• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۹  فروردین ماه  ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32670
  • 09 فروردین 1401 - 19:45
اخبار پلیس فارس – ۹  فروردین ماه  ۱۴۰۱

رسیدگی به مشکلات مردم در قرارگاه نوروزی پلیس فارس سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان با حضور در محل قرارگاه نوروزی، به مشکلات تعدادی از مردم رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد. توزیع بسته های فرهنگی توسط پلیس  فسا همزمان با ایام نوروز و با حضور جانشین انتظامی و افسران پلیس راهور […]

رسیدگی به مشکلات مردم در قرارگاه نوروزی پلیس فارس

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان با حضور در محل قرارگاه نوروزی، به مشکلات تعدادی از مردم رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

توزیع بسته های فرهنگی توسط پلیس  فسا

همزمان با ایام نوروز و با حضور جانشین انتظامی و افسران پلیس راهور شهرستان فسا، بسته های فرهنگی به مسافران و شهروندان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این بسته های فرهنگی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان فسا تهیه شده و شامل دفترچه، کتاب پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بروشورهای آگاهسازی و کارت همیار پلیس بود که بین مسافران نوروزی توزیع شد.

اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در “فراشبند”

فرمانده انتظامی فراشبند از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت اله برومندی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور افزایش احساس امنیت عمومی و رفاه حال شهروندان با محوریت پاکسازی نقاط آلوده با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران انتظامی شهرستان با قدرت و جدیت اجرا شد.

وی افزود: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن دستگیری ۴ خرده فروش مواد مخدر و متهم تحت تعقیب، در بازرسی از محل پاتوق آنان ۸۱گرم هروئین، ۸۰گرم شیشه و ۶۰ گرم تریاک کشف کنند.

سرهنگ برومندی با اشاره به این که اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی از اولویت های اصلی انتظامی شهرستان می باشد، از شهروندان خواست: هرگونه اخبارو اطلاعاتی در خصوص خرید، فروش، تهیه، توزیع و حمل و نگهداری مواد مخدر را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیدار رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح و دادستان نظامی استان فارس با فرمانده انتظامی “کازرون

در راستای گسترش تعامل و همکاری ها، دکتر “رسول کریمی “رییس سازمان قضائی نیروهای مسلح و دکتر “قوام کریمی” دادستان نظامی استان با فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون دیدار کردند .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ ” اسماعیل زراعتیان” در این دیدار ضمن تبریک سال جدید ، با تقدیر از تعامل های سازنده سازمان قضائی نیروهای مسلح استان فارس، اظهار داشت : آرامش و امنیت ایجاد شده در سطح شهرستان نتیجه همدلی و تعامل سازنده سازمان قضائی با نیروهای مسلح و انتظامی است و این همدلی نتیجه خلوص در انجام کار و هدف واحد یعنی تامین امنیت است .

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “زرین دشت” با جانباز عرصه نظم و امنیت

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت با جانباز عرصه نظم و امنیت ” سلمان بابایی” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در این دیدار ضمن تبریک سال نو و دلجویی از جانباز گرانقدر، بیان کرد: روحیه ایثار و از جان گذشتگی از باورهای دینی و اعتقادات قلبی انسان های پاک و خدایی نشات می گیرد و جانبازان و شهداء تجسم عینی این ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی هستند.

وی افزود: جانبازان سرافراز کشور با تأسی از حضرت ابوالفضل عباس (ع) که اسوه صبر و فداکاری است ، از هیچ تلاشی در راه آزادی و حفظ و حراست از میهن عزیزمان دریغ نکردند.

در پایان ، با اهدا لوح تقدیر از این جانباز سرافراز تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

دستگیری سارق کابل برق در “فراشبند”

فرمانده انتظامی فراشبند از دستگیری سارق سابقه دار و اعتراف وی به ۱۲ فقره سرقت کابل برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت الله برومندی” در گفت ‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت کابل برق تلمبه های کشاورزی در فراشبند و بروز مشکلات برای شهروندان و کشاورزان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا، با اجرای عملیات توسط ماموران پلیس آگاهی و تلاش های اطلاعاتی و رصد دوربین های مدار بسته، مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه به ۱۲ فقره سرقت کابل برق اعتراف کرد.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” با خانواده شهید “رمضان فتحی”

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان با خانواده شهید والامقام “رمضان فتحی” دیدار و از آنان دلجویی به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین اکبرپور” در این دیدار ضمن تبریک سال نو بیان کرد: آرامش و احساس امنیتی که امروز در جامعه ما حاکم است، ثمره خون پاک شهیدان بوده و موجب تداوم حرکت انقلاب اسلامی به سمت پیشرفت و تعالی انسانی شده است.

وی در پایان با اهدا لوح تقدیر، از صبر و استقامت خانواده این شهید والامقام تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

توصیه های پلیس “مهر” برای پیشگیری از سرقت مغازه

شهروندان با عمل به توصیه های پلیس از سرقت احتمالی محل کسب و کار خود درایام تعطیلات نوروز پیشگیری کنند.

سرهنگ “بهادر رزمجوئی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با هدف پیشگیری و کاهش سرقت مغازه و به منظور افزایش آگاهی عمومی متصدیان و مدیران واحد های صنفی توصیه هایی ارائه داد.

۱-برای درب مغازه از قفل های سوئیچی با ضریب امنیت بالا و بجای قفل آویز از قفل کتابی استفاده نمایید .

۲- محل کسب خود را مجهز به دزدگیر و دوربین مدار بسته نمایید.

۳-با حضور مشتری ، محل کسب خود را حتی برای یک لحظه ترک نکنید .

۴- به قفل درب شیشه سکوریت اکتفا نکنید حتی در تعطیلی کوتاه مدت کرکره آن را قفل نمایید.

۵-در ایام تعطیلات بطور مستمر به محل کسب خود سرکشی و قفل ها را بازدید نمایید.

۶-از نگه داشتن وجوه نقد بیش از حد معمول در مغازه خودداری نموده و آنرا به بانک بسپارید.

۷-محوطه بیرون مغازه خود را از روشنایی کافی برخوردار نموده و شبها یک لامپ در داخل مغازه روشن بگذارید .

۸- فضای بالای کرکره محل مناسبی برای ورود سارقان به داخل مغازه است. بهتر است با استفاده از نرده آن را مسدود نمایید.

۹- به محض مشاهده تجمع افراد ولگرد و معتادین در نزدیکی مغازه سریعا مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایید.

۱۰- مغازه داران به هیچ عنوان حتی برای لحظه ای مغازه را به حال خود رها نکنند.

۱۱- زمان بستن مغازه ها در شب حتی الامکان یک چراغ در مغاره روشن و از بسته بودن قفلها اطمینان کامل حاصل نمایند.

دستگیری عامل فوت سرنشین خودرو پژو ۲۰۶ در “آباده”

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری راننده یک دستگاه کامیون که به علت ایجاد مزاحمت در محور مواصلاتی این شهرستان منجر به فوت سرنشین خودرو سواری پژو ۲۰۶ شده بود، خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی آباده و پلیس راه در پی اطلاع واصله مبنی بر مزاحمت راننده یک دستگاه کامیون جهت خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “آباده- ایزدخواست”، بلافاصله جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که تعدادی از رانندگان و سرنشینان خودروهای سواری که در طول مسیر برای آنها از طریق راننده این کامیون مزاحمت ایجاد شده بوده است، در اطراف کامیون بوده اند و راننده از پیاده شدن خودداری می کرده که راننده خاطی در همین حین با حرکت دادن خودرو با یک نفر عابر پیاده (سرنشین خودرو پژو ۲۰۶) برخورد می نماید که وی به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن اورژانس به محل حادثه ، در محل فوت می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه پس از وقوع این حادثه راننده کامیون از محل متواری می شود، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، کامیون توسط مأموران انتظامی متوقف و راننده دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

سرهنگ مسعودی با اشاره به اینکه پلیس همه توان و تجهیزات خود را بکار گرفته تا مسافران نوروزی هیچگونه مشکلی نداشته باشند، افزود: با کسانی که بخواهند با ایجاد مزاحمت، حرکات نمایشی و سرعت غیرمجاز نظم و امنیت شهروندان را به مخاطره بیندازند، برخورد قاطع و قانونی می شود.

کشف احشام قاچاق در “داراب”

جانشین فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴۶ رأس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عبدالکریم ساسانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح اقتدار و ارتقاء امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی و مبارزه با قاچاق کالا و احشام ، ماموران انتظامی شهرستان داراب هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو وانت نیسان و یک دستگاه کامیون مشکوک و آنها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های تکمیلی مشخص شد این خودروها حامل ۴۶ رأس گوسفند قاچاق می باشند که در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

سرهنگ ساسانی با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف‌ شده یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: پلیس هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچیان ، اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعیت با این موضوع برخورد می کند.

خودروی پلاک دست ساز، سرقتی از آب در آمد

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” از کشف یک دستگاه خودروی سواری پژو سرقتی دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ “فرشید زینلی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران کلانتری ۱۱ انقلاب این فرماندهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پژو پارس نقره ای که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند و طی بررسی مشخص گردید پلاک آن دست ساز و فاقد اعتبار است .

وی افزود: ماموران پس از استعلام از شماره موتور وبدنه از مرکزپیام، متوجه شدند که خودروپژو مذکور با سابقه سرقت از کلانتری ۱۵۱ یافت آباد تهران ثبت شده است، که بلافاصله جهت تعیین تکلیف به پارکینگ منتقل کردند.

وی در پایان به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: خودروهای خود را در نقاط پرت، خلوت و تاریک پارک نکنند و نسبت به نصب دزد گیر، قفل پدال و سایر اقداماتی که حالت بازدارنده دارند، اقدام نمایند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32670

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.