهار کرد: مهمتریت ویژگی افسر آگاهی این است که به سطح فعلی راضی نبوده و خلاق باشد و ضمن تحول گرا بودن، توان استنتاج ماموریت ها را نیز داشته باشد.

سردار به گذر در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: از طرف سردار “قنبری” رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و خودم از تک تک شما همکاران عزیز در پلیس آگاهی استان فارس تقدیر و تشکر می کنم و ان شاالله بتوانیم در سایه ولایت سرباز خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه سرهنگ “کاووس حبیبی ” رئیس پلیس آگاهی استان فارس ضمن تبریک عید نوروز و عرض خیر مقدم، اقدامات و عملکرد مجموعه پلیس آگاهی استان در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

دیدار فرمانده انتظامی “کازرون” با خانواده معظم شهیدان “ایلانی ” و “روزبه”

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا با خانواده شهیدان “ایرج ایلانیو”عبدالمجید روزبه” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”اسماعیل زراعتیان” در راستای ادای احترام به مقام شامخ شهداء و خانواده آنان با خانواده های معظم شهیدان ” ایرج ایلانی” و “عبدالمجید روزبه” دیدار و دلجویی کرد.

در پایان این دیدار با اهداء لوح تقدیر، از خانواده این شهیدان سرافراز قدردانی به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32690

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.