• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۸  فروردین ماه  ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32668
  • 08 فروردین 1401 - 15:20
اخبار پلیس فارس – ۸  فروردین ماه  ۱۴۰۱

توقیف پژو ۴۰۵ با ۱۱۵ کیلو تریاک در “لارستان” جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه پژو ۴۰۵ و کشف ۱۱۵ کیلو تریاک در شهرستان لارستان خبر داد. سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان از خبری مبنی […]

توقیف پژو ۴۰۵ با ۱۱۵ کیلو تریاک در “لارستان”

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه پژو ۴۰۵ و کشف ۱۱۵ کیلو تریاک در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار “یوسف ملک زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان از خبری مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر در محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران جهت انجام مأموریت اعزام و خودرو مورد نظر در یکی از محورهای فرعی شناسایی و دستور ایست داده شد که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

سردار ملک زاده با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده که عرصه را بر خود تنگ می دید با رها کردن خودرو و با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شد، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۱۵ کیلوگرم تریاک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد، گفت: مبارزه همه جانبه با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دیدار با مردم در قرارگاه نوروزی

سردار “یوسف ملک زاده” جانشین فرمانده انتظامی استان به مانند روزهای گذشته با حضور در قرارگاه نوروزی، به مشکلات انتظامی مردم رسیدگی کرد.

دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در مرودشت در دستور ویژه پلیس فارس

رییس مرکز اطلاع رسانی استان گفت: دستگیری افرادی که چند روز پیش باعث ایجاد بی نظمی و ضرب و شتم یک فرد در شهرستان مرودشت شده بودند، به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ حمید افرامن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس فارس اظهار داشت: در پی انتشار یک کلیپ در فضای مجازی مبنی بر درگیری گروهی، ضرب و شتم یک فرد و ایراد خسارت به خودرو وی در یکی از خیابان های شهر مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این موضوع هیچ تماسی با پلیس ۱۱۰ برقرار نشده و فرد مصدوم نیز طرح شکایت نکرده است، گفت: پلیس فارس بر اساس وظایف ذاتی خود و به دلیل جریحه دار شدن احساسات عمومی مردم پس از انتشار کلیپ این درگیری در فضای مجازی، پیگیری موضوع را به صورت ویژه دنبال می کند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس تصریح کرد: افراد مهاجم حاضر در این کلیپ شناسایی شده اند و به زودی دستگیر و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

سرهنگ افرامن تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با افرادی که بخواهند به هر نحوی نظم و امنیت جامعه را مختل کنند، برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

دستگیری سارق خودرو و کشف خودرو سرقتی کمتر از ۲۴ ساعت در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان”مرودشت”از دستگیری یک نفر سارق و کشف خودرو سرقتی دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی”در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز پیام استان مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو پراید در حوزه استحفاظی کلانتری گل سرخ شیراز، ماموران انتظامی این شهرستان شناسایی سارق و یا سارقان احتمالی را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ”زینلی”در ادامه خاطرنشان کرد: ماموران گشت کلانتری ۱۲ بعثت این فرماندهی  در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع سرقت موفق به شناسایی و توقیف خودرو مذکور در یکی از خیابان های مرودشت شدند.

وی افزود: خودرو جهت تحویل به مالک و سیر مراحل اداری به پارکینگ انتقال و سارق با تشکیل پرونده مقدماتی برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان تحویل گردید.

کلاهبرداری با ترفند اجاره منزل مبله در “کازرون”

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از سوء استفاده و کلاهبرداری سود جویان از مسافران نوروزی با ترفند اجاره منزل مبله خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زارعتیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: شخصی ۴۵ ساله به پلیس فتا شهرستان کازرون مراجعه و اعلام کرد جهت تهیه منزل مبله از طریق فضای مجازی اقدام و با مشاهده یک آگهی با شخص آگهی دهنده تماس حاصل که ضمن ارسال تصاویر منزل، پس از توافق مبلغ ۱۰ میلیون ریال به حساب وی واریز نموده و به آدرس ارسالی مراجعه که متوجه شدم فرد آگهی دهنده ما را فریب داده و منزلی در کار نیست.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران انتظامی فرد کلاهبردار را شناسایی و وی را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه متهم به جرم ارتکابی اقرار کرد، گفت: مردم فریب آگهی های موجود در فضای مجازی را نخورده و با رویت کامل و از سایتهای مطمئن اقدام به تهیه منزل نموده و از پرداخت وجه قبل از بازدید کامل و نوشتن قرارداد اجتناب نمایند.

دیدار با خانواده شهید “اردالی”  در “استهبان”

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان با خانواده شهید والامقام “اردالی” دیدار و با آن ها گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “حسین اکبرپور” ضمن تبریک سال نو، اظهار داشت: دیدار و دلجویی از خانواده شهدا و تجلیل از مقام شامخ این عزیزان تکلیفی است بر دوش تک تک آحاد جامعه و بر همه ماست که همواره راه و روش والای شهیدان را ادامه دهیم.

وی افزود: خانواده معظم شهدا مظهر صبر و استقامت و بردباری هستند و امروز تمامی مسئولان مدیون خانواده شهدا هستند و اگر مجاهدت و جان فشانی شهدا و خانواده شهدا نبود امروز معلوم نبود که بر سر کشور ما چه می آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان تأکید کرد: یاد و خاطره شهدا باید همواره در دل ها زنده بماند.

۴۳ کیلو تریاک در اتوبوس

فرمانده انتظامی “نی ریز” از کشف ۴۳ کیلوگرم تریاک در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ” عظیم الله کرمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نی ریز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور “نی ریز- قطرویه” به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس، ۴۳ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف و در این خصوص ۲ قاچاقچی دستگیر شدند.

افزایش ۶ درصدی کشف انواع سرقت در”آباده”

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از افزایش ۶ درصدی کشف انواع سرقت طی یک هفته نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در یک هفته نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶ درصد افزایش کشف انواع سرقت داشته‌ایم که این کشفیات با انجام طرح­های متعدد و تشدید فعالیت های انتظامی صورت گرفته است .

وی از دستگیری ۱۲ متهم و کشف ۱۷ فقره انواع سرقت در این مدت خبر داد و خاطر نشان کرد: همراهی و تعامل مردم با پلیس در شناسایی و دستگیری سارقان و مجرمان نقش به سزایی دارد و تقاضای پلیس از مردم این است که منازل خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح های ارتقا امنیت اجتماعی قدردانی کرد.

کشف خودرو مسروقه در “فیروزآباد”

مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد یک دستگاه خودرو سرقتی را کشف کردند.

سرهنگ ” مهدی جوکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به دنبال اعلام سرقت یک دستگاه خودرو پراید ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: مأموران انتظامی با گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی و پیگیری مستمر موفق شدند خودرو سرقتی را در اطراف یکی از روستاهای شهرستان فیروزآباد و به صورت بلاصاحب کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه تلاش ها برای شناسایی و دستگیر سارق یا سارقان این خودرو ادامه دارد، گفت: شهروندان هشدارهای پلیس را جهت پیشگیری از سرقت رعایت کنند تا در دام سارقان گرفتار نشوند.

دستگیری ۱۵ خرده فروش مواد افیونی در طرح پاکسازی مناطق آلوده

پلیس شهرستان “زرین دشت” در اجرای مرحله ای دیگر از طرح پاکسازی مناطق آلوده، ۱۵ خرده فروش مواد افیونی و معتاد پرخطر را شناسایی و دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری ۱۱ این فرماندهی مرحله دیگر از طرح مبارزه با خرده فروشان مواد افیونی و معتادان پرخطر را در سطح شهرستان زرین دشت به اجرا گذاشتند.

سرهنگ ” حمیدرضا صالحی فرد” افزود: در این راستا پلیس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری ۱۱ شهرستان روز گذشته با شناسایی مناطق آلوده در چند عملیات ضربتی ضمن دستگیری ۱۵خرده فروش، مقدار ۲ کیلو و ۱۲۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف کردند.

وی گفت: هدف اصلی اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است که این مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می شود.

سرهنگ صالحی فرد با تشکر از همکاری شهروندان در ارائه گزارش به موقع خبری به فوریت های پلیسی ۱۱۰ خاطر نشان کرد: متهمان پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در “مهر”

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادررزمجوئی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اطلاع از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک دستگاه موتورسیکلت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار بخش انتظامی “گله دار” قرار گرفت .

وی افزود : بلافاصله طرح مهار توسط مأموران انتظامی اجرا شد که در نهایت موتورسیکلت سرقتی در یکی از محله های شهرگله دار مشاهده و کشف شد.

سرهنگ رزمجوئی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ گزارش دهند.

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در “ممسنی”

فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به نقش معتادان متجاهر در وقوع برخی جرائم و آسیب های فردی و اجتماعی از اجرای طرح برخورد با عاملان توزیع موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهردر ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ”محمد نیکبخت”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای افزایش احساس امنیت و رضایت شهروندان در ایام نوروز، شناسایی و جمع آوری معتادان کارتن خواب و متجاهر با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر در چند نقطه شهرستان اجرا شد.

وی با اشاره به جمع آوری ۶۴ معتاد متجاهر، افزود: هدف از این طرح پیشگیری از سرقت های خرد در تعطیلات نوروز که عمدتا توسط معتادان متجاهر صورت می گیرند بوده و استمرار آن به صورت ماهیانه پس از هماهنگی با مقام قضائی صورت می گیرد.

سرهنگ نیکبخت ادامه داد: این افراد پس از پالایش برای ترک و بازپروری به مراکز ترک اعتیاد شهرستان ممسنی اعزام می شوند.

فرمانده  انتظامی ممسنی از شهروندان خواست؛ ضمن کسب دانش نسبت به تبعات و زیان های بی شمار مصرف مواد مخدر، بیش از پیش در امر پیشگیری از اعتیاد مراقب فرزندان خود باشند.

عروسی تبدیل به عزاداری شد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” گفت: تیراندازی در یک مراسم عروسی در یکی از روستاهای این شهرستان، منجر به فوت یکی از مهمانان شد.

سرهنگ “محمد رضائی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی تماس اهالی یکی از روستاهای شهرستان فسا با مرکز ۱۱۰ پلیس مبنی بر تیراندازی منجر به فوت در مراسم عروسی، بلافاصله ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد که متأسفانه خطای داماد ۳۳ ساله هنگام تیراندازی با اسلحه شکاری، منجر به مجروحیت و فوت یکی از مهمانان ۵۵ ساله شده است.

این مقام انتظامی از دستگیری عامل تیراندازی خبر داد و خاطر نشان کرد: تیراندازی در مراسمات، منجر به وقوع حوادث تاسف بار این چنینی می شود و شایسته است با فرهنگ سازی و همکاری همه اقوام و طوایف، از تداوم این رسم نادرست که تاکنون بسیاری از خانواده ها را داغدار کرده است، جلوگیری کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32668

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.