• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۴   فروردین ماه  ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32602
  • 04 فروردین 1401 - 21:20
اخبار پلیس فارس – ۴   فروردین ماه  ۱۴۰۱

نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت و ارتقاء آن در جامعه است رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت و ارتقاء آن در سطح جامعه است، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در انجام ماموریت‌ها ما باید ضمن تعامل با سایر ارگان‌های دخیل در برقراری نظم […]

نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت و ارتقاء آن در جامعه است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت و ارتقاء آن در سطح جامعه است، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در انجام ماموریت‌ها ما باید ضمن تعامل با سایر ارگان‌های دخیل در برقراری نظم و امنیت، از ظرفیت‌های آنها نیز به صورت موثر استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ظهر امروز سردار “غلامرضا رضائیان” با حضور در قرارگاه نوروزی امام علی(ع) شیراز، ضمن تبریک سال نو به کلیه معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی حاضر در جلسه، بیان کرد: نیروی متخصص و کارآمد در کنار به کارگیری تجهیزات تخصصی می‌تواند به فرآیند پیشگیری از وقوع جرم و کشف علمی جرایم کمک کند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات فرمانده انتظامی استان و کارکنان زیر مجموعه در کاهش جرایم و وقوع تصادفات و همچنین برقراری نظم و امنیت مطلوب برای شهروندان و مسافران نورزوی، تصریح کرد: از تمام منابع انسانی و تجهیزات سازمانی در راستای تامین امنیت و آرامش مردم در کشور استفاده خواهیم کرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ما باید در ماموریت‌های خود مثل سابق صداقت، صراحت و شفایت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

سردار “رضائیان” به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد در طول مسافرت برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی و همچنین وقوع تصادفات هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را سریعا به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

عملیات مشترک پلیس فارس و بوشهر

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو و کشف ۱۴۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک فارس و بوشهر خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “بوشهر” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پژو ۴۰۵ در حال انتقال یک محموله تریاک از بندرعباس به شیراز است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پلیس فارس “شهرستان لامرد” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان “لامرد” پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند سواری پژو حامل تریاک را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۴۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

حضور سردار فرماندهی انتظامی استان فارس در مرودشت

سردار”رهام بخش حبیبی”فرمانده انتظامی استان فارس با حضور در شهرستان مرودشت، ضمن عرض تبریک سال نو و خدا قوت به کارکنان، چگونگی برقراری نظم و امنیت و ارائه خدمات به مسافران نوروزی در این شهرستان را بررسی نمود.

بازدید فرمانده انتظامی استان از پلیس راه “ممسنی

سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان از قرارگاه پلیس راه شهرستان ممسنی بازدید و ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به کارکنان، دستورات لازم را جهت خدمت رسانی بهتر و مطلوب تر به مردم و مسافران صادر کرد.

موتورسیکلت قاچاق در”فسا

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق، ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از پارکینگ های اختصاصی شهرستان “فسا” مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی”فسا” با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد

توقیف خودروهای شوتی حامل ۷۴ راس گوسفند قاچاق در “لارستان

جانشین انتظامی شهرستان لارستان از توقیف ۵ دستگاه خودرو شوتی حامل ۷۴ راس گوسفند قاچاق خبر داد.

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای برخورد قاطع با خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق، ماموران انتظامی با بهره گیری از تمامی امکانات، اقدامات لازم برای کنترل محورهای مواصلاتی و توقیف این خودرو ها در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی لارستان حین کنترل خودورهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان موفق شدند ۵ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و پراید حامل احشام را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کنند.

جانشین انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودروها در مجموع ۷۴ راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتی کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۵ نفر راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف ۹۷ کیلو تریاک زیر بار خیار در “لارستان

جانشین فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۲ سوداگر مرگ و کشف ۹۷ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر، بیان کرد: در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشنه ماموران انتظامی لارستان حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت مزدا حامل بار خیار و پیاز مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۹۷ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای زیر بار خیار جاسازی شده بود را کشف کنند.

جانشین انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص راننده و سرنشین دستگیر و روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست در راستای برخورد قاطع با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق احشام “کوه‌چنار

جانشین فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان سارق احشام با ۲۰ فقره سرقت دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ”پرویز ارجمند” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح حوزه استحفاظی”کوه‌چنار” موضوع  به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران تحقیقات گسترده خود را به صورت محسوس و نامحسوس انجام داده و موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاه خود دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی”کوه‌چنار” با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه با دلایل و مستندات پلیس به ۲۰ فقره سرقت احشام اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ”ارجمند” با توصیه به شهروندان در خصوص رعایت نکات پیشگیرانه، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دیدار نوروزی فرمانده انتظامی ممسنی با خانواده شهیدان

سرهنگ “محمد نیکبخت” فرمانده انتظامی ممسنی به همراه جمعی از معاونان با خانواده شهیدان “نعمت‌الله کشاورز، شکرالله آبسالان و عباس حیدری” دیدار و ضمن تبریک سال نو از آنان نیز تقدیر به عمل آوردند

حضور بازرسان بازرسی کل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در “مرودشت

بازرسان بازرسی کل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سرهنگ امین قیصری” در سومین روز از سال نو از کلانتری ۱۱ انقلاب و ستاد انتظامی شهرستان مرودشت بازدید کردند.

کشف ۵۰ کیسه آرد قاچاق در “فیروزآباد

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف ۵۰ کیسه آرد قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۵۰ کیسه آرد ۴۰ کیلویی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش آردهای کشف شده را ۱۲۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

۱۶۰ لیتر شیشه مایع در “سپیدان” کشف شد

فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۱۶۰ لیتر مایع شیشه در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در‌ ‌گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “سپیدان” حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۶۰ لیتر مایع شیشه (مواد پیش ساز هرویین و قرص روانگردان) که در ۷ گالن جاسازی کرده بود کشف شد، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دیدار معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان با خانواده همکار متوفی در کوهچنار

معاون نیروی انسانی استان در آستانه سال نو با حضور در شهرستان کوه چنار با خانواده همکار متوفی ” سعید رضازاده” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا عاجی” با خانواده همکار متوفی ” سعید رضازاده ” در کوهچنار دیدار و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این همکار گرامی برای خانواده وی از درگاه خداوند متعال طلب صبر و برای آن مرحوم مغفرت و آمرزش الهی را خواستار شد.

۸  نکته ی طلایی موفقیت در زندگی زناشویی

اگر احساس می‌کنید بعد از ازدواج رابطه‌ تان با همسرتان کمی سرد شده و مثل گذشته گرم و صمیمی نیستید نکات زیرا را بخوانید و به آنها عمل کنید.

۱-زوج‌های موفق صبورند و قادرند تعارضات بین خود را حل کنند: همیشه بین دو نفری که زیر یک سقف زندگی می‌کنند، تفاوت عقیده و سلیقه پیش می‌آید و گاهی اوقات این تفاوت‌ها باعث دردسر و تنش هم می‌شوند. در این حالت زوج‌ها دو رفتار را در پیش می‌گیرند: یا تحمل کرده سعی می‌کنند تعارض به وجود آمده را حل کنند و یا تحمل نمی‌کنند و فورا به آخرین راه فکر می‌کنند و با فکر کردن به جدایی، دست از تلاش می‌کشند و امید به بهبود اوضاع و حل مشکل را از دست می‌دهند.  

۲-زوج‌های موفق به روابط جنسی اهمیت می‌دهند: زوج‌هایی که زندگی پایدار و موفق دارند، همیشه روابط جنسی با همسر‌شان را حفظ می‌کنند و آن را زنده نگه می‌دارند؛ چون این میل پس از گذشت چند سال از ازدواج کمرنگ خواهد شد و همین کیفیت زندگی مشترک را پایین می‌آورد، ولی همسرانی که با شادی و موفقیت کنار هم زندگی می‌کنند، از اهمیت این رابطه باخبرند.

۳-داشتن تفکر مثبت در زندگی و خوشبینی معقول رمز خوشبختی در زندگی است: منفی نگرها همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند. چنین افرادی عینک بدبینی به چشمان خود دارند و اشتباهات کوچک را بزرگ می شمارند از کاه کوه می سازند و بدین صورت زندگی را در کام خود و دیگران تلخ می کنند. اما مثبت نگرها همیشه نیمه پر لیوان را می بینند خطاها و لغزش های دیگران را نادیده می گیرند و با دید مثبت و منطقی با آن ها برخورد می کنند. این قبیل انسان ها زندگی را نشاط انگیز می کنند و در سایه شادی و نشاط است که افراد خانواده و حتی جامعه رشد می کنند و به شکوفایی می رسند.

۴- مهربانی ها و اظهار محبت های کوچک بسیار اهمیت دارند: ابراز محبت خانواده را به کانونی گرم و صمیمی و با طراوت تبدیل می کنند. وقتی شوهر از سرکار برمی گردد و وارد خانه می شود همسرش به گرمی از او استقبال می کند به او سلام می کند. خسته نباشید می گوید و بلافاصله یک استکان چای جلوی او می گذارد. شوهر بدون درنگ با داشتن تبسمی بر لب از همسرش تشکر و قدردانی می کند و مثلا می گوید: از این که چنین همسری دارم خدا را شکر می کنم و به خود می بالم. بدین صورت است که بذر شادی و نشاط در محیط خانه کاشته می شود. و چه نیکو گفت امام علی (ع): “در همه حال با همسرت مدارا کن و با او معاشرت نیکو داشته باش تا زندگی ات گوارا و با نشاط باشد”.

۵- انتقاد منصفانه از عملکرد یکدیگر: انتقاد منصفانه در محیط یک خانواده صمیمی مورد پذیرش قرار گرفته و موجب تعالی آن خانواده در ابعاد مختلف خواهد شد. لیکن انتقاد غرض ورزانه بالاخص آنکه به طور مستقیم و مداوم نیز باشد تبدیل و تعبیر به عیب جویی شده و زمینه ساز اختلافات و منازعات خانوادگی می گردد.

۶- رعایت حریم خصوصی یکدیگر: هر فردی یک حریم عموم برای تعامل با دیگران با درجات متفاوت داشته و یک حریم خصوصی نیز برای برقراری ارتباط با خالق و ضمیر خویشتن و یا رفع گرفتاری فکری ومشکلات روزمره دارد و لذا توصیه میگردد مادامی که هر یک از اعضای خانواده در حریم خصوصی خویش خلوت نموده اند (به تعبیر بعضی اندیشمندان در غار فکری وروحی خود فرو رفته اند) برای ایشان مزاحمت نکرده و باادای کلمات نامناسب و یا القای تهمت و توهین آنان را آزرده نسازیم و اجازه دهیم تا با اختیار خویش از آن حالت روحی و روانی خارج شده و نسبت به برقراری ارتباط با سایر اعضای خانواده اقدام نماید.

۷- ابراز علاقه کنید: برای خوشبخت بودن در یک رابطه لازم است هر روز پیام مثبت دریافت کنید. بیان جملاتی نظیر دوستت دارم، دلم برایت تنگ شده، احساس خوبی به من می‌دهی یا خرید یک هدیه، می‌تواند عشق را شعله‌ور کند. فراموش نکنید مردان بیش از زنان به شنیدن این مسایل نیاز دارند. زن‌ها برای حرف زدن و بیان احساساتشان معمولا اشخاص دیگری را در کنارشان دارند اما مردها به ندرت کسی را پیدا می‌کنند. در میان زوج‌هایی که زنان به همسرشان ابراز احساس نمی‌کنند، میزان طلاق دو برابر است.

۸- صحبت کنید: هر روز حداقل ۱۰ دقیقه در مورد مسایلی غیر از کار، خانواده، وظایف و رابطه‌تان صحبت کنید. برخی افراد فکر می‌کنند همیشه در حال برقراری ارتباط با همسرشان هستند در حالی که در واقع در حال انجام کارهای روزمره‌اند. ارتباط برقرار کردن واقعی یعنی اینکه شما در رابطه با موضوعات خصوصی، اهداف و رویاهایتان با همسرتان صحبت کنید. به عنوان نمونه موضوعاتی مانند اینکه آیا شده برای چیزی حسرت بخوری؟ وقتی بچه بودی مامان را بیشتر دوست داشتی یا بابا را؟ سال گذشته بهترین کاری که انجام دادی و به آن افتخار می‌کنی چه بوده است؟ هر چه سوالات شما خصوصی‌تر باشد درجه صمیمیت شما بالاتر می‌رود.

مدیر مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس- سرهنگ دوم علیرضا ملایی

کشف ماینرهای قاچاق از یک باغچه در “کازرون

جانشین فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۳ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک باغچه خبر داد.

سرهنگ “حجت‌اله احمدیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وجود دستگاه ارز دیجیتال قاچاق در یک باغ در یکی از محلات کازرون، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مرجع قضائی به آدرس مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳ دستگاه تولید ارز دیجیتال بسیار پیشرفته که خارجی و قاچاق بود را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه ارزش دستگاه‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بر آورد شده است، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر  دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

عیادت از همکار بیمار در “مرودشت

جانشین انتظامی شهرستان مرودشت با حضور در بیمارستان شهید مطهری از همکار بیمار عیادت و سرکشی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرهام عسکری” به همراه جمعی از معاونان با حضور در بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت، از استوار یکم “قاسم صالحی ” که بر اثر صانحه تصادف مجروح گردیده عیادت و از نزدیک در جریان روند بهبودی و درمان وی قرار گرفت.

وی در این دیدار از خداوند متعال، آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای همکار بیمار و همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسئلت کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32602

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.