• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۳   فروردین ماه  ۱۴۰۱

  • کد خبر : 32561
  • 03 فروردین 1401 - 16:30
اخبار پلیس فارس – ۳   فروردین ماه  ۱۴۰۱

تلاش‌های نیروی انتظامی مجاهدانه و مجدانه است رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در فارس گفت: نیروی انتظامی برای انجام وظایف و ماموریت‌های محوله که خروجی آن تامین نظم و امنیت فردی و اجتماعی برای مردم و مسافران نوروزی است زحمات زیادی متحمل می‌شود و انصافا تلاش‌های مجاهدانه و مجدانه دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

تلاش‌های نیروی انتظامی مجاهدانه و مجدانه است

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در فارس گفت: نیروی انتظامی برای انجام وظایف و ماموریت‌های محوله که خروجی آن تامین نظم و امنیت فردی و اجتماعی برای مردم و مسافران نوروزی است زحمات زیادی متحمل می‌شود و انصافا تلاش‌های مجاهدانه و مجدانه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “رسول کریمی” در دیداری که در قرارگاه نوروزی با فرمانده انتظامی استان داشت، ضمن تبریک سال نو به کلیه معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی حاضر در جلسه، بیان کرد: نیروی انتظامی در تمامی ساعات شبانه روز حضور دارد و در حال خدمت‌‎رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همه شهروندان است.

وی افزود: هیج موسسه، سازمان، اداره و یا وزرات خانه‌ای را نمی‌توانیم بشناسیم که به اندازه نیروی انتظامی در تمامی ساعات شبانه روز در حال خدمت رسانی به نظام و مردم باشد.

آقای “کریمی” تصریح کرد: ما در سازمان قضائی نیروهای مسلح به عنوان خدمت‌رسان از زحمات نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت تقدیر می‌کنیم.

دیدار استاندار فارس با سردار “حبیبی”

در سومین روز از سال جدید، دکتر “محمدهادی ایمانیه” استاندار فارس با حضور در قرارگاه نورزوی امام علی(ع) با سردار “رهام‌بخش حبیبی” دیدار و از اقدامات پلیس در برقراری نظم و امنیت شهروندان و مسافران نوروزی تقدیر کرد.

آمادگی کامل پلیس فارس جهت ارائه خدمات به مسافران

فرمانده انتظامی استان گفت: با توجه به محدودیت کرونایی ۲ سال اخیر، امسال حجم سفرها به سمت فارس افزایش یافته است که پلیس در این خصوص با آمادگی کامل در خدمت مردم و مسافران نوروزی است.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه با توجه به وضعیت آب و هوایی فارس حجم سفرها به این استان افزایش یافته است، تصریح کرد: خوشبختانه به خاطر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از ابتدای طرح نوروز ۱۴۰۱ تا کنون، میزان وقوع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل ۳۹ درصد کاهش یافته است.

وی از رانندگان خواست هر موقع احساس خستگی و خواب‌آلودگی کردند در مکان امن توقف و پس از استراحت و لذت بردن از طبیعت بکر استان فارس به رانندگی ادامه دهند تا شاهد وقوع تصادفات و حادثه دلخراش نباشیم.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه امنیت محل اسکان و پارک‌هایی که مسافران اقدام به برپایی چادر کرده‌اند توسط پلیس برقرار می‌شود، تصریح کرد: با همه توان از امنیت شهروندان دفاع و اجازه نمی‌دهیم اراذل و اوباش کام شهروندان را تلخ کنند.

سردار “حبیبی” ادامه داد: ماموران انتظامی با اراده‌ای آهنین و ایمانی قوی در صحنه حاضر هستند و اجازه عرض اندام به افراد شرور و ناامن‌کنندگان جامعه را نخواهند داد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد، خاطر نشان کرد: طی چند روز اخیر بیش از ۱۷۰ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب که چهره شهر شیراز را مخدوش کرده بودند جمع‌آوری و تحویل مراکز ترک اعتیاد شده‌اند.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال تریاک با هوشیاری پلیس نی‌ریز

فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۳۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو در شهرستان “نی‌ریز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “کرمان-شیراز” در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه کامیون و پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: رانندگان قاچاقچی بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر دو خودرو را توقیف کنند، بیان کرد‌: در بازرسی از کامیون ۱۹۸ کیلو و از پژو ۱۴۰ کیلو (در مجموع ۳۳۸ کیلو تریاک) کشف شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، عنوان داشت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۲۸۵ کیلو مواد مخدر در داراب

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان داراب یک سواری پژو توقیف و در بازرسی از آن ۲۸۵ کیلو تریاک و حشیش کشف شد.

سرهنگ “کورش سالمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی “داراب” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور‌های فرعی و کوهستانی منتهی به این شهرستان  به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده خودرو را رها و به سمت باغات اطراف متواری شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۷۱ کیلو حشیش و ۱۱۴ کیلو تریاک (در مجموع ۲۸۵ کیلو مواد مخدر) کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سرهنگ “سالمی” با اشاره به اینکه یک سواری پژو ۴۰۵ که اسکورت محموله بود توقیف و راننده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیدار نوروزی معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان با خانواده همکار متوفی در ممسنی

معاون نیروی انسانی استان به مناسبت سال نو با حضور در شهرستان ممسنی با خانواده همکار متوفی “عبدالکریم گودرزی” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا عاجی” با خانواده همکار متوفی “عبدالکریم گودرزی ” در ممسنی  دیدار و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این همکار گرامی برای خانواده وی از درگاه خداوند متعال طلب صبر و برای آن مرحوم مغفرت و آمرزش الهی را خواستار شد.

لندکروزر قاچاق در”زرین دشت

جانشین فرمانده انتظامی “زرین‌ دشت” از کشف یک دستگاه تویوتا لندکروزر قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”محمدحسین عوض‌پور” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه مبارزه با معضل قاچاق و ورود غیرمجاز هرگونه کالا به کشور یکی از اولویت های ماموریتی پلیس است، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی”زرین‌ دشت” حین گشت‌زنی در سطح شهر به یک خودرو لندکروز مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد پلاک خودرو جعلی و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی”زرین‌دشت” با بیان اینکه ارزش خودرو برابر نظر کارشناسان ۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: مالک خودرو برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف  ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در”کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت عمومی کوار با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل شخصی خود اقدام به نگهداری ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲  دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان  کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه را ۷ میلیارد برآورد کرده‌اند، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

آغاز بهار طبیعت وسال نو در جمع سربازان شهرستان مرودشت

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با حضور در جمع سربازان بهار طبیعت وسال نو را به آنان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرهام عسکری”  با اشاره به نقش سربازان در برقراری نظم و امنیت، اظهار داشت: خدمت به جامعه در دوران مقدس سربازی یکی از بهترین دوران عمر است و خداوند کسانی را که از دل و جان مایه گذاشته و عاشقانه به مردم خدمت می نمایند، بیمه خواهد  کرد.

دستگیری سارقان و کشف ۱۳ فقره سرقت در شهرستان “خفر”

فرمانده انتظامی شهرستان “خفر” گفت: با دستگیری اعضای باند سارقان حرفه‌ای پرده از راز ۱۳ فقره سرقت برداشته شد.

سرهنگ “یوسف احمدی” ‌در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با توجه به وقوع سرقت های متعدد در سطح حوزه استحفاظی شهرستان خفر، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و استفاده از شگردهای خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص ۴ سارق که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خفر” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت خودرو، احشام، باغات و سایر اقرار کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیدار با خانواده شهدا امری دینی و انقلابی است

فرمانده انتظامی شهرستان “سپیدان” در دیدار با خانواده شهید “اسحاق جهانبازی، گفت: دلجویی و دیدار با خانواده شهدا امری دینی، عرفی و انقلابی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “احمد فداکار” به همراه رئیس دادگستری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از همکاران به جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، در این دیدار بیان کرد: همانا در دفاع از ارزش های اسلامی شهدا و خانواده معظم آنها ایثار و جان‌فشانی بسیاری کرده اند.

وی با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا باعث تقویت روحیه انسان می شود، گفت: این دیدارها به قلب انسان آرامش می دهد و یاد شهدا را همیشه در ذهن انسان زنده نگه می دارد.

سرهنگ “فداکار” افزود: خداوند بزرگ را شاکریم که توفیق خدمت به مردم و به خصوص خانواده‌های معظم شهدا را به ما داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان خاطر نشان کرد: امروز کشور در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی ایمن است؛ زیرا شهیدان با خون خود این نظام و انقلاب را بیمه کرده اند و خداوند تبارک و تعالی نمی گذارد خون سربازان بی ادعای این مرز و بوم پایمال شود.

دیدار با خانواده شهید “زارعی” در اقلید”

فرمانده انتظامی اقلید به منظور پاسداشت مقام شهدای عرصه نظم و امنیت با خانواده شهید “عین اله زارعی “دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در این دیدار بیان کرد: شهدا پاسداران و مدافعان بی‌ادعای حریم ولایت و امامت هستند و قدرت و امنیت ایران اسلامی به برکت خون آنان است.

وی تصریح کرد: شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه بودند و هستند و نیروی انتظامی برای ایجاد نظم و امنیت، انظباط بخشی، احقاق حقوق مردم و دفاع از مظلوم تا پای جان ایستاده اند.

وی رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده های شهدا را از افتخارات این فرماندهی برشمرد و گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران با تحمل تمام مشکلات و با صبر و استقامت خود موجب عزت و سربلندی نیروی انتظامی هستند.

گفتنی است سربازیکم شهید “عین اله زارعی” ازشهدای عرصه نظم و امنیت در آبان‌ماه سال ۶۲ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی توسط پلیس”آباده

فرمانده انتظامی “آباده” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۱ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، مأموران انتظامی “آباده” طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۱۱ خرده فروش و معتاد، ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “آباده” تصریح کرد: دستگیری ۱۵ سارق و کشف ۹ فقره انواع سرقت‌ها، کشف ۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و دستگیری یک سارق، کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل، ۹۶ جفت کفش، ۴۴ عدد قطعات خودرو، ۳ هزار و ۲۲۵ ثوب البسه،۴ هزار و ۶۰۰ بسته قهوه ،۱۴۴ قلم لوازم آرایشی، ۱۱دستگاه تجهیزات رایانه ای و دستگیری ۷ نفر در این خصوص و توقیف ۱۹ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها می‌باشد.

سرهنگ “مسعودی” به دستگیری ۲ متهم و کشف ۴ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری، جرایم رایانه‌ای، هتک حیثیت و جرایم مالی اشاره کرد و افزود: باتوجه به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح‌ها، گفت: پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی بوده و هدف پلیس از اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرایم و از همه مهمتر جلب اعتماد عمومی شهروندان است.

دلجویی از خانواده شهید “محمد کشاورز” در مرودشت

در دومین روز از سال نو، جانشین انتظامی شهرستان مرودشت با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا با خانواده سرهنگ شهید “محمد کشاورز” دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرهام عسکری” در این دیدار ضمن عرض تبریک فرا رسیدن سال نو، با اشاره به فداکاری های شهدا گفت: امنیت امروز کشور مرهون تلاش و از خود گذشتگی‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان عزیز است.

سرهنگ “عسکری” با اشاره به لزوم توجه ویژه به خانواده شهدا، خاطر نشان کرد: بر خود لازم می‌دانیم به بهانه مناسبت‌های مختلف دیداری با خانواده معظم شهدا داشته باشیم و از صبر و استقامت این عزیزان قدردانی کنیم.

لازم به ذکر است شهید “محمد کشاورز” در سال ۷۲ در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در شهر شیراز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

گفتنی است در این دیدار که معاون نیروی انسانی و معاون فرهنگی و اجتماعی نیز حضور داشتند با اهدا لوح تقدیر و هدیه از خانواده این شهید والا مقام قدردانی به عمل آمد.

دیدار عیدانه رئیس پلیس فسا با خانواده شهید “اسماعیلی مزیدی”

همزمان با سال نو فرمانده انتظامی شهرستان فسا با خانواده معزز شهید “مهدی اسماعیلی مزیدی” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار که جمعی از مسئولین انتظامی شهرستان نیز حضور داشتند، سرهنگ “محمدهاشم قسام” با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه به خانواده شهید، گفت: شهدا آینه تمام نمای ایثار هستند که درس شهادت را از مکتب سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش آموختند.

وی با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب (ره) اظهار کرد: خانواده معظم شهدا چشم و چراغ این ملتند و صبر و بردباری آنها موجب افتخار و سرمایه معنوی نظام اسلامی است.

گفتنی است در پایان این دیدار سرهنگ “قسام” با اهدا لوح و هدایا از خانواده  این شهید گرانقدر تجلیل کرد.

شهید گرانقدر، “استوار دوم مهدی اسماعیلی مزیدی” در سال ۱۳۹۴ در درگیری با سارق مسلح در ایرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32561

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.