• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۵   فروردین ماه  ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32600
  • 05 فروردین 1401 - 16:37
اخبار پلیس فارس – ۵   فروردین ماه  ۱۴۰۱

دستگیری سارقان مامورنما در فارس با همکاری پلیس اصفهان فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۱۱ نفر سارق مامورنما با همکاری پلیس اصفهان خبر داد که اقدام به سرقت ۷۶ فقره وجه نقد و موبایل در سطح کشور کرده بودند. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند […]

دستگیری سارقان مامورنما در فارس با همکاری پلیس اصفهان

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۱۱ نفر سارق مامورنما با همکاری پلیس اصفهان خبر داد که اقدام به سرقت ۷۶ فقره وجه نقد و موبایل در سطح کشور کرده بودند.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل و وجه نقد از شهروندان در پوشش ماموران نیروی انتظامی در برخی از شهرهای استان فارس، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در بررسی‌های تخصصی مطلع شدند که این سارقان حرفه‌ای در استان اصفهان، یزد، البرز و .. نیز در پوشش مامور نیروی انتظامی اقدام به سرقت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: با توجه به اینکه دستگیری سارقان در دستور کار پلیس اصفهان نیز بوده است روز گذشته ماموران پلیس آگاهی آن استان مطلع شدند که سارقان در اطراف شهرستان مرودشت خود را از دید پلیس مخفی کرده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پلیس فارس قرار گرفت.

سردار “حبیبی” تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی فارس به همراه یک اکیپ از پلیس آگاهی اصفهان و کارکنان انتظامی مرودشت به صورت محسوس و نامحسوس به آن مکان اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر ۱۱ نفر سارق مامورنما که اعضای یک باند بودند را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در مخفیگاه سارقان ۷۶ دستگاه موبایل، یک دستگاه بی‌سیم دستی، یک قطعه کارت شناسایی جعلی ناجا، دو عدد کلاه انتظامی، مقدار قابل توجهی اسکناس مسروقه و ۵ دستگاه سواری نیز کشف شد، گفت: متهمان تا کنون به ۷۶ فقره سرقت در پوشش ماموران ناجا اقرار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان خواست در صورتی که با این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند به پلیس آگاهی فارس واقع در خیابان احمدی نو مراجعه کنند و از مردم تقاضا می‌شود در صورت مواجه شدن با چنین افرادی سریعا گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در “کازرون”

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “حجت‌اله احمدیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: پیشگیری از جرائم، برخورد با موتورسواران متخلف و جلب رضایت عمومی مردم، از اهداف پلیس در اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی است که این موضوع در سال جدید به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کازرون قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: ماموران انتظامی بخش “کنارتخته” هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که در خیابان در حال تردد بود مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راکب برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف سیگار قاچاق از خودروهای شوتی در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف ۹۸۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام گشت‌زنی در محور”عسلویه- شیراز” به ۴ دستگاه سواری شوتی مشکوک و به رانندگان دستور ایست دادند.

وی ادامه داد: رانندگان که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند بدون توجه به دستور پلیس ضمن افزایش سرعت خود قصد فرار داشته که پس از طی مسافتی با رها کردن خودروها به سمت کوههای اطراف متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۲ نفر از متهمان متواری را دستگیر کنند، تصریح کرد: در بازرسی از این خودروها ۹۸۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ “جوکار” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۶ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

برخورد مرگبار پژو با نیسان

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد مرگبار سواری پژو با یک دستگاه وانت نیسان در محور “داراب-فسا”، ۵ نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور “داراب-فسا”، بلافاصله مأموران به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک سواری پژو روا با ۶ سرنشین به شدت با یک دستگاه وانت نیسان با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: در این حادثه مرگبار ۵ نفر از سرنشینان پژو به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و ۳ سرنشین دیگر هر دو خودرو مجروح و روانه بیمارستان شدند

سرهنگ “دهقان” با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و  علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ راننده پژو اعلام کردند، به رانندگان عزیز توصیه کرد از عجله و شتاب بی مورد حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

کشف احشام سرقتی در “مرودشت”

جانشین انتظامی “مرودشت” از کشف ۴۱ رأس احشام مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرهام عسکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ بعثت شهرستان مرودشت حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

 وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که کامیون حامل ۴۱ راس گوسفند مسروقه می‌باشد که از شهرستان لارستان مورد سرقت قرار گرفته شده است.

جانشین انتظامی “مرودشت” با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: با هماهنگی مقام قضایی گوسفندان مسروقه تحویل مالباخته شد.

دیدار با خانواده شهدا یک وظیفه است

فرمانده انتظامی فیروزآباد از خانواده شهداء به عنوان الگوی صبر، استقامت و پایداری یاد کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا یک وظیفه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی جوکار” در دیدار با خانواده شهید “محمد ستاری” گفت: دیدار و قدردانی از خانواده شهدا کوچکترین کاری است که ما می‌توانیم در مقابل رشادت‌ها و جوانمردی‌های آن بزرگواران انجام دهیم؛ زیرا شهدا سمبل ایثار و نمونه بارزی از صبر و استقامت در برابر مشکلات هستند.

وی اظهار داشت: امروز بزرگترین مسئولیتی که بر دوش همه ما نهاده شده است ادامه دادن راه شهیدان و قدردانی و همدردی با خانواده‌های معظم آنان است.

گفتنی است در پایان این دیدار با اهداء هدایایی از صبر و استقامت خانواده معزز این شهید تجلیل به عمل آمد.

کشف کالای میلیاردی قاچاق در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک دستگاه وانت ال نود و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت ال نود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۴ دستگاه ماشین لباشویی و ۲۷ قوطی روغن ماشین خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

خانواده شهداء بزرگترین سرمایه معنوی انقلاب اسلامی و مردم هستند

فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان” در دیدار با ۸ خانواده شهید ناجا، گفت: خانواده شهداء بزرگترین سرمایه معنوی انقلاب و مردم هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “احمد فداکار ” در این  دیدارها بیان کرد: واژه‌های گذشت و فداکاری به معنای واقعی کلمه را باید در نهاد مقدس شهیدان جان برکف اسلام و انقلاب جستجو کرد؛ چرا که این افلاکیان خاکی با دل بریدن از همه لذت های دنیا پا در راه و هدفی مقدس نهاده و پرچم اسلام را همواره در جهان برافراشته نگاه داشتند.

سرهنگ “فداکار” اظهار کرد: حفظ ارزش‌های شهدا از وظایف اصلی است و بایستی این فرهنگ با ارزش همچون میراثی گران‌بها به نسل های آینده منتقل شود.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده معظم شهداء و تکریم آنان مایه دلگرمی، قوت قلب و انگیزه مضاعف مسئولان برای خدمتگزاری بیشتر و شایسته به مردم و نظام اسلامی است.

گفتنی است در پایان با اهداء هدایایی از صبر و استقامت خانواده این شهیدان والامقام تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32600

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.